Gå til innhold

Min 9 åring er akkurat utredet for astma. Han kan starte på skolen 27.4?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han har vært til utredning og vi fikk svar at det er astma. 
Ser på han som frisk og rask 4 klassing, men er han ekstra utsatt i disse Corona tider?

Skal til lege på torsdag og høre litt da, men ville dere sendt han på skolen fra 27?

Anonymkode: da6f3...d65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere har mulighet til å holde ham hjemme ville jeg vurdert det, altså. 

Anonymkode: 52dab...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er ikke barn regnet som risikogruppe, selv kronisk lungesyk som astma går innunder. 
 

Det vil komme litt mer avklaring når det nærmer seg oppstart. 

Anonymkode: 7018d...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astma og astma er ikke nødvendigvis det samme. Noen astmabarn blir så fort tett at de sliter med å gå på skolen en vanlig vinter. Andre ville du aldri gjettet hadde astma. Snakk med legen som kjenner dere.

Anonymkode: 1f6cf...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min er 10 år og har hatt diagnose astma nesten like lenge. Han sliter seg gjennom vinteren, men han skal på skolen når den åpner

Anonymkode: 0fa79...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han skal på skolen, og han sliter en del,men astma legen synes vi skal og stoler på han

Anonymkode: 9bd32...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil komme nærmere avklaring om hvilke diagnoser som går under risikogruppen for barn når det nærmer seg åpning av skoler/bhg. 
Jeg har barn med astma som er veldig plaget, jeg sender ikke han i bhg 20.april. Blir nok hjemme med han en stund til, uansett hva de kommer frem til. Min sønn blir helt slått ut av en vanlig forkjølelse og har x antall luftveisinfeksjoner i året.

Anonymkode: d8dbf...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må du faktisk ta opp med legen...  min datter har  alvorlig astma, Lå på  sykehus i 5 døgn med lungebetennelse  rett før faenskapet brøt ut! 
Hun skal ikke på skolen enda.  

Anonymkode: 4c78c...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barn er knapt en risikogruppe hvis vi ser på tallene fra de landene som er hardere rammet. Generelt finner man med googling beroligende uttalelser når det gjelder barn, selv med astma. Jeg ville sendt ham på skolen :)

https://www.naaf.no/aktuelt2/koronavirus-og-astma/

Anonymkode: 6e39b...e74

Takk, denne var nyttig (ikke trådstarter, men har lett etter god informasjon på dette selv)

Følger også med på denne, og det er betryggende nå som de åpner barnehager og deler av skolen.

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-age-sex-demographics/

Alt tyder på at dette er ganske så trygt for barn. Må innrømme det irriterer meg at media leter etter enhver case med unge som kan blåses opp. I fjor høst døde to tenåringer av vanlig influensa, var ikke i nærheten denne mediadekningen. Hvert år dør flere barn i drukningsulykker, men vi hører lite om svømmeopplæring og da har vi ikke penger til å fylle opp bassenger engang. Men nå stopper vi alt. Ser ingen grunn til at friske, unge og normalvektige skal holde seg lukket innendørs, så lenge vi praktiserer så langt som mulig FHI sine retningslinjer. Så må vi selvfølgelig unngå å møte de som ikke er like godt rustet. Blir nok lenge til mormor, som har astma og høyt blodtrykk, kan få en god klem. 

Anonymkode: 7018d...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...