Gå til innhold

Sjeldent jeg er dømmende, men kjente litt på det her om dagen....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken håndkrem et passende å gi bort? Med eller uten lukt, feit eller litt lettere. Mange ulike preferanser der, vil jeg tro. Barnehager har ofte håndkremer ved vasken, så skal det heller gis en liten til hver? Det blir fort litt dyrere. Hun skulle også gi blomster. Du kommenterer ikke det som en uting. Hva med de som er allergiske, eller sensitiv for dufter? 
Selv om du hadde blitt glad for håndkrem, er jeg sikker på at majoriteten blir mer glad for sjokolade. Det er jo helt frivillig å spise av den. 

Anonymkode: 536f1...35d

Nemlig. Uansett hva man gir, vil det ikke være optimalt for alle. Og nå har jeg faktisk forhørt meg med styrer på forhånd og fått helt konkrete forslag. Da må det være greit å følge de forslagene.

Uansett er det faktisk ikke sjokoladen og blomstene som er hovedgreia her, det er det faktisk brevet jeg skal legge ved som er. Det andre er bare en ekstra oppmerksomhet. 

Anonymkode: 05c14...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det har du ikke, og akkurat derfor forteller jeg deg dette nå, at ungene ofte har tilgang også til pauserommet. Ikke at de får ta sjokolade, men de får med seg at den er der.

Nei, jeg er ikke ute etter å krangle, men det er et kjent tema i slike tråder, at folk opplever ting som angrep, og går i forsvar. Så kjent, at det ble spådd om i et av de første innleggene. 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Vel, jeg regner med at styrer har tenkt over dette, tror ikke du? Jeg tror du trygt kan stole på de vurderinger hun har gjort for sin egen arbeidsplass, eller hva? 
 

og når du plukker fra hverandre hver minste detalj av det jeg skriver, er dette selvsagt et angrep. Du er faktisk nå i ferd med å ødelegge min glede over gaven jeg har avtalt med styrer å gi. Bare då du er klar over det. Så tusen takk for den. 

Anonymkode: 05c14...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken håndkrem et passende å gi bort? Med eller uten lukt, feit eller litt lettere. Mange ulike preferanser der, vil jeg tro. Barnehager har ofte håndkremer ved vasken, så skal det heller gis en liten til hver? Det blir fort litt dyrere. Hun skulle også gi blomster. Du kommenterer ikke det som en uting. Hva med de som er allergiske, eller sensitiv for dufter? 
Selv om du hadde blitt glad for håndkrem, er jeg sikker på at majoriteten blir mer glad for sjokolade. Det er jo helt frivillig å spise av den. 

Anonymkode: 536f1...35d

Nei, jeg hoppet bevisst over blomster (og vin, som også er en sånn typisk gave). Begge de to, er også problematiske, men det er sjokolade og snop, som er tema i denne tråden. 

Poenget mitt var, og er, at hvis man virkelig bryr seg om folk så legger man litt omtanke i gavene.

Nei, det at majoriteten hadde blitt mer glad for sjokolade, enn for andre ting, er en fordom. En nedlatende fordom.

Bare fordi dette er snakk om barnehageansatte så skal de liksom være så uopplyste og ha så dårlige vaner at de setter pris på hva som helst? 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

og når du plukker fra hverandre hver minste detalj av det jeg skriver, er dette selvsagt et angrep. Du er faktisk nå i ferd med å ødelegge min glede over gaven jeg har avtalt med styrer å gi. Bare då du er klar over det. Så tusen takk for den. 

Anonymkode: 05c14...43c

Du valgte selv å delta i tråden.

Jeg spurte for å få deg til å svare på hvorfor du valgte sjokolade. Hadde du hatt en god grunn, så hadde jeg hørt på den, og det har jeg jo gjort. Jeg synes det er helt innafor å gi det styreren sier er ok.

Så du kan takke deg selv for å tolke alt det jeg skriver på en negativ måte, miste gleden og alt det der. 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med deg ts? Det er helt normalt å kjøpe godteri som gave!

Anonymkode: 3fdf1...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg lurte på, var hva som er tankegangen bak å gi sjokolade som belønning. 

Vet at det er det mange gir, har en arbeidsplass som tidvis er fylt til randen av snop, godteri, kaker. Det er en uting, mener jeg.

Hvis man virkelig setter pris på noen, og virkelig bryr seg om noen, burde man vel klare å vri hodet en ekstra gang, være litt kreativ, gi noe som gagner disse, ikke bare løpe og kjøpe det første og det beste, som i tillegg bare bidrar til et dårlig kosthold og dårlige vaner? 

En håndkrem ville f.eks. vært en svært passende og hyggelig gave i disse tider. 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Hjelpes meg, jeg er evig takknemlig for at du ikke er i min omgangskrets. Folk som må predikere og tror de er så mye bedre enn andre er den verste mennesketypen, og du frfmstår som dronningen av bedreviterne.

Anonymkode: 6577d...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg hoppet bevisst over blomster (og vin, som også er en sånn typisk gave). Begge de to, er også problematiske, men det er sjokolade og snop, som er tema i denne tråden. 

Poenget mitt var, og er, at hvis man virkelig bryr seg om folk så legger man litt omtanke i gavene.

Nei, det at majoriteten hadde blitt mer glad for sjokolade, enn for andre ting, er en fordom. En nedlatende fordom.

Bare fordi dette er snakk om barnehageansatte så skal de liksom være så uopplyste og ha så dårlige vaner at de setter pris på hva som helst? 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Det er sjokolade som er gaven, ikke en pose kokain!

Anonymkode: 55cf4...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sjokolade som er gaven, ikke en pose kokain!

Anonymkode: 55cf4...ec2

Er du klar over hvor like de to er?

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du valgte selv å delta i tråden.

Jeg spurte for å få deg til å svare på hvorfor du valgte sjokolade. Hadde du hatt en god grunn, så hadde jeg hørt på den, og det har jeg jo gjort. Jeg synes det er helt innafor å gi det styreren sier er ok.

Så du kan takke deg selv for å tolke alt det jeg skriver på en negativ måte, miste gleden og alt det der. 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Men i Herrens navn og rike  da, og nei jeg ikke kristen. 

Er det mulig å være med dømmende, og angripe hver minste detalj som hun skriver. Ærlig talt. Bare fordi du mener at det ikke er greit å gi sjokolade  betyr ikke at alle andre mener det samme. 

Og nei, jeg ser ikke problemet med at barna hadde sett at de ansatte fikk en gave, som tilfeldig var sjokolade. Tror ikke de ansatte hadde spist den foran barna, eller latt den stå å friste. Skal ikke barna lære seg at det er hyggelig å gi. Og at den tingen er den som fikk den sin?

 

Anonymkode: 47687...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det har du ikke, og akkurat derfor forteller jeg deg dette nå, at ungene ofte har tilgang også til pauserommet. Ikke at de får ta sjokolade, men de får med seg at den er der.

Nei, jeg er ikke ute etter å krangle, men det er et kjent tema i slike tråder, at folk opplever ting som angrep, og går i forsvar. Så kjent, at det ble spådd om i et av de første innleggene. 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Herregud, for en kverulant du er.

Anonymkode: 49855...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg hoppet bevisst over blomster (og vin, som også er en sånn typisk gave). Begge de to, er også problematiske, men det er sjokolade og snop, som er tema i denne tråden. 

Poenget mitt var, og er, at hvis man virkelig bryr seg om folk så legger man litt omtanke i gavene.

Nei, det at majoriteten hadde blitt mer glad for sjokolade, enn for andre ting, er en fordom. En nedlatende fordom.

Bare fordi dette er snakk om barnehageansatte så skal de liksom være så uopplyste og ha så dårlige vaner at de setter pris på hva som helst? 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Så fordi jeg liker sjokolade og ville blitt glad for få å det av foreldre, så er jeg uopplyst, har dårlige vaner og tar til takke med hva som helst. Ok, da vet jeg det :roll:

Anonymkode: 49855...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slank og fyller handlekurven med grønnsaker og frukt. Tror ikke folk tenker at "hun der er skikkelig sunn".  Det er mat vi spiser og liker. 

Tenker lite over hva andre handler, men selvfølgelig blir man jo hva man spiser. Det er jo fakta. Om man ikke har en sykdom eller medisiner som gjør at man legger på seg.  Tror likevel det er få som blir overvektige på gulerøtter. 

Anonymkode: 1ab74...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er slank og fyller handlekurven med grønnsaker og frukt. Tror ikke folk tenker at "hun der er skikkelig sunn".  Det er mat vi spiser og liker. 

Tenker lite over hva andre handler, men selvfølgelig blir man jo hva man spiser. Det er jo fakta. Om man ikke har en sykdom eller medisiner som gjør at man legger på seg.  Tror likevel det er få som blir overvektige på gulerøtter. 

Anonymkode: 1ab74...216

Ja, det er det det er. 

Og når man leser svarene i slike tråder så virker det som det ikke bare er vekten som øker når man velger usunn mat, men også måten man velger å kommunisere, hisse seg opp, forsvare seg selv, sine egne valg, anklage andre for å være ufine, når det de andre gjør, egentlig bare er å konstatere det åpenbare. Har man vært borti rusmisbruk og annen avhengighetsproblematikk, så er likheten slående!

Det er lov å spise snop. 

Men det er også lov å kommentere at mange velger dårlige løsninger til seg og sin familie, mange blir avhengig av usunn mat, at mange er overvektig, og at det er en sammenheng mellom disse tingene. At det er mulig å få hjelp og komme seg ut av uføret. At man ikke skal se på det som helt greit og ufarlig. At man lett kan sammenligne med andre land og se hvor dette tar oss, om vi ikke sier stopp. 

Før i tiden var det helt vanlig å røyke, det ble sett på som kult og tilmed satt i sammenheng med sport og idrett, når man reklamerte for det. Det er lenge siden nå. Holdninger kan endres. 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er slank og fyller handlekurven med grønnsaker og frukt. Tror ikke folk tenker at "hun der er skikkelig sunn".  Det er mat vi spiser og liker. 

Tenker lite over hva andre handler, men selvfølgelig blir man jo hva man spiser. Det er jo fakta. Om man ikke har en sykdom eller medisiner som gjør at man legger på seg.  Tror likevel det er få som blir overvektige på gulerøtter. 

Anonymkode: 1ab74...216

Uansett er det mer fordommer mot overvektIge enn andre grupper. Man hadde ikke hatt de samme tankene om en slank person hadde kjøpt 8 plater sjokolade og 8 potetgullposen (hun skal sikkert ha fest?🥳). Men det kan godt være en bulimiker som handler dette. Da er det skjult og moralistene syne det er innafor. 
For overvektige kan det gjerne ha begynt med dårlig valg, enten av den overvektige selv, eller foreldrene. Men ett sted på veien har det ofte utviklet seg til en tvangshandling. Mange som overspiser gjør dette av samme grunn som anorektikere ikke spiser, eller bulimikere spiser og kaster opp. Det er et kontrollaspekt, som kan brukes for å dempe bl.a. angst. Dessuten er det en avhengighet, og avhengighet kommer i mange ulike forpakninger.

Det er uten tvil et dårlig valg man tar når man overspiser søtt og fett, men problemstillingen er mer sammensatt enn bare å la være. Og selvsagt bør man jobbe mot at alle skal klare å ta bedre valg for seg selv, men skam er på ingen måte rett innfallsvinkel. 

Anonymkode: 536f1...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er det det er. 

Og når man leser svarene i slike tråder så virker det som det ikke bare er vekten som øker når man velger usunn mat, men også måten man velger å kommunisere, hisse seg opp, forsvare seg selv, sine egne valg, anklage andre for å være ufine, når det de andre gjør, egentlig bare er å konstatere det åpenbare. Har man vært borti rusmisbruk og annen avhengighetsproblematikk, så er likheten slående!

Det er lov å spise snop. 

Men det er også lov å kommentere at mange velger dårlige løsninger til seg og sin familie, mange blir avhengig av usunn mat, at mange er overvektig, og at det er en sammenheng mellom disse tingene. At det er mulig å få hjelp og komme seg ut av uføret. At man ikke skal se på det som helt greit og ufarlig. At man lett kan sammenligne med andre land og se hvor dette tar oss, om vi ikke sier stopp. 

Før i tiden var det helt vanlig å røyke, det ble sett på som kult og tilmed satt i sammenheng med sport og idrett, når man reklamerte for det. Det er lenge siden nå. Holdninger kan endres. 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Hva oppnår du ved å kommentere andre (fremmede) mennesker på dette området? Slutter narkomane å bruke heroin fordi de vet at du synes de tar dumme valg og burde ta seg sammen? Selvsagt bør et samfunn etterstrebe god helse for alle, men skam og spott er sjeldent den beste måten møte problemet på.

 

Anonymkode: 536f1...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er det det er. 

Og når man leser svarene i slike tråder så virker det som det ikke bare er vekten som øker når man velger usunn mat, men også måten man velger å kommunisere, hisse seg opp, forsvare seg selv, sine egne valg, anklage andre for å være ufine, når det de andre gjør, egentlig bare er å konstatere det åpenbare. Har man vært borti rusmisbruk og annen avhengighetsproblematikk, så er likheten slående!

Det er lov å spise snop. 

Men det er også lov å kommentere at mange velger dårlige løsninger til seg og sin familie, mange blir avhengig av usunn mat, at mange er overvektig, og at det er en sammenheng mellom disse tingene. At det er mulig å få hjelp og komme seg ut av uføret. At man ikke skal se på det som helt greit og ufarlig. At man lett kan sammenligne med andre land og se hvor dette tar oss, om vi ikke sier stopp. 

Før i tiden var det helt vanlig å røyke, det ble sett på som kult og tilmed satt i sammenheng med sport og idrett, når man reklamerte for det. Det er lenge siden nå. Holdninger kan endres. 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er du klar over hvor like de to er?

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Haha, din personlighetstype er den samme som før (og muligens ennå) gikk på bedehusene og var mer katolske enn paven selv. Dere har bare flytta over til treningssentrene, men preikinga og moralismen er klin lik. Det er ikke mer sjarmerende, eller virksomt, enn det var da moraliseringen gikk på det religiøse!

Anonymkode: 55cf4...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva oppnår du ved å kommentere andre (fremmede) mennesker på dette området? Slutter narkomane å bruke heroin fordi de vet at du synes de tar dumme valg og burde ta seg sammen? Selvsagt bør et samfunn etterstrebe god helse for alle, men skam og spott er sjeldent den beste måten møte problemet på.

 

Anonymkode: 536f1...35d

Kommenterer det kun for å fastslå at det faktisk er et problem. Noe man bør gjøre hvis man ønsker å få bukt med det.

Har aldri ment at folk bare skal ta seg sammen, det har jeg jo allerede beskrevet i detalj; at det er svært vanskelig og innviklet å finne løsninger for de som mangler gode vaner. 

Det jeg tror ville ha hjulpet, var folkeopplysning - det vil si, rettet både mot barn og voksne - i kombinasjon med å sette opp prisen på usunne varer og sette ned prisen på sunne varer (på en måte som virkelig monner). Konkret folkeopplysning om sukker og fastfood, hva det gjør med helsen, hvordan man kan venne seg av med det, og gode alternativer for enkel, sunn og god mat. For det finnes faktisk helt fantastisk gode alternativer, som jeg tror de aller fleste ville levd mye bedre med, om de både hadde visst om det, og hadde råd til det. 

Omtrent som hva man så da man tok et oppgjør med sigarettene. 

Jeg mener det er viktig, både for å bedre den totale folkehelsen, men - minst like mye! - for å få bukt med det stadig økende klasseskillet i Norge, som er sterkt relatert til hva man putter i handlekurven og i seg selv og sine barn. 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gi folk lite opplysning om kosthold, og samtidig selge sukkertøy og brus og fastfood billig, er i virkeligheten et maktgrep for å holde deler av befolkningen nede.

Så det bør ikke være noe vi synes er ok.  

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere har bare flytta over til treningssentrene, men preikinga og moralismen er klin lik.

Jeg ville aldri funnet på å sette mine ben på treningssenter, så der tar du feil! 

Treningssenter er omtrent det samme som prosessert mat, man lover god helse, for å tjene penger på folk, og så blir folk helt fremmedgjort for hva god helse egentlig er.

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenkte ditt? Hva tenkte du egentlig? At det ikke er rart de er tjukke? Det vet de nok selv. 

Jeg lurer egentlig på hva hensikten med tråden er? Å fortelle oss at du ikke dømmer før det virkelig er noe å fordømme? At du er så edel at du ikke pleier å dømme, men disse to var så groteske at du, til tross for din edelhet, ikke klarte å la være? 

Døm i vei, det gjør de fleste av oss i rikt monn, men ikke prøv å gjør deg bedre enn du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer trist nå jeg ser folk kjøpe inn så mye usunt i så store mengder. Jeg tenker at det er personer som sliter og som ikke greier å snu ting til det bedre selv, og som egentlig trenger hjelp.

Jeg liker ikke tonen til ef8, men hun har en del gode poenger som hadde gjort seg i en egen tråd. For det hun skriver om helse, politikk og fattigdom er det mye sant i.

Jeg må pga. helsen spise veldig sunt. Er fattig pga. sykdom. Det å spise like sunt nå er faktisk en god del dyrere enn det var bare for tre måneder siden, og enda dyrere enn det var for et halvt år siden. Greit, det er pandemi og fall i kronekursen som påvirker prisene, men generelt sett er det meningsløst at det skal koste mer å leve virkelig sunt enn å leve på mat som ikke er sunt for oss. Det burde nesten ikke vært lov å drive priskrig på all den usunne maten, og stadig ha generelle tilbud på godteri.

Anonymkode: f3263...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg må pga. helsen spise veldig sunt. Er fattig pga. sykdom. Det å spise like sunt nå er faktisk en god del dyrere enn det var bare for tre måneder siden, og enda dyrere enn det var for et halvt år siden. Greit, det er pandemi og fall i kronekursen som påvirker prisene, men generelt sett er det meningsløst at det skal koste mer å leve virkelig sunt enn å leve på mat som ikke er sunt for oss. Det burde nesten ikke vært lov å drive priskrig på all den usunne maten, og stadig ha generelle tilbud på godteri.

Anonymkode: f3263...20a

Helt enig!

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg liker ikke tonen til ef8, men hun har en del gode poenger som hadde gjort seg i en egen tråd. For det hun skriver om helse, politikk og fattigdom er det mye sant i.

Takk for det, vurderte faktisk å lage egen tråd.

Selve oppvåkningen for min del startet da jeg plutselig fikk øye på en bananyoghurt med fargerikt sukkerknas, som var markedsført mot barn, og som de solgte på min nærbutikk, hvor det jevnt over er mennesker fra samme sosioøkonomiske bakgrunn som meg selv som handler (les; mennesker som jeg ALDRI ville mistenkt for å servere en slik sukkerbombe til sine barn). Denne var på tilbud, og jeg tenkte at det var jammen ikke rart om de ikke fikk solgt den i det området. 

Hvilket igjen fikk meg til å tenke på at denne yoghurten antakeligvis selger godt andre steder, og på hvem det i så fall er som kjøper den (jeg googlet den og det var mange som elsket den). Og på hva som skiller de som kjøper sukkerbomber til barn fra de som ikke gjør det. Og hva dette medfører på sikt. 

Det er mye mulig at en del skyldes tilfeldigheter, mistenker ikke at myndigheter noen gang har satt seg ned og tenkt; Hvordan skal vi bruke næringsmiddelindustrien til å gjøre de rike enda mer rike og de fattige enda mer fattige?

Men det er en nær sammenheng mellom disse tre faktorene; kunnskap, helse, materielle verdier, og ikke minst denne ene viktige; livskvalitet. 

Og det er heller ingen tvil om at dette er et område hvor det stadig skapes et større skille mellom folk, uten at dette er så veldig lett å få øye på, med mindre man plutselig ser det. Da er det til gjengjeld vanskelig å ikke se det. 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig!

Takk for det, vurderte faktisk å lage egen tråd.

Selve oppvåkningen for min del startet da jeg plutselig fikk øye på en bananyoghurt med fargerikt sukkerknas, som var markedsført mot barn, og som de solgte på min nærbutikk, hvor det jevnt over er mennesker fra samme sosioøkonomiske bakgrunn som meg selv som handler (les; mennesker som jeg ALDRI ville mistenkt for å servere en slik sukkerbombe til sine barn). Denne var på tilbud, og jeg tenkte at det var jammen ikke rart om de ikke fikk solgt den i det området. 

Hvilket igjen fikk meg til å tenke på at denne yoghurten antakeligvis selger godt andre steder, og på hvem det i så fall er som kjøper den (jeg googlet den og det var mange som elsket den). Og på hva som skiller de som kjøper sukkerbomber til barn fra de som ikke gjør det. Og hva dette medfører på sikt. 

Det er mye mulig at en del skyldes tilfeldigheter, mistenker ikke at myndigheter noen gang har satt seg ned og tenkt; Hvordan skal vi bruke næringsmiddelindustrien til å gjøre de rike enda mer rike og de fattige enda mer fattige?

Men det er en nær sammenheng mellom disse tre faktorene; kunnskap, helse, materielle verdier, og ikke minst denne ene viktige; livskvalitet. 

Og det er heller ingen tvil om at dette er et område hvor det stadig skapes et større skille mellom folk, uten at dette er så veldig lett å få øye på, med mindre man plutselig ser det. Da er det til gjengjeld vanskelig å ikke se det. 

Anonymkode: 3ff0e...ef8

Lag din egen tråd! 

Anonymkode: 48a83...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har vært overvektig.
I 15 år veide jeg rundt 100 kg, jeg gjør ikke det nå lenger, har vært slank i 3 år.

Må innrømme, etter jeg selv har vært der har jeg blitt veldig ille til å tenke de tankene HI har her.

Ser veldig overvektige folk fylle handlekurven som om snop var livsnødvendig, veldig overvektige som sitter ute med den største milkeshaken som er å oppdrive i mils omkrets, folk som er veldig overvektige som bestiller den største og mest usunne retten på menyen. Er det rart de er slik de er.

Men jeg sier aldri noe, jeg vet ikke hvor ofte de kjøper denne milkeshaken, hvor ofte de er ute og spiser eller om de har tenkt å spise all denne snopen på en gang, men tenker mitt det gjør jeg

Anonymkode: 0ccf0...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...