Gå til innhold

Synes dere at jeg er feit? Sjefen min mener det tydeligvis 🙄😞


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er tobarnsmor, i fjor vinter ble jeg endelig kvitt alle kg mine fra svangerskapene. Med første veide jeg 100 kg, veide meg den dagen jeg skulle føde da var j akkurat 100 kg. 
Når j ble gravid var jeg rundt 64-66. Alltid hatt litt ekstra på kroppen, aldri vært syltynn. Har spilt fotball i mine yngre tider har også tung beinbygning, muskler osv. Jeg er heller ikke veldig høy, rund 166-67. 

uansett jeg veier nå 64, men jeg har dessverre litt køs hud som henger der. Men ellers vil jeg si at jeg ser ok ut. 
 

jeg og sjefen har hatt samtaler ett par ganger om livsstil mat, kg, usunn mat og sunn mat.

Jeg har kjent han snart i 1 år. Vi snakket en gang om vekt, trene, barn og graviditet. Så sa jeg har faktisk veid 100 kg med første barnet mitt, trodde at jo mer jeg spiste jo større ville barnet bli. Og det ble han jo. Han var 5 og når han ble født. 
grunnen fordi vi har kommet i dette tema er pga jeg tar med meg meg litt kos ofte eller så si hver dag på jobb. F.eks en sjokolade bar., en proteinshake, eller en pose med sure godteri. Det jeg føler for den dagen. «Når han har sett disse kose godteriet mitt så kommenterer han om at jada du koser deg hver dag» jeg bare ja. 
Men på fredag dro han den litt langt ut, han bare koser du deg i dag også? Jeg bare klart, han bare ja men det er jo ikke bursdag hver dag, du må kunne beherske deg selv!? Jeg ble helt satt ut han sa det. 

Jeg svarte med at «Ja nå skjønner du åssen jeg ble 100 kg, for jeg viste ikke hva annet jeg skulle si» så måtte bare prøve å spøke det vekk!? Så sa jeg men for å understreke det så var jeg 100 kg mens jeg var gravid, hadde en unge i meg som veide 5 kg osv osv. Han bare ja for hormener veier ? Jeg tenkte leker han bare dum eller er han dum? Holdt på si nei hormoner veier ikke noe idiot. 
 

men poenget er at jeg ble jævlig lei meg. Er ikke første gang han har kommentert spisingen min. Vi har hverandre på Snapchat, vi jobber en del sammen. Men han er sjefen min liksom og jeg er bare en vikar. I to tilfeller har jeg faktisk gitt han en slik sjokolade bar. Det var min taktikk for å fortelle han at han faktisk var kjip og ikke tok hensyn til meg når ei uke han satt meg opp på vakt fra 14-22 når han vet at jeg egentlig ikke kan jobbe så sent pga to småbarn.

så bestemte jeg for at siden han kommenterer alltid maten min så kjøpte jeg han en bar. Så gav jeg dette til han og skrev melding senere «dette var min måte å vise til deg på hvor hensynsfull du er. Og at jeg setter pris på det. Så dum som han vist er så forstå han ikke ironien i det eller hva jeg snakket om. For han svarte aldri på SMS. 
 

og en helg vi skulle jobbe, det var bare meg og han og tre fire andre medarbeider den lørdagen. I så fall dagen før så la jeg en godteri pose på kontoret hans. For å være hyggelig og ironisk vise han at jeg faktisk kan spise hva jeg vil, her spis du også se hva du går glipp av.

men det virket som han ble glad for  det og tok med et smil. Kjøpte favoritten hans(som jeg går rundt på å knasker nesten hver dag på jobb) 

jeg veg ikke hva greia er med han, men jeg forstår ikke hvorfor han sa det han sa til meg. Altså kom igjen du er sjefen min, du bestemmer ikke hva jeg skal soise eller ikke. Og om jeg bør beherske meg eller ikke med godteriet mitt. Det var alvorlig også når han sa det, hadde det vært et spøk hadde det vært noe helt annet. 
 

jeg ble i tillegg drit flau og følte meg jævlig dum

når en annen kollega også hørte dette. Hun kom bort til meg å bare «fy faen det han sa var frekt»

en annen tilfelle også, vi jobbet en annen helg. Så skulle han spørre oss arbeidere hva vi ville spise fra menyen siden kantina er stengt så han gikk rundt med penn og papir å spurte de 4-5 arbeiderens som var der. 
når han kom til meg så sier han « nei på deg blir det salat i dag Kristin» fordi du spiste brownies i går. (Dagen før spiste jeg brownies fordi broren min hadde bursdag) og la dette på snapp. 
 

altså hæ? Køødder du med meg? Også uneer disse corona tidene så har jeg fått en sånn kjedleig sug på kveldene. Kjøper is og kjeks fra butikken pynter isen med forskjellig ting jeg liker. Lsgt ut på snap sjefen min har sett dette også. 
 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjefen din har ikke noe med din vekt å gjøre så lenge den ikke går utover jobben din.

Men du bør seriøst gjøre noe med alt det godteriet du spiser, det er ikke sunt, selv om du nå er normalvektig. Det virker som om du er veldig opptatt av å spise søtt hver eneste dag, ikke greier deg uten, at du nærmest er avhengig. Spiste du den brownien på jobb fordi broren din hadde bursdag så leter du jo virkelig etter unnskyldninger for å få i deg usunn mat.

Men helt ærlig så virker det på meg som om du og sjefen er like umodne. Men sjefen burde forholdt seg profesjonelt, det gjør han ikke.

Anonymkode: 60f8e...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjefen din har ikke noe med din vekt å gjøre så lenge den ikke går utover jobben din.

Men du bør seriøst gjøre noe med alt det godteriet du spiser, det er ikke sunt, selv om du nå er normalvektig. Det virker som om du er veldig opptatt av å spise søtt hver eneste dag, ikke greier deg uten, at du nærmest er avhengig. Spiste du den brownien på jobb fordi broren din hadde bursdag så leter du jo virkelig etter unnskyldninger for å få i deg usunn mat.

Men helt ærlig så virker det på meg som om du og sjefen er like umodne. Men sjefen burde forholdt seg profesjonelt, det gjør han ikke.

Anonymkode: 60f8e...d6a

Ja jeg vet det er usunt kjære deg. Men jeg har en veldig travel dag. Jeg tar ikke vare på meg selv og tar ikke tid til meg selv på mat- biten. Tenker bare så lenge barna og mannen får middagen de skal ha så glemmer jeg meg selv, jeg nøyer meg med det jeg spiser på jobbZ. Så har mange kcal igjen i løpet av en dag. Derfor jeg tar meg friheten til å spise søtt til «frokost» . Jeg klarer ikke å spise brødskiver eller noe annet Til frokost m. Det blir liksom red bull, røyk og godteri. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok øve deg på kommunikasjon. Hvordan skulle sjefen skjønne at du var fornærma på han ved at du ga han en sjokolade? Og at en godtepose skal signalisere både hyggelig og et eller annet ironisk?

At han kommenterer vekta di er ikke greit, men da bør du si det til han istedenfor å legge sjokolade på skrivebordet hans og tro at han skal gjette kodespråket ditt. 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....kan det være at du kjenner litt på det selv, at du spiser for mye søtt..? Utifra det jeg leser, så tolker du veldig alt sjefen sier i negativ retning...lett for det når en har litt dårlig samvittighet fra før...🤷‍♀️

Anonymkode: b51b4...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal slutte å ta med deg godteri på jobb. Det, og å drikke brus på jobb, var sånt folk gjorde på starten av 2000-tallet. Det vitner om at du ikke har respekt for deg selv. 
Sånne ting på jobb er skikkelig «trash» faktisk og hadde det skjedd hos oss hadde både leder og medarbeidere reagert. Det er jo ingen som spiser sånt som klarer å yte sitt beste. 

Anonymkode: d6b13...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg vet det er usunt kjære deg. Men jeg har en veldig travel dag. Jeg tar ikke vare på meg selv og tar ikke tid til meg selv på mat- biten. Tenker bare så lenge barna og mannen får middagen de skal ha så glemmer jeg meg selv, jeg nøyer meg med det jeg spiser på jobbZ. Så har mange kcal igjen i løpet av en dag. Derfor jeg tar meg friheten til å spise søtt til «frokost» . Jeg klarer ikke å spise brødskiver eller noe annet Til frokost m. Det blir liksom red bull, røyk og godteri. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Jaja, lykke til... med svaret du gir her så er jeg enig med anonym over her også, at du virker å føle deg truffet.

 

Anonymkode: 60f8e...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hmm....kan det være at du kjenner litt på det selv, at du spiser for mye søtt..? Utifra det jeg leser, så tolker du veldig alt sjefen sier i negativ retning...lett for det når en har litt dårlig samvittighet fra før...🤷‍♀️

Anonymkode: b51b4...eee

seriøst? Jeg kan spise hva enn faen jeg vil uten sjefen skal kommentere det. Det er mitt problem ikke hans. Jeg er ikke feit eller overvektig. Jeg veier 64 kg og er 167 høy. Kødder dere med meg?

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du skal slutte å ta med deg godteri på jobb. Det, og å drikke brus på jobb, var sånt folk gjorde på starten av 2000-tallet. Det vitner om at du ikke har respekt for deg selv. 
Sånne ting på jobb er skikkelig «trash» faktisk og hadde det skjedd hos oss hadde både leder og medarbeidere reagert. Det er jo ingen som spiser sånt som klarer å yte sitt beste. 

Anonymkode: d6b13...623

Kødder du med meg?

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår rablende sprø. Og usunn. Når det er sagt har selvsagt ikke sjefen din noe med å kommentere vekten din.

Anonymkode: e3a10...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du skal slutte å ta med deg godteri på jobb. Det, og å drikke brus på jobb, var sånt folk gjorde på starten av 2000-tallet. Det vitner om at du ikke har respekt for deg selv. 
Sånne ting på jobb er skikkelig «trash» faktisk og hadde det skjedd hos oss hadde både leder og medarbeidere reagert. Det er jo ingen som spiser sånt som klarer å yte sitt beste. 

Anonymkode: d6b13...623

Drikker ikke brus, men red bull. Det er forskjell

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Du bør nok øve deg på kommunikasjon. Hvordan skulle sjefen skjønne at du var fornærma på han ved at du ga han en sjokolade? Og at en godtepose skal signalisere både hyggelig og et eller annet ironisk?

At han kommenterer vekta di er ikke greit, men da bør du si det til han istedenfor å legge sjokolade på skrivebordet hans og tro at han skal gjette kodespråket ditt. 

Hva mener du at han skal gjette kodespråket mitt? Jeg la en igjen en godteripose på pulten bare fordi jeg hadde lyst å være hyggelig. Sjokolade fikk han en gang pga ironisk hendelse. Ved at han satt meg opp vakter jeg ikke kunne ta. Det gir han allikevel ikke frihet til å kunne si inndirekte at jeg er feit ‘z

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feit er nok ikke det første ordet som slår meg, nei.

 

 

:sjokkbla:

Anonymkode: e01cf...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

seriøst? Jeg kan spise hva enn faen jeg vil uten sjefen skal kommentere det. Det er mitt problem ikke hans. Jeg er ikke feit eller overvektig. Jeg veier 64 kg og er 167 høy. Kødder dere med meg?

Anonymkode: 14bcb...2f2

Sier ikke du er feit! Sier du spiser mye søtt og at du kanskje føler på det selv.

men uansett så tenker jeg at om du vil sjefen din skal slutte å kommentere spisingen din, så må du søren meg slutte å kjøpe til han, snakke om 100 kg i graviditet, sende snap osv osv....du legger opp til det selv! 
 

Anonymkode: b51b4...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at, siden du har prøvd å spøke bort, være ironisk på ting, så tror han det er greit å være ironisk selv? Han har ikke skjønt at det er tulltull. Men tror dere har en spøkefull tone dere imellom?

Anonymkode: 0f956...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

om du vil sjefen din skal slutte å kommentere spisingen din, så må du søren meg slutte å kjøpe til han, snakke om 100 kg i graviditet, sende snap osv osv....du legger opp til det selv!

Anonymkode: b51b4...eee

Hun må vel kunne kjøpe godteri til sjefen, snakke om 0,1 tonn under graviditeten, sende snap osv osv uten å få kommentarer.

Anmeld han! Det er skjevt maktforhold, en posisjon han utnytter. Seksistisk gubbe!

Det er det samme som at man selvsagt skal kunne gå i bikini på jobben uten at den mannlige sjefen kommer med noen som helst kommentarer.

Anonymkode: b7219...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun må vel kunne kjøpe godteri til sjefen, snakke om 0,1 tonn under graviditeten, sende snap osv osv uten å få kommentarer.

Anmeld han! Det er skjevt maktforhold, en posisjon han utnytter. Seksistisk gubbe!

Det er det samme som at man selvsagt skal kunne gå i bikini på jobben uten at den mannlige sjefen kommer med noen som helst kommentarer.

Anonymkode: b7219...01a

Hva betyr det å være seksistisk gubbe?

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan sjokolade noen sinne kan bety "du har gitt meg vakter jeg ikke kan ta". 

Eller hvordan .. ja, hele teksten. Dette var mye rot, og barnslige hendelser. 

Anonymkode: 2ba44...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun må vel kunne kjøpe godteri til sjefen, snakke om 0,1 tonn under graviditeten, sende snap osv osv uten å få kommentarer.

Anmeld han! Det er skjevt maktforhold, en posisjon han utnytter. Seksistisk gubbe!

Det er det samme som at man selvsagt skal kunne gå i bikini på jobben uten at den mannlige sjefen kommer med noen som helst kommentarer.

Anonymkode: b7219...01a

😂

Anonymkode: 60f8e...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg vet det er usunt kjære deg. Men jeg har en veldig travel dag. Jeg tar ikke vare på meg selv og tar ikke tid til meg selv på mat- biten. Tenker bare så lenge barna og mannen får middagen de skal ha så glemmer jeg meg selv, jeg nøyer meg med det jeg spiser på jobbZ. Så har mange kcal igjen i løpet av en dag. Derfor jeg tar meg friheten til å spise søtt til «frokost» . Jeg klarer ikke å spise brødskiver eller noe annet Til frokost m. Det blir liksom red bull, røyk og godteri. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Redbull, røyk og godteri til frokost. Stakkars barn. Hvor er barnevernet når det trengs...Både du og sjefen høres ut som to tenåringer. 

Anonymkode: b7af0...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvordan sjokolade noen sinne kan bety "du har gitt meg vakter jeg ikke kan ta". 

Eller hvordan .. ja, hele teksten. Dette var mye rot, og barnslige hendelser. 

Anonymkode: 2ba44...e42

Altså kanskje jeg formulerte meg feil. Dette var faktisk en ide fra ei vennene. Hun er i 50 årene og jeg i 30 årene. 
jeg fortalte venninna mi at jeg var så lei av at sjefen ikke tok hensyn til meg om at jeg ikke kunne jobbe kveld. Men allikevel så sa var det ei uke han satt meg opp en vakt som absolutt ikke passer meg og min familie. Så sier venninna mi at «kan du ikke bare kjøpe en av de der sjokolade barene dine som han alltid kommenterer når du spiser de» også gir du det til han også skriver du melding eller sier til han muntlig at dette er min måte å vise på hvor hensynsfull han er mot meg. «Ironisk» siden han faen ikke tar hensyn til at jeg faktisk ikke kan jobbe kveld men alllikvel så setter han med opp på kvelds vakter. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Redbull, røyk og godteri til frokost. Stakkars barn. Hvor er barnevernet når det trengs...Både du og sjefen høres ut som to tenåringer. 

Anonymkode: b7af0...55a

Barna mine får ikke redbull, godteri og røyk. Idiot. Hva jeg spiser har ikke barnevernet noe med. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Redbull, røyk og godteri til frokost. Stakkars barn. Hvor er barnevernet når det trengs...Både du og sjefen høres ut som to tenåringer. 

Anonymkode: b7af0...55a

Jaha? Hvorfor høres sjefen som en tenåring? Eller jeg? Få høre?

Anonymkode: 14bcb...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jaha? Hvorfor høres sjefen som en tenåring? Eller jeg? Få høre?

Anonymkode: 14bcb...2f2

Du fordi du går rundt og slafser godteri på jobb hver dag og gir sjefen godteri fordi han gir deg vakter du ikke vil ha. Og sjefen fordi han kommentere ting han ikke har noe med og fremstår som en umoden..... tenåring. 

Anonymkode: b7af0...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna mine får ikke redbull, godteri og røyk. Idiot. Hva jeg spiser har ikke barnevernet noe med. 

Anonymkode: 14bcb...2f2

Skikkelig voksent å gå rundt og drikke redbull og utrolig godt forbilde for ungene å stinke røyk. Tommel opp for å ta de gode voksne valgene i livet👍🏻

Anonymkode: b7af0...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...