Gå til innhold

Mannen min nekter å sette opp trampoline. Han vil absolutt ikke ha trampoline. Føler jeg/vi er de eneste som har dette problemet.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Finnes det flere enn oss som er så uenig angående trampoline?

Han har alltid vært motstander av trampoline selv om barna har ønsket det. For noen år siden kjøpte jeg en liten, billig trampoline. Da hadde vi vært uten i flere år fordi han ikke ville ha. Han hjalp meg med å sette den opp, men var veldig sur. Da høsten kom og vi tok den ned var det tydelig at han mente at den ikke skulle opp igjen. Nå er dette tre år siden. Datteren min  på syv år ønsker veldig sterkt å få trampolinen opp igjen, men mannen nekter. Hun har spurt pappaen sin fint og laget veldig fint brev der hun også spør så fint hun bare kan. Men han er urokkelig. Jeg synes det er dårlig  gjort overfor datteren vår. Jeg kunne fått hjelp til å sette den opp en dag mannen ikke er hjemme, men da kommer han jo til å bli dritsur på meg i lang tid. Det er jo å presse ting gjennom mot hans vilje. 

Mannen mener vi ikke har plass til trampolinen, men det mener jeg bestemt at vi har. Han vil ikke sette den på gresset, greit nok. Vi kan sette den på grusen, men da mener han at vi tar for mye av uteplassen vår i solen. Jeg mener at det mest fornuftige da er å bare kjøre den ene bilen litt lenger frem, men han vil ikke høre på argumentet. 

Er det andre som har lignende diskusjoner angående trampoline med mannen sin? Jeg synes det er sårt å ikke kunne innfri ønsket hennes bare fordi pappaen hennes ikke har lyst til å ha trampoline.

Anonymkode: 808df...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hatt samme problem som dere her og. Mannen nekter og ønsker ikke det bråket i hagen vår, ungene kan hoppe hos vennene. Men nå har jeg mast lenge og sa ifra at nå må de få og så kan vi har regler på den. Slik at de og kan ta med seg venner hjem og hopper her. Nå er den bestillt og vi venter på den i posten. Mannen jobber mye så han kan ikke klage på noe bråk når han ikke er hjemme en gang
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen menneskerett å ha trampoline altså! Skjønner mannen din godt. Trampoline er stygt og tar opp masse plass.

Anonymkode: ec89c...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i blokk og kan ikke ha trampoline. Sønnen våres synes det er urettferdig, men livet er urettferdig 

Anonymkode: af2e1...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig i at trampoline er stygt, det blir en del bråk, også er det litt skummelt med skader.

Men. Det er ingen tvil om at ungene ELSKER det. Og god trim for oss alle. Jeg hadde absolutt prioritert barnas ønske

Anonymkode: d33ec...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig i at trampoline er stygt, det blir en del bråk, også er det litt skummelt med skader.

Men. Det er ingen tvil om at ungene ELSKER det. Og god trim for oss alle. Jeg hadde absolutt prioritert barnas ønske

Anonymkode: d33ec...6a7

Barn elsker godteri også, og ville nok byttet ut det med middag. Mange barn ønsker seg en ponni. Altså, barn av 2020 er litt for bortskjemte. Ikke alt skal være på barnas premisser, og man kan ha en fin barndom uten trampoline i hagen.

Anonymkode: ec89c...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn elsker godteri også, og ville nok byttet ut det med middag. Mange barn ønsker seg en ponni. Altså, barn av 2020 er litt for bortskjemte. Ikke alt skal være på barnas premisser, og man kan ha en fin barndom uten trampoline i hagen.

Anonymkode: ec89c...2ec

Men trampoline er jo sunt! Det fremmer bevegelse og koordinasjon, noe dagens barn ikke får for mye av. En trampoline er en billig investering i god helse, at ungene elsker den er jo bare et pluss.

Til hi, å anta at deres barn alltid kan hoppe hos andre er jo helt hodeløst. Man kan ikke basere seg på at andre skal ta ulempen ved ting for at man selv skal slippe. En trampoline står i ro og er til svært lite plage for noen. 

Noen ganger er man bare nødt til å skjære gjennom når den andre part ikke vil gi seg. Dette er jo ikke en stor og alvorlig ting, det handler ikke om økonomi engang, siden dere alt har kjøpt den. 

Sett den opp når mannen er borte og si at du har også litt å si om hvordan ting skal være hos dere. 

Vi hadde en lignende situasjon for noen år siden. Mannen ville ikke ha varmepumpe fordi han liker å fyre med ved og han syns at lyden er forstyrrende. Men saken er at han er veldig mye borte på jobb og da gidder jeg ikke å styre med å hente ved og fyre døgnet rundt. Så da bestilte jeg og fikk satt varmepumpen opp mens han var bortreist. I forhold til en trampoline så var jo dette en mer permanent løsning, i tillegg til at det var en ganske stor kostnad. Men jeg bor også i huset og har like stor bestemmelsesrett som han. Han ble litt muggen, og fyrer i ovnen for harde livet når han er hjemme, men han godtok jo situasjonen etter hvert.

Mann deg opp og sett opp trampolinen, du. Du vil vel ikke lærer datteren din at deres ønsker ikke teller like mye som hans i familien?

Anonymkode: b1475...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn elsker godteri også, og ville nok byttet ut det med middag. Mange barn ønsker seg en ponni. Altså, barn av 2020 er litt for bortskjemte. Ikke alt skal være på barnas premisser, og man kan ha en fin barndom uten trampoline i hagen.

Anonymkode: ec89c...2ec

Å ha trampoline handler ikke om å være bortskjemt altså. Det er en «liten» ting man kan gjøre for at barna kan ha stor glede i mange år fremover. Har de trampoline har de alltid noe å finne på ute

Anonymkode: a298a...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men trampoline er jo sunt! Det fremmer bevegelse og koordinasjon, noe dagens barn ikke får for mye av. En trampoline er en billig investering i god helse, at ungene elsker den er jo bare et pluss.

Til hi, å anta at deres barn alltid kan hoppe hos andre er jo helt hodeløst. Man kan ikke basere seg på at andre skal ta ulempen ved ting for at man selv skal slippe. En trampoline står i ro og er til svært lite plage for noen. 

Noen ganger er man bare nødt til å skjære gjennom når den andre part ikke vil gi seg. Dette er jo ikke en stor og alvorlig ting, det handler ikke om økonomi engang, siden dere alt har kjøpt den. 

Sett den opp når mannen er borte og si at du har også litt å si om hvordan ting skal være hos dere. 

Vi hadde en lignende situasjon for noen år siden. Mannen ville ikke ha varmepumpe fordi han liker å fyre med ved og han syns at lyden er forstyrrende. Men saken er at han er veldig mye borte på jobb og da gidder jeg ikke å styre med å hente ved og fyre døgnet rundt. Så da bestilte jeg og fikk satt varmepumpen opp mens han var bortreist. I forhold til en trampoline så var jo dette en mer permanent løsning, i tillegg til at det var en ganske stor kostnad. Men jeg bor også i huset og har like stor bestemmelsesrett som han. Han ble litt muggen, og fyrer i ovnen for harde livet når han er hjemme, men han godtok jo situasjonen etter hvert.

Mann deg opp og sett opp trampolinen, du. Du vil vel ikke lærer datteren din at deres ønsker ikke teller like mye som hans i familien?

Anonymkode: b1475...d3c

Ja, den diskusjonen har vi og. Jeg vil ha varmepumpe, og han vil ikke. Jeg henter og mye ved, mannen mener det er varmt nok inne så han gidde ikke. 

Anonymkode: 759ec...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er motargumentet? At det er stygt? I såfall hadde det ikke vært noe diskusjon da hadde jeg satt opp trampolinen alene. Som flere har poengtert det fremmer god helse. Det er ikke så mange år trampoline sesongen varer så det får han tåle

Anonymkode: bb594...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var også sterkt i mot.
Helt inntil ferien i fjor ble av lyst siden jeg falt stygt og brakk noen ribbein.
Da ble det trampoline istedenfor ferie.
Når skole og barnehage stengte nå i mars kom den fort opp igjen (Dog, uten hans hjelp).

Vi har den, den skal brukes

Anonymkode: b6934...c83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sett den opp selv da. 

Anonymkode: 0e41a...dae

Det er ikke det å sette den opp som er problemet. Problemet er at vi ikke blir enig, han er sterkt i mot og han kommer til å synes at det er skikkelig dårlig gjort av meg å sette den opp uten hans samtykke.

HI

Anonymkode: 808df...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vil han ikke ha det? 

Anonymkode: 6b326...411

Han vil ikke ha den fordi den tar plass. Bare fordi uteplassen ikke blir akkurat slik han ønsker. 

HI

Anonymkode: 808df...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bor i blokk og kan ikke ha trampoline. Sønnen våres synes det er urettferdig, men livet er urettferdig 

Anonymkode: af2e1...9a3

Forskjellen her er at vi kan ha trampoline, mannen bare vil ikke.

HI

Anonymkode: 808df...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde trampoline i mange år, og det er vel noe av det beste vi har brukt penger på. Har tre barn med ganske stor aldersspredning, og den trampolinen har vært i flittig bruk så å si konstant. Her har det blitt hoppet og hoppet og hoppet og sprettet og saltomortalet dag ut og dag inn, år ut og år inn - og det har gitt barna så utrolig mye glede, mosjon og kroppskontroll - at jeg aldri har angret et sekund.

Anonymkode: fea77...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Barn elsker godteri også, og ville nok byttet ut det med middag. Mange barn ønsker seg en ponni. Altså, barn av 2020 er litt for bortskjemte. Ikke alt skal være på barnas premisser, og man kan ha en fin barndom uten trampoline i hagen.

Anonymkode: ec89c...2ec

Du trenger ikke å ha trampoline, men å sammenlikne det med godteri er utrolig sært. Trampoline er en familieaktivitet. Kjempesunt faktisk.

Og i motsetning til en ponni som er veldig dyrt, koster ikke trampoline så mye. Og hi har jo allerede kjøpt det

Anonymkode: d33ec...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i all verden... 

Hvorfor er det mannen som bestemmer dette, og på bakgrunn av gårdsplassen /hagen ikke vil være så fin som han ønsker? At det var??? 

Dust! Et hjem skal ikke være et utstillingsvindu, det skal være et sted man faktisk bor og lever, også barna. I mitt hodet er barnas trivsel viktigere enn at det står en stygg blå trampoline i hagen. Trampoline er ikke pent, men herlighet... 

Er det mannen som eier hus og tomt? Eier dere sammen? Hvorfor har mannen vetorett? Nei, her må du ta din plass, kvinne! 

Anonymkode: cf382...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han vil ikke ha den fordi den tar plass. Bare fordi uteplassen ikke blir akkurat slik han ønsker. 

HI

Anonymkode: 808df...08a

Hvor mye bruker han den plassen trampolinen vil oppta?

Anonymkode: 7dfb4...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den opp selv da vel! Er ikke så vanskelig.

Ikke er det en permanent installasjon heller, Jeg hadde ikke nølt et sekund.

Anonymkode: 9420b...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hadde dette vært en diskusjon her hjemme så hadde jeg bare overkjørt mannen, satt opp trampolinen selv og bedt mannen bite det i seg. Ærlig talt, det er da sunt for barnet å være i aktivitet, barnet får utløp for energi, og det er en sunn glede i barnets liv. Som jeg forstår er det snakk om en liten trampoline og ikke noe ruvende greie som ville tatt vekk all sollys eller lignende. 

Hvis du er for "redd" for å ta diskusjonen eller mannen blir så sur at det blir ulevelig så kan dere ikke være i et forhold. Det er snakk om en trampoline.. 

Anonymkode: f1a32...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner mannen din godt. Noe så stygt ville ikke jeg heller ha i hagen. Ventet til vi hadde stor nok gård til at den kunne gjemmes bort.

Anonymkode: 60909...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen menneskerett å ha trampoline altså! Skjønner mannen din godt. Trampoline er stygt og tar opp masse plass.

Anonymkode: ec89c...2ec

Seriøst??? Sykler er noe herk og tar opp mye plass i garasjen, men å gi barna en god barndom med mye moro er en menneskerett synes jeg. Ræva far. Har ingen god grunn engang. 

Anonymkode: 844f4...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...