Gå til innhold

Jeg selger truser for å få råd til tannlegen. Nå vil samboer ta pengene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er vanskelig å skrive.. 

Jeg har god utdannelse, men jeg har ikke fått en jobb enda (nyutdannet), så jeg lever på noen tusenlapper i mnd, hvor det meste går til budsjettet vårt. Samboer tjener over 500.000 i året. 
Jeg har en tann som plager meg veldig, og den er så vond at jeg sliter med å sove. Jeg har ikke råd til tannlegen, grunnet min økonomiske situasjon og samboer har ingen intensjon om å hjelpe meg. 
Jeg ble desperat, og tok et pinlig valg om å selge truser på nettet. Er flere som vil kjøpe, og jeg kan selge for tilsammen ca 2500. Det vil dekke tannlegeregningen. 
 

Samboer har ikke noe problem med trusesalg. Han synes det er god måte å tjene penger på. Men, han vil ha 50% av salget. Han tjener allerede masse penger, klarer seg økonomisk bra og mangler ingenting. Jeg har 500 til meg selv i mnd. Han har 10.000 til overs hver mnd. 
 

Jeg vet at trusesalg er en pinlig inntjeningsmulighet, og at det er ganske ekkelt. Men jeg er så desperat, at jeg kan ikke finne andre muligheter. Men, er det veldig urimelig av meg å ønske å beholde pengene selv? Jeg trenger disse pengene til tannlegen😔

Anonymkode: ad85d...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette må være tull vel? Hvorfor i alle dager ønsker du å bp med en sånn fyr?

Anonymkode: fa06c...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pinlige her er ikke at du selger trusene dine, men at du bor med kanskje verdens største kronidiot. Dump "mannen", selg trusene dine, og ta hele fortjenesten selv. Du kommer til å få det nye bedre!!! 

Anonymkode: 3c58b...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette ikke er trolling, er i alle fall samboeren din ett troll som du burde kvitte deg med så snart som mulig. 

Anonymkode: 08845...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor i alle dager skulle han hatt halvparten av pengen? Får du halvparten av det han tjener til enhver tid?

Anonymkode: 0ef3d...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er ikke et troll. Dette er mitt liv. At andre ser på det som usannsynlig, burde vel egentlig fortelle meg at jeg burde løsrive meg. 
Jeg har ikke penger til å flytte, men jeg vil gjerne. Jeg drømmer om å flytte hjem til hjemstedet mitt, men jeg er i konstant minus på kortet og jeg klarer ikke å se hvordan det skal gå😔 

Jeg vil egentlig hjem. Men det krever flytting som jeg ikke har penger til... enda! Men jeg prøver å spare. Når jeg kan..

 

HI

Anonymkode: ad85d...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse pengene tar du så klart rett inn på din konto og går til tannlegen med ! spør du han om hvorfor han mener han skal ha halvparten ?? 

Anonymkode: 6a448...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bor med et monster! Han burde betalt tannlegen for deg! Har du ikke familie som kan hjelpe deg? Hadde jeg visst at min datter, søster, kusine e.l hadde hatt det sånn, ville jeg gjort mye for å fått henne hjem.

Anonymkode: fbb7c...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er ikke et troll. Dette er mitt liv. At andre ser på det som usannsynlig, burde vel egentlig fortelle meg at jeg burde løsrive meg. 
Jeg har ikke penger til å flytte, men jeg vil gjerne. Jeg drømmer om å flytte hjem til hjemstedet mitt, men jeg er i konstant minus på kortet og jeg klarer ikke å se hvordan det skal gå😔 

Jeg vil egentlig hjem. Men det krever flytting som jeg ikke har penger til... enda! Men jeg prøver å spare. Når jeg kan..

 

HI

Anonymkode: ad85d...6fa

Hvorfor mener han at han har rett på de pengene?

Anonymkode: fa06c...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med familien din og be om hjelp til å flytte hjem! Du kan ikke leve med en slik tyrann. De vil garantert gjøre alt de kan for å hjelpe deg, iallefall hvis dere har et godt forhold. 

Anonymkode: 50e62...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener han at han har rett på de pengene?

Anonymkode: fa06c...4b9

Han mener at han har rett til pengene, grunnet hva jeg selger. Hadde jeg solgt klær, interiør eller annet så mener han at han ikke skulle hatt noe. 
Men fordi det er truser, så skal han ha halvparten. 
Det fremstilles litt som om jeg «pimpes» ut egentlig. Sånn føles det. 

Anonymkode: ad85d...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er ferdig utdannet men ikke har fått jobb enda er det jo det perfekte tidspunktet å flytte hjem på!

Siden det er et hjemsted du ønsker å flytte tilbake til må det være noen der som kan hjelpe deg? En søster, en mamma, en venninne, hva som helst?

Jeg hadde glatt ryddet plass i huset mitt til noe som trengte hjelp altså, uansett om det var familie eller venninne. Når du kommer hjem søker du nav om hjelp, har du ikke krav på dagpenger har du krav på sosialstønad, også søker du jobber så det lukter svidd. 

Anonymkode: 0ef3d...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han mener at han har rett til pengene, grunnet hva jeg selger. Hadde jeg solgt klær, interiør eller annet så mener han at han ikke skulle hatt noe. 
Men fordi det er truser, så skal han ha halvparten. 
Det fremstilles litt som om jeg «pimpes» ut egentlig. Sånn føles det. 

Anonymkode: ad85d...6fa

Da svarer du at han tar feil, det du selger tar du pengene for, og du bruker dem på tannlege. Ferdig snakka. 

Pengene får du inn på din konto og du deler selvfølgelig ikke med han, du bestiller time hos tannlegen.

 

Anonymkode: 0ef3d...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han mener at han har rett til pengene, grunnet hva jeg selger. Hadde jeg solgt klær, interiør eller annet så mener han at han ikke skulle hatt noe. 
Men fordi det er truser, så skal han ha halvparten. 
Det fremstilles litt som om jeg «pimpes» ut egentlig. Sånn føles det. 

Anonymkode: ad85d...6fa

Kom deg unna han, sånn vil du ikke leve. Han er ikke glad i deg og han bryr seg ikke om deg. Du kan ikke vente på at du skal få en jobb, innen da kan han ha brutt ned all motstand hos deg. Søk sosialhjelp, spør venner eller familie om hjelp til å komme deg bort.

Anonymkode: fa06c...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er ikke et troll. Dette er mitt liv. At andre ser på det som usannsynlig, burde vel egentlig fortelle meg at jeg burde løsrive meg. 
Jeg har ikke penger til å flytte, men jeg vil gjerne. Jeg drømmer om å flytte hjem til hjemstedet mitt, men jeg er i konstant minus på kortet og jeg klarer ikke å se hvordan det skal gå😔 

Jeg vil egentlig hjem. Men det krever flytting som jeg ikke har penger til... enda! Men jeg prøver å spare. Når jeg kan..

 

HI

Anonymkode: ad85d...6fa

Han har ikke krav på halvparten. Du får si «så klart du kan få halvparten av det jeg har tjent, men da regner jeg med at jeg får halvparten av det du tjener også». Makan!

Har dere barn sammen, eller er gift?

Det kan være du har mulighet til hjelp fra nav i form av støtte eller lån til tannlege når du ikke har inntekt. Jeg ville ringt og hørt om jeg var deg.

Og så ringer du familie, eller venner, eller NOEN, og ber om hjelp. Forklar situasjonen (du trenger ikke nevne noe om trusene om du ikke vil, men være klokkeklar på at denne mannen nekter å hjelpe deg). Vær ærlig om alle slike ting, og få hjelp til flytting.

Anonymkode: 6cd38...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du er ferdig utdannet men ikke har fått jobb enda er det jo det perfekte tidspunktet å flytte hjem på!

Siden det er et hjemsted du ønsker å flytte tilbake til må det være noen der som kan hjelpe deg? En søster, en mamma, en venninne, hva som helst?

Jeg hadde glatt ryddet plass i huset mitt til noe som trengte hjelp altså, uansett om det var familie eller venninne. Når du kommer hjem søker du nav om hjelp, har du ikke krav på dagpenger har du krav på sosialstønad, også søker du jobber så det lukter svidd. 

Anonymkode: 0ef3d...684

Ja, jeg har familie, og jeg har et tett bånd til familien min. Men det er vanskelig å innrømme hvor dårlig det står til. Jeg blir flau bare av å skrive det her inne, selv som anonym. Jeg hadde ikke trodd jeg skulle ende opp i en sånn situasjon, som dette. 
 

Jeg vil hjem. Men uten penger til flytting, er det vanskelig. Jeg kan nok bo hos foreldrene mine en stund, så det hjelper jo selvfølgelig. Men, jeg bor i et annet skandinavisk land, og grensene er lukket. Jeg lengter hjem til Norge, men det er vanskelig å komme seg hjem akkurat nå. 
 

HI

Anonymkode: ad85d...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nesten anbefale deg å ta kontakt med krisesenteret der du bor, altså. På grunn av mannen din får du ikke tilgang på nødvendig helsehjelp, og det er alvorlig. Hvis du tar kontakt med familie trenger du jo ikke å fortelle om trusene, men forklare at mannen din er kontrollerende og slem, og at det nå har gått så langt at du ikke får tilgang på helsetjenester på grunn av mannens kontrollbehov. Dette er psykisk mishandling, på grensen til fysisk idet han nekter deg å få hjelp for plagene dine, og sånn skal du ikke ha det! 

Anonymkode: 3c58b...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære hi, jeg tror faktisk nav kan hjelpe deg med tannlegeregning. Bestilt deg en time til saksbehandler og fortell om den økonomiske situasjonen din. Jeg mener å huske at ei jeg kjenner fikk dekket tannlegeregningen sin på denne måten. 

Anonymkode: bce9a...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er ikke et troll. Dette er mitt liv. At andre ser på det som usannsynlig, burde vel egentlig fortelle meg at jeg burde løsrive meg. 
Jeg har ikke penger til å flytte, men jeg vil gjerne. Jeg drømmer om å flytte hjem til hjemstedet mitt, men jeg er i konstant minus på kortet og jeg klarer ikke å se hvordan det skal gå😔 

Jeg vil egentlig hjem. Men det krever flytting som jeg ikke har penger til... enda! Men jeg prøver å spare. Når jeg kan..

 

HI

Anonymkode: ad85d...6fa

Ta kontakt med krisesenteret. De kan hjelpe deg.

Dette er en mann som i stor grad fungerer som en hallik, det er ulovlig. 

Anonymkode: 17700...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1) Det du tjener er DITT uansett. Du må slutte å la deg herske av denne fyren. 

Nr 2) Det er en selvfølge i et samboerskap/ekteskap at man har en viss delt økonomi og at alle i familien får dekt sine nødvendige behov. Hadde dere hatt det normalt kunne du dratt til tannlege og betalt av felles konto. Eller fått med faktura som ble betalt av ham når man som dere ikke har felles. 

Nr 3) Enig med alle at du bør dra. Grensene er ikke helt stengt, det er ikke sant, så du kan dra til foreldrene dine. Nå har ikke jeg fulgt med i tråden om dere har barn. 

Nr 4) Det er ikke din skyld at samboeren din er en tyrann. Det er ikke flaut overfor familien din at forholdet ikke funket slik st du må dra. 

Anonymkode: 559ce...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dette er et trolleinnlegg.., men han er da trusehalliken din?! Sier seg selv at du kvitter deg med fyren.

Enhver samboer som ikke er sadist ville betalt den Tannlegeregningen for deg. Du skulle ikke måtte selge truser hvis du ikke selv ønsker.

Hadde ikke vært et minutt til med en sånn dust

Anonymkode: 35190...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selv om det er flaut å innrømme til familien sin hvordan det står til så tror jeg de blir veldig glad hvis du gjør det og de får mulighet til å hjelpe deg.  Hva hadde du gjort hvis det var andre veien  ?

Anonymkode: 6a448...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...