Gå til innhold

Spise 30 gr nøtter når msn slanker seg er det dumt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lest at det er bra med nøtter, men ser på kcal at det er 200 på 30 gr. Det er jo mye. 

Anonymkode: 44a02...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig for oss å si noe om.

Det fins utrolig mange møter å slanke seg på, så lenge du ikke sier noe om metoden du har valgt kan vi ikke svare på spørsmålet ditt. Det kommer også veldig an på hvilke nøtter det er snakk om.

Generelt sett så er ikke 200 kcal så veldig mye, for det fleste dietter/livsstilsendringer kan 30 g nøtter lett (og på en positiv måte) erstatte andre ting du ellers spiser. 200 kacl ekstra en gang i blant er heller ikke ille.

Anonymkode: d09a1...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtter er noe av det sunneste du kan spise. Så om du tenker kalori innhold er det bare å prioritere. Mye godt som inneholder 200 kcal. Feks 3 ostebiter, 4 oliven osv. Regn ut og velg😊 Jeg prioriterer alltid vekk andre ting fremfor mitt daglige nøtteinntak i frokostblandingen min☺️

Anonymkode: 88891...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke telt kalorier. Har hatt 30 gr nøtter om kvelden som snacks. Så det blir i tillegg til måltidene. Blir det gjerne lite slankende da? 

Anonymkode: 44a02...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke telt kalorier. Har hatt 30 gr nøtter om kvelden som snacks. Så det blir i tillegg til måltidene. Blir det gjerne lite slankende da? 

Anonymkode: 44a02...3ed

Kan nok være greit å se på kaloriinntaket totalt, men forskere har funnet ut at de som spiser litt nøtter hver sag både veier mindre og lever flere år enn de som ikke fjør det.

Anonymkode: e8670...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan nok være greit å se på kaloriinntaket totalt, men forskere har funnet ut at de som spiser litt nøtter hver sag både veier mindre og lever flere år enn de som ikke fjør det.

Anonymkode: e8670...106

Det er det jeg har lest og så er begynt med det og liker det godt, men veier opp så blir ikke mer enn 30 gr per dag som anbefalt. Skal prøve å se litt mer på kaloriene per dag. For vil fortsette med de nøttene, men vil og ned i vekt. 

Anonymkode: 44a02...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De nøttene som er i den mixen jeg bruker er: mandler, paranøtter, valnøtter, hasselnøtt og pekannøtter.

Anonymkode: 44a02...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Lest at det er bra med nøtter, men ser på kcal at det er 200 på 30 gr. Det er jo mye. 

Anonymkode: 44a02...3ed

Det virker som du har sett deg blind på kcal.

Ser man på hva slags næring man finner i 30 gram nøtter, så er virkelig ikke 200 kcal så mye.

Velger du feks å bytte ut de 200 kcal du finner i 30 g nøtter, med 200 kcal med sukker, så får du jo ikke i deg noen av disse viktige stoffene. 

Anonymkode: f8cf4...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 g nøtter er bare en liten del av helheten, og ingen av oss kan derfor si om det er dumt av deg å spise når du skal ned i vekt. Selv om det er sunt, er det fortsatt energi. Dersom det kommer i tillegg til de kaloriene du trenger er det dumt, dersom du erstatter noen andre kalorier med disse kan det være sunt, avhengig av totalsammensettingen på inntaket ditt. 
 

Jeg sammenligner deg på ingen måte med en annen her inne for noen år siden, som ikke kunne skjønne at hun hadde gått så mye opp i vekt på ferie. Hun hadde jo ikke spist så mye, men hun hadde kost seg med et par øl på kveldene. Og det måtte jo være lov mente hun. Lov er det, men konsekvensen kommer like forbasket, uansett hvor urettferdig hun synes det var.

 

Poenget mitt med å nevne den historien er at det er dine valg som teller. Du må prioritere hva du vil hente energi fra. Men det er ikke slik at selv om du «unner» deg noe du synes er godt, så vil kroppen se gjennom fingrene med det og ikke ta opp energien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

De nøttene som er i den mixen jeg bruker er: mandler, paranøtter, valnøtter, hasselnøtt og pekannøtter.

Anonymkode: 44a02...3ed

Mix? Vil det si saltede nøtter? Nøtter er sunt, men da usaltede nøtter

Anonymkode: ce5da...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mix? Vil det si saltede nøtter? Nøtter er sunt, men da usaltede nøtter

Anonymkode: ce5da...8e5

Ikke tilsatt noe. 

Anonymkode: 44a02...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

30 g nøtter er bare en liten del av helheten, og ingen av oss kan derfor si om det er dumt av deg å spise når du skal ned i vekt. Selv om det er sunt, er det fortsatt energi. Dersom det kommer i tillegg til de kaloriene du trenger er det dumt, dersom du erstatter noen andre kalorier med disse kan det være sunt, avhengig av totalsammensettingen på inntaket ditt. 
 

Jeg sammenligner deg på ingen måte med en annen her inne for noen år siden, som ikke kunne skjønne at hun hadde gått så mye opp i vekt på ferie. Hun hadde jo ikke spist så mye, men hun hadde kost seg med et par øl på kveldene. Og det måtte jo være lov mente hun. Lov er det, men konsekvensen kommer like forbasket, uansett hvor urettferdig hun synes det var.

 

Poenget mitt med å nevne den historien er at det er dine valg som teller. Du må prioritere hva du vil hente energi fra. Men det er ikke slik at selv om du «unner» deg noe du synes er godt, så vil kroppen se gjennom fingrene med det og ikke ta opp energien.

Skjønner hva du mener og det er jo sant da. 

Tenker som et mellom måltid, men kanskje jeg skal sjekke litt kaloriene jeg får inn på en dag, men er gått ned til nå med det nøtteinntaket. 

Anonymkode: 44a02...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mix? Vil det si saltede nøtter? Nøtter er sunt, men da usaltede nøtter

Anonymkode: ce5da...8e5

Det er en sannhet med modifikasjoner.

Det er ikke nødvendigvis usunt med litt salt, og det er i alle fall ikke sånn at salt utgjør noen forskjell på forbrenningen.

Snarere tvert i mot vil jeg tro man kan behøve litt salt i maten hvis man forbrenner mye og av den grunn behøver påfyll av væske. 

Anonymkode: f8cf4...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.5.2020 den 1.28, Anonym bruker skrev:

Nøtter er noe av det sunneste du kan spise. Så om du tenker kalori innhold er det bare å prioritere. Mye godt som inneholder 200 kcal. Feks 3 ostebiter, 4 oliven osv. Regn ut og velg😊 Jeg prioriterer alltid vekk andre ting fremfor mitt daglige nøtteinntak i frokostblandingen min☺️

Anonymkode: 88891...57f

200 kalorier i 4 oliven? altså 50 kalorier i én oliven? Det kan da umulig stemme?

Anonymkode: 230bb...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...