Gå til innhold

Jeg selger truser for å få råd til tannlegen. Nå vil samboer ta pengene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Grensene er ikke lukket på den måten. Du kommer inn i Norge, men du må være to uker i karantene. 

Du må faktisk bare slutte å komme med bortforklaringer og komme deg bort. Du trenger jo ikke fortelle alle akkurat hva som utløste dette, for de fleste foreldre holder det å vite at han ikke er snill med deg. 

Anonymkode: b3fe0...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg har familie, og jeg har et tett bånd til familien min. Men det er vanskelig å innrømme hvor dårlig det står til. Jeg blir flau bare av å skrive det her inne, selv som anonym. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle ende opp i en sånn situasjon, som dette. 
 

Jeg vil hjem. Men uten penger til flytting, er det vanskelig. Jeg kan nok bo hos foreldrene mine en stund, så det hjelper jo selvfølgelig. Men, jeg bor i et annet skandinavisk land, og grensene er lukket. Jeg lengter hjem til Norge, men det er vanskelig å komme seg hjem akkurat nå. 
 

HI

Anonymkode: ad85d...6fa

Jeg skjønner deg veldig godt, det kan oppleves flaut å måtte innrømme at livet ikke er et glansbilde. Jeg var riktignok litt yngre enn deg, flyttet til en annen by rett etter videregående for å studere. Ca 8 timer hjemmefra. Jeg holdt ut et halvt år, før jeg gråtende måtte ringe til pappa og spørre om jeg kunne få komme hjem igjen. Var et enormt nederlag, men veldig godt når det først var gjort. Selvfølgelig fikk jeg komme hjem. 

At du bor i et annet skandinavisk land, gjør at det blir noe mer innviklet med et flyttelass. Men i første omgang pakker du med det som betyr mest for deg, bestiller flybilletter med ekstra bagasje (så mange du trenger) og kommer deg hjem. Familien din vil støtte deg og bli glad for at du er ærlig. De vil ikke at du skal ha det så vondt som du har det nå.

Tenk om det var din datter, ville du ikke gjort alt for å hjelpe? Ville du dømt henne og ment hun hadde mislyktes, eller kun blitt glad for at hun tok kontakt og ba om hjelp? 

Anonymkode: 50e62...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste spørsmålet er : har du barn med han? Hvis ikke, så er det bare til å flytte asap! Grensene er ikke stengt, du kommer deg inn i Norge. Det eneste er at du må 14 dager i karantene. Hvis du har barn med han blir det litt vanskeligere, da kan du ikke bare ta barnet og flytte hjem til Norge uten hans tillatelse. 

Anonymkode: fa8a5...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn med ham, nei. Så jeg har absolutt muligheten for å reise hjem, rent praktisk. 
Beklager at det tar litt lang tid å svare her inne. Det er rimelig dårlig stemning her hjemme nå, og jeg får ikke vært så mye på tlf

 

HI

Anonymkode: ad85d...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg har familie, og jeg har et tett bånd til familien min. Men det er vanskelig å innrømme hvor dårlig det står til. Jeg blir flau bare av å skrive det her inne, selv som anonym. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle ende opp i en sånn situasjon, som dette. 
 

Jeg vil hjem. Men uten penger til flytting, er det vanskelig. Jeg kan nok bo hos foreldrene mine en stund, så det hjelper jo selvfølgelig. Men, jeg bor i et annet skandinavisk land, og grensene er lukket. Jeg lengter hjem til Norge, men det er vanskelig å komme seg hjem akkurat nå. 
 

HI

Anonymkode: ad85d...6fa

Pakk sakene og reis hjem! Si at en av foreldrene dine er dødssyk, så kommer du over grensa. Si det samme til mannen, pakk lett og reis i stillhet. Kom aldri tilbake! 

Anonymkode: 5d383...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting hadde vært om du solgte trusene dine for å kun bruke penger på unødige ting til deg selv. Da hadde jeg skjønt at han krevde at de pengene skulle gått til husholdningen. 

Men når du ikke har råd til tannlegen, og han ikke er villig til å betale, er han grenseløst egoistisk. Er egentlig ikke forskjell på truser og bukser. Ja, det er rart. Og ikke alle selger truser. Men nei, han har ikke krav på 50% bare fordi det er truser.

Anonymkode: dc355...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er ikke et troll. Dette er mitt liv. At andre ser på det som usannsynlig, burde vel egentlig fortelle meg at jeg burde løsrive meg. 
Jeg har ikke penger til å flytte, men jeg vil gjerne. Jeg drømmer om å flytte hjem til hjemstedet mitt, men jeg er i konstant minus på kortet og jeg klarer ikke å se hvordan det skal gå😔 

Jeg vil egentlig hjem. Men det krever flytting som jeg ikke har penger til... enda! Men jeg prøver å spare. Når jeg kan..

 

HI

Anonymkode: ad85d...6fa

Hva er grunnen til at du ikke flirer ham opp i ansiktet og sier at han skal få halve inntekten din når du får halve hans? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En ting hadde vært om du solgte trusene dine for å kun bruke penger på unødige ting til deg selv. Da hadde jeg skjønt at han krevde at de pengene skulle gått til husholdningen. 

Men når du ikke har råd til tannlegen, og han ikke er villig til å betale, er han grenseløst egoistisk. Er egentlig ikke forskjell på truser og bukser. Ja, det er rart. Og ikke alle selger truser. Men nei, han har ikke krav på 50% bare fordi det er truser.

Anonymkode: dc355...df0

Hvorfor det?  Det er jo ikke som om han legger hele inntekten sin i husholdningen

Anonymkode: fa06c...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke barn med ham, nei. Så jeg har absolutt muligheten for å reise hjem, rent praktisk. 
Beklager at det tar litt lang tid å svare her inne. Det er rimelig dårlig stemning her hjemme nå, og jeg får ikke vært så mye på tlf

 

HI

Anonymkode: ad85d...6fa

Da reiser du bare, i morgen den dag. 

Du trenger ikke penger til flyttelass, du tar bare med klær og de viktigste tingene og drar. 

Anonymkode: 0ef3d...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gadd jeg ikke å lese alle komentarene. Jeg ville sagt at det var helt i orden. Han kunne gjerne få halvparten av mine inntekter, inkludert halvparten av trusesalget. Men det ville betinget at jeg fikk halvparten av hans inntekter. Likt skal være likt.

Ellers synes jeg du bør vurdere om dette er en mann du virkelig ønsker å bo sammen med. Jeg ville ikke bodd med enn mann som hadde god råd men likevel ikke spanderte en akutt tannlegetime dersom jeg ikke hdade råd selv.

Anonymkode: d37a2...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pakk sakene og reis hjem! Si at en av foreldrene dine er dødssyk, så kommer du over grensa. Si det samme til mannen, pakk lett og reis i stillhet. Kom aldri tilbake! 

Anonymkode: 5d383...f67

Hvorfor skal hun lyve om at en av foreldrene er dødssyk når hun kan delvis si det som det er? Hun kan bare si at hun bor med en mann som mishandler henne og at hun frykter for livet sitt. Det er nok det.

Anonymkode: dcccc...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke barn med ham, nei. Så jeg har absolutt muligheten for å reise hjem, rent praktisk. 
Beklager at det tar litt lang tid å svare her inne. Det er rimelig dårlig stemning her hjemme nå, og jeg får ikke vært så mye på tlf

 

HI

Anonymkode: ad85d...6fa

Kom deg ut der i fra. Jeg har levd med en sånn mann og det ødela meg totalt. Ta kontakt med familie umiddelbart og si at mannen behandler deg dårlig og nå er du redd. Du trenger hjelp til å komme deg vekk. Grensene er ikke stengt. Du må bare i 14 dagers karantene. Husk at det er lavterskel nå for å hjelpe de som lever i dårlige hjem så her bør du droppe alle unnskyldninger og handle raskt. Ikke la han få vite at du er påtur vekk fra han. Elsker deg selv mer enn han nå.

Anonymkode: dcccc...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du skal ha all inntekt fra salget av dine egne truser. Han kan jo prøve å selge sine brukte truser! Tviler på at markedet er like stort, haha!! Kvinner ruler også her.

Anonymkode: 971df...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

En ting hadde vært om du solgte trusene dine for å kun bruke penger på unødige ting til deg selv. Da hadde jeg skjønt at han krevde at de pengene skulle gått til husholdningen. 

Men når du ikke har råd til tannlegen, og han ikke er villig til å betale, er han grenseløst egoistisk. Er egentlig ikke forskjell på truser og bukser. Ja, det er rart. Og ikke alle selger truser. Men nei, han har ikke krav på 50% bare fordi det er truser.

Anonymkode: dc355...df0

Om ho så hadde tenkt å bruke alle pengane på rosa gummistrikk så har sambuaren ingenting med å ta dei!!! 

Hi, ser du skriv at du ikkje får vere så mykje på telefon. Eg syns faktisk du skal høyre på dei som skriv om krisesenter. Det sambuaren din gjer er langt fra normalt og slike menn rotar med hjernane til folk. Kom deg på krisesenter, få tid og hjelp, så klarar du å sjå kor sprøtt dette er òg at det ikkje er så vanskeleg å flytte som du trur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tannleger tar så lite som 2500 for å fikse en trøblete tann, jeg tror du troller.

hvis ikke: bruk trusepengene på noe gøy, og betal tannlegen med pengene du får for å selge samboerens tv, PC, bil og iPad.

For øvrig kan samboeren selge sine egne truser. 

Anonymkode: f31ae...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen tannleger tar så lite som 2500 for å fikse en trøblete tann, jeg tror du troller.

hvis ikke: bruk trusepengene på noe gøy, og betal tannlegen med pengene du får for å selge samboerens tv, PC, bil og iPad.

For øvrig kan samboeren selge sine egne truser. 

Anonymkode: f31ae...cea

Å, rull inn! 

Anonymkode: b3fe0...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen tannleger tar så lite som 2500 for å fikse en trøblete tann, jeg tror du troller.

hvis ikke: bruk trusepengene på noe gøy, og betal tannlegen med pengene du får for å selge samboerens tv, PC, bil og iPad.

For øvrig kan samboeren selge sine egne truser. 

Anonymkode: f31ae...cea

Hun skriver jo at hun ikke bor i Norge da

Anonymkode: fa06c...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du redd for han? Hvordan reagerer han når du sier han i mot? Hva betyr "rimelig dårlig stemning hjemme"? 

 

Jeg bodde med en mann som jeg først i ettertid skjønner drev med psykisk vold. Mye kritikk, var det noe galt var det min feil. Men noen ganger kjempegrei selvsagt. Noe som fikk meg til å tvile. På meg selv og egne reaksjoner. Det er sånn de føcker med hodet ditt.

Du bor altså med en mann som tjener ok. Har skikkelig vondt. Han har penger men ingen intensjon om å hjelpe deg? Når du finner en måte å tjene pengene inn så skal HAN ha halvparten? Så urimelig. Mener han du skal holde på enda lenger før du skal få ordna med tannen?

Jeg er høyt utdannet. Oppegående. Ressursterk osv. Men det tok lang tid før jeg åpnet meg om hvordan det egentlig var hos oss noen ganger (oftere enn jeg ville innrømme). Begynte med å snakke med mamma. Så sa jeg litt og litt. Hun har flere ganger i ettertid sagt at hun skulle ønsket hun skjønte noe tidligere så de kunne hjulpet meg ut. Ta kontakt med familien din. Du trenger ikke si annet nå enn at du trenger å komme deg hjem men dessverre ikke har penger til det. De hjelper deg helt sikkert! Lykke til ❤️

Anonymkode: 624e7...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ingen tannleger tar så lite som 2500 for å fikse en trøblete tann, jeg tror du troller.

hvis ikke: bruk trusepengene på noe gøy, og betal tannlegen med pengene du får for å selge samboerens tv, PC, bil og iPad.

For øvrig kan samboeren selge sine egne truser. 

Anonymkode: f31ae...cea

Jeg betalte rundt 2000 kr for å fikse en tann, I NORGE!!!!!! 

Anonymkode: e94db...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2020 den 21.16, Anonym bruker skrev:

Ingen tannleger tar så lite som 2500 for å fikse en trøblete tann, jeg tror du troller.

hvis ikke: bruk trusepengene på noe gøy, og betal tannlegen med pengene du får for å selge samboerens tv, PC, bil og iPad.

For øvrig kan samboeren selge sine egne truser. 

Anonymkode: f31ae...cea

Dust. Jeg skulle betale mellom 2500-3000 for å fjerne èn tann så rull inn puppen

Anonymkode: dcccc...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dust. Jeg skulle betale mellom 2500-3000 for å fjerne èn tann så rull inn puppen

Anonymkode: dcccc...c2e

Ok, ok! Godt mulig historien er sann. Men det er LITT uvanlig. Eller er det bare sanne historier her inne?

Skulle gjerne ha rullet inn puppen min for å gjøre deg lykkelig. Men de er dessverre ikke lange eller store nok. Du får klare deg med fantasien. 

Anonymkode: f31ae...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ok, ok! Godt mulig historien er sann. Men det er LITT uvanlig. Eller er det bare sanne historier her inne?

Skulle gjerne ha rullet inn puppen min for å gjøre deg lykkelig. Men de er dessverre ikke lange eller store nok. Du får klare deg med fantasien. 

Anonymkode: f31ae...cea

Det er noe som heter "benefit of the doubt". Jeg har ingen grunn til å betvile at HIs historie er sann. Det påvirker heller ikke meg dersom det skulle vise seg at den er oppdiktet. Derfor svarer jeg med medfølelse og forståelse.

Det har ingenting å si om jeg er hyggelig og historien er usann. Men det kan være skadelig for HI (eller hvem som helst i en liknende situasjon) hvis historien er sann om ingen tror på den. 

Anonymkode: 3c58b...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...