Gå til innhold

Skadelig for fostret at jeg spiser for mye dundersalt?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gravid i uke 16 og hektet på dundersalt. Spist en pose hver dag den siste uken😅. Fordelen er også at jeg får gått på do, noe jeg ikke får gjort uten «hjelp»(avføringsmidler). Er forstoppet i denne graviditeten også.

Jeg tenker i forhold til Steroidet glycyrrhizinsyre som finnes i lakris. 

 

Anonymkode: d69d3...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gravid i uke 16 og hektet på dundersalt. Spist en pose hver dag den siste uken😅. Fordelen er også at jeg får gått på do, noe jeg ikke får gjort uten «hjelp»(avføringsmidler). Er forstoppet i denne graviditeten også.

Jeg tenker i forhold til Steroidet glycyrrhizinsyre som finnes i lakris. 

 

Anonymkode: d69d3...eb7

Leste i går at lakris fører til høyt blodtrykk. At man i enkelte tilfeller ikke forstår hvorfor pasienten har så høyt blodtrykk, og så er det på grunn av at de spiser mye lakris.

Du burde sikkert like gjerne spise svisker, linfrø og drikke mye vann (uten at jeg vet hva som er lurt der heller).

Hør med legen. 

Anonymkode: cda48...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I blant får man som gravid de merkeligste behov. Sett i det lyset tror jeg ikke Dundersalt er det verste.

Samtidig er det helt sikkert ikke spesielt fornuftig å spise så mye lakris hver dag.

Hør med lege eller jordmor. De er fagpersonene på dette.

Anonymkode: 6516d...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker sånn i farta er det samme som noen over her nevner, at mye lakris kan gi høyt blodtrykk, og det er jo ikke helt heldig. Men spør jordmor/lege så er du sikker ;)

Anonymkode: d63e7...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR mye er alltid skadelig. Men det er ikke sikkert en pose om dagen er for mye. 

Lakris KAN gi høyt blodtrykk. Jeg har alltid spist ganske mye lakris, men har lavt blodtrykk. Ingen regel at dette skjer. 

Mye sukker i svangerskapet er uheldig, og mye salt er heller ikke bra. Jordmor kommer sikkert til å si at det ikke er sunt. Det er det jo ikke, men det betyr ikke at det er skadelig.

Anonymkode: 2d7ce...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Spør jordmoren din, tenker jeg ☺️ 

Anonymkode: 4a9ce...851

Har ikke time hos jordmor før om 2mnd.. Det er 60 poser dundersalt til før jeg får snakket med henne😅.

 

hi

Anonymkode: d69d3...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke time hos jordmor før om 2mnd.. Det er 60 poser dundersalt til før jeg får snakket med henne😅.

 

hi

Anonymkode: d69d3...eb7

Haha 😂 Prøv å kutte ned, så du har en pose over to dager 😊

Anonymkode: 990de...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke time hos jordmor før om 2mnd.. Det er 60 poser dundersalt til før jeg får snakket med henne😅.

 

hi

Anonymkode: d69d3...eb7

Ta kontakt med legen. Dette er da virkelig ikke noe å le av!

Anonymkode: cda48...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gravid i uke 16 og hektet på dundersalt. Spist en pose hver dag den siste uken😅. Fordelen er også at jeg får gått på do, noe jeg ikke får gjort uten «hjelp»(avføringsmidler). Er forstoppet i denne graviditeten også.

Jeg tenker i forhold til Steroidet glycyrrhizinsyre som finnes i lakris. 

 

Anonymkode: d69d3...eb7

Hold deg unna vaniljeis!!

Anonymkode: 17371...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta kontakt med legen. Dette er da virkelig ikke noe å le av!

Anonymkode: cda48...d44

Det er det vel 😂 folk har spist sigarettpapir i svangerskapet, så dundersalt er absolutt ikke ille. Tulling 😂

Anonymkode: 429b2...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg levde på hockeypulver og grønne druer. Absolutt ikke anbefalt kosthold, men frisk og fin baby kom likevel. 

Anonymkode: 01abb...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt 😅 Har ennå ikke utviklet noe cravings dette svangerskapet, men fikk kjempe lyst på det av å lese her så måtte på butikken å handle !!

Anonymkode: 429b2...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har gravings på dunder salt nå så kan det pluttselig snu. Jeg hadde i begynnelsen gravings på eplejuice og knekkebrød. 

Så kinakål med thousand island dressing😅 

Nå går de i fersken i lake på boks😂 så pluttslig en dag får du lyst på noe annet, jeg hadde ivertfall ikke lagt så masse i det i det hele tatt. Spis det du vil og kos deg😜 er mitt 5 svangerskap og alle er friske. 

Anonymkode: 6bcf4...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det vel 😂 folk har spist sigarettpapir i svangerskapet, så dundersalt er absolutt ikke ille. Tulling 😂

Anonymkode: 429b2...339

Folk har drukket tett og skutt heroin i svangerskapet også. Betyr jo ikke at ikke andre ting kan være farlig. Men trolig går det helt fint med dundersalt!

Anonymkode: 2d7ce...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er det vel 😂 folk har spist sigarettpapir i svangerskapet, så dundersalt er absolutt ikke ille. Tulling 😂

Anonymkode: 429b2...339

Folk har vel litt ulike standarder, da, kan jeg tenke meg 😌

Anonymkode: cda48...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha jeg spiste Tyrkisk Pepper gjennom hele svangerskapet, og fikk hull i tanna for første gang i mitt liv, akkurat der hvor jeg tygde dropsene. 

Anonymkode: d4312...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ha, ha jeg spiste Tyrkisk Pepper gjennom hele svangerskapet, og fikk hull i tanna for første gang i mitt liv, akkurat der hvor jeg tygde dropsene. 

Anonymkode: d4312...1ab

Men akkurat det skyldtes mest sannsynlig at du ble tappet for kalsium og andre næringsstoffer pga barnet. Har hørt om andre som også får sitt første hull i sitt første svangerskap.

Anonymkode: cda48...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det HØRES ikke helt bra ut...

Og ja, du klarer å styre det. 1 pose kan holde til 1 uke. Verre er det ikke. Ta ansvar, snart har du en baby i armene du har ansvar for resten av livet ditt.

Anonymkode: c284f...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...