Gå til innhold

Spørsmål angående barnehager kohort og samfunnskritisk yrker foreldre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har 2 små barn i barnehagen en på fire og en på 5. Når corona begynte så forklarte jeg dagligleder at både jeg og barnefar har samfunnskritiske yrker. Så da satt hun ansatte til barna våre, en periode var det faktisk bare våre barn som var i bhg. Etterkvart kom det 2 til. Når regjeringen kom ut med at bhg kan åpne igjen for alle barn så begynte dagligleder å stresse meg og barnefar med at vi måtte levere bekreftelse fra våre arbeidsgivere om hva vi jobbet med og når vi er beordret på jobb. (Oversikt over vakter) barnefar jobber innenfor renovasjon/vaktmester og jobber fra 08-16. Jeg har mer varierende vakter, 10-18 og 08-16. Vi begge bruker 30 min fra å til jobb. 
Så vi leverer en uke 0730 og henter 1630. Når jeg jobber 10-18 så leverer jeg 0930 og barnefar henter 1630. 
 

De andre barna som ikke har foreldre med samfunnskritiske yrker, da er det bhg som bestemmer når de kan komme og hente. 
Nå som samfunnet er åpent igjen så er det mer kø, så køen tok meg i dag å jeg ble 8 min forsinket. Når jeg kom så sier de «du får bot på 1000 kr» fordi du kom sent til å hente barna? Du skulle ha vært her 1630? Jeg bare hva? Hvem har tatt den beslutningen? Dagligleder sa de. 
så jeg sendte en melding til dagligleder å sa at da må vi utvide tiden til våre barn til kl 1640 eller 1700 da jeg ikke har råd til å betale bot hver gang jeg blir forsinket. 
jeg kan ikke få før heller fra jobben, jeg er vikar og jobber hardt får å få fast. Kan ikke bli for masete og kreve for mye av min sjef. Arbeidstiden er slik den er .  Hva skal jeg gjøre? 
jeg reagerer også på at barna er ute hele dagen. De ansatte orker ikke å ta med barna inn, for da må de rengjøre avdelingene. Mitt barn nr 2 har spesielle behov og har ekstra ressurser fra ppt og kommunen. Fant ut i går at de ikke har tilrettelagt for barne mitt, hun trenger hvile//sove mens hun får mat på peg. 
Begge barna er grinete og slitene av å være ute hele dagen, de sier de har vondt i føttene og nekter å dra til bhg for de sier de orker ikke å være ut hele dagen. 
 

er det sånn hos dere også?

Anonymkode: af2f9...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:


jeg reagerer også på at barna er ute hele dagen. De ansatte orker ikke å ta med barna inn, for da må de rengjøre avdelingene. Mitt barn nr 2 har spesielle behov og har ekstra ressurser fra ppt og kommunen. Fant ut i går at de ikke har tilrettelagt for barne mitt, hun trenger hvile//sove mens hun får mat på peg. 
Begge barna er grinete og slitene av å være ute hele dagen, de sier de har vondt i føttene og nekter å dra til bhg for de sier de orker ikke å være ut hele dagen.

Arbeidstiden er ikke mye å gjøre med, så der må dere heller komme til en avtale.

At de er ute hele dagen skyldes IKKE at de ansatte ikke gidder, så den bør du ikke prosedere på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pashla skrev:

Arbeidstiden er ikke mye å gjøre med, så der må dere heller komme til en avtale.

At de er ute hele dagen skyldes IKKE at de ansatte ikke gidder, så den bør du ikke prosedere på! 

Nei arbeidstiden våre er slik de er. får ikke gjort noe med det. Eller hva mener du?

Anonymkode: af2f9...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 2 små barn i barnehagen en på fire og en på 5. Når corona begynte så forklarte jeg dagligleder at både jeg og barnefar har samfunnskritiske yrker. Så da satt hun ansatte til barna våre, en periode var det faktisk bare våre barn som var i bhg. Etterkvart kom det 2 til. Når regjeringen kom ut med at bhg kan åpne igjen for alle barn så begynte dagligleder å stresse meg og barnefar med at vi måtte levere bekreftelse fra våre arbeidsgivere om hva vi jobbet med og når vi er beordret på jobb. (Oversikt over vakter) barnefar jobber innenfor renovasjon/vaktmester og jobber fra 08-16. Jeg har mer varierende vakter, 10-18 og 08-16. Vi begge bruker 30 min fra å til jobb. 
Så vi leverer en uke 0730 og henter 1630. Når jeg jobber 10-18 så leverer jeg 0930 og barnefar henter 1630. 
 

De andre barna som ikke har foreldre med samfunnskritiske yrker, da er det bhg som bestemmer når de kan komme og hente. 
Nå som samfunnet er åpent igjen så er det mer kø, så køen tok meg i dag å jeg ble 8 min forsinket. Når jeg kom så sier de «du får bot på 1000 kr» fordi du kom sent til å hente barna? Du skulle ha vært her 1630? Jeg bare hva? Hvem har tatt den beslutningen? Dagligleder sa de. 
så jeg sendte en melding til dagligleder å sa at da må vi utvide tiden til våre barn til kl 1640 eller 1700 da jeg ikke har råd til å betale bot hver gang jeg blir forsinket. 
jeg kan ikke få før heller fra jobben, jeg er vikar og jobber hardt får å få fast. Kan ikke bli for masete og kreve for mye av min sjef. Arbeidstiden er slik den er .  Hva skal jeg gjøre? 
jeg reagerer også på at barna er ute hele dagen. De ansatte orker ikke å ta med barna inn, for da må de rengjøre avdelingene. Mitt barn nr 2 har spesielle behov og har ekstra ressurser fra ppt og kommunen. Fant ut i går at de ikke har tilrettelagt for barne mitt, hun trenger hvile//sove mens hun får mat på peg. 
Begge barna er grinete og slitene av å være ute hele dagen, de sier de har vondt i føttene og nekter å dra til bhg for de sier de orker ikke å være ut hele dagen. 
 

er det sånn hos dere også?

Anonymkode: af2f9...a45

Synes du det er rart? Skjønner de godt jeg.

Anonymkode: 048c4...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars stakkars de ansatte i barnehager i disse dager. 

Anonymkode: ce52d...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei arbeidstiden våre er slik de er. får ikke gjort noe med det. Eller hva mener du?

Anonymkode: af2f9...a45

Akkurat det du sier her. Og at du derfor må ta en god samtale med bhg og forklare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei arbeidstiden våre er slik de er. får ikke gjort noe med det. Eller hva mener du?

Anonymkode: af2f9...a45

Og barjehagen sin åpningstid og de ansatte sin arbeidstid er sånn den er

Anonymkode: 048c4...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte du og sa ifra at du var forsinket? 

Vi har ikke bot for å komme for sent, men hvis det skjer flere ganger så vil ped. Leder eller styrer ta det opp. 

Vi legger opp dagene etter når foreldre har sagt barna skal komme og hentes. Dette fordi vi også må legge inn plantid for både ped.leder og barne og ungdomsarbeiderne. 

Jeg ble oppringt forrige pga et barn sto på døra 30 min for tidlig og jeg hadde ikke startet på jobb.

Anonymkode: 2e13c...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boten hadde jeg faen ikke betalt altså! Du har full rett til å hente når du vil i åpningstidene deres. Jeg hadde klaget på boten å klaget enda høyere opp i systemet om det ikke hjalp å klage til sjefen i barnehagen! Går du til avisen med saken så slipper du nok å betale ;)

Anonymkode: e00d9...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stenger barnehagen 16:30? I så tilfelle må du snakke med arbeidsgiver og gå noen minutter før, så du rekker å hente innenfor vanlig åpningstid. 

Anonymkode: 74dc9...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Stenger barnehagen 16:30? I så tilfelle må du snakke med arbeidsgiver og gå noen minutter før, så du rekker å hente innenfor vanlig åpningstid. 

Anonymkode: 74dc9...8c2

ser jo ut som barnehagen stenger 17.00 siden hun har snakket om å utvide tiden til da. Å da kan de ikke gi bot fordi at hun kommer litt senare enn 16.30 som avtalt,når barnehagen er åpen til 17! Det kan jo ikke være lov!

Anonymkode: e00d9...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den boten hadde jeg faen ikke betalt altså! Du har full rett til å hente når du vil i åpningstidene deres. Jeg hadde klaget på boten å klaget enda høyere opp i systemet om det ikke hjalp å klage til sjefen i barnehagen! Går du til avisen med saken så slipper du nok å betale ;)

Anonymkode: e00d9...630

Du høres ut som en solstråle. Tenker du kan Google Karen og demand to speak to your manager... tenker du kjenner deg igjen 😂. Og det er ikke et kompliment egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 2 små barn i barnehagen en på fire og en på 5. Når corona begynte så forklarte jeg dagligleder at både jeg og barnefar har samfunnskritiske yrker. Så da satt hun ansatte til barna våre, en periode var det faktisk bare våre barn som var i bhg. Etterkvart kom det 2 til. Når regjeringen kom ut med at bhg kan åpne igjen for alle barn så begynte dagligleder å stresse meg og barnefar med at vi måtte levere bekreftelse fra våre arbeidsgivere om hva vi jobbet med og når vi er beordret på jobb. (Oversikt over vakter) barnefar jobber innenfor renovasjon/vaktmester og jobber fra 08-16. Jeg har mer varierende vakter, 10-18 og 08-16. Vi begge bruker 30 min fra å til jobb. 
Så vi leverer en uke 0730 og henter 1630. Når jeg jobber 10-18 så leverer jeg 0930 og barnefar henter 1630. 
 

De andre barna som ikke har foreldre med samfunnskritiske yrker, da er det bhg som bestemmer når de kan komme og hente. 
Nå som samfunnet er åpent igjen så er det mer kø, så køen tok meg i dag å jeg ble 8 min forsinket. Når jeg kom så sier de «du får bot på 1000 kr» fordi du kom sent til å hente barna? Du skulle ha vært her 1630? Jeg bare hva? Hvem har tatt den beslutningen? Dagligleder sa de. 
så jeg sendte en melding til dagligleder å sa at da må vi utvide tiden til våre barn til kl 1640 eller 1700 da jeg ikke har råd til å betale bot hver gang jeg blir forsinket. 
jeg kan ikke få før heller fra jobben, jeg er vikar og jobber hardt får å få fast. Kan ikke bli for masete og kreve for mye av min sjef. Arbeidstiden er slik den er .  Hva skal jeg gjøre? 
jeg reagerer også på at barna er ute hele dagen. De ansatte orker ikke å ta med barna inn, for da må de rengjøre avdelingene. Mitt barn nr 2 har spesielle behov og har ekstra ressurser fra ppt og kommunen. Fant ut i går at de ikke har tilrettelagt for barne mitt, hun trenger hvile//sove mens hun får mat på peg. 
Begge barna er grinete og slitene av å være ute hele dagen, de sier de har vondt i føttene og nekter å dra til bhg for de sier de orker ikke å være ut hele dagen. 
 

er det sånn hos dere også?

Anonymkode: af2f9...a45

Du høres litt krevende ut. Sett deg inn i smitteveiledern som barnehagen må forholde seg til og ta i betraktning de ansattes arbeidstid så skjønnet du også at fetteren krevende for den! Det er ikke barnehagen som er problemet her, men ressursene...  De handler ikke om at de ikke gidder å vaske, men de kan velge mellom å vaske eller være med barna... og hvilke store ressurser har barnet ditt fått tildelt?

Anonymkode: 7c801...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, ulenissen skrev:

Du høres ut som en solstråle. Tenker du kan Google Karen og demand to speak to your manager... tenker du kjenner deg igjen 😂. Og det er ikke et kompliment egentlig...

Så du hadde tatt imot en bot som du ikke skal ha? Kommer du etter STENGETID så har de selvsagt rett til å gi bot det er jeg enig i,men de kan jo ikke gi bot så lenge hun kom før stengetid!

Anonymkode: e00d9...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du hadde tatt imot en bot som du ikke skal ha? Kommer du etter STENGETID så har de selvsagt rett til å gi bot det er jeg enig i,men de kan jo ikke gi bot så lenge hun kom før stengetid!

Anonymkode: e00d9...630

Når det ikke er corona så e bhg åpent fra 07:00 til 17:15

Nå som det er corona så bestemmer bhg når du skal levere og hente <<< for foreldre som ikke har samfunnskritiske yrker

For oss som har samfunnskritiske yrker jeg og barnefar kan kreve å levere barn ett annet tidsrom. Jeg pleier å sende henne SMS hver uke hvilken tid jeg leverer og henter. Denne uken var det 0730 og hente 1630 (jeg kom til barnehagen i dag 1637) altså 7 min over tid

Anonymkode: af2f9...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men sendte melding like etter henting at vi ønsker å utvide tiden til 1640 eller 17. Siden de gir oss bot for 7 min så har jeg har verken mulighet eller råd til å betale bot hver gang køen tar meg. En av grunnene for at jeg valgte akkurat den bhg er åpningstiden. 
 

Hun har jo uansett fått dokumenter på at jeg har en samfunnskritisk yrke. Nei, jeg er ikke krevende. Jeg står bare på mitt. Dagligleder er en bitch, og de ansatte er amøber

Anonymkode: af2f9...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

.. men sendte melding like etter henting at vi ønsker å utvide tiden til 1640 eller 17. Siden de gir oss bot for 7 min så har jeg har verken mulighet eller råd til å betale bot hver gang køen tar meg. En av grunnene for at jeg valgte akkurat den bhg er åpningstiden. 
 

Hun har jo uansett fått dokumenter på at jeg har en samfunnskritisk yrke. Nei, jeg er ikke krevende. Jeg står bare på mitt. Dagligleder er en bitch, og de ansatte er amøber

Anonymkode: af2f9...a45

Og du er sikkert en enkel forelder å forholde seg til

Anonymkode: 048c4...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

.. men sendte melding like etter henting at vi ønsker å utvide tiden til 1640 eller 17. Siden de gir oss bot for 7 min så har jeg har verken mulighet eller råd til å betale bot hver gang køen tar meg. En av grunnene for at jeg valgte akkurat den bhg er åpningstiden. 
 

Hun har jo uansett fått dokumenter på at jeg har en samfunnskritisk yrke. Nei, jeg er ikke krevende. Jeg står bare på mitt. Dagligleder er en bitch, og de ansatte er amøber

Anonymkode: af2f9...a45

Du er krevende og du har krevende barn, midt i en krevende tid. Galskap med så lange dager for barna også, dere må da kunne få samkjørt skiftene deres litt bedre. Kommer du etter avtalt tid blir det bot, hvorfor skulle egne regler gjelde for akkurat deg??

Anonymkode: c8be4...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

.. men sendte melding like etter henting at vi ønsker å utvide tiden til 1640 eller 17. Siden de gir oss bot for 7 min så har jeg har verken mulighet eller råd til å betale bot hver gang køen tar meg. En av grunnene for at jeg valgte akkurat den bhg er åpningstiden. 
 

Hun har jo uansett fått dokumenter på at jeg har en samfunnskritisk yrke. Nei, jeg er ikke krevende. Jeg står bare på mitt. Dagligleder er en bitch, og de ansatte er amøber

Anonymkode: af2f9...a45

Men da bytter du bhg da.. du sender vel ikke barna dine til en gjeng med amøber, da er du like mye amøbe som de🤪

Anonymkode: bb185...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når det ikke er corona så e bhg åpent fra 07:00 til 17:15

Nå som det er corona så bestemmer bhg når du skal levere og hente <<< for foreldre som ikke har samfunnskritiske yrker

For oss som har samfunnskritiske yrker jeg og barnefar kan kreve å levere barn ett annet tidsrom. Jeg pleier å sende henne SMS hver uke hvilken tid jeg leverer og henter. Denne uken var det 0730 og hente 1630 (jeg kom til barnehagen i dag 1637) altså 7 min over tid

Anonymkode: af2f9...a45

Men kjære deg! Du skjønner at en ansatt måtte gå overtid når du kommer for seint å henter? Du hadde sagt du kom 16.30, men kom 16,37 - da må den ansatte gå overtid, og har kanskje egne barn å hente, legetime, frisørtime eller andre avtaler de kommer for seint til!

Du kan kreve....du er jo sikkert alle barnehageansatte (og seinere skole og Sfo) sin drømmemor....

Og mannen din var vaktmester/renovasjonsarbeider... Vaktmester delen av jobben hans er ikke samfunnskritisk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så du hadde tatt imot en bot som du ikke skal ha? Kommer du etter STENGETID så har de selvsagt rett til å gi bot det er jeg enig i,men de kan jo ikke gi bot så lenge hun kom før stengetid!

Anonymkode: e00d9...630

For det første har hun ikke fått bot, men beskjed om at hun vil få bot dersom det gjentar seg. 
 

For det andre har barnehagen ekstra åpent for hennes barn og bemanner etter når de har fått beskjed om at de trenger plassen. Hun kommer etter avtalt tidspunkt, noe som betyr at en eller flere ansatte mest sannsynlig må jobbe overtid. Det er en kostnad for barnehagen og i tillegg går det ut over den ansattes private forpliktelser. Der kan for eksempel være henting av egne barn i annen barnehage og SFo- som fører til at andre også må gå overtid. Barnehageansatte er også i samfunnskritiske yrke...

Altså.... dette er Hi sitt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min arbeidstid er tilpasset barna i mn kohort. Dvs at jeg er ferdig på jobb når barna skal hentes. Dersom de hentes for seint blir det overtid på meg. 

Anonymkode: 35246...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stakkars stakkars de ansatte i barnehager i disse dager. 

Anonymkode: ce52d...863

Synes like synd på barna jeg altså. Også barna som har begynt på skolen og har så elendig SFO-tilbud at det er en skam å måtte betale for det. Får ikke spise mat der. Får ikke leke. Må stå ute i to timer før skolestart i all slags vær og være våte og kalde før elevenes «arbeidsdag» begynner. Tror dette er mye verre enn smittefaren. Og på SFO på slutten av dagen er gruppene borte så da kan de leke med hvem de vil 😆😅

Anonymkode: 8a9b9...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes like synd på barna jeg altså. Også barna som har begynt på skolen og har så elendig SFO-tilbud at det er en skam å måtte betale for det. Får ikke spise mat der. Får ikke leke. Må stå ute i to timer før skolestart i all slags vær og være våte og kalde før elevenes «arbeidsdag» begynner. Tror dette er mye verre enn smittefaren. Og på SFO på slutten av dagen er gruppene borte så da kan de leke med hvem de vil 😆😅

Anonymkode: 8a9b9...d9a

Hadde du forventet at SFO skulle klare å dele opp alle på SFO i små grupper da? Hvertfall på sønnen min sin skole er det ekstremt mange som har SFO så hadde ikke nyttet i dele de opp i 15 personer i hver gruppe å klare å holde de avskilt,det har de ikke nok voksne til. Så blir det naturlig nok til at barna velger å leke med hvem de vil. Betaler dere like mye i SFO som vanlig foresten? Syns at dere burde får redusert betaling når tilbudet til SFO er ganske redusert.

Anonymkode: e00d9...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hentet etter den tiden som du selv har satt, dermed måtte bhg ha 2 ansatte på overtid og derfor fikk du bot. 

Om du mener og trenge til kl 17.00 så får du si dette men boten må du nok ta. 

 

Anonymkode: 379f6...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...