Gå til innhold

Det er vel ikke lov å holde skolebarn hjemme (1-4 trinn)når skolene åpner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skolen er jo obligatorosk. Hører mange som er usikre på om de skal sende barna...

Anonymkode: f2568...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke skoleplikt i Norge, kun opplæringsplikt. Du kan undervise barna selv om du vil.

Anonymkode: fbfae...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke skoleplikt i Norge, kun opplæringsplikt. Du kan undervise barna selv om du vil.

Anonymkode: fbfae...707

Men må selvfølgelig være forberedt på å bli skrevet ut av skolen. Når man skriver barnet inn igjen er det ingen garanti man kommer inn på samme skole eller samme klasse. 

Anonymkode: 39eea...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan alltids skrive ut barna og undervise selv. Jeg håper imidlertid at mine medarbeidere benytter løsningen med skole, som før, da de faktisk må jobbe 👍🏼

Anonymkode: dc434...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men må selvfølgelig være forberedt på å bli skrevet ut av skolen. Når man skriver barnet inn igjen er det ingen garanti man kommer inn på samme skole eller samme klasse. 

Anonymkode: 39eea...4da

Jeg ville også se for meg at det kommer til å bli åpnet en sak, hvis mange foreldre holder barna unna skolen, akkurat i disse tider. Det tyder på manglende tillit, og manglende tillit tyder her på at myndighetene er dårlig til å informere. Det kan ikke bli barna som må ta den støyten. 

Anonymkode: 1ad93...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EEEEEHHHHH. Selvfølgelig kan du det! Det er bare de k..sugerene av noen politikere som ønsker og åpne skolene for tilig! Nå skrev jeg et stygt ord, men denne saken opprører meg. Jeg har diabetes og kreft og kan dø når som helst, så har ingen problemer med og holde barna hjemme når skolen åpner. Heier på alle dere som er hjemme og dere som holder Norges hjul i gang😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Silje Therese skrev:

EEEEEHHHHH. Selvfølgelig kan du det! Det er bare de k..sugerene av noen politikere som ønsker og åpne skolene for tilig! Nå skrev jeg et stygt ord, men denne saken opprører meg. Jeg har diabetes og kreft og kan dø når som helst, så har ingen problemer med og holde barna hjemme når skolen åpner. Heier på alle dere som er hjemme og dere som holder Norges hjul i gang😀

Er du redd for at du selv dør, eller er du redd for at dine barn dør?

Anonymkode: dd401...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du redd for at du selv dør, eller er du redd for at dine barn dør?

Anonymkode: dd401...6a9

Meg selv så klart. Jeg er alenemor og har lite familie. Har litt familie i Frankfurt da mine foreldre har vingård der. Så katastrofalt for mine barn og meg om jeg dør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silje Therese skrev:

Meg selv så klart. Jeg er alenemor og har lite familie. Har litt familie i Frankfurt da mine foreldre har vingård der. Så katastrofalt for mine barn og meg om jeg dør!

Ja, men det er vel katastrofalt om barna dine dør også vel? 

Anonymkode: dd401...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, men det er vel katastrofalt om barna dine dør også vel? 

Anonymkode: dd401...6a9

Selvfølgelig! Men typ alle forskere mener at de som er syke fra før har større sjangs for å dø av det. Jeg elsker barna mine over alt!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Silje Therese skrev:

Selvfølgelig! Men typ alle forskere mener at de som er syke fra før har større sjangs for å dø av det. Jeg elsker barna mine over alt!!!

 

 Jeg er også i risikogruppen men jeg tror at verden kan gå videre uten meg. Jeg har mistet et barn. Verden gikk videre.......selv om jeg ikke likte det.

Anonymkode: dd401...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det kan du. Men det er da ditt ansvar å sørge for skikkelig undervisning. 

Anonymkode: b01cb...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Silje Therese skrev:

Meg selv så klart. Jeg er alenemor og har lite familie. Har litt familie i Frankfurt da mine foreldre har vingård der. Så katastrofalt for mine barn og meg om jeg dør!

Rart du ikke har sikret deg og barna dine, om du har kreft og er alene med lite familie. Da bør du jo helt klart finne en løsning viss du dør. Barna har vel en eller flere fedre? Ellers bør du vel flytte med barna dine til familien din?

 

jeg er også i risikogruppe, pga sykdom og biologiske medisin og cellegift, men jeg trygger barna mine, finner langsiktige løsninger på ulike scenario og lar de begynne i barnehagen igjen. (Avtalen med barnehagen er at de skal være der i utetiden) Fordi det beste for barna er en normal hverdag, jeg trenger hvile mellom slagene. 

Anonymkode: b81dd...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Silje Therese skrev:

EEEEEHHHHH. Selvfølgelig kan du det! Det er bare de k..sugerene av noen politikere som ønsker og åpne skolene for tilig! Nå skrev jeg et stygt ord, men denne saken opprører meg. Jeg har diabetes og kreft og kan dø når som helst, så har ingen problemer med og holde barna hjemme når skolen åpner. Heier på alle dere som er hjemme og dere som holder Norges hjul i gang😀

De har sagt det er ok at de i risikogruppa har hjemmeundervisning. 

Anonymkode: 1735e...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de som ikke har lyst at barna sine skal dø får lov å ha dem hjemme. Det er fortsatt unntakstilstand. Mer bekymra for de som ønsker å sende barna sine nå. 

Anonymkode: a5451...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror de som ikke har lyst at barna sine skal dø får lov å ha dem hjemme. Det er fortsatt unntakstilstand. Mer bekymra for de som ønsker å sende barna sine nå. 

Anonymkode: a5451...f41

Så vi som ønsker barna våre døde kan sende dem? Phju. Takk og pris for det. 

Anonymkode: 2aadf...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmeundervisning er alltid lov koronatid eller ikke. Det innebærer dog at man selv står ansvarlig for undervisningen og man selv må lage undervisningsopplegg . Man må også melde barna ut av skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hjemmeundervisning er alltid lov koronatid eller ikke. Det innebærer dog at man selv står ansvarlig for undervisningen og man selv må lage undervisningsopplegg . Man må også melde barna ut av skolen. 

Husk at melder man barna utav skolen for hjemmeundervisning en periode, så har man ikke krav på å komme tilbake til samme klasse eller samme skole.

 

naboen her reiste på 3 ukers ferie, måtte skrive ut barnet. Når de kom tilbake måtte hun starte i 3. Klasse på naboskolen.

Anonymkode: b81dd...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Husk at melder man barna utav skolen for hjemmeundervisning en periode, så har man ikke krav på å komme tilbake til samme klasse eller samme skole.

 

naboen her reiste på 3 ukers ferie, måtte skrive ut barnet. Når de kom tilbake måtte hun starte i 3. Klasse på naboskolen.

Anonymkode: b81dd...74f

Nettopp. Også ett viktig poeng . Når skolen åpner er det ikke slik at man kan velge å holde ungene hjemme dersom de ikke selv eller familie er i risikogruppen . Da velger de hjemmeskole med alt det innebærer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo være dumt å holde dem hjemme, all den tid dette er en del av samfunnets oppåpning for å spre smitte kontrollert i samfunnet (for smitten er der, den kommer ikke til å bli borte). Nå har vi kontroll og helsevesenet er forberedt, nå skal de minste ut først, og blir mest sannsynlig ikke så lett smittet... Foreldre skal fortsatt holde hjemmekontor, og holde samme avstandsannbefalinger. Så etter en stund skal de eldre barna ut, litt mer i samfunnet har åpnet opp, men vi unngår de store folkeannsamlingene og arrangementene. Sakte men sikkert blir samfunnet vanlig igjen, men ja, mange av oss skal bli syke. Dette er ikke noe vi kan trylle bort. Vaksinen er det vi kan håpe og vente på....

Anonymkode: b4d49...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Silje Therese skrev:

EEEEEHHHHH. Selvfølgelig kan du det! Det er bare de k..sugerene av noen politikere som ønsker og åpne skolene for tilig! Nå skrev jeg et stygt ord, men denne saken opprører meg. Jeg har diabetes og kreft og kan dø når som helst, så har ingen problemer med og holde barna hjemme når skolen åpner. Heier på alle dere som er hjemme og dere som holder Norges hjul i gang😀

Jeg forstår deg kjempe godt! Ikke hør på de forbanna hønsene her på forumet selvsagt hadde det vert katastrofalt om du døde fra barna dine! Jeg anbefaler deg å snakke med lærerne og høre hva de har å si. Det ble sagt i pressekonferanse at de i risikosonen skulle forbli hjemme. 

Anonymkode: 3a559...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her er bare opptatt av å få de irriterende småbarna sine bort fra hjemmet så de får slappa av. Så klart blir de ikke kasta ut av skolen. Det er krisetider. Og mye bedre om alle som har mulighet til å ha barna hjemme nå i starten gjør det . Så blir det lettere og ferre som kan smitte de som virkelig må på skolen. 

Anonymkode: a5451...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste her er bare opptatt av å få de irriterende småbarna sine bort fra hjemmet så de får slappa av. Så klart blir de ikke kasta ut av skolen. Det er krisetider. Og mye bedre om alle som har mulighet til å ha barna hjemme nå i starten gjør det . Så blir det lettere og ferre som kan smitte de som virkelig må på skolen. 

Anonymkode: a5451...f41

Du har mye å bidra med du skjønner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du har mye å bidra med du skjønner jeg

Jeg er enig med hun du siterer. Deg derimot...

Anonymkode: b0179...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med hun du siterer. Deg derimot...

Anonymkode: b0179...275

Du må gjerne være uenig med meg men angående dette temaet er det enten a eller b . Folk må gjerne ta ungene ut av skolen men da gjelder vanlig hjemmeundervisning . Det er ikke veldig vanskelig å forstå . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...