Gå til innhold

Blir barn og lærere "forsøkskaniner" nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå er det nå jeg som jobber for at folk skal - og trygt kan - gjøre som myndighetene sier, av oss to.

Det er du som mener man ikke skal tro at ting er trygt, og dermed impliserer at myndighetene svikter de som jobber i barnehage og skole.

Veldig rart i grunn, at du refererer til myndighetene, kun hver gang dette passer deg, er du ikke enig?

Mennesker som har åpne og edle hensikter, pleier tross alt ikke hoppe fra en side til en annen, og støtte seg til vikarierende kilder.

Anonymkode: 217db...857

Ikke noe av det du skriver er trygt når du stadig kommer med grove faktafeil i det du skriver!

Jeg har ikke skrevet at myndighetene svikter i det valget de gjør, men det er et usikkert valg, som alt annet ulike land nå velger som strategier - noe myndighetene selv også innrømmer. Det at de går raskere mot en åpning av hva WHO anbefaler, det viser jo at de tar en sjanse. For all del, det kan gå helt fint. Og går det ikke fullt så bra, da tror og håper jeg at de stenger ned igjen raskt nok til at helsevesen likevel greier å håndtere det.

Utover det kommer du bare med forsøk på stikk i forsøk på hersketeknikk, du legger annet inn i det jeg skriver enn det som faktisk står, og du forsøker å opphøye deg selv.

Men så lenge du ikke har innrømmet en eneste av alle faktafeilene du har kommet med er du en man ikke kan ta på alvor, fordi du ikke evner å se egne feil og ikke evner å sette deg godt nok inn i den situasjonen du uttaler deg om eller å vurdere kildene du bruker.

Jeg holder meg til gode og oppdaterte kilder, noe du ikke gjør. Jeg holder meg til fakta. Noe du ikke gjør.

Det hjelper ikke om du har "åpne og edle hensikter" selv når det du kaller sannhet bygger på grove faktafeil!

Anonymkode: bdd7f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg holder meg til gode og oppdaterte kilder, noe du ikke gjør. Jeg holder meg til fakta. Noe du ikke gjør.

Du kommer med mange mange ord, men de gir ingen mening når ingen vet hva det er du forsøker å si.

Vi andre som deltar i tråden, har i det minste en mening som er konsekvent fra innlegg til innlegg. 

Noen av oss er redde for å tilbake på jobb.

Noen av oss er ikke det.

Noen av oss har vært i jobb noen uker allerede.

Noen av oss har ikke det. 

Noen av oss tror vi er trygge.

Noen av oss tror ikke det. 

Og dette snakker vi altså om,

Bare ikke du.

Du er den eneste her, så langt jeg klarer å se, som ikke har en eneste agenda, utover en betydelig interesse av å skulle «ta meg». Som om du er noe slags politi. Selv de som er enig med meg, vil du angripe og kalle «lite kritisk».

(Det stemmer forøvrig ikke, jeg ser jo fint at det er helt motsatt, det tror jeg vi alle gjør som har lest deres innlegg :) )

Uansett, jeg synes heller du skulle bli med oss andre, AB cc1. Dann deg en egen mening, uansett hva den er. Kom inn i tråden her og kjemp for din mening, overbevis oss om det du tror på.

Hvem som helst klarer å finne uttalelser som er i strid med andre uttalelser. Hvem som helst klarer å angripe person.

Men det hadde vært mye mer hyggelig å se åsynet ditt, mye mer interessant å lese innleggene dine, og du hadde fremstått som langt mer overbevisende, dersom du hadde noe som DU faktisk mente og trodde på.

Hva er DIN mening om det HI sier om at folk er forsøkskaniner? 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, dette er en veldig god redegjørelse.

Som de er inne på, så har man aldri prøvd dette før. Det er enda mye man ikke vet. Men det finnes også en del ting man faktisk vet, og de tingene kan man ikke se bort fra.

Snarere tvert i mot er det de tingene vi nå vet om covid-19, som legger føringene for hva neste steg vil bli.

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 8.50, Anonym bruker skrev:

For å snu saken:

I går leste vi om to fester hvor leger deltok på fest med mange mennesker.

Disse er altså leger, eksperter på smitte og sykdom. Leger har også foreldre og besteforeldre og folk de er glad i.

Hvorfor skulle disse legene ville dra på fest om de visste at det ville utsette de selv og deres kjære, for farlig sykdom?

Svaret er at de ser at sykdommen ikke er så farlig likevel, for oss her i landet. 

Det er også leger som sender sine barn på skole og barnehage. 

Stol på legene, ikke på journalistene. Journalistene tjener penger på å spre frykt. 

Anonymkode: 217db...857

Beklager altså, men her må jeg nok ødelegge din tiltro til leger. Å være lege , betyr nødvendigvis ikke at man er eksperter på smitte. Dessverre. Kommer helt an på hva slag lege man er. Hvor man har praktisert osv. Utrolig mye slurv med hygiene blant leger, selv på sykehus.

Anonymkode: 22d69...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Beklager altså, men her må jeg nok ødelegge din tiltro til leger. Å være lege , betyr nødvendigvis ikke at man er eksperter på smitte. Dessverre. Kommer helt an på hva slag lege man er. Hvor man har praktisert osv. Utrolig mye slurv med hygiene blant leger, selv på sykehus.

Anonymkode: 22d69...eae

Helt enig med deg i at leger ikke er perfekte. 

Men jeg har allerede redegjort for hvorfor jeg mener at mitt argument står seg, til tross for dette, tidligere i tråden.

Anbefaler deg å lese det! :) 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette må jo kommuniseres i Norge også, vi velger jo samme strategi som Danmark. Synes det er feil at ministre sier til foreldre at de skal være helt trygge på å sende barna i barnehagen. Trygge mot sykdom og død - ja, mest sannsynlig. Trygge mot smitte - nei! 

Anonymkode: 6ab99...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette må jo kommuniseres i Norge også, vi velger jo samme strategi som Danmark. Synes det er feil at ministre sier til foreldre at de skal være helt trygge på å sende barna i barnehagen. Trygge mot sykdom og død - ja, mest sannsynlig. Trygge mot smitte - nei! 

Anonymkode: 6ab99...f8b

Helt helt helt enig! 

Og det er nettopp fordi dette underkommuniseres, som en så fint sa det, at folk blir redde.

Men jeg ser, til min store glede, at flere begynner å fortelle om dette nå, på forumet her, blant annet. Og det er sånn man påvirker hverandre, ved å prate om ting. Det gjelder både de som ønsker å skremme, men også de som ønsker å berolige. Da kan folk selv se selv hva de tror mest på. 

Så det er bare å keep up the good work! :) 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...