Gå til innhold

Støtter Frp i færre kvoteflyktninger!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på mottak hvor kvoteflyktningene kommer før de bosettes. Jeg kan love deg at det disse familiene har opplevd er såå mye verre enn coronakrisen, at du ikke kan forestille deg det engang. De fleste er barnefamilier som oss, som har levd i et helvete i mange år. Vi har plass til dem og vi har råd til dem. Et menneske er et menneske og barn er barn❤️

Anonymkode: f948b...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kommer ikke nærmere fakta enn SSB 🤣🤣🤣

Anonymkode: c2590...b94

Æh... 

Du har kun sett på totalen. Jeg leser detaljene, og kan bl.a. lese at en stor andel av innvandrerne  har annen bakgrunn enn ikke-vestlig. 

Anonymkode: 3a3e2...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2020 den 17.58, Anonym bruker skrev:

Samme her! For en gangs skyld, må nordmenn få hjelp

Anonymkode: 0b85d...00e

Du har aldri fått hjelp? Aldri sykepenger, dagpenger, barnetrygd, permisjonspenger, utdanning, sykehusopphold, frikort, kontantstøtte, sosialstøtte, barnehageplass, bostøtte, osv osv osv?

Anonymkode: 0e7b3...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på mottak hvor kvoteflyktningene kommer før de bosettes. Jeg kan love deg at det disse familiene har opplevd er såå mye verre enn coronakrisen, at du ikke kan forestille deg det engang. De fleste er barnefamilier som oss, som har levd i et helvete i mange år. Vi har plass til dem og vi har råd til dem. Et menneske er et menneske og barn er barn❤️

Anonymkode: f948b...02c

Det finnes millioner av mennesker som lever i fattigdom og grusomhet, uten håp om å få et verdig liv i landene de bor i. 
Hvor mange av disse mener du vi bør hente til Norge?

Anonymkode: f13d1...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes millioner av mennesker som lever i fattigdom og grusomhet, uten håp om å få et verdig liv i landene de bor i. 
Hvor mange av disse mener du vi bør hente til Norge?

Anonymkode: f13d1...2bc

Passe mange. 

Vi lever i et rikt velferdssamfunn, og selv om vi nå gjennomgår litt vanskelige tider også her hjemme, så har absolutt ingen ting å melde opp mot kvoteflyktninger. Såvidt jeg mener å ha lest, så er det snakk om at Norge er bedt om å ta i mot 3 000 kvoteflyktninger i år. Det er forsvinnende få. 

Anonymkode: 3a3e2...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Passe mange. 

Vi lever i et rikt velferdssamfunn, og selv om vi nå gjennomgår litt vanskelige tider også her hjemme, så har absolutt ingen ting å melde opp mot kvoteflyktninger. Såvidt jeg mener å ha lest, så er det snakk om at Norge er bedt om å ta i mot 3 000 kvoteflyktninger i år. Det er forsvinnende få. 

Anonymkode: 3a3e2...b3e

Men hvor mange mener du er passe mange? Jeg tolker deg til at du mener 3000 er for få. Så hvis mange flyktninger mener du Norge bør ta i mot hvert år? Dobbelt så mange? 10 000? 100 000? Noe i mellom?

Anonymkode: f13d1...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor mange mener du er passe mange? Jeg tolker deg til at du mener 3000 er for få. Så hvis mange flyktninger mener du Norge bør ta i mot hvert år? Dobbelt så mange? 10 000? 100 000? Noe i mellom?

Anonymkode: f13d1...2bc

Er det da bedre å hjelpe 0? Siden vi ikke kan hjelpe alle. 

Anonymkode: fba2b...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor mange mener du er passe mange? Jeg tolker deg til at du mener 3000 er for få. Så hvis mange flyktninger mener du Norge bør ta i mot hvert år? Dobbelt så mange? 10 000? 100 000? Noe i mellom?

Anonymkode: f13d1...2bc

Norge må absolutt ta i mot de kvoteflyktninger vi blir bedt om. I år 3 000. 

Anonymkode: 3a3e2...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes millioner av mennesker som lever i fattigdom og grusomhet, uten håp om å få et verdig liv i landene de bor i. 
Hvor mange av disse mener du vi bør hente til Norge?

Anonymkode: f13d1...2bc

Alle velstående land bør hjelpe så mange som overhodet mulig. Det bør være en selvfølge. Vi kan alle gå litt ned i levestandard for å hjelpe flere. Det er mennesker det er snakk om. 

Anonymkode: f948b...02c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er det da bedre å hjelpe 0? Siden vi ikke kan hjelpe alle. 

Anonymkode: fba2b...022

Sa jeg det? Jeg spurte hvor mange vedkommende mente vi burde ta inn i Norge. Ikke at vi ikke burde hjelpe noen.

Anonymkode: f13d1...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør kanskje lese litt lenger enn overskriften? Eller blir det litt for tungt?

Anonymkode: 48b06...c25

Poenget mitt står. Nesten halvparten er fra Europa og vestlige land. Klarer du å argumentere saklig uten hersketeknikker? 

Anonymkode: c0915...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2020 den 18.03, Anonym bruker skrev:

Det er 300 000 nordmenn som fortsatt venter på svar på søknaden sin om dagpenger. De har fått forespeilet en behandlingstid på opptil 8 måneder. Jeg tror det er viktigere å få på plass dette før vi begynner å stresse med å få inn flere til Norge. 

Så å sette ned antallet fra 3000 til 1000 stk når situasjonen er som den er ser jeg ikke på som ett problem. Norge er tross alt det landet som tar inn flest flyktninger Ift innbygger tallet. Andre land som feks Finland og Portugal kan bidra litt de også. Vi trenger ikke alltid å være flinkeste piken i gata...

Anonymkode: c2590...b94

Nå er det ikke sånn at alle i NAV kan sette seg til å behandle dagpengesøknader. Det er ganske mange andre ytelser og tjenester som også skal rusle og gå som før. Det jobbes på spreng og det er både flyttet ansatte og ansatt nye som skal jobbe med det, man man kan ikke legge ned alt annet for å bare behandle dagpenger. Hver dag er det også folk som får vedtaket sitt og som får dagpengesaken sin i gang, så det er ikke sånn at alle de 300 000 må vente til jul med å få vedtak. 

Anonymkode: aba17...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes millioner av mennesker som lever i fattigdom og grusomhet, uten håp om å få et verdig liv i landene de bor i. 
Hvor mange av disse mener du vi bør hente til Norge?

Anonymkode: f13d1...2bc

Så da skal vi ikke hjelpe noen,fordi vi ikke kan hjelpe alle?Logisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Østerdølen skrev:

Så da skal vi ikke hjelpe noen,fordi vi ikke kan hjelpe alle?Logisk....

Du er den andre som stiller meg dette spørsmålet.

Jeg, til en konkret person: Hvor mange flyktninger synes du vi skal ta inn til Norge?

Du: Så da skal vi ikke hjelpe noen, fordi vi ikke kan hjelpe alle?

Det er jo en superlogisk slutning.

Anonymkode: f13d1...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er den andre som stiller meg dette spørsmålet.

Jeg, til en konkret person: Hvor mange flyktninger synes du vi skal ta inn til Norge?

Du: Så da skal vi ikke hjelpe noen, fordi vi ikke kan hjelpe alle?

Det er jo en superlogisk slutning.

Anonymkode: f13d1...2bc

Jeg er ikke den som har skrevet om antall, men startet denne tråden og velger å svare. Jeg vet det er mange i Norge som alt har veldig dårlig levevilkår. Svigermor er frivillig og hjelper de som trenger mat, klær osv. Det er ofte noen som ikke har penger til mat, klær og trenger hjelp. Nå som enda fler går over på dagpenger og har utfordringer med å klare seg økonomisk i hverdagen, så bør de hjelpes først. For eks redusere kvoteflyktninger fra 3000 til 2000 stk i et par år, for å fokusere mer på å bruke midler på å hjelpe de som alt bor her først. 

Jeg stemmer ikke Frp og kan vel egentlig kalles sosialist. Men noen ganger må en redde seg selv først, før en kan hjelpe andre. 

Anonymkode: 1610f...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke den som har skrevet om antall, men startet denne tråden og velger å svare. Jeg vet det er mange i Norge som alt har veldig dårlig levevilkår. Svigermor er frivillig og hjelper de som trenger mat, klær osv. Det er ofte noen som ikke har penger til mat, klær og trenger hjelp. Nå som enda fler går over på dagpenger og har utfordringer med å klare seg økonomisk i hverdagen, så bør de hjelpes først. For eks redusere kvoteflyktninger fra 3000 til 2000 stk i et par år, for å fokusere mer på å bruke midler på å hjelpe de som alt bor her først. 

Jeg stemmer ikke Frp og kan vel egentlig kalles sosialist. Men noen ganger må en redde seg selv først, før en kan hjelpe andre. 

Anonymkode: 1610f...3fc

Og da vet du at vi har råd til begge deler.Vi trenger ikke "enten-eller".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Østerdølen skrev:

Og da vet du at vi har råd til begge deler.Vi trenger ikke "enten-eller".

Det går ikke på hva vi har råd til. Det går på hva vi har kapasitet til.

Jeg mener at alle vi tar inn til landet bør og skal få den beste oppfølgingen og tilpasningen vi kan gi. Iom at nav er fullstendig overarbeidet, vi har en arbeidsledighet som ikke har vært høyere siden 30-tallet og dermed en stor andel nye mennesker som trenger bistand og hjelpetiltak så er kapasiteten i stor grad sprengt. Vi ender derfor opp med å ta inn en gruppe mennesker som kanskje ikke får den oppfølgingen de treng. Vi må huske at dette er mennesker som kommer med en stor ryggsekk og vil kunne trenge god oppfølging både fra helsesektor og integrering. 

Anonymkode: c2590...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Østerdølen skrev:

Og da vet du at vi har råd til begge deler.Vi trenger ikke "enten-eller".

Det virker jo ikke sånn slik det er i samfunnet nå. 

Anonymkode: 1610f...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2020 den 11.06, Anonym bruker skrev:

Det virker jo ikke sånn slik det er i samfunnet nå. 

Anonymkode: 1610f...3fc

Du lever visst i et litt annet samfunn enn oss andre da, for vi er ikke like enøyde som du... 🙄

Anonymkode: 2eced...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2020 den 17.58, Anonym bruker skrev:

Samme her! For en gangs skyld, må nordmenn få hjelp

Anonymkode: 0b85d...00e

Ser av både ditt og HIs innlegg at nordmenn bør få hjelp til å lære å skrive sitt eget morsmål!

Anonymkode: 39f3e...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser av både ditt og HIs innlegg at nordmenn bør få hjelp til å lære å skrive sitt eget morsmål!

Anonymkode: 39f3e...026

Hva ønsker du å oppnå med å svare på denne måten? Tenker du at du fremstår som en reflektert og intelligent person når du svarer slik? 

Anonymkode: c2590...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...