GÃ¥ til innhold

Synes dere at jeg er feit? Sjefen min mener det tydeligvis 🙄😞


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fordi du går rundt og slafser godteri på jobb hver dag og gir sjefen godteri fordi han gir deg vakter du ikke vil ha. Og sjefen fordi han kommentere ting han ikke har noe med og fremstår som en umoden..... tenåring. 

Anonymkode: b7af0...55a

Altså - seriøst. Jeg er sikkert ikke den eneste som går rundt å slafser i seg godteri på jobb. Men det er jo en sak. Men fortell meg heller hvordan jeg skal sette han på plass. Han skal ikke gå rundt å tro at det er greit å si sånt til meg. Jeg dro hjem på fredsh gråtende. Satt der i bilen og tenkte bare hva faen? Aldri følg meg så dritt og liten. Det er jo ikke greit. Det han sier inndirekte er jo at jeg er feit. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Drikker ikke brus, men red bull. Det er forskjell

Anonymkode: 14bcb...2f2

Nå skjønte jeg at dette er en (dårlig) trolletråd. Håper jeg..

Anonymkode: 90163...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en måte å løse dette på, og det er å ta en prat med sjefen din. Si at du er klar over at du spiser usunt og at han er ltt sjokkert over matvanene dine, men at du forventer at han forholder seg til deg som en vanlig ansatt, og ikke kommenterer maten din. 

Det er seriøst ENESTE måten å løse dette på. 

 

Anonymkode: 05968...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det samme som at man selvsagt skal kunne gå i bikini på jobben uten at den mannlige sjefen kommer med noen som helst kommentarer.

Anonymkode: b7219...01a

Hvis du ikke ser forskjell på å gå i bikini og å spise godteri, så trenger du vel å pusse brillene litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jeg bare å han bare åsså han bare ja åsså jeg klart assa men assa han bare. Kristus på sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen din bør la være å snakke om sine ansattes vekt. Dere høres ut til å være en litt vel uformell arbeidsplass. Tror du må si rett ut at du ikke ønsker kommentarer på vekta di. Og stopp å snakke om sånt selv. Og aldri ta karriereråd fra venninna som ba deg skrive en ironisk lapp igjen. Det er jo helt tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår barnslig, hissig, passiv aggressiv, dårlig på kommunikasjon, usunn og generelt rar. 

Det er ikke normalt å spise godteri på jobb hver dag. Det er ikke normalt å legge godteri på pulten til sjefen for å ‘vise han’. Det er ikke normalt å ha et så stort fokus på mat og godteri. Det er ikke normalt å ikke kunne jobbe kveldsbakter når man har en far til barna. Det er ikke normalt å skrive som en tenåring når man er 30 år og i jobb. 

Her var det så mye rart at enten så troller du eller så er du svært enkel. 

Anonymkode: c0507...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et par ting du bør gjøre med tanke på sjefen ( og da skal jeg droppe at du synes red bull er bedre enn brus til frokost).

Du sletter ham fra snap. Det er en uting å ha sjefen på alle mulige sosiale medier. Dere skal ha et profesjonelt forhold.

Du må si fra at du ikke ønsker så mange kveldsvakter på en ordentlig måte, ingen gåter og gaver men rene ord.

Du må si at kostholdet ditt er din business med mindre han mener det går ut over jobben din, og si at du er lei av kommentarene.

Enkelt og greit. 

Sånn bortsett fra det, om du har tenkt å være kone og mamma lenge bør du faktisk gjøre noe med både red bull, røyk og kosthold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine får ikke redbull, godteri og røyk. Idiot. Hva jeg spiser har ikke barnevernet noe med. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Nei, men du er en elendig rollemodell. 
Og, røyken går rett i lungene på barna dine. 

Anonymkode: b37a7...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså - seriøst. Jeg er sikkert ikke den eneste som går rundt å slafser i seg godteri på jobb. Men det er jo en sak. Men fortell meg heller hvordan jeg skal sette han på plass. Han skal ikke gå rundt å tro at det er greit å si sånt til meg. Jeg dro hjem på fredsh gråtende. Satt der i bilen og tenkte bare hva faen? Aldri følg meg så dritt og liten. Det er jo ikke greit. Det han sier inndirekte er jo at jeg er feit. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Du skal ikke sette ham på plass. 
Du skal skjerpe deg, drikke mer vann og ikke fremstå som en tenåring

Anonymkode: b37a7...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, han burde ikke kommentere vekten din - Det er et minefelt ingen leder burde trå i uten god grunn. 

Men du deler jo alt for mye om deg selv da. Lite skille mellom jobb og fritid. I tillegg til at du har leder på snap. 

Kan se for meg at dette er en (dårlig) dialog som har gått over tid, og det profesjonelle skillet visket ut. Han kan å missforstå dialogen, og tro at du aksepterer det. 

Her må dere ha en god dialog, og du være tydelig. Si at din vekt ikke skal være tema på jobb, slett han fra snap og hold dere til jobb dialog. 

Det er ikke bare han som har trått feil her, og bør få en ny sjanse. 

Anonymkode: e94a6...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, han burde ikke kommentere vekten din - Det er et minefelt ingen leder burde trå i uten god grunn. 

Men har han i det hele tatt kommentert vekten? 

Anonymkode: e01cf...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, han burde ikke kommentere vekten din - Det er et minefelt ingen leder burde trå i uten god grunn. 

Leste gjennom nå, han har ikke kommentert vekten hennes i det hele tatt.

Det nærmeste man kommer er at han sa «hormoner veier», men det var et svar til henne, da hun snakket om vekt. Det ser for meg ut som et forsøk på diplomatisk svar, og det ble hun altså sint for. 

Alt annet er kommentarer på hvordan hun sitter og gomler snop og kaker hele tiden, ikke på vekt eller kropp eller andre slike ting.

Da kan ikke HI tolke det slik at han snakker om hennes kropp. Det er noe som sitter i hennes hode. 

Anonymkode: e01cf...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags arbeidsplass er dette der man kan stappe i seg godteri dagen lang? 
Det er frekt å kommentere andres kosthold, men jeg skjønner godt at folk rundt deg reagerer. Du stapper jo i deg mer usunt på en uke enn hva folk flest gjør på et år. Og du virker ekstremt hissig og umoden. Tror både du og blodsukkeret ditt ville hatt det bedre med et sunnere kosthold. 

Anonymkode: 91466...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har han i det hele tatt kommentert vekten? 

Anonymkode: e01cf...e36

 

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Leste gjennom nå, han har ikke kommentert vekten hennes i det hele tatt.

Det nærmeste man kommer er at han sa «hormoner veier», men det var et svar til henne, da hun snakket om vekt. Det ser for meg ut som et forsøk på diplomatisk svar, og det ble hun altså sint for. 

Alt annet er kommentarer på hvordan hun sitter og gomler snop og kaker hele tiden, ikke på vekt eller kropp eller andre slike ting.

Da kan ikke HI tolke det slik at han snakker om hennes kropp. Det er noe som sitter i hennes hode. 

Anonymkode: e01cf...e36

Ah, ser det nå. For og være ærlig så skumleste jeg etterhvert, for det var så mye og alt var sjefens skyld. Tidlig i det hun skrev tenkte jeg at her har hun jo lagt endel opp til dette selv også, og tar ting som "angrep" litt vel fort. 

Anonymkode: e94a6...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah, ser det nå. For og være ærlig så skumleste jeg etterhvert, for det var så mye og alt var sjefens skyld. Tidlig i det hun skrev tenkte jeg at her har hun jo lagt endel opp til dette selv også, og tar ting som "angrep" litt vel fort. 

Anonymkode: e94a6...a1a

Ja, man finner gjerne noen hint om hva som er det egentlige problemet, når man leser videre, og ser hvordan den som startet tråden, svarer de som forsøker å hjelpe ;) 

Anonymkode: e01cf...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis vekt og helse ofte er et tema, er det ikke så rart at daglige kaker, snop og Redbull kan bli nevnt oppi dette. Selv fikk jeg høre for noen år siden at "du kan jo bare kose deg for du jo så slank". Det ble besvart med at det er fordi jeg ikke "koser" meg daglig. Sjefen har ingenting med vekten din, men mulig han traff et ømt punkt. Eller skjønner du ikke selv at daglig snop og Redbull ikke er bra for deg? Og ja. Jeg har "koset" på meg 10 kg etter kommentaren jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler mange av dere angriper mer her igjen. 
Jeg full klar over at å spise godteri ofte på jobb og drikke red bull nesten hver dag er ikke det sunneste man kan stappe i seg. Men det er jo opp til enhver å bestemme selv hva man stapper i seg? 
Når det er sagt, så er ikke sjokolade barer usunt heller. Det holder meg mett, og det er det eneste i det siste jeg klarer å spise tidlig på morran.!

Men godteri posene er jo ikke akkurat det sunneste man kan ta med seg på jobb. Men sjefen min har jo fortsatt ingenting med det. Ja, vi har snakket med hverandre om personlige ting og tang. Men fortsatt så synes jeg det er merkelig og frekt at han sa det han sa til meg. I tillegg så var det en annen arbeider tilstede. Og denne kollegaen hørte det, og reagerte selv. Hun sa «det sjefen sa til deg nå var veldig frekt» 

vi spiser faktisk ikke usunt hjwmme, barna mine er ikke glad i godteri eller brus. De spiser vanlig mat, husmannskost. Det nærmeste godteri barna mine har spist er faktisk is. Ingen av dem har spist kake en gang, fordi de ikke liker det. Så vi har et normalt kost hjemme. 

kantina er i tillegg stengt på jobb, vi har fått servert tørre baguetter nå siden corona begynte. Jeg har blitt lei, så da har jeg følt for å ta med litt kos med på jobb. 
dessutten så er drikker de fleste på min avdeling redbull. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler mange av dere angriper mer her igjen. 
Jeg full klar over at å spise godteri ofte på jobb og drikke red bull nesten hver dag er ikke det sunneste man kan stappe i seg. Men det er jo opp til enhver å bestemme selv hva man stapper i seg? 
Når det er sagt, så er ikke sjokolade barer usunt heller. Det holder meg mett, og det er det eneste i det siste jeg klarer å spise tidlig på morran.!

Men godteri posene er jo ikke akkurat det sunneste man kan ta med seg på jobb. Men sjefen min har jo fortsatt ingenting med det. Ja, vi har snakket med hverandre om personlige ting og tang. Men fortsatt så synes jeg det er merkelig og frekt at han sa det han sa til meg. I tillegg så var det en annen arbeider tilstede. Og denne kollegaen hørte det, og reagerte selv. Hun sa «det sjefen sa til deg nå var veldig frekt» 

vi spiser faktisk ikke usunt hjwmme, barna mine er ikke glad i godteri eller brus. De spiser vanlig mat, husmannskost. Det nærmeste godteri barna mine har spist er faktisk is. Ingen av dem har spist kake en gang, fordi de ikke liker det. Så vi har et normalt kost hjemme. 

kantina er i tillegg stengt på jobb, vi har fått servert tørre baguetter nå siden corona begynte. Jeg har blitt lei, så da har jeg følt for å ta med litt kos med på jobb. 
dessutten så er drikker de fleste på min avdeling redbull. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, prekæs skrev:

Jeg tenker at hvis vekt og helse ofte er et tema, er det ikke så rart at daglige kaker, snop og Redbull kan bli nevnt oppi dette. Selv fikk jeg høre for noen år siden at "du kan jo bare kose deg for du jo så slank". Det ble besvart med at det er fordi jeg ikke "koser" meg daglig. Sjefen har ingenting med vekten din, men mulig han traff et ømt punkt. Eller skjønner du ikke selv at daglig snop og Redbull ikke er bra for deg? Og ja. Jeg har "koset" på meg 10 kg etter kommentaren jeg fikk.

Nei jeg skjønner jo seff at det ikke er sunt og ikke bra for meg. Men jeg har ikke gjort dette i årevis. Jeg har dette de 2 siste mnd, ikke hver dag heller. Kanskje 1-2 ganger i uken. Eller 1. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler mange av dere angriper mer her igjen. 
Jeg full klar over at å spise godteri ofte på jobb og drikke red bull nesten hver dag er ikke det sunneste man kan stappe i seg. Men det er jo opp til enhver å bestemme selv hva man stapper i seg? 
Når det er sagt, så er ikke sjokolade barer usunt heller. Det holder meg mett, og det er det eneste i det siste jeg klarer å spise tidlig på morran.!

Men godteri posene er jo ikke akkurat det sunneste man kan ta med seg på jobb. Men sjefen min har jo fortsatt ingenting med det. Ja, vi har snakket med hverandre om personlige ting og tang. Men fortsatt så synes jeg det er merkelig og frekt at han sa det han sa til meg. I tillegg så var det en annen arbeider tilstede. Og denne kollegaen hørte det, og reagerte selv. Hun sa «det sjefen sa til deg nå var veldig frekt» 

vi spiser faktisk ikke usunt hjwmme, barna mine er ikke glad i godteri eller brus. De spiser vanlig mat, husmannskost. Det nærmeste godteri barna mine har spist er faktisk is. Ingen av dem har spist kake en gang, fordi de ikke liker det. Så vi har et normalt kost hjemme. 

kantina er i tillegg stengt på jobb, vi har fått servert tørre baguetter nå siden corona begynte. Jeg har blitt lei, så da har jeg følt for å ta med litt kos med på jobb. 
dessutten så er drikker de fleste på min avdeling redbull. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Men hva sa han da, konkret - som var så frekt?

Anonymkode: a94de...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt sjefen på Snapchat. Gi beskjed om at du ikke liker kommentarer på vekt (og hold deg unna samme tema selv).

Ditt kosthold er jo din egen sak, men jeg må innrømme at jeg hadde tenkt mitt om redbull, røyk og godteri gjennom hele dagen (samt at røyk stinker og jeg helst ikke ville delt kontor med en røyker).

Anonymkode: 192da...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men hva sa han da, konkret - som var så frekt?

Anonymkode: a94de...620

«Jasså du koser deg i dag også» (hadde en proteinshake på bordet fra yt» pluss det lå en lefse med kanel og sukker som var uåpnet. Og den lefsa serverer de i kantina. Men shaken hadde jeg med meg. Som jeg hadde kjøpt på butikken.

Så sa jeg bare tull tilbake ja nå skjønner du hvorfor jeg var 100 kg. Ironisk. Han lo bare, så sa jeg altså jeg for å understreke det så var jeg 100 kg når jeg var gravid med min første. Og så uerfaren som jeg var så trodde jeg at jo mer man spiste jo større og best var det for barnet. Resultatet var jo at jeg fikk en unge på 4,5 kg. det var min måte å fortelle han på at «hei jeg har ikke vært 100 kg fordi jeg har sittet hjemme å stappe meg flere godteri poser. Men jeg var gravid og spiste litt mer en hva jeg burde. Har jo gått ned de kg. 
 

han svarte med ja for hormoner veier en del? Jeg tenkte inni meg «herregud karen har kone selv hjemme og en unge han vet vel at alle gravide kvinner spiser litt ekstra når de er gravide. 

men sa jo ikke dette til han så klart. 
 

så sier han «ja men du må kunne beherske deg selv da, det er ikke bursdag hver dag» 

Det er som å si til en person indirekte du er feit
 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...