Gå til innhold

Skal dette gi tillegg på lønna eller ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er flisespikkeri, men begynte bare å tenke på det nå. 

Jeg har en ekstraoppgave på jobb. Jeg må legge inn noen tall hver dag som sendes til hovedkontoret. Det tar meg 1minutt å gjøre dette så gjort i full fart. 

Fikk derimot beskjed her for litt siden at jeg er ansvarlig for å legge inn dette hver dag uansett om jeg er på jobb, har ferie eller er syk. Så med andre ord så må jeg blant annet ha med laptopen på ferie for å logge meg inn daglig og legge inn dette. Er jeg syk må jeg også logge inn og få gjort dette. 

Er dette noe man kan kreve ekstra betalt for selvom det tar meg maks 10minutter fra jeg løfter opp laptopen til jeg legger den fra meg?

Det er jo da et krav om at jeg må være "tilgjengelig" hver eneste virkedag året rundt

Anonymkode: 7b50f...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ihvertfall ikke lov, du har krav og plikt til å ta ferie og helt fri. 

Anonymkode: bc144...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tillatt, nei. Du skal ikke være tilgjengelig 365 dager i året med mindre du er sjef og lønna deretter.

Anonymkode: dd8ef...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helt urimelig krav, jeg hadde ikke godtatt det. Jeg ville gitt arbeidsgiver beskjed, skriftli, om at jeg regnet mine fridager som fri, og at de dermed måtte finne andre som kunne gjøre dette på mine fridager. Viktig å ta det skriftlig, så du har noe å vise til hvis du må innvolvere fagforening.

Anonymkode: 63934...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet det er flisespikkeri, men begynte bare å tenke på det nå. 

Jeg har en ekstraoppgave på jobb. Jeg må legge inn noen tall hver dag som sendes til hovedkontoret. Det tar meg 1minutt å gjøre dette så gjort i full fart. 

Fikk derimot beskjed her for litt siden at jeg er ansvarlig for å legge inn dette hver dag uansett om jeg er på jobb, har ferie eller er syk. Så med andre ord så må jeg blant annet ha med laptopen på ferie for å logge meg inn daglig og legge inn dette. Er jeg syk må jeg også logge inn og få gjort dette. 

Er dette noe man kan kreve ekstra betalt for selvom det tar meg maks 10minutter fra jeg løfter opp laptopen til jeg legger den fra meg?

Det er jo da et krav om at jeg må være "tilgjengelig" hver eneste virkedag året rundt

Anonymkode: 7b50f...c4b

Har du ansvaret for å gjøre det eller for at det blir gjort? Hadde jeg fått beskrev om å gjøre det uansett feire eller sykdom hadde jeg gir beskjed om at det ikke hadde vært aktuelt. Når jeg har ferie, så har jeg ferie og jeg har ikke engang alltid tilgang til nett (hytte uten nettdekning).

Har du ansvaret for at det blir gjort, er det bare å delegere. Avtal med en annen at den personen gjør det fast hvis du er syk og når du har ferie gir du ansvaret til en annen som jobber hele den perioden du er borte .

Anonymkode: ed38f...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...