Gå til innhold

Normalt av mannen endrer seg når man blir gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har forståelse for dette? For jeg kjenner at jeg har veldig lite av det- og at det kommer til å klikke litt for meg hvis det vedvarer. 

Etter at jeg ble gravid, føler jeg at mannen ser helt annerledes på meg og jeg vet ikke hvor jeg har han lenger. 

Han er kjempeengasjert i babyen, det å bli foreldre sammen og gleder seg masse til det. Er en super bonuspappa fra før. Men MEG har han oppi alt glemt litt bort.. forholdet vårt har bare blitt en bagatell og jeg er livredd for hvordan det skal bli, når det er sånn allerede. 

Jeg har tatt opp hvordan jeg føler det, og han sier jo at det absolutt ikke er meningen at jeg skal føle det sånn- men allikevel føler jeg det ikke endret seg noenting.. 

Er kjempelei meg jeg.. tenkte at dette skulle være en tid vi skulle bonde og bli enda tettere, etter mange år sammen. Men har aldri følt at det har vært så mye luft mellom oss som det er nå. 

Som i dag, fikk vi barnefri ganske tilfeldig. Han inviterte meg ut på middag og det var bare så koselig! Men han pratet nesten ingenting hele tiden, bare spiste. Jeg måtte dra i gang alle samtaler og han virket helt uinteressert. 

Vi dro innom butikken på vei hjem, kjøpte litt godis og brus. Trodde vi skulle kose oss når vi kom hjem. Når vi kom hjem ble han plutselig veldig hyggelig, begynte å stryke på meg- og da ble jeg kjempeglad. Så sier han "jeg går og spiller litt jeg".. 

Det var jo bare smisk. Første gangen han tok på meg hele kvelden..

Finnes det håp? Eller er kjæresteforholdet over nå, og vi har blitt samarbeidspartnere? 

 

 

Anonymkode: 8f407...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi det tid. Søk hjelp om det går dårligere. Men gi det tid. Forandringer for begge, hormoner og følelser. Du trenger kanskje mer nærhet og trygghet i graviditeten, mens han trenger noe annet. Forhold går opp og ned. Av og til er det tettere enn noen gang, og andre ganger er det luft og avstand. kanskje du kan vise han dette innlegget?

Anonymkode: 64656...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han er utro!

Anonymkode: 571f5...38e

herregud for et svar..

Anonymkode: 64656...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han er utro!

Anonymkode: 571f5...38e

Hva baserer du det på? 

Anonymkode: 8f407...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva baserer du det på? 

Anonymkode: 8f407...efc

Oppførselen hans så klart!

Anonymkode: 571f5...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppførselen hans så klart!

Anonymkode: 571f5...38e

Så du tror helt seriøst at han er utro mot meg, og det er derfor han har trukket seg tilbake sånn? Vet ikke helt når han skulle vært utro da, for han er startsett hjemme- eller med kompiser, men da kjører og henter som regel jeg nå når jeg ikke kan drikke uansett. 

Anonymkode: 8f407...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du forteller er nesten som å høre hvordan mange menn blir behandlet ETTER at de har fått barn. De er greie å ha til å lage dem, men etterpå er de bare i veien.

Anonymkode: bc700...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du forteller er nesten som å høre hvordan mange menn blir behandlet ETTER at de har fått barn. De er greie å ha til å lage dem, men etterpå er de bare i veien.

Anonymkode: bc700...dfd

Men det er jo sant, de er jo det. Stort sett. Mor og barn har et unikt bånd som menn aldri vil klare å forstå.

Anonymkode: d3bff...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det noen som har forståelse for dette? For jeg kjenner at jeg har veldig lite av det- og at det kommer til å klikke litt for meg hvis det vedvarer. 

Etter at jeg ble gravid, føler jeg at mannen ser helt annerledes på meg og jeg vet ikke hvor jeg har han lenger. 

Han er kjempeengasjert i babyen, det å bli foreldre sammen og gleder seg masse til det. Er en super bonuspappa fra før. Men MEG har han oppi alt glemt litt bort.. forholdet vårt har bare blitt en bagatell og jeg er livredd for hvordan det skal bli, når det er sånn allerede. 

Jeg har tatt opp hvordan jeg føler det, og han sier jo at det absolutt ikke er meningen at jeg skal føle det sånn- men allikevel føler jeg det ikke endret seg noenting.. 

Er kjempelei meg jeg.. tenkte at dette skulle være en tid vi skulle bonde og bli enda tettere, etter mange år sammen. Men har aldri følt at det har vært så mye luft mellom oss som det er nå. 

Som i dag, fikk vi barnefri ganske tilfeldig. Han inviterte meg ut på middag og det var bare så koselig! Men han pratet nesten ingenting hele tiden, bare spiste. Jeg måtte dra i gang alle samtaler og han virket helt uinteressert. 

Vi dro innom butikken på vei hjem, kjøpte litt godis og brus. Trodde vi skulle kose oss når vi kom hjem. Når vi kom hjem ble han plutselig veldig hyggelig, begynte å stryke på meg- og da ble jeg kjempeglad. Så sier han "jeg går og spiller litt jeg".. 

Det var jo bare smisk. Første gangen han tok på meg hele kvelden..

Finnes det håp? Eller er kjæresteforholdet over nå, og vi har blitt samarbeidspartnere? 

 

 

Anonymkode: 8f407...efc

Du må ta han for deg å snakke med han, synest dette var dårlig gjort av han å oppføre seg slik.

Et alternativ hvis du ikke får ordnet opp med han på egenhånd, er å få time på familievernkontoret, dette må taes tak i så fort som mulig før det blir verre, sjangsen for å ordne opp i det er større jo tidligere du tar tak i det. I og med at han lar det skure å gå, så må du være den voksne her. 

Anonymkode: abeef...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du HELT sikker på at det ikke er hormoner som gjør alt «verre» enn det egentlig er?

Snakk med mannen, fortell hvordan DU føler det, ikke si «du gjør sånn og sånn», men si «når du gjør sånn, så føler jeg det og det». Beste måten å få til en ordentlig samtale på er å ta for deg det eneste du faktisk vet hundre prosent sikkert, nemlig hvordan du føler at ting er, for han kan ha en helt annen oppfatning. Går du da til det som kan føles som et angrep er sjansen stor for at den andre partneren bare låser seg i en forsvarsposisjon.

Snakk åpent, fortell hva du trenger og forventer.

Anonymkode: 777c3...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye hormoner nå, så tenk litt på det, men tenker litt at du tenker veldig på deg selv her

Anonymkode: 39049...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...