Gå til innhold

Dere som ikke vil sende ungene i skole og BHG når det åpner igjen ..


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det må de gjerne tenke men faktum er at foreldre i så fall er pliktig til å undervise ungene sine. Det er DET jeg ikke tror folk har tatt innover seg 

Du tror folk er så korka?? Seriøst?? Alle har da nettop vært gjennom noen uker med hjemmeskole, har du ikke fått med deg det?? Alle vet jo hva dette innebærernå🙄

Anonymkode: a5f8c...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke hørt noen fra myndighetene si noe konkret om hvordan dette er tenkt løst. Det sier seg selv at lærerne ikke både kan ha full klasseundervisning og ha et fullverdig opplegg for alle som er hjemme. Når det er 1,6 millioner i risikogrupper i landet, og en person i husstanden er nok til å bli hjemme, da blir dette en vanskelig situasjon for lærerne. I tillegg må man anta at en del lærer eller deres familier er i risikogrupper og at lærerne utsettes for betydelig økt smitterisiko.

Anonymkode: 4d07a...490

Ja. Det blir veldig spennende å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror folk er så korka?? Seriøst?? Alle har da nettop vært gjennom noen uker med hjemmeskole, har du ikke fått med deg det?? Alle vet jo hva dette innebærernå🙄

Anonymkode: a5f8c...33c

Nei. Hjemmeundervisning i regi av skolen og vanlig hjemmeundervisning kan ikke sammenlignes . Ingen kan kreve ett tilpasset opplegg fra skolen når skolene åpnes dersom man ikke er i risikogruppene . DET er poenget. Har folk tatt innover seg det? 

Endret av mamma til adhd gutt<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Ja. Det blir veldig spennende å se. 

Det er et eksperiment på mange måter, ene er undervisningsbiten, andre er smittebiten.

Jeg må si jeg er glad jeg ikke berøres direkte av akkurat dette, for jeg er neimen ikke sikker på hva jeg ville gjort selv.

Anonymkode: 4d07a...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er et eksperiment på mange måter, ene er undervisningsbiten, andre er smittebiten.

Jeg må si jeg er glad jeg ikke berøres direkte av akkurat dette, for jeg er neimen ikke sikker på hva jeg ville gjort selv.

Anonymkode: 4d07a...490

Kun ettertiden vil vise hva som er rett. Hvis noen velger hjemmeskole av frykt og ikke vet hva det innebærer .. det er det som bekymrer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det må de gjerne tenke men faktum er at foreldre i så fall er pliktig til å undervise ungene sine. Det er DET jeg ikke tror folk har tatt innover seg 

Det ble sagt i pressekonferansen at det ikke var alle barna som kunne komme tilbake på skolen selv om de åpnes. Dette var barn som enten selv var i risikogruppen eller hadde foreldre/søsken som var i risikogruppen. Det ville bli lagd et opplegg for disse barna også så det har de allerede tenkt på.  Myndighetene har skjønt at det er lurt å beskytte denne gruppen mennesker av flere grunner, det er helt klart et klokt valg som er tatt der. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil straffe disse barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Nei. Hjemmeundervisning i regi av skolen og vanlig hjemmeundervisning kan ikke sammenlignes . Ingen kan kreve ett tilpasset opplegg fra skolen når skolene åpnes dersom man ikke er i risikogruppene . DET er poenget. Har folk tatt innover seg det? 

Joda, det kan sammenliknes. Eneste vi fikk disse ukene var hva de skulle lære og hvilke sider de skulle gjennom. Så det er jo bare å fortsette med samme opplegg i tilfelle. Det tar mye mye kortere tid å gå gjennom pensum med en elev istedenfor en hel klasse altså. 

Anonymkode: a5f8c...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elina skrev:

Det ble sagt i pressekonferansen at det ikke var alle barna som kunne komme tilbake på skolen selv om de åpnes. Dette var barn som enten selv var i risikogruppen eller hadde foreldre/søsken som var i risikogruppen. Det ville bli lagd et opplegg for disse barna også så det har de allerede tenkt på.  Myndighetene har skjønt at det er lurt å beskytte denne gruppen mennesker av flere grunner, det er helt klart et klokt valg som er tatt der. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil straffe disse barna?

Straffe ungene ? Jeg snakker kun om de som holder ungene hjemme som ikke er i risikogruppene .( de selv eller i sin familie) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Joda, det kan sammenliknes. Eneste vi fikk disse ukene var hva de skulle lære og hvilke sider de skulle gjennom. Så det er jo bare å fortsette med samme opplegg i tilfelle. Det tar mye mye kortere tid å gå gjennom pensum med en elev istedenfor en hel klasse altså. 

Anonymkode: a5f8c...33c

Det gjelder ikke alle . Mange har hatt fantastiske digitale opplegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Kun ettertiden vil vise hva som er rett. Hvis noen velger hjemmeskole av frykt og ikke vet hva det innebærer .. det er det som bekymrer 

Herregud!! Ja, DET Erik det alvorlige midt oppi dette!! Om noen få barn ikke får god nok undervisning noen uker😳🙄 Drit i resten av koronoakrisen, at folk blir syke og dør og at det er en pandemi. Hjemmeskole er DET STORE problemet🤦🏼‍♀️

Anonymkode: a5f8c...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Herregud!! Ja, DET Erik det alvorlige midt oppi dette!! Om noen få barn ikke får god nok undervisning noen uker😳🙄 Drit i resten av koronoakrisen, at folk blir syke og dør og at det er en pandemi. Hjemmeskole er DET STORE problemet🤦🏼‍♀️

Anonymkode: a5f8c...33c

Man kan fint bekymre seg over flere ting på en gang. Mine barns skolegang er viktig for meg samtidig som mye annet også er viktig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Man kan fint bekymre seg over flere ting på en gang. Mine barns skolegang er viktig for meg samtidig som mye annet også er viktig 

Men dine barn får da fortsatt opplegg via skolen?? Er det mine barn du er så Reddit da eller???

Anonymkode: a5f8c...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dine barn får da fortsatt opplegg via skolen?? Er det mine barn du er så Reddit da eller???

Anonymkode: a5f8c...33c

Les det jeg skriver. Begynn med det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tipper noen tenker at feks levende søsken eller foreldre eller besteforeldre er viktigere enn noen ukers skolegang? 

Anonymkode: a5f8c...33c

Ingen er vel dumme nok til at de lar barna sine besøke besteforeldre nå uansett? Og er søsken og/eller foreldre i risikosonen så er det jo uansett ikke dem hi sikter til.

Anonymkode: 88b72...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Straffe ungene ? Jeg snakker kun om de som holder ungene hjemme som ikke er i risikogruppene .( de selv eller i sin familie) 

Hun skrev:

Tipper noen tenker at feks levende søsken eller foreldre eller besteforeldre er viktigere enn noen ukers skolegang? 

Du svarte:

Det må de gjerne tenke men faktum er at foreldre i så fall er pliktig til å undervise ungene sine. Det er DET jeg ikke tror folk har tatt innover seg 

Hun snakker jo helt klart om de som har familie i risikogruppen og du svarte med at de skulle være pliktig til å undervise sine egne barn. Det er å straffe barna, ikke alle foreldre vil kunne gjøre en god jobb selv om de prøver. 

Med så mange som er i risikogruppen i Norge og det bare skal en person i familien til for at ungen holdes hjemme så sier det seg selv at dette vil gjelde ganske mange barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Kun ettertiden vil vise hva som er rett. Hvis noen velger hjemmeskole av frykt og ikke vet hva det innebærer .. det er det som bekymrer 

Jeg tror ikke det blir noe problem, for jeg tror ikke myndighetene vil ha kapasitet til å sjekke opp om alle som sier de har noen i risikogruppe hjemme faktisk har det eller ikke. Det er heller ikke kapasitet for at alle skal måtte levere legeerklæringer på dette, samt at det åpner for problemer med personvern og taushetsplikt om lærere/skole plutselig skal ha tilgang til familiemedlemmers helseopplysninger og hvem som ev. skal godkjenne om det er "nok" eller ikke.

Ergo tror jeg at de som velger å holde ungene sine hjemme "uten grunn" ikke blir pålagt noe selvstendig ansvar for hjemmeskole utover det foreldre nå har hatt for å følge opp ungene. Skolen og lærerne må lage et opplegg for alle de myndighetene nå sier ikke skal på skolen, og da vil jeg tro det tilbys alle unger som er hjemme, siden det ikke er kapasitet til å sjekke alle.

Ergo tror jeg problemstillingen din bare er teoretisk og i praksis ikke er aktuell...

Anonymkode: 4d07a...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elina skrev:

Hun skrev:

Tipper noen tenker at feks levende søsken eller foreldre eller besteforeldre er viktigere enn noen ukers skolegang? 

Du svarte:

Det må de gjerne tenke men faktum er at foreldre i så fall er pliktig til å undervise ungene sine. Det er DET jeg ikke tror folk har tatt innover seg 

Hun snakker jo helt klart om de som har familie i risikogruppen og du svarte med at de skulle være pliktig til å undervise sine egne barn. Det er å straffe barna, ikke alle foreldre vil kunne gjøre en god jobb selv om de prøver. 

Med så mange som er i risikogruppen i Norge og det bare skal en person i familien til for at ungen holdes hjemme så sier det seg selv at dette vil gjelde ganske mange barn. 

Jeg mener de som ikke er i risikogruppen ( gjelder også familie ) som velger å holde barna hjemme fra skolen plikter å selv undervise sine barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Les det jeg skriver. Begynn med det 

Ro deg ned da. Jeg har lest det du skriver. Hva er du så redd for? At DU personlig må ha hjemmeskole en stund til er vel det verste..?

Anonymkode: a5f8c...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg tror ikke det blir noe problem, for jeg tror ikke myndighetene vil ha kapasitet til å sjekke opp om alle som sier de har noen i risikogruppe hjemme faktisk har det eller ikke. Det er heller ikke kapasitet for at alle skal måtte levere legeerklæringer på dette, samt at det åpner for problemer med personvern og taushetsplikt om lærere/skole plutselig skal ha tilgang til familiemedlemmers helseopplysninger og hvem som ev. skal godkjenne om det er "nok" eller ikke.

Ergo tror jeg at de som velger å holde ungene sine hjemme "uten grunn" ikke blir pålagt noe selvstendig ansvar for hjemmeskole utover det foreldre nå har hatt for å følge opp ungene. Skolen og lærerne må lage et opplegg for alle de myndighetene nå sier ikke skal på skolen, og da vil jeg tro det tilbys alle unger som er hjemme, siden det ikke er kapasitet til å sjekke alle.

Ergo tror jeg problemstillingen din bare er teoretisk og i praksis ikke er aktuell...

Anonymkode: 4d07a...490

Mulig . Det vil vise seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ro deg ned da. Jeg har lest det du skriver. Hva er du så redd for? At DU personlig må ha hjemmeskole en stund til er vel det verste..?

Anonymkode: a5f8c...33c

Jeg er alltid rolig her inne . Jeg er redd folk ikke tar innover seg hva hjemmeundervisning som ikke er i regi av skolen innebærer . Kort og godt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ingen er vel dumme nok til at de lar barna sine besøke besteforeldre nå uansett? Og er søsken og/eller foreldre i risikosonen så er det jo uansett ikke dem hi sikter til.

Anonymkode: 88b72...164

Noen bor tett oppå besteforeldre, i generasjonsbolig eller i samme hus. De som driver gård f.eks. bor ofte ved siden av besteforeldre der de deler daglig drift av gården. Så ikke alle som kan holde seg unna, ikke alle lever kun med kjernefamilien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Har dere jobber hvor det er mulig ( over tid) å ta ansvar for opplæring samtidig som dere jobber 100 prosent ? Hjemmeundervisning vil jo måtte bli mer foreldres ansvar når lærere er opptatt med de som er på skolen..? 

Ikke egentlig, men det skal vi få til en periode. Dessuten så går vi inn i en periode nå hvor de uansett ville brukt masse tid på å øve på 17.mai sanger, lage flagg og tulipaner i vinduene, øve på å gå i 17.mai tog, tur/utedag og hatt diverse fridager pga helligdager og inneklemte dager, så jeg tenker at vi kommer langt med 1-2 time hjemmeskole per dag.

Anonymkode: 27868...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg er alltid rolig her inne . Jeg er redd folk ikke tar innover seg hva hjemmeundervisning som ikke er i regi av skolen innebærer . Kort og godt 

Hvorfor plutselig så bekymret for alle andres opplæring? Hvorfor plager akkurat dette deg så veldig? Dette som nærmest er et ikke problem? Kan ikke folk velge hva som passer dem best? 

Anonymkode: a5f8c...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg er alltid rolig her inne . Jeg er redd folk ikke tar innover seg hva hjemmeundervisning som ikke er i regi av skolen innebærer . Kort og godt 

Du må også ta innover deg at de lærerne som skal motta disse elevene igjen etter krisen da vil ha store problemer fordi elevene da er på forskjellige plasser faglig. Hvordan skal læreren da vite at foreldrene underviser i de rette tingene? Selv om de er hjemme med god grunn eller frykt så vil dette til syvende og sist gå ut over eleven og læreren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor plutselig så bekymret for alle andres opplæring? Hvorfor plager akkurat dette deg så veldig? Dette som nærmest er et ikke problem? Kan ikke folk velge hva som passer dem best? 

Anonymkode: a5f8c...33c

Jeg har forklart deg tydelig og godt hva dette handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...