Gå til innhold

En jente i klassen får alle andre med på spikk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man med det? Denne jenta får de andre med på ting de ikke får lov til. Alltid er det et eller annet når mott barn er sammen med henne. Og aldri ellers. De andre foreldrene jeg har snakket med har samme erfaring. Hva gjør man? Jeg har sagt til mitt barn at hvis dette skjer igjen, er det slutt på å leke med denne jenta. De går i første klasse.

Anonymkode: fcea8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vanskelig når vi ikke får vite hva dette gjelder. Har dere tatt det opp med foreldrene til denne jenta? Har hun det dårlig hjemme? 
 

Anonymkode: e9127...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså er det snakk om «uskyldige» rampestreker, som å ringe på døren til folk og stikke av? Være borte lenger enn planlagt eller at de blir med henne til steder eller er det mer snakk om hærverk og stjeling og diverse kriminalitet? Hvis det er sistnevnte så må jo denne jenta bli tatt tak i

Anonymkode: e9127...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er «et eller annet»? Og hvorfor snakker du med alle andre foreldre om denne jenta i stedet for foreldrene hennes?

Anonymkode: 74d09...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså er det snakk om «uskyldige» rampestreker, som å ringe på døren til folk og stikke av? Være borte lenger enn planlagt eller at de blir med henne til steder eller er det mer snakk om hærverk og stjeling og diverse kriminalitet? Hvis det er sistnevnte så må jo denne jenta bli tatt tak i

Anonymkode: e9127...fac

Det er ikke noe ulovlig nei. Men jeg synes ikke det er greit med gjentatte episoder hvor barna gjør ting de vet de ikke har lov til. Som å gå steder de har fått beskjed om å ikke gå. Du kan godt kalle det uskyldig, men min datter er 6 år, og jeg aksepterer ikke dette. Særlig siden hun aldri finner på slike ting med andre - da er jo løsningen heller at hun er sammen med andre i stedet. Den jenta har dårlig innflytelse.

Anonymkode: fcea8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er «et eller annet»? Og hvorfor snakker du med alle andre foreldre om denne jenta i stedet for foreldrene hennes?

Anonymkode: 74d09...ab6

For å finne ut om dette er et generelt problem.

Anonymkode: fcea8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å finne ut om dette er et generelt problem.

Anonymkode: fcea8...078

Det er selvsagt bedre for denne jenta at voksne snakker om henne med hverandre enn at du tar tak i din egen datter

Anonymkode: 74d09...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe ulovlig nei. Men jeg synes ikke det er greit med gjentatte episoder hvor barna gjør ting de vet de ikke har lov til. Som å gå steder de har fått beskjed om å ikke gå. Du kan godt kalle det uskyldig, men min datter er 6 år, og jeg aksepterer ikke dette. Særlig siden hun aldri finner på slike ting med andre - da er jo løsningen heller at hun er sammen med andre i stedet. Den jenta har dårlig innflytelse.

Anonymkode: fcea8...078

Det høres nesten ut som om jenta trenger venninnen for å våe å teste litt grenser og frigjøre seg litt fra dere. Litt spik er bra så lenge det ikke er farlig eller skader andre.

Anonymkode: 01af6...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe ulovlig nei. Men jeg synes ikke det er greit med gjentatte episoder hvor barna gjør ting de vet de ikke har lov til. Som å gå steder de har fått beskjed om å ikke gå. Du kan godt kalle det uskyldig, men min datter er 6 år, og jeg aksepterer ikke dette. Særlig siden hun aldri finner på slike ting med andre - da er jo løsningen heller at hun er sammen med andre i stedet. Den jenta har dårlig innflytelse.

Anonymkode: fcea8...078

Hva med å lære jenta di å ta ansvar for egne handlinger uansett hvem hun er sammen med uten å skylde på andre?

Anonymkode: 25636...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er selvsagt bedre for denne jenta at voksne snakker om henne med hverandre enn at du tar tak i din egen datter

Anonymkode: 74d09...ab6

Det er først og fremst mitt barn som er min jobb.

Hvorfor tror du jeg ikke tar tak i min egen datter? Hun har fått en lekse. Men når jeg hører fra ande foreldre at denne jenta lurer også deres barn utpå, er det klart at det ikke er fristende å la dem leke sammen noe mer.

Anonymkode: fcea8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å lære jenta di å ta ansvar for egne handlinger uansett hvem hun er sammen med uten å skylde på andre?

Anonymkode: 25636...36b

Jeg har to tanker i hodet på en gang, og har lekser opp for datteren min. Hun har problemer med å si imot den andre, og dette jobber jeg med.

 

Anonymkode: fcea8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe ulovlig nei. Men jeg synes ikke det er greit med gjentatte episoder hvor barna gjør ting de vet de ikke har lov til. Som å gå steder de har fått beskjed om å ikke gå. Du kan godt kalle det uskyldig, men min datter er 6 år, og jeg aksepterer ikke dette. Særlig siden hun aldri finner på slike ting med andre - da er jo løsningen heller at hun er sammen med andre i stedet. Den jenta har dårlig innflytelse.

Anonymkode: fcea8...078

Hun er 6 år! 6! Og du snakker om henne som en som har "dårlig innflytelse"? Tror du hun driver og dirigerer de andre barna mens hun gnir seg i hendene? 

Måten du snakker om denne jenta på er vitner om en nokså uspiselig holdning til andre barn.

Anonymkode: 6bd90...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg at du får snakke direkte med jenta sine foreldre. 
Ellers er min erfaring med fem barn, at enkelte foreldre tror så altfor godt om sine egne barn. Tror ikke datteren din er så uskyldig som du kanskje tror. Er alltid flere sider av en historie...

Anonymkode: 29cfb...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tenker jeg at du får snakke direkte med jenta sine foreldre. 
Ellers er min erfaring med fem barn, at enkelte foreldre tror så altfor godt om sine egne barn. Tror ikke datteren din er så uskyldig som du kanskje tror. Er alltid flere sider av en historie...

Anonymkode: 29cfb...c07

Nettopp dette - at det kan være flere sider - var grunnen til at jeg forhørte meg med de andre foreldrene. Som alle har akkurat samme opplevelse. Men da tenker du vel at det er tilfeldig.

Anonymkode: fcea8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er førsteklassinger. Og du snakker om dårlig innflytelse og å gi dem en "lekse". Altså...? 

Anonymkode: 68c79...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke noe ulovlig nei. Men jeg synes ikke det er greit med gjentatte episoder hvor barna gjør ting de vet de ikke har lov til. Som å gå steder de har fått beskjed om å ikke gå. Du kan godt kalle det uskyldig, men min datter er 6 år, og jeg aksepterer ikke dette. Særlig siden hun aldri finner på slike ting med andre - da er jo løsningen heller at hun er sammen med andre i stedet. Den jenta har dårlig innflytelse.

Anonymkode: fcea8...078

6-åringer er 6-åringer. Men dette må jo være en fantastisk prøvesituasjon for når barna blir eldre? Tviler på at du får nektet ungen din å «leke» med noen når hun har fylt f.eks. 15 år.

Har du snakket med foreldrene til denne jenta? Det er ikke sikkert de er klar over hva som er greit for dere og ikke. 

Anonymkode: 26a5b...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For å finne ut om dette er et generelt problem.

Anonymkode: fcea8...078

Ja, no kjem jo iallefall alle andre foreldre å legge merke til kvar minste ting ho gjer. Godt utgangspunkt for ein liten 6-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er førsteklassinger. Og du snakker om dårlig innflytelse og å gi dem en "lekse". Altså...? 

Anonymkode: 68c79...93d

Selvsagt. Dårlig oppførsel må tas tak i tidlig for at det ikke skal akselerere. Det er nok slike foreldre som deg som har barn som denne jenta. 

Anonymkode: fcea8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Syngensang skrev:

Ja, no kjem jo iallefall alle andre foreldre å legge merke til kvar minste ting ho gjer. Godt utgangspunkt for ein liten 6-åring.

Slapp av, det var de som fortalte til meg på eget initiativ. De kjenner bedre til jenta siden de bor i nærheten av hverandre og har kunnet følge henne gjennom flere år.

Anonymkode: fcea8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slapp av, det var de som fortalte til meg på eget initiativ. De kjenner bedre til jenta siden de bor i nærheten av hverandre og har kunnet følge henne gjennom flere år.

Anonymkode: fcea8...078

Viss du forhøyrde deg som du skreiv tidlegare, så kan du ikkje seie at dei fortalte dette på eige i initiativ. Same kor diskré du prøvde å vere. Vaksne som baksnakkar born er direkte usmakeleg. Ta det med foreldra, eller luft det med læraren. Dei kan ikkje gje tilbakemelding til deg om andre sine ungar, men om du meiner dette er eit problem for jenta og absolutt må snakke med nokon om det er det dei to alternativa du har. Ikkje sette fleire foreldre på ideen om at dei snille borna dykkar ikkje skal få leike med den slemme jenta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har to tanker i hodet på en gang, og har lekser opp for datteren min. Hun har problemer med å si imot den andre, og dette jobber jeg med.

 

Anonymkode: fcea8...078

Du høres ut som en glimrende pedagog! "Lekser opp" for en seksåring og tror på ramme alvor at du kan gi et annet barn skylden for hva ditt barn finner på? For alt du vet er det ditt barn som er drivkraften og overtaler andre til å bli med. 

Anonymkode: 497fd...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Syngensang skrev:

Viss du forhøyrde deg som du skreiv tidlegare, så kan du ikkje seie at dei fortalte dette på eige i initiativ. Same kor diskré du prøvde å vere. Vaksne som baksnakkar born er direkte usmakeleg. Ta det med foreldra, eller luft det med læraren. Dei kan ikkje gje tilbakemelding til deg om andre sine ungar, men om du meiner dette er eit problem for jenta og absolutt må snakke med nokon om det er det dei to alternativa du har. Ikkje sette fleire foreldre på ideen om at dei snille borna dykkar ikkje skal få leike med den slemme jenta. 

Så du mener at fordi jeg fisket, så fortalte disse foreldrene meg om historier om dette barnet som ikke er sanne? De bare diktet opp alt, for å tekkes meg?

Anonymkode: fcea8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du høres ut som en glimrende pedagog! "Lekser opp" for en seksåring og tror på ramme alvor at du kan gi et annet barn skylden for hva ditt barn finner på? For alt du vet er det ditt barn som er drivkraften og overtaler andre til å bli med. 

Anonymkode: 497fd...6c6

Atter en gang: jeg er fullt klar over at det kan være flere sider her. Det var derfor jeg unnlot å konkludere bare basert på egne erfaringer, men passet på å høre om andres.

Det viktigste for meg er selvsagt mitt barn, og at hun ikke havner på ville veier.

Anonymkode: fcea8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at fordi jeg fisket, så fortalte disse foreldrene meg om historier om dette barnet som ikke er sanne? De bare diktet opp alt, for å tekkes meg?

Anonymkode: fcea8...078

Nei, eg meinar at ein skal halde seg for god til å diskutere slike negative ting om andre born. 

Anonymkode: 14fb5...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, eg meinar at ein skal halde seg for god til å diskutere slike negative ting om andre born. 

Anonymkode: 14fb5...793

Ikke når det står om mitt eget barn, selvsagt. Å sørge for at hun har venner som trekker henne opp og ikke ned er viktigere enn å ikke «baksnakke» andres barn.

Anonymkode: fcea8...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...