Gå til innhold

"sliten-følelse i magen" Gravid. Noen som vet hvorfor?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler ofte jeg er på treningssenter og tar sit-up, selv når jeg prøver å sove eller bare slapper av. Det er ikke vondt, men utrolig slitsomt. Har spurt lege og jordmor, men de sier at de ikke vet hva det er. Legen foreslår ligament-smerter, altså voksesmerter fordi livmora vokser og drar i tråder. Men det er ikke smertefult. Kan best beskrives som om magemusklene trener. 
Har hatt det slik siden 2 mnd av svangerskap. Jeg er nå i 8 måned. Noen dager er så slitsomme at jeg bare ligger på sofaen med pleddet rundt. Ingenting hjelper. Virker ikke som det har noe å si om jeg slapper av eller er aktiv, kommer sporadisk. Noen ganger i noen timer, andre ganger hele dagen. Utslitt 😕 Noen som vet hva det kan være eller som har hatt det slik?

Anonymkode: 50e1b...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Legen foreslår ligament-smerter, altså voksesmerter fordi livmora vokser og drar i tråder. Men det er ikke smertefult. Kan best beskrives som om magemusklene trener. 

Det er nok dette.

Det at man kaller det smerter, betyr ikke at det nødvendigvis oppleves som vondt. Det er litt som stølhet, som jo egentlig er en form for smerte, men som enkelte tenker på som godt, mer enn som vondt. 

Anonymkode: eb1fa...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan det være kynnere? 

Anonymkode: e0944...3b0

Nei. Det kommer og går, men er stort sett varende i flere timer. Av og til hele dager. Kan best beskrives so m at magen trener, ukomfortabelt, som om magen tar sit-ups og musklene brenner, til tross for at jeg desperat prøver å slappe av og ikke gjør noe som helst under pleddet. 
 

Har litt kynnere, men de plager meg ikke. 

Anonymkode: 50e1b...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...