Gå til innhold

Bachelor i helsevesen. Glemmesak med videre utdanning (1 år) eller master om man har dårligere enn C?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Alle sier til meg at alle dører videre er stengt om du har en eller flere karakterer under C. Stemmer dette?

Anonymkode: fdee0...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er da snittet ditt som må være en C. Dvs noen studiesteder godtar at C-snitt er mellom 2,5 - 3,5, mens hos andre studiesteder må man ha minimum 3 blank i snitt. 

Anonymkode: de759...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mest C. To B. Dessverre to E og en D.

Kommer meg aldri videre jeg da. Utdanningen er blitt endret, så ikke mulighet til å forbedre fag.

hi

Anonymkode: fdee0...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har mest C. To B. Dessverre to E og en D.

Kommer meg aldri videre jeg da. Utdanningen er blitt endret, så ikke mulighet til å forbedre fag.

hi

Anonymkode: fdee0...7d9

En ting er å komme videre, en annen ting er å mestre det som kommer videre. Hva førte til at du fikk disse karakterene, gjorde du ditt beste? I såfall er det kanskje ikke så lurt at du fortsetter. Med en høyere utdannelse kommer også høyere jobbkrav og økt ansvar. 

Anonymkode: aef83...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå bra, det, som hun over sier så kommer det litt an på grunnen til karakterene. Jeg hadde omtrent samme som deg, studerte med tre små barn, jobb og mann på reise, og det ble som det ble. Jeg ga alt men hadde ikke krefter til de beste karakterene. Nå er barna store, mannen mer hjemme, jeg har roen. Et masterstudium nå tar jeg nesten på strak arm. Nesten sier jeg bare fordi det jo er mye jobb, så det er en for stor oppgave til at det er en lek, men det går fint. Jeg liker det, jeg er rolig og effektiv og jeg er ganske sikker på at jeg får mye bedre karakter på master enn på bachelor. I den grad karakter betyr noe.

Anonymkode: bfa7e...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan gå bra, det, som hun over sier så kommer det litt an på grunnen til karakterene. Jeg hadde omtrent samme som deg, studerte med tre små barn, jobb og mann på reise, og det ble som det ble. Jeg ga alt men hadde ikke krefter til de beste karakterene. Nå er barna store, mannen mer hjemme, jeg har roen. Et masterstudium nå tar jeg nesten på strak arm. Nesten sier jeg bare fordi det jo er mye jobb, så det er en for stor oppgave til at det er en lek, men det går fint. Jeg liker det, jeg er rolig og effektiv og jeg er ganske sikker på at jeg får mye bedre karakter på master enn på bachelor. I den grad karakter betyr noe.

Anonymkode: bfa7e...58c

Takk for svar. Jeg har lettlikte situasjon. Aleine med barn. De jeg fikk dårligst karakter på var intense fag med kort lesetid til eksamen. 

Avdelingen jeg skal jobbe har alle et år videreutdanning. Jeg vil få spørsmål om jeg ønsker det eller finne meg noe annet. Gruer meg til å si at jeg ikke når opp til kravet.   
Jeg har sjekket snittet til faget, jeg har ikke det.

Regner ikke med arbeidsplassen har særplass for ansatte med lavere snitt😌

hi

 

Anonymkode: fdee0...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har under C i snitt på bachlor i spl. Har tatt både videre utd 1 år og master. 
 

Har forøvrig B i snitt på videre utd og A på master. 
Var ung og fikk første barn på bachlor, var tungt og vanskelig. Master og viderutd 5 år senere med 3 små var plankekjøring😊

Anonymkode: 0c7f8...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har under C i snitt på bachlor i spl. Har tatt både videre utd 1 år og master. 
 

Har forøvrig B i snitt på videre utd og A på master. 
Var ung og fikk første barn på bachlor, var tungt og vanskelig. Master og viderutd 5 år senere med 3 små var plankekjøring😊

Anonymkode: 0c7f8...982

Godt å lese.

Anonymkode: fdee0...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...