Gå til innhold

Ting kvinner kan si til menn uten at det gjør noe, men menn ikke kan si til kvinner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt avsporing, men det er heller aldri kvinner som er for vide der nede, det er mannen som har liten pikk. Uansett... En klassiker, og totalt bullshit selvfølgelig. 

Anonymkode: 68bbb...0e5

Ja, jøss. Det er nok årsaken til alle trådene om knipeøvelser.

Anonymkode: 19e09...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt avsporing, men det er heller aldri kvinner som er for vide der nede, det er mannen som har liten pikk. Uansett... En klassiker, og totalt bullshit selvfølgelig. 

Anonymkode: 68bbb...0e5

For ingen har jo hørt de klassiske «ha seg med en bøtte vann» eller «vifte med en stokk i Oslofjordtunnelen, høhøhø».

Anonymkode: c76a9...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser det jo ellers også. Blant venner. Har Feks ei venninne som tok slankeoperasjon. Før denne ble hun rasende om mannen foreslo at de skulle gå en tur sammen. Han var veldig snill og sa ting som «vi kunne ha godt av litt frisk luft. Vi skulle ikke gått en tur i det fine været» eller «Jeg tenkte å gå meg en tur, vil du være med». Et år etter operasjonen var hun veldig sprek og så flott ut. Hun gikk fra mannen fordi han hadde lagt på seg 10 kg (det var han som var hjemme med barna mens hun trente hele tiden) og han gikk aldri tur lenger. 
En annen venninne fikk hint fra mannen sin. Han var oppriktig glad i henne og like oppriktig bekymret for den økende vekten hennes. Han hintet forsiktig, omtrent på samme måten som mannen over. Mulig litt mer aggressivt. Men aldri slemt. Hun jamret og bar seg fordi han ikke ville ha sex med henne like ofte. Hun var feit fordi hun hadde født barnet hans, og det skulle han være glad for. 
 

Det finnes nok av eksempler fra det daglige også. 
Hvis mannen din kom til deg og sa «vet du. Jeg synes du har lagt på deg en del og jeg er bekymret for helsen din. Jeg tenner ikke på deg lenger på grunn av overvekten og lurer på om vi kanskje sammen kan gjøre noe for å løse problemet» hvordan hadde respondert?

Anonymkode: dbfb7...436

Du har så mange rare venner du?

Anonymkode: c95fb...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da ønsker jeg link til alle de trådene du snakker om

Anonymkode: 16e52...370

Bruk søkemotoren

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som før nevnt; Prøv å skaffe deg litt flere venner på andre siden av den politiske skalaen. Der er de ofte ikke feite en gang ;) 

Anonymkode: c20ae...b0e

Og hvilken politisk skala er det jeg skal få venner i?

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noe som betyr at det er et sitat.

Anonymkode: 19e09...8ef

Alt som skrives i anførselstegn er sitat? 

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og hvilken politisk skala er det jeg skal få venner i?

Anonymkode: dbfb7...436

Den motsatte fra den du har venner i per i dag, dersom du ønsker deg det motsatte av de egenskapene du finner rundt deg. 

Anonymkode: c20ae...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har så mange rare venner du?

Anonymkode: c95fb...11b

Ja, selvsagt er de rare om de blir dødelig fornærmet eller sinte om noen kritiserer velten deres. Eller går fra mannen fordi han er blitt så feit at hun ikke klarer å ha sex med han mer

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Den motsatte fra den du har venner i per i dag, dersom du ønsker deg det motsatte av de egenskapene du finner rundt deg. 

Anonymkode: c20ae...b0e

Jeg er ikke spesielt glad i høyresiden, så jeg avstår

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke spesielt glad i høyresiden, så jeg avstår

Anonymkode: dbfb7...436

OK, men da må du jo også finne deg i at de du har rundt deg, ikke evner å overføre fra en situasjon til en annen, ikke ønsker å høre om virkeligheten, osv, som jo da er ditt store problem 

Anonymkode: c20ae...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

OK, men da må du jo også finne deg i at de du har rundt deg, ikke evner å overføre fra en situasjon til en annen, ikke ønsker å høre om virkeligheten, osv, som jo da er ditt store problem 

Anonymkode: c20ae...b0e

Jeg forstår bare ikke hva politisk ståsted har med saken å gjøre?

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruk søkemotoren

Anonymkode: dbfb7...436

Visste du ikke kunne komme med noe

Anonymkode: 16e52...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår bare ikke hva politisk ståsted har med saken å gjøre?

Anonymkode: dbfb7...436

Du får tenke litt på det ;) 

Anonymkode: c20ae...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må ha lest helt, helt andre innlegg enn meg, HI, for jeg har ikke det inntrykket i det hele tatt. Har vel med hånda på hjertet aldri sett noen bli rådet til å forlate mannen bare fordi han bemerker at vekta hennes er bekymringsfull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alt som skrives i anførselstegn er sitat? 

Anonymkode: dbfb7...436

Setninger, ja.

Anonymkode: 19e09...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da ønsker jeg link til alle de trådene du snakker om

Anonymkode: 16e52...370

Jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært her i maaaange år og jeg er enig med HI i at det ofte er slik hun/han beskriver. Ikke hver gang, selvfølgelig, men ofte. Jeg har mange ganger tenkt at det nok hadde vært andre svar dersom det hadde vært snakk om en kvinne i stedet for en mann. Husker også det har blitt kommentert i mange tråder opp gjennom årene at det er en del dobbeltmoral ute og går. 

Anonymkode: 86381...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Setninger, ja.

Anonymkode: 19e09...8ef

Feil.

sitat fra språkrådet: Hermeteikn kan brukast kring ord og uttrykk som er utanom det vanlege, som vi ikkje går god for sjølve, eller som vi bruker med atterhald eller ironisk

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Visste du ikke kunne komme med noe

Anonymkode: 16e52...370

Jeg har vært her i 13 år, av og på, og kan ikke huske tittel på alle innleggene, men søk og du skal finne

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Du må ha lest helt, helt andre innlegg enn meg, HI, for jeg har ikke det inntrykket i det hele tatt. Har vel med hånda på hjertet aldri sett noen bli rådet til å forlate mannen bare fordi han bemerker at vekta hennes er bekymringsfull.

Mulig du ikke har lest alt her inne. Eller ikke har fått det med deg. Jeg har i alle fall lest om kvinner som blir anbefalt å gå fra mannen fordi han påpeker at hun er feit flere ganger. Psykisk terror/vold er det blitt kalt

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis ikke lest noen av de mange trådene ang. disse problemstillingene som jeg har svart i, HI.

Jeg bruker å svare noe om at en som tar opp dette med sin kjære som regel gjør det av omtanke, fordi den er bekymret for partneren og/eller for forholdet. Når man blir sammen med en annen så blir man jo det fordi man liker helheten ved den personen, og i et forhold hvor også sex er et viktig element, da kan veldig store endringer i vekt (og dermed også ofte aktivitetsnivå m.m.) kunne virke negativt på forholdet. Det er ikke kritikk, det er bare et faktum. Jeg har flere ganger skrevet at damer som har fått seg fortalt noe slik på en ordentlig måte av mannen, at de bør se på det som omsorg og at mannen ønsker at ting skal bli bedre igjen i forholdet (ofte viser det seg jo at de har sklidd fra hverandre, mindre aktiviteter sammen, mindre sex osv.). Og jeg har rådet kvinner til å ta opp med sin mann på en ordentlig måte hvis han er blitt så overvektig at det går utover forholdet og familien.

Men også at det er kjempeviktig enten det er kvinne eller mann som skal ta det opp med sin kjære, det er at det blir sagt med omtanke og respekt og konstruktivt.

Jeg har skrevet at hvis det er blitt et stort problem for forholdet at partneren har gått mye opp i vekt, dette går mye utover forholdet og familien, da må man ta det opp, og om partneren ikke er villig til å gjøre endringer, da bør man vurdere forholdet. Og det gjelder enten det er menn eller kvinner.

Jeg har også støttet flere som har fått ordentlig stygge kommentarer fra sine partnere, og bedt dem om å forlate vedkommende om parterapi ikke fungerer, i et par tilfeller også bare gå. I de tilfellene har det gjerne vært svært stygge kommentarer, hvor det helt tydelig har vært psykisk vold og hvor det enten har vært kort vei siden sykdom eller svangerskap som har ført til noen flere kilo.

Jeg har svart i veldig mange slike tråder, HI, men du har tydeligvis ikke lest noen av dem. Ergo kan du ikke konkludere generelt hverken om dette forumet eller ellers i samfunnet ang. det du skriver. Du kan kun konkludere om de trådene du selv har lest, som tydeligvis ikke er representative for helheten.

Anonymkode: 62dcc...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig du ikke har lest alt her inne. Eller ikke har fått det med deg. Jeg har i alle fall lest om kvinner som blir anbefalt å gå fra mannen fordi han påpeker at hun er feit flere ganger. Psykisk terror/vold er det blitt kalt

Anonymkode: dbfb7...436

Og det kan det selvsagt være. Det er himmelvid forskjell på å påpeke saklig og respektfullt at partnerens vekt bekymrer en, og å slenge ut kommentarer om kropp og vekt i tide og utide.

Anonymkode: 19e09...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Feil.

sitat fra språkrådet: Hermeteikn kan brukast kring ord og uttrykk som er utanom det vanlege, som vi ikkje går god for sjølve, eller som vi bruker med atterhald eller ironisk

Anonymkode: dbfb7...436

Ord og uttrykk, men ikke hele setninger.

Anonymkode: 19e09...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært her i 13 år, av og på, og kan ikke huske tittel på alle innleggene, men søk og du skal finne

Anonymkode: dbfb7...436

Hvordan skal jeg kunne vite hvilken innlegg du sikter til, hvis du ikke vet det selv engang?

Anonymkode: 16e52...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ord og uttrykk, men ikke hele setninger.

Anonymkode: 19e09...8ef

Det var et ironisk uttrykk. 
 

anførselstegn på hele setninger kan også være direkte tale. 
 

«Rull inn puppen Doris»

Anonymkode: dbfb7...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...