Gå til innhold

Tror dere 5-7 klasse kommer tilbake på skolen før 17 mai?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Håper så inderlig det. Min 7 klassing synes hjemmeskole er supert, men han har så godt av litt mer «normal»hverdag igjen.  

Anonymkode: 78062...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Tror de først må få rutinene godt på plass for de som skal begynne nå.

Anonymkode: 2d4b7...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok helt an på hvordan det går med åpningen av bhg og småtrinnet. Så tipper jeg at neste som starter opp er 10. trinn og avgangsfag på vgs. Deretter, om alt går bra og om logistikken rundt klasserom lar seg gjennomføre, starter 5.-9. klasse.

Selvfølgelig håper jeg at de får begynt før 17. mai, men jeg tviler egentlig på at det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Annanym skrev:

Det kommer nok helt an på hvordan det går med åpningen av bhg og småtrinnet. Så tipper jeg at neste som starter opp er 10. trinn og avgangsfag på vgs. Deretter, om alt går bra og om logistikken rundt klasserom lar seg gjennomføre, starter 5.-9. klasse.

Selvfølgelig håper jeg at de får begynt før 17. mai, men jeg tviler egentlig på at det lar seg gjøre.

De har fått startdato. I hvertfall har min nevø det.

Anonymkode: 2d4b7...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har fått startdato. I hvertfall har min nevø det.

Anonymkode: 2d4b7...1cb

Når da?

Anonymkode: 9e93d...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når da?

Anonymkode: 9e93d...e7b

Husker ikke, men det var nå i april

Anonymkode: 2d4b7...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke det.

Det er litt for mange som slipper opp ganske mye på tiltakene nå. Jeg er redd det vil vise seg såpass mye på sykhusstatistikken om 2 uker at vi heller kommer til å få innstramninger.

Anonymkode: 4e717...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tipper 14 dager etter at småskolen har begynt, så mandag 11. mai. kanskje?

Anonymkode: 2c0ce...1ab

Det håper jeg!

Anonymkode: 78062...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Husker ikke, men det var nå i april

Anonymkode: 2d4b7...1cb

Jeg vet at noen linjer på vgs får starte, men de fleste har ikke fått startdato. Har to som går på studieforberedende, på to ulike skoler, de har ikke fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke før 17. nei.. det tror jeg ikke.. 

Og som noen andre nevnte.. Ola dunk forstår ikje helt dette med sosiale restriksjoner, så jeg er redd de minste barna også blir kalt tilbake før sommeren.. men utepilsen var nok verd det.. 

Anonymkode: e0377...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke før 17. nei.. det tror jeg ikke.. 

Og som noen andre nevnte.. Ola dunk forstår ikje helt dette med sosiale restriksjoner, så jeg er redd de minste barna også blir kalt tilbake før sommeren.. men utepilsen var nok verd det.. 

Anonymkode: e0377...79a

Merkelig da at både statsminister og helseministeren skryter av hvor flinke nordmenn generelt har vært til å overholde restriksjonene, slik at vi nå har kommet i en situasjon der tallene er så positive at vi kan begynne å løse litt opp igjen?

For å få et godt overblikk over en situasjon så lønner det seg å se på de generelle tendensene og ikke henge seg opp i unntakene. Vi hadde aldri hatt så lute smitte som vi har nå om ikke folk var flinke til å overholde myndighetenes tiltak.

Anonymkode: cdccb...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... som noen over her sier, så må de vel få inn rutinene for de minste skikkelig først. Deretter må de vel kunne måle effekt av dette, altså om smitten blomstrer opp, og i hvilken grad. Dette tar tid, men håper alle får starte igjen i midten av mai. Det blir spennende å se!

Anonymkode: 26fa9...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har fått startdato. I hvertfall har min nevø det.

Anonymkode: 2d4b7...1cb

Kun vg 2 og 3 yrkesfag, og kun programfag. De begynner 27. april.

Ingen andre vgs-elever har fått noen dato. 

Anonymkode: 0aef0...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke de er tilbake før tidligst i slutten av mai. Håper jeg tar feil, har en 7.klassing og en 10. klassing som er veldig klare for å komme tilbake etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig da at både statsminister og helseministeren skryter av hvor flinke nordmenn generelt har vært til å overholde restriksjonene, slik at vi nå har kommet i en situasjon der tallene er så positive at vi kan begynne å løse litt opp igjen?

For å få et godt overblikk over en situasjon så lønner det seg å se på de generelle tendensene og ikke henge seg opp i unntakene. Vi hadde aldri hatt så lute smitte som vi har nå om ikke folk var flinke til å overholde myndighetenes tiltak.

Anonymkode: cdccb...4ae

Grunnen til at de skryter er for å holde moralen oppe hos de som faktisk overholder restriksjonene. Det er ingen tvil om at folk slipper opp å restriksjonene i disse dager - og det har også flere representanter fra Helsedirektoratet uttrykket sin bekymring over. 

Når rådefester og russefester legges til i likningen så kan vi vente oss et stort problem om noen uker.

Anonymkode: e0377...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kun vg 2 og 3 yrkesfag, og kun programfag. De begynner 27. april.

Ingen andre vgs-elever har fått noen dato. 

Anonymkode: 0aef0...5cd

27 april kan nok stemme ja. Jeg tenkte litt feil, han er ikke avgangselev, han skal ut i læretid. Beklager for litt feilinformasjon fra meg :)

Anonymkode: 2d4b7...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg tror ikke det.

Det er litt for mange som slipper opp ganske mye på tiltakene nå. Jeg er redd det vil vise seg såpass mye på sykhusstatistikken om 2 uker at vi heller kommer til å få innstramninger.

Anonymkode: 4e717...bcf

Dette er jeg redd for også. Men vi VET jo ikke, det blir absolutt spennende å se!

Anonymkode: 69037...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

27 april kan nok stemme ja. Jeg tenkte litt feil, han er ikke avgangselev, han skal ut i læretid. Beklager for litt feilinformasjon fra meg :)

Anonymkode: 2d4b7...1cb

Nemlig! 👍

 

Anonymkode: 0aef0...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jeg redd for også. Men vi VET jo ikke, det blir absolutt spennende å se!

Anonymkode: 69037...c6e

De var VELDIG tydelige i dag på hva konsekvensene kan bli dersom folk slipper opp for mye nå. 

smittetallene har økt de siste dagene. 14 dager tilbake i tid var palmehelga. Hei skål..

Det er riktignok for tidlig å trekke konklusjoner, men det indikerer dessverre at vi har skapt oss selv et problem ved å kreve vår rett til kooos.

Det er ikke tilfeldig at alle representantene på pressekonferansen understreket at vi nå måtte skjerpe inn de øvrige sosiale restriksjonene. 

Anonymkode: e0377...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/20/2020 at 12:13 PM, Anonym bruker said:

Håper så inderlig det. Min 7 klassing synes hjemmeskole er supert, men han har så godt av litt mer «normal»hverdag igjen.  

Anonymkode: 78062...a42

Jeg har hørt at 5-7 skal tilbake etter 1-4 har vert på skolen en uke og ungdomsskolen fra 11 mai

Anonymkode: d02d0...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...