Gå til innhold

Er man så gammel når man er 45 da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså. Jeg er en godt voksen dame. Og har det fint med dét. Jobber i et forholdsvis ungt miljø. Jeg får stadig høre at jeg er sånn og sånn (positivt) Jeg har nesten ikke rynker og tar vare på meg selv. Får stadig høre at jeg har så fin hud. Og da lurer jeg, er man så gammel at huden burde henge og slenge når man er 45 år?

Jeg spør ikke fordi jeg er usikker. Men altså, hva er greia? Du har så fin hud, hva er hemmeligheten din? 
 

Har du fin hud? Du som åpenbart burde hatt sæggehud? 

Anonymkode: e3eb2...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fem år eldre enn deg. Har fremdeles kviser - så "ung" hud ;) Men rynker har jeg ikke, bortsett fra såvidt tvers over panna.

Min oldemor, som døde da hun var mange og 90 år hadde så godt som ingen rynker, heller ikke min bestemor da hun døde noen og 70 år ung.

Genetikk, kosthold og livsstil avgjør.

Anonymkode: 2dfb3...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fem år eldre enn deg. Har fremdeles kviser - så "ung" hud ;) Men rynker har jeg ikke, bortsett fra såvidt tvers over panna.

Min oldemor, som døde da hun var mange og 90 år hadde så godt som ingen rynker, heller ikke min bestemor da hun døde noen og 70 år ung.

Genetikk, kosthold og livsstil avgjør.

Anonymkode: 2dfb3...ff9

Så deres bestemor så ut som en 20 åring? 😛

beklager å ødelegge men det er ikke bare rynker som avgjør om du ser gammel ut. 

Anonymkode: 5e2b5...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så deres bestemor så ut som en 20 åring? 😛

beklager å ødelegge men det er ikke bare rynker som avgjør om du ser gammel ut. 

Anonymkode: 5e2b5...677

Du leser det du vil inn i det, jeg snakket om rynker, har ikke påstått at hun så ut som om hun var 20 år. 

Virker som om det provoserer deg når jeg forteller at noen i den alderen ikke hadde rynker. Men om du vil ha en beskrivelse av min bestemor ellers, så så hun nok ganske mye yngre ut enn sin alder. Hun var like slank som hun var da hun var 20 år, i veldig god form, hadde en sterk kropp, hun gikk med sprenst i skrittene.   Helt fantastisk dame ❤️ Hun hadde bare såvidt litt grått i håret og ingen rynker. Og utseendemessig slektet hun på sin mor igjen.

Anonymkode: 2dfb3...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så deres bestemor så ut som en 20 åring? 😛

beklager å ødelegge men det er ikke bare rynker som avgjør om du ser gammel ut. 

Anonymkode: 5e2b5...677

Tull&Tøys!

Jeg er 73 og ser ikke ut som jeg er en dag over 19 assa!

Og ja, og glemte jeg det, jeg er 190 høy, og bukser i størrelse small bare gliiir rett ned assa!

Enda jeg pleier å spise en hel elefant til middag!

Og så sier alle at jeg er sååå pen.

Og på vinmonopolet spør de meg enda om legg. Det må jo bety noe! 

Og, jah, så skulle jeg følge barnebarnet mitt i barnehagen her forleden og så trodde en av foreldrene at jeg var storesøsteren hans, assa!

Jeg! Jeg som er 73! Hva gir du meg? 😅

Anonymkode: 2a704...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farmor og pappa hadde nesten ikke rynker da de døde 80 og 87 år gamle. Jeg er 49 og har nok rynker, men er litt tykk, så huden er godt fylt opp 😉

Det er selvsagt andre ting enn rynker som viser alderen, men det er like selvsagt forskjell på hudtype. Arv og miljø har nok en god del å si her. Min farmor brukte jo aldri solfaktor, og jeg tviler på at hun hadde noe særlig med hudpleierutiner der på fjellgården hun bodde mesteparten av sitt liv. 

Anonymkode: 84909...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må liksom bare slutte med å dømme og oppleve kvinner basert på utseende. Jeg merker at jeg også blir imponert av kvinner som  holder seg godt, også lurer jeg på hvorfor. Det er kanskje fordi jeg er ganske ukonvensjonell og ikke vil defineres av alder og forventninger, og ser at de som preges mindre av alder oppnår en aksept for å være annerledes.

 

Synlige aldringstegn sier virkelig ingenting om hvem du er! 

Anonymkode: 65467...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Altså. Jeg er en godt voksen dame. Og har det fint med dét. Jobber i et forholdsvis ungt miljø. Jeg får stadig høre at jeg er sånn og sånn (positivt) Jeg har nesten ikke rynker og tar vare på meg selv. Får stadig høre at jeg har så fin hud. Og da lurer jeg, er man så gammel at huden burde henge og slenge når man er 45 år?

Jeg spør ikke fordi jeg er usikker. Men altså, hva er greia? Du har så fin hud, hva er hemmeligheten din? 
 

Har du fin hud? Du som åpenbart burde hatt sæggehud? 

Anonymkode: e3eb2...b59

Jeg får høre det samme. Er 48, og stort sett rynkefri. 
Min hemmelighet er lite soling og bra med fett på kroppen! 

Anonymkode: fd02f...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 og har noen små rynker. Ser det tydelig når jeg ser på bilder fra bare 5 år siden. 

Men hvem bryr seg. Livet går videre, med eller uten rynker. 

Anonymkode: 53cf3...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 45 og ser nok også ut som min alder. Huden henger litt langs kinnene og jeg har smilerynker både her og der. Jeg er derimot liten og nett, og beveger meg raskt. Jeg oppleves som kvikk og munter, har ofte en kjapp replikk på lager. Jeg tenker st man kan være mye forskjellig i midten sv 40'årene. Jeg er ikke gammel, men heller ikke ung. Det heter faktisk å være "middelaldrende". Midt i mellom, både litt ung og litt gammel. 

Anonymkode: 1d27b...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså. Jeg er en godt voksen dame. Og har det fint med dét. Jobber i et forholdsvis ungt miljø. Jeg får stadig høre at jeg er sånn og sånn (positivt) Jeg har nesten ikke rynker og tar vare på meg selv. Får stadig høre at jeg har så fin hud. Og da lurer jeg, er man så gammel at huden burde henge og slenge når man er 45 år?

Jeg spør ikke fordi jeg er usikker. Men altså, hva er greia? Du har så fin hud, hva er hemmeligheten din? 
 

Har du fin hud? Du som åpenbart burde hatt sæggehud? 

Anonymkode: e3eb2...b59

De aller fleste i midten av 40-årene har noe rynker, men det finnes da mange stopp på vegen mellom litt rynker og alt «henger og slenger».

Jeg har smilerynker og linjer i panna, men ser bra ut likevel. 😉

Anonymkode: 50e92...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rynker eller ei kommer an på så mange ting. Hudtype, soleksponering, fylde under huden (fett/muskler), gener osv. 

Å være rynkefri er ikke nødvendigvis noe som får folk til å se yngre ut. Kropp, energi, stil, frisyre, alt bidrar inn i helhetsbildet. 

Hvorfor det er et mål å bli tatt for å være yngs mulig lurer jeg veldig på. :)

Anonymkode: e6ab6...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De aller fleste i midten av 40-årene har noe rynker, men det finnes da mange stopp på vegen mellom litt rynker og alt «henger og slenger».

Jeg har smilerynker og linjer i panna, men ser bra ut likevel. 😉

Anonymkode: 50e92...b5b

Det er pent med smilerynker og et ansikt som er levende. :) 

Anonymkode: e6ab6...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Jeg har ikke som mål å ta meg ut som en på 20. Jeg har smilerynker men ellers har jeg fin hud. Jeg er 45 år og er mest opptatt av å ta vare på eget maskineri. Spørsmålet mitt gikk på hvilke forventninger folk (spesielt yngre) har til utseendet til en på 45 år. Jeg synes ikke jeg ser eksepsjonelt bra eller ung ut, men kommentarer om at jeg ser så fin ut i huden, håper jeg ser like bra ut når jeg blir 45 osv. Hadde jeg vært 60 år så hadde jeg skjønt det. Jeg har naturligvis mange venner i min aldersgruppe og jeg synes vel vi alle ser ut som vi er i den alderen vi er. Modne kvinner. 
Derfor spurte jeg da, er man så gammel når man er 45 at tidens tann har begynt å ødelegge deg? 😊

Innlegget er ment humoristisk, selvom jeg kan se at det muligens oppfattes som selvsentrert. 
 

HI

Anonymkode: e3eb2...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rynker eller ei kommer an på så mange ting. Hudtype, soleksponering, fylde under huden (fett/muskler), gener osv. 

Å være rynkefri er ikke nødvendigvis noe som får folk til å se yngre ut. Kropp, energi, stil, frisyre, alt bidrar inn i helhetsbildet. 

Hvorfor det er et mål å bli tatt for å være yngs mulig lurer jeg veldig på. :)

Anonymkode: e6ab6...51d

Fordi samfunnet vårt omtaler aldringstegn som en sykdom og det har vært slik i åresvis, særlig kvinner. 

Anonymkode: 5e2b5...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså. Jeg har ikke som mål å ta meg ut som en på 20. Jeg har smilerynker men ellers har jeg fin hud. Jeg er 45 år og er mest opptatt av å ta vare på eget maskineri. Spørsmålet mitt gikk på hvilke forventninger folk (spesielt yngre) har til utseendet til en på 45 år. Jeg synes ikke jeg ser eksepsjonelt bra eller ung ut, men kommentarer om at jeg ser så fin ut i huden, håper jeg ser like bra ut når jeg blir 45 osv. Hadde jeg vært 60 år så hadde jeg skjønt det. Jeg har naturligvis mange venner i min aldersgruppe og jeg synes vel vi alle ser ut som vi er i den alderen vi er. Modne kvinner. 
Derfor spurte jeg da, er man så gammel når man er 45 at tidens tann har begynt å ødelegge deg? 😊

Innlegget er ment humoristisk, selvom jeg kan se at det muligens oppfattes som selvsentrert. 
 

HI

Anonymkode: e3eb2...b59

Jeg husker da jeg selv var rundt 20-25, og vi hadde en kollega som vi plutselig fant ut at var 40. Det var et sjokk, antakeligvis fordi vi forventet at hun skulle se ut som våre foreldre på 50, og ikke som oss selv. Kan ikke huske at jeg tenkte på dette med hud, tror vel heller det var snakk om stil, energi og utstråling. 

Anonymkode: 2a704...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om ei snakkesalig butikkjente jeg snakket med en gang, som fortalte at hun og venninna hadde blitt enige om at gutter på deres alder var alt for umodne - det var på tide å finne seg en litt ordentlig, middelaldrende mann på ca 27!!!!!

Anonymkode: 6f4ec...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dere ikke ha rynker?? Smilerynker? Hva som helst??😮

Beklager men det tror jeg ikke noe på. Særlig dere som er over 60 år og ikke har rynker?? Tror jeg må se det for å tro det 😊

Anonymkode: 327a1...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan dere ikke ha rynker?? Smilerynker? Hva som helst??😮

Beklager men det tror jeg ikke noe på. Særlig dere som er over 60 år og ikke har rynker?? Tror jeg må se det for å tro det 😊

Anonymkode: 327a1...fe1

Du må huske at man gjerne blir nokså langsynt omtrent samtidig som rynkene gjør sin entré! ;) 

Anonymkode: 2a704...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må huske at man gjerne blir nokså langsynt omtrent samtidig som rynkene gjør sin entré! ;) 

Anonymkode: 2a704...c6e

Haha. Det har du rett i. 😂😂😂 

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan dere ikke ha rynker?? Smilerynker? Hva som helst??😮

Beklager men det tror jeg ikke noe på. Særlig dere som er over 60 år og ikke har rynker?? Tror jeg må se det for å tro det 😊

Anonymkode: 327a1...fe1

Altså, jeg er 45 og har smilerynker rundt øynene men det er ikke spesielt kraftige. Mamma har ganske mye rynker men pappa er nesten rynkefri. Både pappa og søsknene hans har veldig fin hud. Mulig det er de samiske anene som gjør det. 

Anonymkode: e3eb2...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha. Det har du rett i. 😂😂😂 

Altså, jeg er 45 og har smilerynker rundt øynene men det er ikke spesielt kraftige. Mamma har ganske mye rynker men pappa er nesten rynkefri. Både pappa og søsknene hans har veldig fin hud. Mulig det er de samiske anene som gjør det. 

Anonymkode: e3eb2...b59

Mine samiske gener er helt rævva 😂 Mamma har vært et rynketroll siden midten av 30-årene og jeg er på god vei! 

Anonymkode: 6f4ec...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine samiske gener er helt rævva 😂 Mamma har vært et rynketroll siden midten av 30-årene og jeg er på god vei! 

Anonymkode: 6f4ec...0de

😂😂😂 Det sies at laks og multer er bra kost for huden. Jeg er vokst opp på dette. Kanskje det er forklaringen på manglende rynker. 😂

Anonymkode: e3eb2...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså. Jeg er en godt voksen dame. Og har det fint med dét. Jobber i et forholdsvis ungt miljø. Jeg får stadig høre at jeg er sånn og sånn (positivt) Jeg har nesten ikke rynker og tar vare på meg selv. Får stadig høre at jeg har så fin hud. Og da lurer jeg, er man så gammel at huden burde henge og slenge når man er 45 år?

Jeg spør ikke fordi jeg er usikker. Men altså, hva er greia? Du har så fin hud, hva er hemmeligheten din? 
 

Har du fin hud? Du som åpenbart burde hatt sæggehud? 

Anonymkode: e3eb2...b59

Jeg er 48 år og har ein type fra Los Angelses som har flytta til meg og han er 37 år og sexy. 

Anonymkode: d7c17...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi samfunnet vårt omtaler aldringstegn som en sykdom og det har vært slik i åresvis, særlig kvinner. 

Anonymkode: 5e2b5...677

Joda, men når folk finner ut hvor gammel man likevel er - så er man jo den alderen uansett rykefritt ansikt.   Da ender man opp med «å se bra ut for alderen» og ikke som «en av oss i 20/30 årene».

 

 

Anonymkode: e6ab6...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...