Gå til innhold

Ting kvinner kan si til menn uten at det gjør noe, men menn ikke kan si til kvinner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan skal jeg kunne vite hvilken innlegg du sikter til, hvis du ikke vet det selv engang?

Anonymkode: 16e52...370

Søk og se hva du finner. Er det et problem, så tenker jeg at det er ditt problem, ikke mitt.

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søk og se hva du finner. Er det et problem, så tenker jeg at det er ditt problem, ikke mitt.

Anonymkode: dbfb7...436

Det er i høyeste grad ditt problem når du påstår at rådene er de samme i i samltige innlegg, men alikevel så klarer du ikke å hoste opp en eneste tråd om det. Da er ikke påstanden din mye verdt gitt. Det viser jo bare at det ikke er sånn som du påstår, du bare prøver nok en gang å dra stakkars menn som blir så urettferdig behandlet kortet ditt, og det virker like dårlig som det pleier.

Anonymkode: 16e52...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig du ikke har lest alt her inne. Eller ikke har fått det med deg. Jeg har i alle fall lest om kvinner som blir anbefalt å gå fra mannen fordi han påpeker at hun er feit flere ganger. Psykisk terror/vold er det blitt kalt

Anonymkode: dbfb7...436

Hvis han bruker det som sjikane, så er det jo riktig. Men da er det dét som er grunnen - at han nedverdiger henne og sjikanerer henne - ikke at han bruker vekt som medium for å sjikanere. Han kunne like godt prøvd å fornærme henne med intelligensen hennes, utseendet, jobben, familien eller musikksmaken. De fleste hører vel forskjell på «feite megge» og «det er neppe sunt å bli over 100 kilo». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært her i 13 år, av og på, og kan ikke huske tittel på alle innleggene, men søk og du skal finne

Anonymkode: dbfb7...436

OK, jeg har vært her i 15 år, og ganske aktiv. Så jeg ville nok ha merket om dette var en generell tendens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søk og se hva du finner. Er det et problem, så tenker jeg at det er ditt problem, ikke mitt.

Anonymkode: dbfb7...436

Det har du helt rett i.

Det er en utbredt misforståelse her inne om at man skal måtte dokumentere alt man sier. Det må man selvfølgelig ikke. Det eneste man risikerer ved å sende ut en udokumentert påstand, er at folk ikke lar seg overbevise. Og hvis de ikke lar seg overbevise, nei vel, hva da liksom? De får bare fortsette å tro på det de trodde på før, man er ikke forpliktet til å lære opp folk. 

Anonymkode: c20ae...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har du helt rett i.

Det er en utbredt misforståelse her inne om at man skal måtte dokumentere alt man sier. Det må man selvfølgelig ikke. Det eneste man risikerer ved å sende ut en udokumentert påstand, er at folk ikke lar seg overbevise. Og hvis de ikke lar seg overbevise, nei vel, hva da liksom? De får bare fortsette å tro på det de trodde på før, man er ikke forpliktet til å lære opp folk. 

Anonymkode: c20ae...b0e

Hvis man ikke har noen empiri som støtter det man sier kan man jo bare la være å si det. For da er det jo like relevant for de andre som om man sa "jeg syns månen er en grønn ost".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er i høyeste grad ditt problem når du påstår at rådene er de samme i i samltige innlegg, men alikevel så klarer du ikke å hoste opp en eneste tråd om det. Da er ikke påstanden din mye verdt gitt. Det viser jo bare at det ikke er sånn som du påstår, du bare prøver nok en gang å dra stakkars menn som blir så urettferdig behandlet kortet ditt, og det virker like dårlig som det pleier.

Anonymkode: 16e52...370

Tror kanskje du forveksler meg men en annen person? En som du er sint på? 
 

 

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pashla skrev:

Hvis han bruker det som sjikane, så er det jo riktig. Men da er det dét som er grunnen - at han nedverdiger henne og sjikanerer henne - ikke at han bruker vekt som medium for å sjikanere. Han kunne like godt prøvd å fornærme henne med intelligensen hennes, utseendet, jobben, familien eller musikksmaken. De fleste hører vel forskjell på «feite megge» og «det er neppe sunt å bli over 100 kilo». 

Hva man oppfatter som sjikane er individuelt

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Pashla skrev:

Hvis man ikke har noen empiri som støtter det man sier kan man jo bare la være å si det. For da er det jo like relevant for de andre som om man sa "jeg syns månen er en grønn ost".

 Nå er det fler enn meg i denne tråden som har lagt merke til det samme. I tillegg svarer en at hun har bedt kvinner forlate mannen fordi han påpeker at hun er feit mer enn en gang. 
i tillegg har du full mulighet til å søke opp innlegg her inne og finne innlegg selv. 
Det er alltid like imponerende med damer på DIB som tror de er i en rettssak og mener at bevisbyrden ligger på den som hevder noe. 

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Nå er det fler enn meg i denne tråden som har lagt merke til det samme. I tillegg svarer en at hun har bedt kvinner forlate mannen fordi han påpeker at hun er feit mer enn en gang. 
i tillegg har du full mulighet til å søke opp innlegg her inne og finne innlegg selv. 
Det er alltid like imponerende med damer på DIB som tror de er i en rettssak og mener at bevisbyrden ligger på den som hevder noe. 

Anonymkode: dbfb7...436

Du er ikke rettslig pålagt å støtte opp dine påstander med bevis, men du risikerer å miste kredibiliteten hvis du ikke gjør det. 

Anonymkode: c76a9...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke rettslig pålagt å støtte opp dine påstander med bevis, men du risikerer å miste kredibiliteten hvis du ikke gjør det. 

Anonymkode: c76a9...dac

Hvis folk her inne er så tafatte at de ikke klarer å søke selv, så tenker jeg de har et problem. Folk som forventer at andre skal fikse alt for dem er ofte de som ikke klarer å finne noe selv, ikke sant? 

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke rettslig pålagt å støtte opp dine påstander med bevis, men du risikerer å miste kredibiliteten hvis du ikke gjør det. 

Anonymkode: c76a9...dac

Dette er som hentet ut av filmen, "Gaslight" (med Ingrid Bergman, fin film, se den!).

HI, jeg har også sett dette fenomenet. Ikke bare her på DiB/BiM, men i flere kvinnegrupper også.

Det er lett å se ting fra hvordan det er for kvinnen, når en selv er kvinne. Det er tydeligvis vanskelig å se hvordan det er for mannen, når en er kvinne. Jeg skulle gjerne nevnt en del mere som jeg lagt merke til, men, jeg er stygt redd for at det bare ender med enda flere påhopp, hersketeknikker, og alt annet av gaslighting som de (som føler seg truffet) allerede forsøker seg med mot deg.

Anonymkode: 4aa46...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 Nå er det fler enn meg i denne tråden som har lagt merke til det samme. I tillegg svarer en at hun har bedt kvinner forlate mannen fordi han påpeker at hun er feit mer enn en gang. 
i tillegg har du full mulighet til å søke opp innlegg her inne og finne innlegg selv. 
Det er alltid like imponerende med damer på DIB som tror de er i en rettssak og mener at bevisbyrden ligger på den som hevder noe. 

Anonymkode: dbfb7...436

Det er selvsagt ikke lovpålagt, men vil du ha et snev av troverdighet er det jo lurt å dokumentere påstandene dine. Eller mener du at man skal ta ditt ord for at noe stemmer når ens egen erfaring er at det ikke er slik som du hevder? 

Anonymkode: c95fb...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg hi, jeg ser det ofte. 

En annen tendens her på BIM/DIB - skyt hi. Ta henne for alt det er verdt. Hi har alltid feil. 

Anonymkode: 60749...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er selvsagt ikke lovpålagt, men vil du ha et snev av troverdighet er det jo lurt å dokumentere påstandene dine. Eller mener du at man skal ta ditt ord for at noe stemmer når ens egen erfaring er at det ikke er slik som du hevder? 

Anonymkode: c95fb...11b

Jeg mener at det er en enkel måte å søke opp innlegg på denne siden. Normalt er det slik at hvis noen forteller meg en ting, og jeg tviler på at det stemmer, så bruker jeg Google for å finne ut om det stemmer. Jeg sjekker selv med andre ord. Det er faktisk ikke spesielt vanskelig. Men i stedet velger du å Bruke masse tid på å fortelle meg hvorfor det er viktig -for deg- at jeg legger ved linker. All den tiden du har brukt, kunne du søkt på tidligere tråder

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg hi, jeg ser det ofte. 

En annen tendens her på BIM/DIB - skyt hi. Ta henne for alt det er verdt. Hi har alltid feil. 

Anonymkode: 60749...c5d

HI tar jo ikke feil om hun mener mannen er blitt feit og ekkel, eller mener mannen er en dritt fordi han sier hun er blitt feit og mindre attraktiv

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener at det er en enkel måte å søke opp innlegg på denne siden. Normalt er det slik at hvis noen forteller meg en ting, og jeg tviler på at det stemmer, så bruker jeg Google for å finne ut om det stemmer. Jeg sjekker selv med andre ord. Det er faktisk ikke spesielt vanskelig. Men i stedet velger du å Bruke masse tid på å fortelle meg hvorfor det er viktig -for deg- at jeg legger ved linker. All den tiden du har brukt, kunne du søkt på tidligere tråder

Anonymkode: dbfb7...436

Går det helt rundt for deg nå? Bruke mye tid? Dette er min andre kommentar i tråden og den første vedr dokumentasjon om påstander. 

Det er alminnelig kotyme å bevise påstandene sine. Rett og slett. 

Anonymkode: c95fb...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har så mange rare venner du?

Anonymkode: c95fb...11b

Bevis påstanden din.

Anonymkode: 4aa46...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bevis påstanden din.

Anonymkode: 4aa46...c3d

Ser du det tegnet på slutten av setningen min? Det er et spørsmålstegn. Du kan spør en voksne om du er usikker på hva det betyr. 

Anonymkode: c95fb...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

OK, men da må du jo også finne deg i at de du har rundt deg, ikke evner å overføre fra en situasjon til en annen, ikke ønsker å høre om virkeligheten, osv, som jo da er ditt store problem 

Anonymkode: c20ae...b0e

Politisk tilhørighet er ikke det eneste som definerer et menneske. Å si at alle på høyre siden slik og alle på venstre siden er slik er helt idiotisk. 

Anonymkode: 0431e...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser du det tegnet på slutten av setningen min? Det er et spørsmålstegn. Du kan spør en voksne om du er usikker på hva det betyr. 

Anonymkode: c95fb...11b

Det er feilaktig plassering av spørsmålstegn, det har du helt rett i. For det er en påstand, ikke et spørsmål. Det er derfor jeg ba deg om å bevise påstanden din.

Anonymkode: 4aa46...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er feilaktig plassering av spørsmålstegn, det har du helt rett i. For det er en påstand, ikke et spørsmål. Det er derfor jeg ba deg om å bevise påstanden din.

Anonymkode: 4aa46...c3d

Det er er spørsmål. Du kan ikke lage din egen definisjon av det 🤣

Anonymkode: c95fb...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er er spørsmål. Du kan ikke lage din egen definisjon av det 🤣

Anonymkode: c95fb...11b

Bevis påstanden din at det er greit å lage egne definisjoner av hvordan tegnsetting og setningsbygning skal brukes.

Anonymkode: 4aa46...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har nok til en viss grad rett, men å tolke det som «hårsåre, men ufølsomme kvinner» blir ikke riktig.

 

Det finns masse forskning som viser at vi som samfunn knytter kvinners verdi til utseende. overvektige blir beviselig diskriminert, men dette slår inn på en mye lavere BMI for kvinner enn det gjør for menn.
 

Det gjør man ikke i samme grad når det gjelder menn. Det er selvsagt store forskjeller på individnivå her, men for å koke det ned:

Sier man til en kvinne: «jeg er bekymret for helsen din fordi du er for tung» så er det sannsynlig at hun, fordi hun er en kvinne fostret opp i vårt samfunn, hører; «du er mislykket som kvinne og langt dårligere enn dine slanke medsøstre, for å gjenvinne verdien må du bli tynn».

Sier man det samme til En mann er det av samme grunn sannsynlig at han hører: «jeg er bekymret for helsen din fordi du er for tung»

 

Anonymkode: f9167...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sier man det samme til En mann er det av samme grunn sannsynlig at han hører: «jeg er bekymret for helsen din fordi du er for tung»

Anonymkode: f9167...f4c

Hvorfor må vekten til noen, være seg mann eller kvinne, kommenteres? Hvorfor tror folk at andre ikke er klare over det når de er overvektige? "Takk, det var snilt av deg at du sa i fra, nå skal jeg jaggu ta meg sammen gitt!", er det det som forventes til svar?

Jeg tror ikke menn er så forskjellige fra oss kvinner. Jeg tror faktisk ikke det. Jeg tror menn også blir såret hvis en bemerker vekten deres, de har bare, når du er inne på dette med kultur og alt det der, ikke "lov" å vise følelser utad. Så de ler og later som ingenting, heller enn å fortelle at det er sårende.

Anonymkode: 4aa46...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...