GÃ¥ til innhold

Synes dere at jeg er feit? Sjefen min mener det tydeligvis 🙄😞


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Iiiiik skrev:

Han har ikke noe med hva du spiser

På en arbeidsplass har man noe med hvor og når man spiser.

En arbeidstaker har jevnt over ikke lov å sitte og spise hvor som helst og når som helst. Tenk deg om du gikk på butikken og dama i kassa satt med en kyllingvinge i ene hånden og ekspederte deg med den andre, eller du dro til legen og hun spiste spaghetti eller kake mens hun snakket med deg, eller du ble oppringt av en kundebehandler som tygget og slafset, eller du skal på besøk hos noen på sykehjemmet og der blir du møtt av pleiere med baguett i hendene, som tygger og tygger for å kunne svare deg uten mat i munn. 

At han bryr seg med hva hun spiser, handler jo om at de to tydeligvis har et privat forhold også, jamfør at de er på hverandres snap. 

Anonymkode: e01cf...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På en arbeidsplass har man noe med hvor og når man spiser.

En arbeidstaker har jevnt over ikke lov å sitte og spise hvor som helst og når som helst. Tenk deg om du gikk på butikken og dama i kassa satt med en kyllingvinge i ene hånden og ekspederte deg med den andre, eller du dro til legen og hun spiste spaghetti eller kake mens hun snakket med deg, eller du ble oppringt av en kundebehandler som tygget og slafset, eller du skal på besøk hos noen på sykehjemmet og der blir du møtt av pleiere med baguett i hendene, som tygger og tygger for å kunne svare deg uten mat i munn. 

At han bryr seg med hva hun spiser, handler jo om at de to tydeligvis har et privat forhold også, jamfør at de er på hverandres snap. 

Anonymkode: e01cf...e36

Men hvorfor siterer du en bruker som ikke påstår noe av det du ramser opp? Hun skriver at arbeidsgiver ikke har noe med hva hun spiser. Sant? Hvorfor trekker du inn kyllingvinger i kassa? 

Anonymkode: c0507...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor siterer du en bruker som ikke påstår noe av det du ramser opp? Hun skriver at arbeidsgiver ikke har noe med hva hun spiser. Sant? Hvorfor trekker du inn kyllingvinger i kassa? 

Anonymkode: c0507...992

Nei, jeg viste jo til hvorfor han faktisk bryr seg om HVA hun spiser. Det er fordi han ikke kun er arbeidsgiver, men de har en PRIVAT relasjon. 

Anonymkode: e01cf...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg skjønner jo seff at det ikke er sunt og ikke bra for meg. Men jeg har ikke gjort dette i årevis. Jeg har dette de 2 siste mnd, ikke hver dag heller. Kanskje 1-2 ganger i uken. Eller 1. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Neihei... Dine egne ord fra første side:

"...grunnen fordi vi har kommet i dette tema er pga jeg tar med meg meg litt kos ofte eller så si hver dag på jobb. F.eks en sjokolade bar., en proteinshake, eller en pose med sure godteri. Det jeg føler for den dagen. «Når han har sett disse kose godteriet mitt så kommenterer han om at jada du koser deg hver dag» jeg bare ja."

Anonymkode: 60f8e...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

 

Men godteri posene er jo ikke akkurat det sunneste man kan ta med seg på jobb. Men sjefen min har jo fortsatt ingenting med det. Ja, vi har snakket med hverandre om personlige ting og tang. Men fortsatt så synes jeg det er merkelig og frekt at han sa det han sa til meg. I tillegg så var det en annen arbeider tilstede. Og denne kollegaen hørte det, og reagerte selv. Hun sa «det sjefen sa til deg nå var veldig frekt» 

Det var frekt. Men det handlet ikke om vekta di. 

Ã… kommentere andres kosthold og andre personlige valg er en uting. Det skal du si fra overfor.

Men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor noen på jobb vet hva du veier, hva du veide som gravid eller noe som helst annet om kroppen din. Dere skal jo ha en profesjonell relasjon, hvorfor kommer en sånn dialog i stand i det hele tatt? Sjefen er invaderende når han kommenterer din «kosemat», men du har selv invitert til den formen. For meg ville det være altfor intimt å snakke om svangerskapskiloene og hormonene mine på jobb. Du gjør lurt i å slutte å se på det stedet som en vennegjeng der man deler alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjefen din har ikke noe med din vekt å gjøre så lenge den ikke går utover jobben din.

Men du bør seriøst gjøre noe med alt det godteriet du spiser, det er ikke sunt, selv om du nå er normalvektig. Det virker som om du er veldig opptatt av å spise søtt hver eneste dag, ikke greier deg uten, at du nærmest er avhengig. Spiste du den brownien på jobb fordi broren din hadde bursdag så leter du jo virkelig etter unnskyldninger for å få i deg usunn mat.

Men helt ærlig så virker det på meg som om du og sjefen er like umodne. Men sjefen burde forholdt seg profesjonelt, det gjør han ikke.

Anonymkode: 60f8e...d6a

Hæ? Jeg spiste ikke brownies på jobb? Jeg står ikke på jobben og trykker i meg kaker og boller. Osv. Ikke på plassen min.

 Det er SMÅGODT, og det er bare en type godis i den posen. Det er ca 20 stk i den. Eller tyggis. Noe med sukker. 
 

Is og brownies har jeg spist etter jobb . Blant annet når min bror hadde bursdag. Dagen etter skulle jeg på jobb. Da sjefen skulle ta bestilling på maten så sa han til meg « på deg blir det salat fordi du spiste kake i går» det er også frekt sagt. Det har bygd seg opp i ettertid ved flere situasjoner eller sammenhenger 

Men her hjemme også så spiser jeg alltid noe digg på kveldene etter barna er lagt og jeg ser på en serie eller noe sånt, knipser bilder og sender til alle jeg har på Snapchat. Inkludert sjefen min. Jeg har ikke sånn fjortis Snapchat. At noen kan se litt og noe alt og skjule snapper for andre og sender bare til en 2% av lista på Snapchat. Jeg tar bilder og sender til alle. Men skal sies jeg har bare nære kjente folk på snapchatten min. Så derfor sorterer jeg ikke. 
 

at jeg har sjefen der er heller ikke uvanlig. Mange har sjefen på Snapchat nå til dager... 

konklusjon: det er slik sjefen vet at jeg trykker i meg «usunne» matvarer. Men den kommentaren satt jo meg i fyr. Kanskje det er hensikten hans? En reaksjon fra meg kanskje? 
 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du fremstår barnslig, hissig, passiv aggressiv, dårlig på kommunikasjon, usunn og generelt rar. 

Det er ikke normalt å spise godteri på jobb hver dag. Det er ikke normalt å legge godteri på pulten til sjefen for å ‘vise han’. Det er ikke normalt å ha et så stort fokus på mat og godteri. Det er ikke normalt å ikke kunne jobbe kveldsbakter når man har en far til barna. Det er ikke normalt å skrive som en tenåring når man er 30 år og i jobb. 

Her var det så mye rart at enten så troller du eller så er du svært enkel. 

Anonymkode: c0507...992

Jeg er forresten svært enkel! Liker å være enkel. Det er ikke no galt å «skjemme» bort sjefen hvis han er grei, ved å f.eks gi godteri som jeg også spiser å han har kommentert før «åh det er favoritten min» 

. Og jeg liker sjefen min som sjef og han er grei. Derfor jeg ble fornærmet over kommentaren. 
 

jeg skriver fra iPhone. Er småbarnsmamma. Ser det ut som jeg skal skrive novelle å levere den inn til en lærer eller? Siden du skriver at jeg skriver som en 30 åring? Å være rar? Alle er vel rare på sin måte. Er du perfekt eller?

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Jeg spiste ikke brownies på jobb? Jeg står ikke på jobben og trykker i meg kaker og boller. Osv. Ikke på plassen min.

 Det er SMÅGODT, og det er bare en type godis i den posen. Det er ca 20 stk i den. Eller tyggis. Noe med sukker. 
 

Is og brownies har jeg spist etter jobb . Blant annet når min bror hadde bursdag. Dagen etter skulle jeg på jobb. Da sjefen skulle ta bestilling på maten så sa han til meg « på deg blir det salat fordi du spiste kake i går» det er også frekt sagt. Det har bygd seg opp i ettertid ved flere situasjoner eller sammenhenger 

Men her hjemme også så spiser jeg alltid noe digg på kveldene etter barna er lagt og jeg ser på en serie eller noe sånt, knipser bilder og sender til alle jeg har på Snapchat. Inkludert sjefen min. Jeg har ikke sånn fjortis Snapchat. At noen kan se litt og noe alt og skjule snapper for andre og sender bare til en 2% av lista på Snapchat. Jeg tar bilder og sender til alle. Men skal sies jeg har bare nære kjente folk på snapchatten min. Så derfor sorterer jeg ikke. 
 

at jeg har sjefen der er heller ikke uvanlig. Mange har sjefen på Snapchat nå til dager... 

konklusjon: det er slik sjefen vet at jeg trykker i meg «usunne» matvarer. Men den kommentaren satt jo meg i fyr. Kanskje det er hensikten hans? En reaksjon fra meg kanskje? 
 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Beklager, greier ikke å ta deg alvorlig lenger. Du har selv skrevet at du spiser godteri på jobb hver dag. Du har selv sagt at du fleiper og bruker ironi ang. det du spiser og egen vekt med sjefen. Du sier selv at du har sjefen på snap og at du spiser masse godis hver dag også etter jobb OG at du sender ut snap av det også.

Hvis du ikke troller så oppfører du deg veldig lite profesjonelt på jobb, du blander rollene du har som privatperson og som ansatt, og slik du skriver og måten du "kommuniserer" med sjefen (legger igjen godt på kontoret hans for å få ham til å forstå at du ikke kan ta vakt - det er det ingen logikk i) gir du inntrykk av å være veldig umoden.

Ta en kikk på deg selv, egne handlinger, egen kommunikasjon og egne valg - og gå for å bedre deg selv, så slipper du slike "misforståelser" på jobb i fremtiden.

Anonymkode: 60f8e...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager, greier ikke å ta deg alvorlig lenger. Du har selv skrevet at du spiser godteri på jobb hver dag. Du har selv sagt at du fleiper og bruker ironi ang. det du spiser og egen vekt med sjefen. Du sier selv at du har sjefen på snap og at du spiser masse godis hver dag også etter jobb OG at du sender ut snap av det også.

Hvis du ikke troller så oppfører du deg veldig lite profesjonelt på jobb, du blander rollene du har som privatperson og som ansatt, og slik du skriver og måten du "kommuniserer" med sjefen (legger igjen godt på kontoret hans for å få ham til å forstå at du ikke kan ta vakt - det er det ingen logikk i) gir du inntrykk av å være veldig umoden.

Ta en kikk på deg selv, egne handlinger, egen kommunikasjon og egne valg - og gå for å bedre deg selv, så slipper du slike "misforståelser" på jobb i fremtiden.

Anonymkode: 60f8e...d6a

Jeg troller ikke. Derfor jeg spør om råd for å komme ut av situasjonen. Synes jo selv at det er litt kleint hele greia. Altså folk på jobben min tuller mye.

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg troller ikke. Derfor jeg spør om råd for å komme ut av situasjonen. Synes jo selv at det er litt kleint hele greia. Altså folk på jobben min tuller mye.

Anonymkode: 14bcb...2f2

Rådet lå i den siste setningen:

Ta en kikk på deg selv, egne handlinger, egen kommunikasjon og egne valg - og gå for å bedre deg selv, så slipper du slike "misforståelser" på jobb i fremtiden.

Dvs. begynn å oppføre deg profesjonelt på jobb. Spis normal og sunn mat på jobb som gjør at du har best evne til å prestere godt på jobb.

Slutt å bruke passivt-agressivt "språk" mot sjefen din - om du mener du har mer rett enn andre til å ikke ta kveldsvakter, be om et møte med sjefen om dette. Før du gjør det, forbered deg godt, les kontrakten og arbeidsinstruksen du har, sjekk hva som er lov og ikke, og forbered deg på hva du gjør om du må ta kveldsvakter. Er ikke sikkert du kan nekte kveldsjobbing, så blir du pålagt det må du ha en løsning på det klar, eller søk deg til annen jobb.

Slutt å bruke godteri for å "kommunisere" uforståelige hint til sjefen!

Forhold deg til det sjefen faktisk sier, ikke tolk andre ting inn i det han sier.

Slutt å blande privatliv og jobb.

Begynn å oppføre deg som en voksen. Lær deg å kommunisere bedre.

 

Anonymkode: 60f8e...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...