Gå til innhold

Sjefen min sier jeg må tilbake på jobb på onsdag.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men jeg har tre barn i 1. og 3 klasse. De kan ikke være alene i 7-8 timer med hjemmeskole.

Jeg er alene med barna.

Anonymkode: 5a449...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags jobb har du da?

Om det er en "samfunnskritisk" jobb har du krav på opphold på skolen for barna mens du er på jobb. Er det ikke har du vel et utvidet antall sykt barn dager for å være hjemme med barn under 12 år.

Anonymkode: 74cf4...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har samfunnskritisk jobb skal barna enda på skole/bhg.

Om du ikke har det har du som alenemor 40 dager med omsorgslønn for å være hjemme. 543

Anonymkode: ea8df...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller du får gjøre som kjæresten til min søster, lyve på deg korona og si at du er i hjemmekarantene.

Anonymkode: 9ed23...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller du får gjøre som kjæresten til min søster, lyve på deg korona og si at du er i hjemmekarantene.

Anonymkode: 9ed23...290

Lyve på seg korona 🙄. Er det mulig. Hadde faktisk meldt fra anonymt til arbeidsgiveren hans. 

Anonymkode: c7245...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lyve på seg korona 🙄. Er det mulig. Hadde faktisk meldt fra anonymt til arbeidsgiveren hans. 

Anonymkode: c7245...67d

Ja, jeg ble ganske forbannet da jeg hørte om det, men lovet å holde kjeft om det for husfredens skyld.

Anonymkode: 9ed23...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjorde du før korona?

Anonymkode: aa754...130

Da var det på skolen selvsagt. Etter at skolen ble stengt hadde jeg hjemmekontor. Nå blir jeg bedt om å være tilbake på jobb. Jeg har ingen til å være hjemme med barna og hjemmeundervisning.

Har jeg noen rettigheter ?

Anonymkode: 5a449...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke barna en far som kan ta sin del?

Anonymkode: cbf85...51b

Nei, pappaen bor i Sveits og har liten/ingen kontakt med barna 

Anonymkode: 5a449...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sier sjefen da? Regner med du har snakket med hen om dette? Du må bare fortelle at du tar omsorgsdager. 

Anonymkode: f4612...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da var det på skolen selvsagt. Etter at skolen ble stengt hadde jeg hjemmekontor. Nå blir jeg bedt om å være tilbake på jobb. Jeg har ingen til å være hjemme med barna og hjemmeundervisning.

Har jeg noen rettigheter ?

Anonymkode: 5a449...23a

Omsorgsdager. Du har krav på 60 stk 😊. Du er alene om omsorgen for 3 barn under 12 år. Da har man vanligvis krav på 30 dager, men disse er nå doblet ut året. 
 

https://www.nav.no/familie/sykdom-i-familien/nb/ofte-stilte-sporsmal-om-koronaviruset-og-bruk-av-omsorgsdager

Endret av Daquiry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom du har hatt hjemmekontor til nå så ville jeg bedd om å få det litt til. Sjefen din vet kanskje ikke om problemet ditt. Si fra så løser det seg nok uten at du må ta ut omsorgsdager. 

Anonymkode: 4fa04...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får sjefen din velge om du kan fortsette å jobbe hjemmefra, eller så får du bruke omsorgsdager. Og har forstått det slik at disse er doblet nå. 

Anonymkode: 38739...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med barna på jobb. De sitter på pauserommet og har hjemmeskole der mens jeg jobber. Jeg må på jobb fordi jeg har samfunnskritisk jobb, far har det ikke, men vil ikke ta barna. Jeg har ikke skoleplass.

Anonymkode: 12713...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar med barna på jobb. De sitter på pauserommet og har hjemmeskole der mens jeg jobber. Jeg må på jobb fordi jeg har samfunnskritisk jobb, far har det ikke, men vil ikke ta barna. Jeg har ikke skoleplass.

Anonymkode: 12713...70a

Hvis du er alene med barna så har du rett på skoleplass for barna siden du har samfunnskritisk jobb. Er du sammen med faren så lurer jeg på hvorfor i alle dager han ikke vil være med barna? 

Anonymkode: 6fe3f...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar med barna på jobb. De sitter på pauserommet og har hjemmeskole der mens jeg jobber. Jeg må på jobb fordi jeg har samfunnskritisk jobb, far har det ikke, men vil ikke ta barna. Jeg har ikke skoleplass.

Anonymkode: 12713...70a

«Vil ikke» ta barna? 
At du gidder... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hannasbananas skrev:

«Vil ikke» ta barna? 
At du gidder... 

Gidder hva?

Anonymkode: 9f60e...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gidder hva?

Anonymkode: 9f60e...8f9

Å være sammen med en dust av en mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg har tre barn i 1. og 3 klasse. De kan ikke være alene i 7-8 timer med hjemmeskole.

Jeg er alene med barna.

Anonymkode: 5a449...23a

Du har krav på omsorgsfri.

Anonymkode: 6cce1...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...