Gå til innhold

Blir barn og lærere "forsøkskaniner" nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er en vesentlig forskjell på sykepleiere og lærere da: 

Verneutstyr

Anonymkode: 3993f...e43

Feil!

Smittevern brukes utelukkende i forbindelse med fare for smitte. Og det er det jo ikke snakk om her. Syke barn holdes hjemme som før.

Det er det heller ikke snakk om smittevern på de fleste sykehjemsavdelingene.

Heller ikke hos landets fastleger.

Og sikkert ikke på alle sykehusavdelinger heller. Det utstyret de har, brukes ofte flere ganger, og det betyr at det ikke virker som det skal. 

Barnehagepersonell og lærere skal naturligvis vernes MINST LIKE GODT som hva sykepleiere og leger skal. 

Men disse gruppene utsettes for LANGT MINDRE REELL SMITTE enn sykepleiere og leger, uavhengig av smittevern. 

De har det altså gjennomsnittlig minst like trygt, temmelig sikkert tryggere, og kanskje også langt tryggere, enn sykepleiere og leger. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Feil!

Smittevern brukes utelukkende i forbindelse med fare for smitte. Og det er det jo ikke snakk om her. Syke barn holdes hjemme som før.

Det er det heller ikke snakk om smittevern på de fleste sykehjemsavdelingene.

Heller ikke hos landets fastleger.

Og sikkert ikke på alle sykehusavdelinger heller. Det utstyret de har, brukes ofte flere ganger, og det betyr at det ikke virker som det skal. 

Barnehagepersonell og lærere skal naturligvis vernes MINST LIKE GODT som hva sykepleiere og leger skal. 

Men disse gruppene utsettes for LANGT MINDRE REELL SMITTE enn sykepleiere og leger, uavhengig av smittevern. 

De har det altså gjennomsnittlig minst like trygt, temmelig sikkert tryggere, og kanskje også langt tryggere, enn sykepleiere og leger. 

Anonymkode: 217db...857

Syke barn? Barn trenger ikke å være "syke" for å være smittebærere. Nå lærte du noe nytt! 

Anonymkode: 3993f...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig har sykepleiere smitteutstyr, de jobber jo tett på mennesker med påvist smitte. Eller mener du at alle barn er smitta? Stakkars unger, de blir jo fremstilt som rene monstre som smitter alle uansett.

Anonymkode: c50c4...30d

Du, når det går norovirus så er barna virusfabrikker. På en sesong hadde vi det hus 8 ganger ett år. Er det smitte det så spred det. Vil vel ikke si barna er monstre for det?? For en stygg ting å si.

Anonymkode: 2cc20...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syke barn? Barn trenger ikke å være "syke" for å være smittebærere. Nå lærte du noe nytt! 

Anonymkode: 3993f...e43

For dere som tydeligvis ikke gidder å lese artikkelen jeg har delt flere ganger, så skal jeg sitere to setninger jeg vil dere skal lese likevel;

«De med høyest risiko for alvorlig influensa er eldre, de med underliggende sykdom, de med svekket immunsystem - men til forskjell fra COVID-19 også barn og gravide.»

«Barn er viktige smittespredere av influensa. Tidlige data for COVID-19 tyder på at barn sjeldnere er påvirket og at få barn og unge under 20 år blir syke. Data fra Kina tyder på at barn oftere smittes av voksne og ikke motsatt.»

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/covid-19-versus-influensa/?page=all

Dere kan forsøke å rømme vekk fra sannheten.

Men dere kommer aldri til å klare det.

Dere blir før eller siden nødt til å innse at vanlig influensa er minst like farlig som covid-19.

Og at det å skjerme risikogrupper er minst like effektivt som en vaksine, mens vi venter på en.

Og at man må ha folk ut i jobb hvis vi skal klare å lage en vaksine. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, når det går norovirus så er barna virusfabrikker. På en sesong hadde vi det hus 8 ganger ett år. Er det smitte det så spred det. Vil vel ikke si barna er monstre for det?? For en stygg ting å si.

Anonymkode: 2cc20...81a

Jeg ser du er veldig ivrig på å spre myter, faktafeil og fordommer.

Er sannheten og virkeligheten for kjedelig for sånne som deg? ;) 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du, når det går norovirus så er barna virusfabrikker. På en sesong hadde vi det hus 8 ganger ett år. Er det smitte det så spred det. Vil vel ikke si barna er monstre for det?? For en stygg ting å si.

Anonymkode: 2cc20...81a

Nå er det covid - 19 virus vi snakker om, ikke noro. Du tar ting ut av sammenheng her, jeg mener jo ikke at barn er monstre, tvertimot syns jeg det er fælt at de blir fremstilt som det 😊 

Anonymkode: c50c4...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men nå dør også flere av kreft på lang sikt vil jeg tro siden mange har fått undersøkelser og behandling utsatt. Ringvirkninger...

Anonymkode: 2cc20...81a

Nettopp!

derfor kan vi selvfølgelig ikke stenge ned hele samfunnet til en evt vaksine kommer om 1-2 år

Anonymkode: 581d8...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle jeg tro på garantien fra noen som innleder med «unnskyld meg, men sååå naiv kan du ikke være»?

Burde den bety mer for meg enn det faktum at mangeårig utdannelse faktisk gir høyere grad av innsikt i noe?

Dette var ikke snakk om en lege som selv er overvektig (egen helse).

Dette var ikke snakk om en lege som selv røyker (egen helse). 

Dette var ikke snakk om en lege som selv misbrukte medikamenter (egen helse).

Det var snakk om to ulike fester hvor hver av festene involverte flere leger, og hvor disse inviterte flere mennesker.

Det er naturligvis ikke lov, så de brøt loven.

Men jeg tror likevel aldri de ville ha gjort dette hvis de seriøst trodde at det ville være risikabelt for noen de var glad i. 

Anonymkode: 217db...857

Nei, det er vel logisk for deg å stole mer på "fagpersoner" som privat driter i det WHO og verdens helsemyndigheter (bortsett fra de svenske) mener.

Problemet er at de "tror", selv om de skulle visst bedre!

En tittel og utdannelse gjør dessverre ikke immun mot dumskap privat!

Anonymkode: bdd7f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, som jeg ser jeg glemte å svare på;

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Antall døde barn er lite relevant egentlig [...]

Anonymkode: 2cc20...81a

Antall døde barn er aldeles ikke lite relevant!

Disse har jo livet foran seg og dermed er det jo akkurat de - og deres foreldre, som disse barna er avhengig av - som vi er mest opptatt av at skal overleve. 

Spør deg selv, hvis du skulle dødd av covid-19, når ville du valgt å dø av det;

Da du var 2 måneder, da du var 4 år, da du var 32 år, da du var 64 år, eller da du var 98 år?

De aller fleste ville ikke gjort så mye av å dø av Covid-19 da de var 98 år, som da de var 32 år eller 4 år.

Når man er 98 år har man svært risiko for å dø snart, uansett.

Som spedbarn har man også høyere risiko for å dø, enn man har senere i livet.

Men man har også høy mulighet til å leve veldig lenge etterpå, hvis man bare klarer å overleve.

Bittesmå barn har også fremdeles et stort potensiale.

De kan fremdeles bli genier, de kan fremdeles bli verdensledere, de kan fremdeles bli den personen som finner opp det som redder klimaet på jorden.

Det er mer enn man kan si om oss! ;) 

Så de tingene spedbarn dør av, og de sykdommene man pådrar seg som barn, er man veldig opptatt av å bekjempe. 

Antall døde barn er absolutt ikke lite relevant. Det er det aller mest relevante. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er vel logisk for deg å stole mer på "fagpersoner" som privat driter i det WHO og verdens helsemyndigheter (bortsett fra de svenske) mener.

Problemet er at de "tror", selv om de skulle visst bedre!

En tittel og utdannelse gjør dessverre ikke immun mot dumskap privat!

Anonymkode: bdd7f...cc1

Du driter jo tilsynelatende også i det, siden du bare fortsetter ditt korstog mot meg, enda jeg bruker hele tråden på å forsøke å opplyse om hva helsemyndighetene sier.

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har allerede kommet med dokumentasjon på mine uttalelser.

Vennligst les hele tråden, og sett deg inn i ting, før du begynner å belære andre om ting som er helt og holdent feil. 

Anonymkode: 217db...857

Den dokumentasjonen din fra NHI?

Hvis du først skal belære noen så bør du i det minste bruke oppdatert informasjon. Det gjør du ikke.

Den artikkelen din fra NHI ble skrevet 12. mars, da det fantes vel 100 000 offisielt smittede i verden og 800 døde. I dag er det over 100 000 døde og mer enn 1,6 millioner bekreftet smittede.

I den linken din står også mye av det jeg skrev over, at dette koronaviruset er langt mer smittsomt enn influensa, og også langt mer dødelig, at det ikke finnes vaksine, at det ikke er immunitet i befolkningen.

Det står i linken din fra NHI at barn oftere blir smittet av voksne enn motsatt. Det er mulig, men også der har det kommet motsigende informasjon om hvor viktig barn er som smittespredere.

Du sier du er utdannet til å tolke forskning... vel, da burde du også vite at man i en slik nyoppstått smittesituasjon hvor man har så lite faktisk kunnskap, så må man bruke det som hele tiden er de nyeste kildene for fakta. En måned gammel tekst er i dag utgammel. Til og med aviser har advarsler på artikler som er mer enn 2-3 dager gamle, fordi "fakta" på den tiden kan være utdatert.

Det er også et faktum at WHO igjen har gått ut og advart sterkt mot å oppheve tiltak for tidlig i Europa.

Anonymkode: bdd7f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

I den linken din står også mye av det jeg skrev over, at dette koronaviruset er langt mer smittsomt enn influensa, og også langt mer dødelig, at det ikke finnes vaksine, at det ikke er immunitet i befolkningen.

Det er mer dødelig FORDI det ikke enda finnes en vaksine.

Man kan ikke sammenligne noe man bruker vaksine mot, med noe man ikke har vaksine mot. 

Per i dag har vi sosial distanse, som har vist seg meget effektiv. 

 

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En måned gammel tekst er i dag utgammel. Til og med aviser har advarsler på artikler som er mer enn 2-3 dager gamle, fordi "fakta" på den tiden kan være utdatert.

Du må lære deg forskjellen på nyhetsartikler og artikler som publiseres av organisasjoner - særlig de som har fingeren på pulsen - hvor det er meningen at man skal kunne ta alt det de har liggende, som gjeldende, per i dag.

 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er også et faktum at WHO igjen har gått ut og advart sterkt mot å oppheve tiltak for tidlig i Europa.

Oppheve tiltak i Europa?

Kom med direkte sitater, lenker, referanser til hvilke konkrete tiltak det er snakk om, og hvorfor, dersom du vil at man skal forstå hva du mener.

Hvis ikke må man anta at du bare slenger ut en generell uttalelse, for at det skal virke som du har rett.

Enda du ikke har det. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mer dødelig FORDI det ikke enda finnes en vaksine.

Man kan ikke sammenligne noe man bruker vaksine mot, med noe man ikke har vaksine mot. 

Per i dag har vi sosial distanse, som har vist seg meget effektiv. 

Feil igjen!

Det er først og fremst mer dødelighet fordi dette er et helt nytt virus, ukjent for menneskeheten til nå, og dermed er det INGEN i verden som hadde immunitet mot dette viruset da det oppstod.

Influensa har de fleste større eller mindre immunitet mot. I tillegg har vi vaksine som kan gis til sårbare grupper og de som jobber med disse.

 

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må lære deg forskjellen på nyhetsartikler og artikler som publiseres av organisasjoner - særlig de som har fingeren på pulsen - hvor det er meningen at man skal kunne ta alt det de har liggende, som gjeldende, per i dag.

Vel, fingeren på pulsen stemte nok den - for en måned siden. Men som dokumentasjon i dag stemmer den ikke like godt.

SARS-CoV-2 regnes fremdeles å være langt mer smittsom enn hva influensa er, og også flere ganger mer dødelig, selv om ingen vet hva det endelige dødelighetstallet ender på.

 

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppheve tiltak i Europa?

Kom med direkte sitater, lenker, referanser til hvilke konkrete tiltak det er snakk om, og hvorfor, dersom du vil at man skal forstå hva du mener.

Hvis ikke må man anta at du bare slenger ut en generell uttalelse, for at det skal virke som du har rett.

Enda du ikke har det. 

Anonymkode: 217db...857

Følger du ikke med? WHO gikk ut for to dager siden og advarte Europa sterkt mot å lette på tiltak som er iverksatt for å hindre smittespredning.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verden/who-advarer-mot-a-lette-pa-smitteverntiltak-i-europa-1.1696809

 

Regner med at du er samme person som argumenterte på samme måte i en annen tråd, hvor du stadig hevdet å ha helseutdanning og "alle bøker", men likevel stadig kom med feilopplysninger både om covid-19 og smittevern. Nå forsøker du deg igjen med samme type argumentasjon og forsøk på hersketeknikk, men du har ikke noe mer rett av den grunn.

 

 

Anonymkode: bdd7f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med at du er samme person som argumenterte på samme måte i en annen tråd, hvor du stadig hevdet å ha helseutdanning og "alle bøker", men likevel stadig kom med feilopplysninger både om covid-19 og smittevern. Nå forsøker du deg igjen med samme type argumentasjon og forsøk på hersketeknikk, men du har ikke noe mer rett av den grunn.

Anonymkode: bdd7f...cc1

Neppe.

Men kan forstå at andre også fortviler over å møte en slik skråsikkerhet hos noen som tar så sørgelig feil. 

Du fortsetter jo bare å si de samme tingene, enda de ikke stemmer.

Og fastholde et syn på at det ikke er forskjell på nyhetsartikler og artikler som ligger på organisasjonenes egne sider. 

Som ventet kom du bare med en generell anmodning fra WHO, hentet fra Dagsavisen, på toppen av det hele. 

Så det er nok ikke bare meg som steiler.

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser du er veldig ivrig på å spre myter, faktafeil og fordommer.

Er sannheten og virkeligheten for kjedelig for sånne som deg? ;) 

Anonymkode: 217db...857

Lite å gjøre i kveld også? Ta pilla di du. 

Anonymkode: 2cc20...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lite å gjøre i kveld også? Ta pilla di du. 

Anonymkode: 2cc20...81a

Gjorde det for et halvt minutt siden, faktisk. 

Allergipilla mi. 

Du da? ;) 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 857... Du påstår at du er sykepleier, men informasjonen du kommer med er hverken riktig eller oppdatert. Du påstår at du følger med på seriøse kilder. Det er det helt klart at du ikke gjør. Derfor bør også en del brukere her som liker denne brukerens innlegg være litt mer kritisk til hva denne brukeren skriver. Denne brukeren hevdet også i en annen tråd en av siste dagene at hun var helseutdannet, men kom med grov feilinformasjon.

Jeg velger å skrive dette uten å linke til anonym 857s innlegg, fordi jeg regner med at forumansvarlig/moderator kommer til å slette anonym 857s innlegg i tråden siden hun påstår å være helseutdannet.

 

Svar til hennes siste respons på mitt tidligere svar: Jeg brukte en artikkel fra Dagsavisen bare som et eksempel, siden utallige seriøse medier fra inn- og utland rapporterte samme sak fra WHO Europas nyhetssending onsdag 8. april i år. Har du ikke fått med deg det følger du ikke med overhodet. Da er det kanskje ikke så rart du bruker utdaterte kilder og kommer med feilaktige påstander om både det ene og det andre - noe som er helt uforsvarlig i dagens situasjon!

Dagsavisen og andre videreformidlet det WHO Europa, v. Dr. Hans Kluge, kom med på sin pressekonferanse 8. april -20.

Advarslene kommer ca. mellom 10. og 12. minutt, men hele bør ses.

 

Anonym 857 kom på side 1 i tråden med en grell påstand om at covid-19 ikke er farligere enn influensa, dette forferdelig feil, noe som gårsdagens uttalelse fra WHO International viser:

"The fatality rate is estimated to be 10 times higher than influenza."

https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-mission-briefing-on-covid-19---9-april-2020

 

I dag gjentok WHO International advarslene europaavdelingen kom med for to dager siden:

"I know that some countries are already planning the transition out of stay-at-home restrictions.

WHO wants to see restrictions lifted as much as anyone.

At the same time, lifting restrictions too quickly could lead to a deadly resurgence. 

The way down can be as dangerous as the way up if not managed properly.

WHO is working with affected countries on strategies for gradually and safely easing restrictions.

Important factors to consider are:

First, that transmission is controlled;

Second, that sufficient public health and medical services are available;

Third, that outbreak risks in special settings like long-term care facilities are minimized;

Fourth, that preventive measures are in place in workplaces, schools and other places where it’s essential for people to go;

Fifth, that importation risks can be managed;

And sixth – and I cannot over-emphasize this point – that communities are fully aware and engaged in the transition.

Every single person has a role to play in ending this pandemic."

https://www.who.int/dg/speeches/detail/who-director-general-s-opening-remarks-at-the-media-briefing-on-covid-19---10-april-2020

 

WHO har gang på gang advart verden. Først om å ta dette viruset på alvor, og sørge for beredskapen. Det ble ignorert i stor grad. Samme med å stenge ned tidlig nok og hardt nok. De gikk ut og tryglet om at verdens nasjoner måtte teste, teste og teste og isolere. Det ble også ignorert, men da i stor grad fordi landene rett og slett ikke har hatt nok testeustyr og analysemuligheter. Nå advarer de mot å lette opp og sier bl.a. at hvis man skal lette opp må man først ha kontroll på smitten, man må ha mulighet til å teste svært offensivt og ha mulighet for å faktisk isolere nye tilfeller. De sier også at helsevesenet må ha nok kapasitet til å t unna nye og økte tilfeller man må regne med når man begynner å åpne opp. Og de sier at det er avgjørende at helsepersonell har nok smittevernutstyr. Norge feiler på flere av disse punktene...

Anonymkode: bdd7f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg!

Jeg har delt informasjon fra NHI som regnes som Norges ledende helseoppslagsverk, de som står bak det er seriøse aktører innen norsk helse. 

Det er for det første hva Norske myndigheter forholder seg til.

Og for det andre er det lett nok tilgjengelig til at de jeg henvender meg til - altså de som er redd for å dra tilbake på jobb - kan få en relativt grei oversikt over hva vi vet om covid-19, og hva slags informasjon våre myndigheter bygger sine avgjørelser på. 

På denne måten slipper de å tro på alle ryktene om at de blir ofret og er forsøkskaniner. 

Dette er altså informasjon som er tilgjengelig helt uten at man i det hele tatt behøver å like meg, tro på meg, eller være enig med meg, for å kunne lese og tro på. 

At du har en voldsom interesse i å skulle problematisere dette, må altså ha en helt annen motivasjon enn at du ønsker å opplyse folk eller hjelpe folk. 

Som tidligere nevnt har jeg mine mistanker om hvorfor mennesker ønsker å spre unødvendig frykt.

Jeg er ikke interessert i å krangle med deg, jeg er kun interessert i at de som ønsker det, skal kunne finne den informasjonen de behøver for å føle seg trygg på at de IKKE er forsøkskaniner.

Ikke mer enn oss andre prøvekaniner, i alle fall 🐰🐰🐰🙃

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Derfor bør også en del brukere her som liker denne brukerens innlegg være litt mer kritisk til hva denne brukeren skriver.

Folk har for øvrig lov å mene og tro og tenke og like det som de synes er best selv.

Å skulle leke diktator og påstå at folk som liker det jeg skriver er lite kritisk, blir altfor dumt.

Vi lever i et demokrati.

De aller fleste er oppegående nok til å danne sine egne meninger.

Og alle har rett på sine meninger. 

Forsøk på å sensurere meninger, og undertrykke menneskelige følelser, eller fremme utenforskap, er jo nettopp det folk ønsker å unngå.

Les HI!

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå får du gi deg!

Jeg har delt informasjon fra NHI som regnes som Norges ledende helseoppslagsverk, de som står bak det er seriøse aktører innen norsk helse. 

Det er for det første hva Norske myndigheter forholder seg til.

Og for det andre er det lett nok tilgjengelig til at de jeg henvender meg til - altså de som er redd for å dra tilbake på jobb - kan få en relativt grei oversikt over hva vi vet om covid-19, og hva slags informasjon våre myndigheter bygger sine avgjørelser på. 

På denne måten slipper de å tro på alle ryktene om at de blir ofret og er forsøkskaniner. 

Dette er altså informasjon som er tilgjengelig helt uten at man i det hele tatt behøver å like meg, tro på meg, eller være enig med meg, for å kunne lese og tro på. 

At du har en voldsom interesse i å skulle problematisere dette, må altså ha en helt annen motivasjon enn at du ønsker å opplyse folk eller hjelpe folk. 

Som tidligere nevnt har jeg mine mistanker om hvorfor mennesker ønsker å spre unødvendig frykt.

Jeg er ikke interessert i å krangle med deg, jeg er kun interessert i at de som ønsker det, skal kunne finne den informasjonen de behøver for å føle seg trygg på at de IKKE er forsøkskaniner.

Ikke mer enn oss andre prøvekaniner, i alle fall 🐰🐰🐰🙃

Anonymkode: 217db...857

Igjen viser du at du ikke er særlig opplyst, at du slenger ut av deg noen fraser som får det du sier til å høres litt mer troverdig ut.

Når det kommer til koronapandemien forholder ikke norske myndigheter seg først og fremst til NHI. Rett og slett fordi den informasjonen blir for mangelfull i dagens situasjon. Et privatdrevet nettsted som NHI har ikke sjanse til å være godt nok oppdatert til at norske myndigheter kan stole på dem i denne situasjonen. FHI og H.dir. har hundrevis av personer som jobber med dette (selv om de har fått redusert antall ansatte med noen hundre av denne regjeringen), og de greier heller ikke å være oppdaterte hele tiden eller å vurdere situasjonen riktig. Likevel har de bedre ressurser enn NHI har i akkurat denne situasjonen. Når du vurderer kildene dine er et av kriteriene å også vurdere dem opp mot hva som foregår. Skal du ha lett tilgjengelig informasjon om en tidligere kjent sykdom så er NHI et bra oppslagsverk for en oversikt, men skal man få dypere kunnskap, da må man gå videre til andre kilder. I en situasjon som koronapandemien, som endrer seg nærmest fra time til time, da må du gå til helt andre kilder for å være sikker på at du er oppdatert.

I tillegg bruker en måned gammel informasjon om en situasjon som endrer seg drastisk fra dag til dag og fra time til time, noe du også burde fått med deg blir feil - spesielt hvis du er helsepersonell, som du påstår du er...

Du sier du følger med, men du er ikke oppdatert om det seriøse medier har flommet over med i to dager.

Du har hevdet at du kan å tolke forskning, likevel stryker du på helt elementære områder gang på gang.

Du bruker utdatert informasjon. Du tolker ting som står feil.

Du kommer med helt feilaktige påstander gang på gang på gang.

Og du nekter å innrømme det når dine feil blir tilbakevist - også gang på gang, med oppdaterte og mer seriøse kilder.

Du har påstått at influensa er mer farlig for mennesker enn covid-19, og det er farlig feilaktig informasjon!

Du sier du vil gi informasjon som er lett tilgjengelig - men da må du først sørge for at du gir korrekt informasjon og oppdatert informasjon - og du feiler på begge deler.

 

 

Slik situasjonen er, er det ingen som vet hva riktig fremgangsmåte er. Så alle er i dag mer eller mindre prøvekaniner. Ingen vet hva som vil skje når de åpner opp barnehager og skoler og flere går tilbake på jobb. Og dette har også myndighetene sagt, at vi nå prøver oss frem, forsøker å gjøre det så kontrollert som mulig, men at ingen vet helt hva som skjer. De har derfor minnet om at hvis folk ikke følger de andre tiltakene (som vi vet for mange er blitt slappe på) så er det dårligere sjanser for at denne åpningen skal gå bra, og at også barnehager og skoler og firma som åpner må kunne følge de ganske strenge tiltakene for smittevernregler som fremdeles gjelder. Myndighetene har også sagt at hvis denne forsiktige åpningen ikke fungerer, dvs. at det blir for stor økning i antall smittede og syke som trenger sykehusbehandling, da må vi stenge ned igjen. De har vært veldig tydelig på dette. FHI har også sagt at vi vil få en markant økning i antall smittede og syke som trenger behandling, spørsmålet er bare når og hvor stor økningen blir.

Det er ikke frykt å påpeke alt dette, det er bare realistisk gjengivelse av det som finnes av kunnskap pr. i dag og det å påpeke at ingen vet. Det eneste som er helt, helt sikkert, det er at hver enkelt av oss MÅ fortsette å følge de tiltakene som myndighetene pålegger oss mtp. å hindre videre smittespredning. Så får vi bare håpe på at de tiltakene barnehager, skoler og de firmaene som snart får åpne, skal følge, at de er nok til å fortsatt ha en kontrollerbar smittespredning.

Men du, du må slutte å komme med all denne feilinformasjonen som du stadig kommer med i mange tråder, for det er farlig når du er så påståelig og hevder at du er helsepersonell og det du sier ikke stemmer!

Innse det og ta følgene av det!

 

Anonymkode: bdd7f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk har for øvrig lov å mene og tro og tenke og like det som de synes er best selv.

Å skulle leke diktator og påstå at folk som liker det jeg skriver er lite kritisk, blir altfor dumt.

Vi lever i et demokrati.

De aller fleste er oppegående nok til å danne sine egne meninger.

Og alle har rett på sine meninger. 

Forsøk på å sensurere meninger, og undertrykke menneskelige følelser, eller fremme utenforskap, er jo nettopp det folk ønsker å unngå.

Les HI!

Anonymkode: 217db...857

En ting til - jo, de som liker det du skriver er lite kritisk. Mye trolig fordi de ikke har helsekunnskap eller nok av det.

Et demokrati gir deg ingen rett til å drive bevisst feilinformasjon i en sak som i verste fall kan skade andre! Du trygger ingen når du stadig kommer med all denne feilinformasjonen og utdaterte kildehenvisninger.

Du har rett til å ha dine egne meninger, men du må følge forumets regler.

Myndighetene har også gått ut og advart folk mot å komme med feilaktig informasjon om dette viruset, noe du tydeligvis ikke bryr deg om.

 

Anonymkode: bdd7f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som før nevnt så bryr jeg meg ikke om hva du måtte finne på å mene om meg.

Du får bare fortsette å ergre deg over at jeg jobber for at sannheten skal på bordet, selv om det ikke er den «sannheten» som du mener er riktig.

Som du sikkert vet fra før, så har mennesker ulike meninger om hvordan man skal behandle fakta, selv de gangene man er enig om hva som er fakta. 

Jeg har tiltro til at de fleste her inne er helt greit opplyste og oppegående mennesker som er i stand til å vurdere selv hva de mener er riktig, av det vi to sier.

Vi bor i et land som normalt sett er opplyst.

Vi vet normalt sett hva som skjer rundt oss.

Denne gang har det vært mye på tapetet i lengre tid, og det har - utvilsomt! - skortet på opplysning fra myndighetene om hva konkret de mener at barnehager og skoler må forberede seg til, og hva de kan forvente. 

De har først sagt at dette viruset er fryktelig farlig. Det har de sagt for at folk skal ta på alvor at vi må holde oss hjemme, ikke dra på hytta, ikke dra på besøk.

Deretter sier de plutselig at nå skal folk tilbake på jobb!

Det er egentlig nokså forståelig at folk ikke ønsker å dra tilbake til jobb, siden myndighetene for bare noen dager siden fortalte hvor farlig viruset var, og hvor viktig det var å unngå smitte. 

Vel, årsaken til at de sa at viruset var så farlig, var at vi ikke har vaksine, og at det kunne se ut, basert på andre land, som om sykehusene ville bli overfylt og ikke alle kunne få hjelp.

Dette stemmer!

Men nå er altså smitten i Norge under kontroll, takket være alle som har holdt seg til anbefalingene om sosial distanse.

Så dermed er det lurt å slippe noen flere ut, pø om pø.

Alle kommer ut til slutt.

Men skoler og barnehager er altså ikke først ut.

Det var det butikkansatte og ansatte på landets sykehus og sykehjem som var. Og de går det veldig bra med.

Jeg sier som jeg gjorde på første side; Velkommen etter! :) 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Myndighetene har også gått ut og advart folk mot å komme med feilaktig informasjon om dette viruset, noe du tydeligvis ikke bryr deg om.

Nå er det nå jeg som jobber for at folk skal - og trygt kan - gjøre som myndighetene sier, av oss to.

Det er du som mener man ikke skal tro at ting er trygt, og dermed impliserer at myndighetene svikter de som jobber i barnehage og skole.

Veldig rart i grunn, at du refererer til myndighetene, kun hver gang dette passer deg, er du ikke enig?

Mennesker som har åpne og edle hensikter, pleier tross alt ikke hoppe fra en side til en annen, og støtte seg til vikarierende kilder.

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som før nevnt så bryr jeg meg ikke om hva du måtte finne på å mene om meg.

Du får bare fortsette å ergre deg over at jeg jobber for at sannheten skal på bordet, selv om det ikke er den «sannheten» som du mener er riktig.

Som du sikkert vet fra før, så har mennesker ulike meninger om hvordan man skal behandle fakta, selv de gangene man er enig om hva som er fakta. 

Jeg har tiltro til at de fleste her inne er helt greit opplyste og oppegående mennesker som er i stand til å vurdere selv hva de mener er riktig, av det vi to sier.

Vi bor i et land som normalt sett er opplyst.

Vi vet normalt sett hva som skjer rundt oss.

Denne gang har det vært mye på tapetet i lengre tid, og det har - utvilsomt! - skortet på opplysning fra myndighetene om hva konkret de mener at barnehager og skoler må forberede seg til, og hva de kan forvente. 

De har først sagt at dette viruset er fryktelig farlig. Det har de sagt for at folk skal ta på alvor at vi må holde oss hjemme, ikke dra på hytta, ikke dra på besøk.

Deretter sier de plutselig at nå skal folk tilbake på jobb!

Det er egentlig nokså forståelig at folk ikke ønsker å dra tilbake til jobb, siden myndighetene for bare noen dager siden fortalte hvor farlig viruset var, og hvor viktig det var å unngå smitte. 

Vel, årsaken til at de sa at viruset var så farlig, var at vi ikke har vaksine, og at det kunne se ut, basert på andre land, som om sykehusene ville bli overfylt og ikke alle kunne få hjelp.

Dette stemmer!

Men nå er altså smitten i Norge under kontroll, takket være alle som har holdt seg til anbefalingene om sosial distanse.

Så dermed er det lurt å slippe noen flere ut, pø om pø.

Alle kommer ut til slutt.

Men skoler og barnehager er altså ikke først ut.

Det var det butikkansatte og ansatte på landets sykehus og sykehjem som var. Og de går det veldig bra med.

Jeg sier som jeg gjorde på første side; Velkommen etter! :) 

Anonymkode: 217db...857

Du må slutte å uttale deg om alt dette, for du ser ikke helheten, og du fortsetter å nekte å innrømme at du stadig kommer med feil informasjon og fakta.

Nei, årsaken til at viruset er farlig er ikke bare fordi de ikke har vaksine! Viruset er i seg selv langt mer smittsomt og langt mer dødelig enn hva influensa er! I tillegg har ingen immunitet mot det fra før. Og på toppen av dette igjen kommer det at vi ikke har behandling og vaksine.

De tror og håper at de har kontroll, men de vet ikke. Det har myndighetene selv sagt, ved å innrømme at mørketallene er store. De vet ikke hvordan dette vil slå ut når de nå begynner å åpne igjen. De håper det er såpass under kontroll at det vil kunne kontrolleres videre, men de vet ikke. WHO advarer sterkt mot å lette på tiltakene før bl.a. testemuligheter, gode nok sporings- og isoleringsmuligheter og nok smittevernutstyr er på plass. Norge har fremdeles ikke nok testemuligheter, og smittevernutstyr har vi begrenset av.

Du jobber ikke for at sannheten skal komme på bordet når du gir folk feil opplysninger og helt unyansert informasjon og du bruker utdatert informasjon. Det er tildels grove feil du stadig har kommet med, og du nekter å innrømme dem. Det er helt uforsvarlig og det er ikke noe virkelig helsepersonell gjør! Du evner ikke å forstå og reflektere rundt helheten i situasjonen og du har ikke evne til å forstå det du leser siden du stadig gjentar det flere enn jeg har forsøkt å fortelle deg er feil. Selv når du får dokumentasjon på at du tar feil fortsetter du på samme måten.

Dette handler ikke hva jeg mener om deg, dette handler om at du fortsetter å late som om du er helsepersonell, fortsetter å spre falsk og feilaktig informasjon om viruset og dermed også sørger for at trådene du deltar i blir sporet av fordi dine feil må rettes av andre. Du må innse dine begrensninger!

 

Anonymkode: bdd7f...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...