Gå til innhold

Det river i meg når jeg ser hva som skjer pga Corona krisen og tiltakene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at vi må unngå at dette sprer seg. Jeg er ikke i risikogruppen så jeg er ikke redd for viruset, men en dag kan det være noe farligere. Og da må vi ta hensyn til dem det faktisk er farlig for, en dag kan det være jeg som er utsatt.

Men jeg klarer ikke å få helt fred når jeg ser at folk som har levd vanlige liv risikerer å havne på gata. Så på nyhetene fra Spania i går. Jeg ble irritert på vegne av hun som har hatt jobb i restaurant, men nå må gå og få gratis mat og ikke vet hvor lenge hun har et sted å bo. Tenkte at de hun evt leier fra kunne vært rause og la henne bo gratis en periode. Men så er kanskje de også rammet da.. de trenger noen som betaler for seg. 
 

Så sitter jeg her i Norge. Med sparepenger og får bo gratis mot at jeg deltar på dugnad, gjør unna arbeid for å spare andre osv. Hadde jeg bodd der nå ville kanskje jeg også sittet på gata...... 

vi er sterke på en måte, men så er vi også så utrolig slaver av penger. Og det er litt skremmende. 

Anonymkode: 285c1...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen mente at vi egentlig bør begynne å leve normalt igjen. For det hadde hvertfal spart folk for fattigdom

Anonymkode: 285c1...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...