Gå til innhold

Tror dere 5-7 klasse kommer tilbake på skolen før 17 mai?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kommer vel an på hvordan smitteutviklingen går.

Går det bra fremover er de sikkert tilbake før 17. mai. Går det dårlig må de være lengre hjemme.

Anonymkode: 6d08b...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hørt at 5-7 skal tilbake etter 1-4 har vert på skolen en uke og ungdomsskolen fra 11 mai

Anonymkode: d02d0...ea1

Hvor har du hørt det? Du må vise til kilde, og ikke bare spekulere. 

Anonymkode: 0aef0...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke skjønner jeg ingenting. Antall innlagte synker for hver dag, og det er nå en liten brøkdel av de som er innlagt når det er influensa. Nå må denne galskapen snart ta slutt.. (og slapp helt av, jeg har overholdt absolutt alle anbefalinger selv om jeg synes det er tull..

Anonymkode: d08c1...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av lærern til mine barn at det mest sannsynelig  ikke blir noe skole på de før sommeren. Har unger i 6 og 9.

Anonymkode: 3eccb...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk beskjed av lærern til mine barn at det mest sannsynelig  ikke blir noe skole på de før sommeren. Har unger i 6 og 9.

Anonymkode: 3eccb...fd0

Lærere vet ikke noe mer enn resten av Norges befolkning. Det der er bare spekulasjoner fra dine barns lærer !

Hilsen lærer på ungdomsskolen 

Anonymkode: 78062...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk beskjed av lærern til mine barn at det mest sannsynelig  ikke blir noe skole på de før sommeren. Har unger i 6 og 9.

Anonymkode: 3eccb...fd0

Da synes jeg du skal spørre denne læreren hvorfor han/hun spekulerer i noe som på ingen måte er bestemt, eller knapt nok tatt opp til vurdering så langt. Det eneste som er sagt, er at det tas sikte på at alle skoleelever skal komme tilbake til skolen før sommerferien. 

Anonymkode: 0aef0...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når får vi vite noe mer? Sist pressekonferanse sa de at vi ville få mer info før 27.april, men jeg har liksom ikke hørt noe siden da... 

Anonymkode: 49302...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hørt at 5-7 skal tilbake etter 1-4 har vert på skolen en uke og ungdomsskolen fra 11 mai

Anonymkode: d02d0...ea1

Informasjonen gjaldt vel oppstart av 1.-4.

De kan ikke ta noen videre avgjørelser før de ser effekten en åpning har.. så 2 uker etter oppstart vil vi kunne forvente noe.. 

Anonymkode: e0377...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når får vi vite noe mer? Sist pressekonferanse sa de at vi ville få mer info før 27.april, men jeg har liksom ikke hørt noe siden da... 

Anonymkode: 49302...e13


Informasjonen gjaldt vel oppstart av 1.-4.

De kan ikke ta noen videre avgjørelser før de ser effekten en åpning har.. så 2 uker etter oppstart vil vi kunne forvente noe.. 

 

Anonymkode: e0377...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle fag i vgs er avgangsfag. Det er bare noen helt få fag som går over flere år. 

Så nei, avgangsfag i vgs har ikke fått noen startdato. 

Jeg personlig tror ikke vgs og ungdomsskolen kommer tilbake før etter sommeren, muligens tiende klasse. Men jeg håper jeg tar feil. 

Anonymkode: 45c38...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nesten alle fag i vgs er avgangsfag. Det er bare noen helt få fag som går over flere år. 

Så nei, avgangsfag i vgs har ikke fått noen startdato. 

Jeg personlig tror ikke vgs og ungdomsskolen kommer tilbake før etter sommeren, muligens tiende klasse. Men jeg håper jeg tar feil. 

Anonymkode: 45c38...9c6

Det eneste vi vet om vgs, er at det ikke blir eksamen, verken skriftlig, muntlig-praktisk eller muntlig. Det vil si at vi får litt bedre tid før standpunkt skal settes, og at vi da får inn minst én vurdering til. 

Vg2 og 3 yrkesfag skal tilbake nå over helga, for undervisning i programfagene nettopp for å gi grunnlag for standpunkt i de praktiske fagene. 

I min naivitet håper jeg på en eller annen form for klasseromsundervisning for andre enn disse yrkesfagselevene fra tidligst 18. mai. Men om det er praktisk mulig ... Nja ... Usikker! 

Selv har jeg en niendeklassing som jeg vel ikke tror får særlig mer klasseromsundervisning dette skoleåret, mens tiendeklassingen håper jeg at får komme tilbake og avslutte grunnskolen. Men det blir ikke noen samling med vitnemålsutdeling, det vet vi allerede. 

Skolen jeg jobber på har ca 900 personer ved fullt belegg. Det er bare å glemme så lenge dagens smittevernregler gjelder. 

Anonymkode: 0aef0...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Anonym bruker said:

Hvor har du hørt det? Du må vise til kilde, og ikke bare spekulere. 

Anonymkode: 0aef0...5cd

ikke spekulere dette, jeg leste det på nasjonale dugnad, hun visste link,men finner den ikke igjen

Anonymkode: d02d0...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

ikke spekulere dette, jeg leste det på nasjonale dugnad, hun visste link,men finner den ikke igjen

Anonymkode: d02d0...ea1

Neppe! Jeg jobber i skolen og vi følger pressekonferanser tett fordi vi vet like lite som resten av landet. Hadde det vært en seriøs link hadde dette vært opplyst! 
Vi følger så nøye med for det har kjempe betydning for både vår arbeidssituasjon og elevenes hverdag!

Ikke engang regjeringen vet per dags dato! Det eneste de har «lovet» er at alle skal få skoledager før sommerferien, men det kan man selvsagt ikke 100% vite.

Anonymkode: 78062...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2020 den 13.50, Anonym bruker skrev:

Tipper 14 dager etter at småskolen har begynt, så mandag 11. mai. kanskje?

Anonymkode: 2c0ce...1ab

Nå tok det ca 20 dager fra lockdown til man så noen endring på statistikken.

Anonymkode: cf335...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Anonym bruker said:

Neppe! Jeg jobber i skolen og vi følger pressekonferanser tett fordi vi vet like lite som resten av landet. Hadde det vært en seriøs link hadde dette vært opplyst! 
Vi følger så nøye med for det har kjempe betydning for både vår arbeidssituasjon og elevenes hverdag!

Ikke engang regjeringen vet per dags dato! Det eneste de har «lovet» er at alle skal få skoledager før sommerferien, men det kan man selvsagt ikke 100% vite.

Anonymkode: 78062...a42

Vi får bare vente og se :) sa bare det jeg hadde lest

Anonymkode: d02d0...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:


Informasjonen gjaldt vel oppstart av 1.-4.

De kan ikke ta noen videre avgjørelser før de ser effekten en åpning har.. så 2 uker etter oppstart vil vi kunne forvente noe.. 

 

Anonymkode: e0377...79a

Såpass ja!

Anonymkode: 49302...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 barn under 10 år i Bergen har påvist smitte

23 barn/unge 10-20 år har påvist smitte - igjen tall fra Bergen.

Og dette er etter uker med "avstand". Tallene blir ikke bedre av å slippe opp.

Anonymkode: f6061...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

17 barn under 10 år i Bergen har påvist smitte

23 barn/unge 10-20 år har påvist smitte - igjen tall fra Bergen.

Og dette er etter uker med "avstand". Tallene blir ikke bedre av å slippe opp.

Anonymkode: f6061...84b

Oj....hvor har du lest dette? Ikke bra

Anonymkode: 78062...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj....hvor har du lest dette? Ikke bra

Anonymkode: 78062...a42

VG Live kl 14.51

Anonymkode: f6061...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

17 barn under 10 år i Bergen har påvist smitte

23 barn/unge 10-20 år har påvist smitte - igjen tall fra Bergen.

Og dette er etter uker med "avstand". Tallene blir ikke bedre av å slippe opp.

Anonymkode: f6061...84b

Dette er totalt for hele perioden. Det er ingen dødsfall og ingen sykehusinnleggelser. Avisene burde virkelig slutte å spre skremselspropaganda.. 

Anonymkode: d08c1...cad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

17 barn under 10 år i Bergen har påvist smitte

23 barn/unge 10-20 år har påvist smitte - igjen tall fra Bergen.

Og dette er etter uker med "avstand". Tallene blir ikke bedre av å slippe opp.

Anonymkode: f6061...84b

17 barn under 10 år er feil, er rettet opp nå. Riktig antall er 5 barn under 10.

Anonymkode: 9e55a...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...