Gå til innhold

Jeg er så forferdelig tjukk.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

169 cm og 99 kg, ligg å vipper mellom 99 og 101.

Jeg har en forferdelig dobbelthake og enormt med fett og valker på ryggen. Jeg HATER at kjæresten min tar på ryggen min....han stryker nedover og hånda hopper over valkene og så stryker han opp igjen og da stopper hånda i valkene. 

Magen min er enorm, ser gravid ut. Og sitter jeg er det to enorme valker, så store at jeg føler brystene blir presset mot fjeset. 

Rompa er en historie for seg selv, og innsiden av lårene like så. Og leggene, jeg kan ikke bruke støvletter eller Ilse Jacobsen høye støvler.   

Jeg ser heilt jævlig ut.

Jeg gikk med til 75 kg for en del år siden, og kunne kjøpe vanlige støvletter, som så klart ikke passer lenger. Og jeg kunne bli tatt bilde av...det finnes tom bilder av meg og datteren min og meg og mannen min fra den perioden. 

Jeg kunne tom sitte noen lunde komfortabelt i fly. 

Men ryggen var fortsatt full av valker.....store tjukke valker. 

Jeg har prøvd men går ikke ned. Gjør ikke nok blir så lei meg....

Anonymkode: 799ab...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spise litt mindre og bevege seg mer. Slutt å synes synd på deg selv. Dette har du påført deg sjøl. 

Anonymkode: 5cf6a...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pft!

Jeg er normalvektig, spiser sunt, og beveger meg nesten garantert mer enn deg. Likevel kunne jeg lett gått opp i vekt, kun ved å spise helt normal sunn mat, bare jeg spiste mer enn jeg behøvde, og over tid.

Trening er ikke det som skal til for å gå ned i vekt, bevegelse er.

Usunn mat er ikke det som skal til for å gå opp i vekt, mer mat enn man forbrenner, er.

Anonymkode: 4f7af...156

Endret av Forumansvarlig
Sitert fjernet innlegg er slettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Pft!

Jeg er normalvektig, spiser sunt, og beveger meg nesten garantert mer enn deg. Likevel kunne jeg lett gått opp i vekt, kun ved å spise helt normal sunn mat, bare jeg spiste mer enn jeg behøvde, og over tid.

Trening er ikke det som skal til for å gå ned i vekt, bevegelse er.

Usunn mat er ikke det som skal til for å gå opp i vekt, mer mat enn man forbrenner, er.

Anonymkode: 4f7af...156

Så en beveger seg ikke når en trener? Da trener du feil :P

Anonymkode: 23151...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Så en beveger seg ikke når en trener? Da trener du feil :P

Anonymkode: 23151...d49

Nei, det stemmer ikke. 

Men gidder ikke gå lengre inn på dette med deg. Du kommer bare med tull og tøys og ingenting seriøst. 

Anonymkode: 4f7af...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så en beveger seg ikke når en trener? Da trener du feil :P

Anonymkode: 23151...d49

Haha! Spot on!

HI; du er ikke så forferdelig tjukk, men du er forferdelig negativ til din egen kropp. Mannen din stryker deg fordi han liker deg, og alt du tenker på er at han treffer valkene dine?

Anonymkode: aeb83...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. 

Men gidder ikke gå lengre inn på dette med deg. Du kommer bare med tull og tøys og ingenting seriøst. 

Anonymkode: 4f7af...156

Nei, du har prøvd deg i mange tråder med at man skal slutte å trene og heller begynne å "bevege seg", men det er faktisk synonymer. Beklager å måtte knuse illusjonen din.

Anonymkode: aeb83...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, du har prøvd deg i mange tråder med at man skal slutte å trene og heller begynne å "bevege seg", men det er faktisk synonymer. Beklager å måtte knuse illusjonen din.

Anonymkode: aeb83...0f0

Ja, hvis du regner det å ta trappa i stedet for heisen eller gå til jobb, for å «trene», så gjerne for meg. Men det er jo ikke slike ting folk flest mener når de snakker om trening.

Det de fleste mener med trening er ting som 1) forbrenner lite, 2) utmatter mye (og gjør at man behøver restitusjon, som er det samme som opphold) og som 3) samtidig øker sultfølelsen, og dermed virker mot sin hensikt;

https://www.nrk.no/trondelag/vil-avlive-slankemyte-_-trening-hjelper-ikke-for-a-ga-ned-i-vekt-1.14377409

Det er uansett kun de mest passive som har nytte av bevege seg mer;

https://forskning.no/trening-celler-energi/mer-bevegelse-brente-ikke-flere-kalorier/442652

Svært lett aktivitet fungerer minst like godt som trening for å holde kontroll på blodsukkeret;

https://forskning.no/trening-diabetes-forebyggende-helse/spasertur-mot-hoyt-blodsukker/682928

Ikke helt det vi diskuterer nå, men muligens til nytte for HI likevel;

https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/jd3vJq/slankemyten-stemmer-ikke-jeg-avkrefter-den-hver-dag?

Anonymkode: 4f7af...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra at det er blodsukkeret som skal korrigeres? 

Anonymkode: aeb83...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du det fra at det er blodsukkeret som skal korrigeres? 

Anonymkode: aeb83...0f0

HI ønsker jo å gå ned i vekt. Da er det å holde kontroll på blodsukkeret noe av det viktigste hun kan gjøre.

Kommer ikke til å fortsette med å svare deg på alle dine spørsmål, men kan dele denne magiske siden her; https://www.google.no som du sikkert kan finne mange gode svar på, hvis du gjør en liten innsats selv.

Anonymkode: 4f7af...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Spise litt mindre og bevege seg mer. Slutt å synes synd på deg selv. Dette har du påført deg sjøl. 

Anonymkode: 5cf6a...2e8

Jeg er halvveis enig med deg. Overspising er en spiseforstyrrelse. Får heller se på hvorfor og når man spiser usunt/mer. 

Anonymkode: b6848...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er halvveis enig med deg. Overspising er en spiseforstyrrelse. Får heller se på hvorfor og når man spiser usunt/mer. 

Anonymkode: b6848...341

Overspising er en lidelse ja. Selv har jeg langt fra et normalt forhold til mat på grunn av vektproblemene, men ingen har noen sinne opplevd at jeg overspiser. Det å gi råd ut i fra egen erfaring kan slå veldig feil ut, for eksempel om en selv må overspise for å legge på seg. Jeg legger på meg av normale mengder «vanlig» mat. Den har rett og slett for mange kallorier og karbohydrater i «vanlig» mat. Derfor legger jeg på meg når jeg ikke har tid eller ork (depresjonslidelse) til å legge ekstra arbeid i å ha nok av de matvarene jeg må ha for å holde balansen.
 

Litt av utfordringen kan være at om jeg kjøper ekstra grønnsaker som er lettvinte å få serveringsklar, så gir mannen dem til barna. Det er strålende i seg selv, men han kjøper ikke mer når han handler. Så mye av det handler egentlig om dårlig organsiering og «lite slingringsmonn».

Anonymkode: 3a602...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Overspising er en lidelse ja. Selv har jeg langt fra et normalt forhold til mat på grunn av vektproblemene, men ingen har noen sinne opplevd at jeg overspiser. Det å gi råd ut i fra egen erfaring kan slå veldig feil ut, for eksempel om en selv må overspise for å legge på seg. Jeg legger på meg av normale mengder «vanlig» mat. Den har rett og slett for mange kallorier og karbohydrater i «vanlig» mat. Derfor legger jeg på meg når jeg ikke har tid eller ork (depresjonslidelse) til å legge ekstra arbeid i å ha nok av de matvarene jeg må ha for å holde balansen.
 

Litt av utfordringen kan være at om jeg kjøper ekstra grønnsaker som er lettvinte å få serveringsklar, så gir mannen dem til barna. Det er strålende i seg selv, men han kjøper ikke mer når han handler. Så mye av det handler egentlig om dårlig organsiering og «lite slingringsmonn».

Anonymkode: 3a602...5f5

Det stemmer at den «vanlige» maten vi spiser har for høyt kalori og fettinnhold. Det kan være kjempevanskelig å gå ned i vekt, nettopp fordi vi er et samfunn med alt for enkel tilgang på energitett mat. 

Jeg anbefaler deg å begynne med en kostholdsapp. LifeSum er en veldig fin app dersom man ønsker å gå ned i vekt. Begynn å vei maten din, og legg alt du spiser inn i appen. Da får du både kontroll på energiinntaket, men du får også noen øyeåpnere hva gjelder hvilken mat som er god og hvilken som er dårlig rent kalori- og fettmessig. Over tid vil du få ny kunnskap, og det vil gjøre det lettere for deg å holde vekta på et lavere nivå. 

Anonymkode: b81cb...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer at den «vanlige» maten vi spiser har for høyt kalori og fettinnhold. Det kan være kjempevanskelig å gå ned i vekt, nettopp fordi vi er et samfunn med alt for enkel tilgang på energitett mat. 

Jeg anbefaler deg å begynne med en kostholdsapp. LifeSum er en veldig fin app dersom man ønsker å gå ned i vekt. Begynn å vei maten din, og legg alt du spiser inn i appen. Da får du både kontroll på energiinntaket, men du får også noen øyeåpnere hva gjelder hvilken mat som er god og hvilken som er dårlig rent kalori- og fettmessig. Over tid vil du få ny kunnskap, og det vil gjøre det lettere for deg å holde vekta på et lavere nivå. 

Anonymkode: b81cb...bd2

Jeg mangler ikke kunnskap, hverken om ernæring eller lifesum og andre hjelpemidler.

Anonymkode: 3a602...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI! Her får du mange røffe svar synes jeg. Du høres veldig fortvila ut og så er du kanskje ikke så snill med deg selv? Med tanke på hvordan du omtaler kroppen din... Høres ut som om du kanskje trenger litt hjelp. Du kan fo eksempel sjekke Roede kurs og lignende og så ville jeg vurdert terapi for tankemønsteret ditt. Mye lettere å få til varig endring hvis du kan gå gjennom prosessen sammen med noen andre. 

Anonymkode: 5c7e4...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, noen blir det. Jeg har blitt det. Jeg liker ikke brus, eller junk mat. Har holdt på med trening hele livet, fram til jeg ble for syk. Ofte trent 10-20 timer i uka, og vært veldig opptatt av kosthold. Nå har jeg vært veldig syk de siste 6 årene, og siden jeg er enslig mor med 2 barn, så har mitt eneste fokus vært å kunne ta meg av de og hjem. Ikke bruke mine 30 min med energi på å trene. Og jeg spiser sunn mat, ikke mye, og koser meg med litt godteri og potetgull i helgen. Men jeg har lagt gradvis på meg, fordi jeg er jo ikke i bevegelse. Jeg har alltid hatt veldig lav forbrenning, men det har jo ikke vært noe problem da man trener mye. 

Jeg har lagt på meg 17 kg på 6 år, det vil si ca 2,8 kg i året. 

Anonymkode: cdec8...dcf

Endret av Forumansvarlig
Sitert fjernet innlegg er slettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Overspising er en lidelse ja. Selv har jeg langt fra et normalt forhold til mat på grunn av vektproblemene, men ingen har noen sinne opplevd at jeg overspiser. Det å gi råd ut i fra egen erfaring kan slå veldig feil ut, for eksempel om en selv må overspise for å legge på seg. Jeg legger på meg av normale mengder «vanlig» mat. Den har rett og slett for mange kallorier og karbohydrater i «vanlig» mat. Derfor legger jeg på meg når jeg ikke har tid eller ork (depresjonslidelse) til å legge ekstra arbeid i å ha nok av de matvarene jeg må ha for å holde balansen.
 

Litt av utfordringen kan være at om jeg kjøper ekstra grønnsaker som er lettvinte å få serveringsklar, så gir mannen dem til barna. Det er strålende i seg selv, men han kjøper ikke mer når han handler. Så mye av det handler egentlig om dårlig organsiering og «lite slingringsmonn».

Anonymkode: 3a602...5f5

Hvorfor kjøper du ikke bare mer grønnsaker, slik at det blir nok til både barna, mannen og deg?

Anonymkode: 8a7e5...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du allerede har prøvd, men legen din kan vel hjelpe deg med dette? 
Jeg tenker ikke på operasjon, men litt faglig bistand som tenker helse inni og utenpå. En støttespiller som er der når du har time, ikke venninner som "maser og støtter". 
 

Legg inn tid til hverdagsaktivitet, gå dit du skal hvis det er praktisk mulig, lek/gå tur med barna. 
Sett deg realistiske mål:) 

og ett tips: sjekk kalorier på mat, sammenlign med andre varer. Cola og Tine iskaffe har likt kaloriinnhold feks. Ting du tror er sunt trenger ikke være det. 
 Lykke til :) 
 

Anonymkode: 6a4f0...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

169 cm og 99 kg, ligg å vipper mellom 99 og 101.

Jeg har en forferdelig dobbelthake og enormt med fett og valker på ryggen. Jeg HATER at kjæresten min tar på ryggen min....han stryker nedover og hånda hopper over valkene og så stryker han opp igjen og da stopper hånda i valkene. 

Magen min er enorm, ser gravid ut. Og sitter jeg er det to enorme valker, så store at jeg føler brystene blir presset mot fjeset. 

Rompa er en historie for seg selv, og innsiden av lårene like så. Og leggene, jeg kan ikke bruke støvletter eller Ilse Jacobsen høye støvler.   

Jeg ser heilt jævlig ut.

Jeg gikk med til 75 kg for en del år siden, og kunne kjøpe vanlige støvletter, som så klart ikke passer lenger. Og jeg kunne bli tatt bilde av...det finnes tom bilder av meg og datteren min og meg og mannen min fra den perioden. 

Jeg kunne tom sitte noen lunde komfortabelt i fly. 

Men ryggen var fortsatt full av valker.....store tjukke valker. 

Jeg har prøvd men går ikke ned. Gjør ikke nok blir så lei meg....

Anonymkode: 799ab...b4d

Har og er delvis i samme situasjon, jeg var syltynn før, men etter en ulykke, hvor jeg måtte lære å,gå igjen og det tok noen år, så este jeg opp 40 kg i mellomtiden.  Og jeg kunne beskrive meg sånn som du beskriver deg selv nå.

Men jeg tok tilslutt grep, startet i det små, meldte meg inn i en lavkabogruppe og begynte så smått å spise litt mindre karbohydrater.  

Går turer flere dager i uken, og prøver å spise lite men ofte. Har hamstret inn litt light produkter, for det tar toppene av søtbehovet og selv om man ikke anbefaler light brus og slikt, så tenker jeg at noen laster får jeg bare ha, så lenge jeg likevel går ned i vekt, 

Finn en diett du tror du kan klare og start i det små. Jeg gikk ned 7 kilo den første måneden, sikkert ikke mye, men litt er bedre enn ingenting. Nå går det saktere, men er bedre med litt ned enn mye opp. 

Du må bare bestemme deg, sett deg kortsiktige mål, hvis ikke er det lettere for å sprekke og sprekker man en dag eller to, så starter man bare på nytt :) 

 

Anonymkode: 0a2d3...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kjøper du ikke bare mer grønnsaker, slik at det blir nok til både barna, mannen og deg?

Anonymkode: 8a7e5...eba

Fordi jeg ikke rekker å få gjort all handling og matlaging alltid.

Fedmeeksperter hevder jo at for de fleste som har hatt en viss vekt, så vil det kreve at de setter egen vektkontroll foran alt annet om de vil holde normalvekt. Det fungerer dårlig når en har et vanlig liv med stress, livskriser, barn med utfordringer og ikke minst et liv sammen med andre mennesker som også har ønsker og behov. Jeg sier ikke at det er umulig, men at det er veldig, veldig vanskelig og ofte ikke verdt det ekstra bryet med å planlegge all mat en spiser.

Anonymkode: 3a602...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg ikke rekker å få gjort all handling og matlaging alltid.

Fedmeeksperter hevder jo at for de fleste som har hatt en viss vekt, så vil det kreve at de setter egen vektkontroll foran alt annet om de vil holde normalvekt. Det fungerer dårlig når en har et vanlig liv med stress, livskriser, barn med utfordringer og ikke minst et liv sammen med andre mennesker som også har ønsker og behov. Jeg sier ikke at det er umulig, men at det er veldig, veldig vanskelig og ofte ikke verdt det ekstra bryet med å planlegge all mat en spiser.

Anonymkode: 3a602...5f5

Jeg forstår at det kan være vanskelig, men akkurat at det skulle være et problem at restem av familien spiser dine grønsaker burde ikke være et problem. Hvis du har tenkt å spise dem på fredag og barna har såist dem opp på mandag så må du bare kjøpe så mye når du handler på lørdag at det holder til at alle kan spise det de ønsker hele uka. Det tar jo ikke mer tid å ta med seg 3 ganger så mye når du først er i butikken.

Anonymkode: 8a7e5...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi ❤️
 

Begynn i det små. Jeg veide 104 kilo for ett år siden. Er 168. 
 

jeg gikk ned til 77 kilo på et halvt år, med Lifesum og kaloritelling. Dette i samråd med lege. Gikk til vektkontroll der en gang i måneden. Så kom corona. Nå veier jeg 84 kilo men er frisk og snart tilbake i jobb. Så nå har jeg startet opp med lifesum og kaloritelling igjen. Og skal starte igjen hos legen neste måned :) Jeg anbefaler deg å be legen din om oppfølging ❤️

Anonymkode: e70da...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, istedenfor å spørre heksene her inne, (med noen få unntak), kan du få hjelp av lege.

Bestill time hos fastlegen din. Det finnes hjelp å få. Du må selv slanke deg, men det finnes hjelpemidler til det. Lykke til og klem til deg. 
 

Hva er det dere som driver med?! Du som svarer dette med hamburger feks. Lurer på hva slags menneske og hvordan du er i hverdagen?Sannsynligvis ond rett igjennom. Fysj🤢🤢🤮

Anonymkode: 2709f...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2020 den 3.16, Anonym bruker skrev:

HI ønsker jo å gå ned i vekt. Da er det å holde kontroll på blodsukkeret noe av det viktigste hun kan gjøre.

Kommer ikke til å fortsette med å svare deg på alle dine spørsmål, men kan dele denne magiske siden her; https://www.google.no som du sikkert kan finne mange gode svar på, hvis du gjør en liten innsats selv.

Anonymkode: 4f7af...156

OK, jeg prøvde den. Der sto det at blodsukker har null å gjøre med HIs overvekt, hun er tjukk på grunn av lav forbrenning og lite trening. Og hvis du ikke tror meg, så bare les her: https://www.google.no

Anonymkode: aeb83...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi, istedenfor å spørre heksene her inne, (med noen få unntak), kan du få hjelp av lege.

Bestill time hos fastlegen din. Det finnes hjelp å få. Du må selv slanke deg, men det finnes hjelpemidler til det. Lykke til og klem til deg. 
 

Hva er det dere som driver med?! Du som svarer dette med hamburger feks. Lurer på hva slags menneske og hvordan du er i hverdagen?Sannsynligvis ond rett igjennom. Fysj🤢🤢🤮

Anonymkode: 2709f...00b

Desverre så står ikke hjelpen i kø akkurat :(

Anonymkode: 500c5...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...