GÃ¥ til innhold

Synes dere at jeg er feit? Sjefen min mener det tydeligvis 🙄😞


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kutt sjefen på Snapchat. Gi beskjed om at du ikke liker kommentarer på vekt (og hold deg unna samme tema selv).

Ditt kosthold er jo din egen sak, men jeg må innrømme at jeg hadde tenkt mitt om redbull, røyk og godteri gjennom hele dagen (samt at røyk stinker og jeg helst ikke ville delt kontor med en røyker).

Anonymkode: 192da...bdf

Vi deler ikke kontor.

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg fått en slags angst, at jeg helst ikke vil at han skal se meg mens jeg spiser vanlig mat i kantina en gang.

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg skjønner jo seff at det ikke er sunt og ikke bra for meg. Men jeg har ikke gjort dette i årevis. Jeg har dette de 2 siste mnd, ikke hver dag heller. Kanskje 1-2 ganger i uken. Eller 1. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Dette skrev du i hi:

 grunnen fordi vi har kommet i dette tema er pga jeg tar med meg meg litt kos ofte eller så si hver dag på jobb.

Nå må du bestemme deg for hva som er sant og ikke skifte historie fordi du får pes

 

Anonymkode: c0507...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette skrev du i hi:

 grunnen fordi vi har kommet i dette tema er pga jeg tar med meg meg litt kos ofte eller så si hver dag på jobb.

Nå må du bestemme deg for hva som er sant og ikke skifte historie fordi du får pes

 

Anonymkode: c0507...992

Folk har delte meninger om hva som er kos for dem. Om jeg tar med meg en salat fra butikken med til jobb, kan også være kos. Det må altså ikke være bare godteri....

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Folk har delte meninger om hva som er kos for dem. Om jeg tar med meg en salat fra butikken med til jobb, kan også være kos. Det må altså ikke være bare godteri....

Anonymkode: 14bcb...2f2

Jeg har altså tatt med meg forskjellige ting, en yoghurt, en Shake, en godteri pose, en annen dag en redbull, eller en tyggispakke. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk har delte meninger om hva som er kos for dem. Om jeg tar med meg en salat fra butikken med til jobb, kan også være kos. Det må altså ikke være bare godteri....

Anonymkode: 14bcb...2f2

Men du sier at det er godteri. Energibar, sjokolade og godteposer. Pluss Redbull. 

Jeg tviler på at noen reagerer på salat og Skyr. 

Anonymkode: c0507...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, prekæs skrev:

Selv fikk jeg høre for noen år siden at "du kan jo bare kose deg for du jo så slank". Det ble besvart med at det er fordi jeg ikke "koser" meg daglig.

Haha, ja, det er litt som de som forteller hva de ville ha brukt pengene på hvis de var rike. De ville ha gitt bort penger og brukt mer penger, osv. Dette forteller de typisk for å belære rike mennesker til å bruke pengene sine. Poenget er at hadde de rike gjort disse tingene og brukt opp pengene, så hadde de jo ikke vært rike. Catch 22. Slank og rik er gjerne ikke noe man er ved en tilfeldighet. 

Anonymkode: e01cf...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men du sier at det er godteri. Energibar, sjokolade og godteposer. Pluss Redbull. 

Jeg tviler på at noen reagerer på salat og Skyr. 

Anonymkode: c0507...992

Altså han har jo fokusert kun på det som er usunt... MEN uansett hva jeg enn tar med meg det er ikke hans business hva jeg stapper i meg? 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger jo opp til å snakke om dette temaet selv, HI. Noe som i seg selv er spesielt. I tillegg er du furten, passiv aggressiv og kommuniserer ved å hinte og være ironisk. Og nei, sjefen kommenterer ikke kroppen og vekta di, han kommenterer kostholdet, som ærlig talt er under enhver kritikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg fått en slags angst, at jeg helst ikke vil at han skal se meg mens jeg spiser vanlig mat i kantina en gang.

Anonymkode: 14bcb...2f2

Hva om du begynner å spise helt normale brødskiver med helt normalt pålegg, grønn salat uten masse dressing, normale porsjoner med middag, i spisepausen?

Og så koser deg med kaffe, te, vann utenom spisepausen?

Det vil jo hjelpe deg både fysisk og psykisk i denne situasjonen. 

Anonymkode: e01cf...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Altså han har jo fokusert kun på det som er usunt... MEN uansett hva jeg enn tar med meg det er ikke hans business hva jeg stapper i meg? 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Om en kollega eller ei vennine kommer stolt å forteller jeg har kjøpt meg ny bluse. Selv om at jeg synes kanskje ikke den var så fin så sier jeg jo ikke å nei den var ikke pen. 
«da sier ja den kledde deg» 

Det blir samme prinsippet her også. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper årsaken til kommentaren hans var at han tolker din "forklaring" på 100 kg i svangerskapet med en fleipete undertone også har han bare fortsatt i det sporet. Kommentaren om at du må kunne beherske deg og at det ikke er bursdag hver dag, kan lett tolkes ironisk og fleipete, men du velger å tolke det som frekt. Jeg hadde valgt å parere med "alltid noen som har bursdag 😅". 

Bare at du betegner "kosen" din som "å stappe i deg", tegner et bilde av at det ikke er lite du koser deg med 

 

Anonymkode: a8a37...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva om du begynner å spise helt normale brødskiver med helt normalt pålegg, grønn salat uten masse dressing, normale porsjoner med middag, i spisepausen?

Og så koser deg med kaffe, te, vann utenom spisepausen?

Det vil jo hjelpe deg både fysisk og psykisk i denne situasjonen. 

Anonymkode: e01cf...e36

Men det gjør jeg jo i tillegg til at jeg spiser dette helvetes godteriet. Men jeg SPISER jo ikke dette hver dag.

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tipper årsaken til kommentaren hans var at han tolker din "forklaring" på 100 kg i svangerskapet med en fleipete undertone også har han bare fortsatt i det sporet. Kommentaren om at du må kunne beherske deg og at det ikke er bursdag hver dag, kan lett tolkes ironisk og fleipete, men du velger å tolke det som frekt. Jeg hadde valgt å parere med "alltid noen som har bursdag 😅". 

Bare at du betegner "kosen" din som "å stappe i deg", tegner et bilde av at det ikke er lite du koser deg med 

 

Anonymkode: a8a37...583

Haha - der sa du det. Tanken streifet meg å si det til han. Ja, men i min verden har noen bursdag ofte 😂 men ja lot være. 

Fullt mulig han ikke mente noe vondt med den kommentaren. Men han var litt seriøs når han sa det derfor jeg har blitt litt satt ut og faktisk litt såret.

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sug lut skrev:

Koker greit ned til mer teit enn feit, tenker jeg.

Er det mulig 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dere har hatt en fleipete måte å snakke om kosthold og vekt på, og at kommentaren hans er farget av det. 

Å drive med å legge ting på pulten hans slik at han skal skjønne at du er misfornøyd med diverse er ikke en voksen måte å gjøre det på. 

Det er også stor forskjell på å ha med youghurt eller tyggis enn en stor pose snop som du trøkker inn (dine ord). 

Vil du ikke ha kommentarer på kostholdet ditt så slutter du å diskutere det og ikke minst slutte å sende bilder av det på snap til sjefen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du må fritas for kveldsvakter, er du alenemamma?

Ut over det synes jeg du skal slutte å bruke så mye energi på å lure på hva andre tenker, mener og sier. Du får ikke noe ut av det. Ta heller ansvar for at du selv kommuniserer på en tydelig og vennlig måte mot omverdenen.

Ikke åpne opp for diskusjoner om kroppen din. Bare legg disse dialogene døde umiddelbart. Send et kort smil og ikke svar når noen sier noe, evt forklar vennlig at temaet ikke er på agendaen. 

 

Anonymkode: 58cec...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det gjør jeg jo i tillegg til at jeg spiser dette helvetes godteriet. Men jeg SPISER jo ikke dette hver dag.

Anonymkode: 14bcb...2f2

Jeg mente KUN det. 

Anonymkode: e01cf...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om en kollega eller ei vennine kommer stolt å forteller jeg har kjøpt meg ny bluse. Selv om at jeg synes kanskje ikke den var så fin så sier jeg jo ikke å nei den var ikke pen. 
«da sier ja den kledde deg» 

Det blir samme prinsippet her også. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Nei.

Man kan ikke sitte og lyve for å være høflig hele tiden. Det kalles å være unnvikende og er ikke sunt for noen.

Hvis venninnen vanligvis kjøper fine ting, og en stygg bluse en gang så sier man at man ikke liker den like godt som alt annet, men at det kanskje er en vanesak å like den.

Hvis en venninne jevnt over kjøper ting man ikke liker, så sier man enten at man har så ulik stil at det ikke er vits i å kommentere, eller man forteller henne at hun må regne med å få kommentarer når hun stadig kjøper ting som er glorete/for trange/for gjennomsiktige eller at hun kunne funnet noe som fikk bedre frem hennes vakre person, ved å gå for noe som er mindre baggy/posete/frynsete/formløst.

DET er å være en venn. Det å lyve er ikke å være en venn. 

Anonymkode: e01cf...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette legger du jo opp til selv! Du er langt over gjennomsnittet opphengt i usunn mat og kilo. Sliter du med dette generelt?

Så har du lagt opp til samtaler om dette på jobb, vitset om det, kommentert og i det hele tatt... Sjefen har forsøkt å delta i din form for samtale og humor (?). Slutt å skylde på sjefen og forsøk å rette opp det skakkjørte forholdet ditt til mat og kropp. 

Anonymkode: f4911...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt til side så tror jeg du generelt ville fått det bedre med deg selv med et sunnere kosthold.

du lager sunn middag til mann og barn, men spiser ikke selv? Hvorfor spiser du ikke med de? Det er jo en veldig hyggelig tid på dagen og samles til middag og snakke om dagen sammen med middag.

selvom du holder deg under daglig anbefalt kaloriinntak per dag er det uansett lite variert.

Sukkeravhebgighet er ikke uvanlig og ikke noe å skamme seg over, men det går an og bli kvitt det.

begynn med vitamintilskudd gjerne jod og krom som er med på å stabilisere blodsukker og dempe suget.

det er veldig vanskelig de første dagene uten sukker fordi kroppen får abstinenser på lik linje med narkotikaabstinenser.

jeg spiste mye sukker hver dag før klarte ikke la være. Tok etterhvert tak. Ikke på grunn av vekt. Du vil føle deg bedre og etterhvert ha lyst på mer næringsrik mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså - seriøst. Jeg er sikkert ikke den eneste som går rundt å slafser i seg godteri på jobb. Men det er jo en sak. Men fortell meg heller hvordan jeg skal sette han på plass. Han skal ikke gå rundt å tro at det er greit å si sånt til meg. Jeg dro hjem på fredsh gråtende. Satt der i bilen og tenkte bare hva faen? Aldri følg meg så dritt og liten. Det er jo ikke greit. Det han sier inndirekte er jo at jeg er feit. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Hva jobber du med? Et sted der alle går rundt og slafser i seg godteri. Er ikke mange steder, verken offentlig eller privat, at det er vanlig. 

Anonymkode: d6b13...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke noe med hva du spiser, det har ikke vi andre her inne heller. Som mange av de andre som har svart deg, tenker jeg også at du har et usunt forhold til mat, og hva andre tenker om hva du spiser. Jeg ville nok ikke sagt det til deg hvis du var min kollega, men jeg ville tenkt over det. Når du samtidig snakker om det selv, så inviterer du til tilbakemeldinger. Det finnes flere løsninger: 

  • du kan endre hva du spiser
  • Du kan slette sjefen din fra sosiale medier
  • Du kan slutte Ã¥ sende bilder av det du koser deg med pÃ¥ fritiden (det er rett og slett ganske uinteressant)
  • Du kan slutte Ã¥ tro at andre sier du er feit selv om de kommenterer det du spiser
  • Du kan gi sjefen direkte beskjed om at han ikke har noe med ditt kosthold
  • Du kan akseptere at du ikke er fritatt fra kveldsvakter selv om du har barn
  • Du kan si direkte hva du mener om vaktene du fÃ¥r heller enn Ã¥ gi indirekte beskjeder (som ikke gir mening)
  • Du kan bidra til en omgangsform pÃ¥ kontoret som du trives med. AltsÃ¥ slutte Ã¥ være flÃ¥sete hvis du ikke tÃ¥ler flÃ¥sete svar tilbake. 

Kort sagt - du må ta grep om egen tilværelse. Sjefen din har jo ikke kalt deg feit, det er du som tillegger ham den meningen. Han har kommentert ting han ikke har noe med - hva du spiser, men han har ikke kalt deg feit. Om du skal spise kake, drikke red bull eller surt godteri på jobben er det kun du som bestemmer. Du kan ikke bestemme hva andre tenker om det, men du kan markere tydelig hva du tåler av kommenterer rundt det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...