Gå til innhold

I dag tror jeg at jeg fikk en gave av en skjære!! 🐧


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå høres jeg gal ut. Jeg pleier å ta morgenkaffe på terrassen. De siste ukene har jeg lagt merke til en skjære. Den er lett å kjenne igjen, den virker litt gammel og har litt rufsete rare hodefjær. Har snakka litt med den og gitt den brød. Kaller den punky. 😂 Den kommer og sitter på gjerdet når jeg kommer. Så prater jeg sånn tullete med den. Fint vær i dag, har ungene det bra osv, og skjæra sitter og ser på meg. I dag hadde den noe i nebbet. Og så flyr den bort til trappa og den slipper/mister det den holdt. Jeg tar den og ser det er en ring til en nøkkelring. Jeg la den på en gjerdestolpe men den tok den ikke med seg. Så nå ligger den der. Har hørt skjærer er smarte fugler, men er jeg helt bak mål når jeg tror den ville gi den til meg?

Koronaen tar litt på psyken åpenbart når man knytter bånd med en skjære. 🙄

Anonymkode: e9371...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hørt skjærer er smarte fugler, men er jeg helt bak mål når jeg tror den ville gi den til meg?

Nei, det er du ikke. Den var til deg. Herlig! 😂

Anonymkode: c5e92...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjærer og kråkefugler er intelligente dyr. Ikke usannsynlig at den ga deg en gave. ❤️
 

 

Anonymkode: 6d546...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig, hyggelig historie nå på morgenen ❤️

Anonymkode: 6c64a...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig historie. 

Jeg kan ingenting om skjærer, men hadde bestemt trodd at den kom med gave til deg. 

Veldig fint. 

Anonymkode: 2a31c...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den får noe av deg, og gir tilbake. Kråkefugler er svært intelligente. 

Anonymkode: 1cf04...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt rørt av svarene, og Punky. Tenk å få gave av en fugl. Får ta ringen inn da, så ikke Punky tror jeg er utakknemlig. 😂

HI

Anonymkode: e9371...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, utrolig hva som kan skje i karantene😅

Jeg snakker med en trost i hagen. Han er sykt usosial, og så kaster han opp på fuglebrettet på pur faen. Jeg kaller ham Satans Edgar. 
Din fugl var mye kulere. Heia Punky! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Haha, utrolig hva som kan skje i karantene😅

Jeg snakker med en trost i hagen. Han er sykt usosial, og så kaster han opp på fuglebrettet på pur faen. Jeg kaller ham Satans Edgar. 
Din fugl var mye kulere. Heia Punky! 

😂😂😂😂😂😂😂

Takk for dagens latter!!! Usosiale Satans Edgar som spyr på fuglebrettet på faenskap... 😂😂😂

Anonymkode: 24513...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jordbærblomst skrev:

Haha, utrolig hva som kan skje i karantene😅

Jeg snakker med en trost i hagen. Han er sykt usosial, og så kaster han opp på fuglebrettet på pur faen. Jeg kaller ham Satans Edgar. 
Din fugl var mye kulere. Heia Punky! 

Haha. Jeg prater mye med dyr jeg møter på min vei. Første gang jeg får gave. Tenk at jeg er forlovet med en skjære. ❤️😂😂

Jeg fostret opp et ekorn for mange år siden. Den kom på besøk i flere år etter jeg slapp den ut. Fikk aldri gave av den. Han gjorde bare ugang. 

Anonymkode: e9371...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig, HI! ☺️

Som flere påpeker, skjærer er intelligente fugler, så det var helt sikkert en gave til deg som takk for det du gir den. Den setter pris på deg og at du gir den mat og ønsker å vise deg det ❤️ :)

Sjekk denne: https://www.bbc.com/news/magazine-31604026

 

Anonymkode: c65cb...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min (s)kjære passer forresten til dere to nå :D

Anonymkode: c65cb...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så utrolig koselig. Tenk at skjæra har flydd på sin vanlige runde, lagt merke til nøkkelringen på bakken og tenkt "Åh, den vil sikkert hun dama på terrassen ha!" 😭❤️

Anonymkode: 8e009...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylder på en mix av brakkesyke og nyfødthormoner, men her ble det faktisk litt vått i øyekroken... 🙈❤️ 
Naturen altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korona-krisen;

Perioden da de ekstroverte fikk da del i de introvertes gleder - og faktisk viste seg å like disse! 

Anonymkode: c5e92...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂😂😂😂😂

Takk for dagens latter!!! Usosiale Satans Edgar som spyr på fuglebrettet på faenskap... 😂😂😂

Anonymkode: 24513...7bd

Han er en kødd, men han er alt jeg har 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig skjønn historie! Jeg tror også at du fikk en gave ❤🎁 Husk at andre dyr også gjør dette, katter f.eks.

Jeg opplevde en gang en takknemlig sau, av alle ting. Jeg gikk tur og oppdaget at hun brekte så veldig og fikk svar fra et lam et sted lenger borte. Da jeg kom nærmer så jeg at lammet hadde forvillet seg utenfor gjerdet og satt seg fast. Jeg fikk det løs og bar det med meg inn gjennom grinden  (man må over jordet på turen uansett) og satte det ned og gikk litt unna. Sauen kom bort, snuste og dyttet på lammet, som straks reiste seg og diet litt. Rørt så jeg på litt, før jeg fortsatte over jordet og til den andre grinden.  Plutselig føler jeg meg litt forfulgt, snur meg og ser sau og lam lignende bak meg. I det jeg skal til å åpne grinden, kommer sauen nesten helt bort til meg, gjør et slags kast med hodet og breker. Så går hun tilbake til lammet sitt og til de andre sauene og lammene. Jeg følte det som om hun sa takk til meg.

Anonymkode: b49ea...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så utrolig skjønn historie! Jeg tror også at du fikk en gave ❤🎁 Husk at andre dyr også gjør dette, katter f.eks.

Jeg opplevde en gang en takknemlig sau, av alle ting. Jeg gikk tur og oppdaget at hun brekte så veldig og fikk svar fra et lam et sted lenger borte. Da jeg kom nærmer så jeg at lammet hadde forvillet seg utenfor gjerdet og satt seg fast. Jeg fikk det løs og bar det med meg inn gjennom grinden  (man må over jordet på turen uansett) og satte det ned og gikk litt unna. Sauen kom bort, snuste og dyttet på lammet, som straks reiste seg og diet litt. Rørt så jeg på litt, før jeg fortsatte over jordet og til den andre grinden.  Plutselig føler jeg meg litt forfulgt, snur meg og ser sau og lam lignende bak meg. I det jeg skal til å åpne grinden, kommer sauen nesten helt bort til meg, gjør et slags kast med hodet og breker. Så går hun tilbake til lammet sitt og til de andre sauene og lammene. Jeg følte det som om hun sa takk til meg.

Anonymkode: b49ea...f58

Så fint ❤️

Både mange fugler og dyr har nok et langt rikere følelsesliv og sosial forståelse enn hva man generelt har trodd om dem.

Anonymkode: c65cb...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg ble helt rørt her jeg❤️ Skjærer er smarte dyr så jeg tror nok det var en gave til deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjærer er kule og smarte. Jeg er sikker på at det var en gave til deg. Jeg snakker med fuglene i hagen hele tida, så om du spør meg, så er du helt normal. Hadde seinest i går en prat med den ene i et ringduepar som bor her. De vurderer stadig om de skal bygge i treet ved inngangen, men det synes ikke jeg er noen god idé. Så vi hadde en prat der jeg minte han på at dette hadde vi snakket om før, og at det treet der ikke er til leie. Han sa seg tilslutt enig og fløy. 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...