Gå til innhold

Blir barn og lærere "forsøkskaniner" nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er enig med deg, jeg prøver bare å forklare den aggressive holdningen mange har her inne. Den er helt menneskelig, og den er mer naturlig hos yrkesgrupper som mangler kunnskap på dette området enn hos helsepersonell. 

Anonymkode: 0e22e...4d6

Jeg er sykepleier, og vet at frykt er noe av det aller mest ødeleggende for menneskers helse. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, EinFrosk skrev:

FHI ønsket jo å åpne tidligere, i den grad regjeringen har gått i mot medisinske vurderinger så er det ved å ha strengere tiltal lenger enn FHI anbefaler.

Ja, regjeringen har vært veldig tilbakeholden. 

Og dermed er det gått bedre med oss i Norge enn det er gått i mange andre land.

Det er altså ingen grunn til å tro at regjeringen plutselig tar mye dårligere avgjørelser enn før. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, regjeringen har vært veldig tilbakeholden. 

Og dermed er det gått bedre med oss i Norge enn det er gått i mange andre land.

Det er altså ingen grunn til å tro at regjeringen plutselig tar mye dårligere avgjørelser enn før. 

Anonymkode: 217db...857

Og så er vi et land som har bedre forutsetninger enn de fleste andre land. Ser jo at dette viruset rammer hardest de som allerede er lavest fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I klassen til den ene ungen gjelder dette store deler av klassen pga elev eller familie er i risikogruppen. Faktisk litt over halve klassen kommer ikke på skolen når den starter. Vet ikke hvordan det er med dere for håper jo ikke dette stemmer jevnt over. Har ikke sjekket med klassen til eldste da de ikke skal begynne helt ennå. Er spent på hvordan åpningen blir for har en magefølelse på at mange ikke vil møte opp.

Har dere gjort undersøkelser? 

Anonymkode: 33033...590

Imponerende oversikt du har over tall fra klassen. 
 

Hvilken undersøkelse mener du? At jeg skal ha stålkontroll over helsen til alle i familien? Nei, det har jeg ikke. Regner med folk vurderer dette selv. Så ser jeg ingen grunn til at vi som alle er friske, normalvektige og unge, skal holde oss innendørs når dette er tallene for hvem som blir hardt rammet.  

Anonymkode: 04cba...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Imponerende oversikt du har over tall fra klassen. 
 

Hvilken undersøkelse mener du? At jeg skal ha stålkontroll over helsen til alle i familien? Nei, det har jeg ikke. Regner med folk vurderer dette selv. Så ser jeg ingen grunn til at vi som alle er friske, normalvektige og unge, skal holde oss innendørs når dette er tallene for hvem som blir hardt rammet.  

Anonymkode: 04cba...75a

Foreldrene har snakket sammen for å finne ut av dette da så mange av barna fortalte at de ikke kom til å komme på skolen ved åpning uansett. Da er det selvfølgelig noe vi måtte undersøke videre da det har stor betydning. Men har tenkt litt på dette og lurer på om det bare er en tilfeldighet, men med 1.6 mill nordmenn i risikogruppen så er det vel kanskje ikke så rart. 

Anonymkode: 33033...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er slik jeg ser det at Erna sier at barnehagene skal få en «veileder for smittevern».

Alle som jobber i barnehage er vel redde for at dette blir betryggende ord på papiret men ting som i praksis blir vanskelig å gjennomføre uten at vi får mer ressurser. 

Dersom vi skal være tilstede for barna så er det nesten umulig å desinfisere og holde avstand. 

Jeg har vært på jobb i bhg de siste ukene og smittevern har vært greit å gjennomføre fordi vi har vært få barn (2-8 barn på 4 voksne) da er det rom for å vaske ofte og holde god avstand når en spiser.

Når vi derimot er 12 ett og to åringer (hvor de fleste har hatt «fri» i en måned og er usikre) og 4 voksne Har vi ikke et sekund ledig til noe annet enn å være der for de små. 

Jeg håper Erna og de gir betalingsfri for de som har mulighet til å holde barna sine hjemme slik at vi blir færrest mulig, eller eventuelt at vi får penger til mer  personal. 

Men veileder for barnehagene må ta hensyn til at ettåringene IKKE kan sitte med 1m avstand ved bordet og vi kan ikke være ute hele dagen for å begrense smitte. 

Jeg er positiv til at barnehagene åpner og at vi gjør det etter påske, men det må gjøres på en forsvarlig måte som gjør at personalet og foreldrene føler seg trygge. 

Anonymkode: 92e96...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er slik jeg ser det at Erna sier at barnehagene skal få en «veileder for smittevern».

Alle som jobber i barnehage er vel redde for at dette blir betryggende ord på papiret men ting som i praksis blir vanskelig å gjennomføre uten at vi får mer ressurser. 

Dersom vi skal være tilstede for barna så er det nesten umulig å desinfisere og holde avstand. 

Jeg har vært på jobb i bhg de siste ukene og smittevern har vært greit å gjennomføre fordi vi har vært få barn (2-8 barn på 4 voksne) da er det rom for å vaske ofte og holde god avstand når en spiser.

Når vi derimot er 12 ett og to åringer (hvor de fleste har hatt «fri» i en måned og er usikre) og 4 voksne Har vi ikke et sekund ledig til noe annet enn å være der for de små. 

Jeg håper Erna og de gir betalingsfri for de som har mulighet til å holde barna sine hjemme slik at vi blir færrest mulig, eller eventuelt at vi får penger til mer  personal. 

Men veileder for barnehagene må ta hensyn til at ettåringene IKKE kan sitte med 1m avstand ved bordet og vi kan ikke være ute hele dagen for å begrense smitte. 

Jeg er positiv til at barnehagene åpner og at vi gjør det etter påske, men det må gjøres på en forsvarlig måte som gjør at personalet og foreldrene føler seg trygge. 

Anonymkode: 92e96...ec1

Problemet er at mange tror at man skal holde barnehagen åpen og likevel hindre smitte mellom barn og voksne.

Det kan man ikke. 

Det er en utopi.

Man kan ikke hindre de som er inne i barnehagen å smitte hverandre. Desinfeksjon (utenom vanlig hygiene ved mat og dobesøk og bleieskift) er ingen vits når man er inne i barnehagen nå. 

Så når man skal tilbake i barnehagen er det de faste rutiner som skal gjelde. 

Det som ligger bak denne tanken er å ha en begrenset gruppe sammen - større enn før, og tettere sammen - men likevel begrenset. 

Det er derfor de kun åpner litt og litt. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Og så er vi et land som har bedre forutsetninger enn de fleste andre land. Ser jo at dette viruset rammer hardest de som allerede er lavest fra før av.

Helt riktig.

Vi har bedre tilbud dersom noen blir alvorlig syke. Det er kun de aller eldste og de som har underliggende sykdommer, som dør av covid-19 i Norge - enda mange unge og voksne er blitt smittet. 

Og det er det med influensa også. 

Ergo har vi god kapasitet. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat!

Vi som er under 70 og ikke er i risikogruppe behøver ikke bekymre oss. Influensa er farligere for oss, enn covid-19.

Men vi må alle unngå å oppsøke eldre og de i risikogruppene.

Når vi som er unge og friske er ferdig med å få covid-19, da kan vi treffe de eldre igjen. Jo fortere dette skjer, jo bedre!

Anonymkode: 217db...857

kan du dokumentere påstanden?

Anonymkode: 3a232...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt riktig.

Vi har bedre tilbud dersom noen blir alvorlig syke. Det er kun de aller eldste og de som har underliggende sykdommer, som dør av covid-19 i Norge - enda mange unge og voksne er blitt smittet. 

Og det er det med influensa også. 

Ergo har vi god kapasitet. 

Anonymkode: 217db...857

bare!?

Anonymkode: 3a232...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke på sikt hindre smitte. Det er heller ikke meningen at man skal hindre smitte. Jeg skjønner ikke hvor folk har fått det inntrykket av at vi kommer til å få færre syke og døde enn andre sammenliknbare land.

Det eneste vi gjør med de tiltakene vi har innført er å spre Utover tiden det tar for folk p bli smitte og alvorlig syke. Det finnes ingen kur eller vaksine ennå så vi er avhengig av å ha nok intensivplasser. Derfor må vi hindre at mange blir syke samtidig. Antall syke totalt sett kommer sannsynligvis til å bli det samme uansett på sikt. 

Anonymkode: 581d8...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er vel forsøkskaniner nå? Vi i dagligvarebutikker, butikker, på lagere, langs veiene med varer, bensintstasjoner o.s.v. har jo være ute hele tiden. Jobber i stor dagligvare med rundt 50 ansatte, ingen syke. Kjenner dog noen som har blitt syke, men det har vært personer som har vært direkte i kontakt med syke, og som er i en eller flere risikogrupper. På arbeidsplassen til hun ene ble kun 2 av 30 i åpent kontorlandskap syke, hun og den andre personen var begge overvektige og hadde astma. Hennes mann har astma, ble kun syk ala en mild influensa.

Anonymkode: 3fe5a...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

kan du dokumentere påstanden?

Anonymkode: 3a232...2f2

Ja!

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/covid-19-versus-influensa/?page=all

Ikke bare er vanlig influensa mer farlig for barn og gravide, enn covid-19.

Det står også at sjansen er høyere for at barn blir smittet av voksne, enn motsatt.

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

bare!?

Anonymkode: 3a232...2f2

Bare hva?

Er du i det hele tatt klar over hvor farlig influensa er?

Du burde sette deg inn i hvor farlig og dødelig influensa er, før du blir redd for covid-19. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonym bruker said:

Nå skal vi teste ut hvordan det går å åpne opp samfunnet litt igjen. De sa jo at det er mulig skole/bhg må stenge igjen hvis smitten øker. Og da er det de minste barna, opp tom. 4. klasse og lærere, assistenter, barnehagelærere osv som skal testes ut først. 

Jeg synes rett og slett dette er litt skummelt... Men det er sånn at de vil at smitten skal spres utover, og da er det disse som skal starte den videre spredningen da. Det BLIR jo sånn, selv om de jo selvfølgelig ikke sier det.

Er glad jeg bare har større barn.

Anonymkode: 156cc...86c

synes vi skal la tvilen komme tilgode jeg, synes dere overdriver her inne. De hadde aldri sendt tilbake hvis det var utrygt

Anonymkode: 4f7e3...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvor folk har fått det inntrykket av at vi kommer til å få færre syke og døde enn andre sammenliknbare land.

Vi får ikke færre syke, men vi kan helt fint få færre døde. Det er nettopp derfor man sprer dette utover. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør de på sykehjem også.

Det gjør de de fleste steder. 

Derfor er det fint at man ikke blir så syk av covid-19 som man blir av influensa, f.eks. Og at barn tåler covid-19 veldig mye bedre enn de som bor på sykehjem eller er innlagt på sykehus. 

Anonymkode: 217db...857

Bare for diskusjonens skyld; 

Da jeg opererte kneet, brydde jeg meg fint lite hvem som var kirurg, anestesilege, sykepleier eller resepsjonist. Da jeg fødte brydde jeg meg ikke om hvem som var jordmor eller barselpleier. Jeg har ingen problemer med å handle mat e.a av en ukjent person i kassa på Rema. Jeg ser at det er flust av stillingsprosenter på sykehjem og eldresenter. Man kan ha vakter 3.hver helg f.eks. (hvor kjent er/blir man for brukerne da?) 

Men jeg hadde aldri levert barnet mitt til totalt fremmede uten en god tilvenning først. Der er forskjellen. 

Bare for å presisere; jeg er ikke redd for å dø av dette viruset, jeg er mer spent på åpning og å se hvordan det tar i vei. Gleder meg masse til å se barna "mine" igjen! 

Anonymkode: 8cf11...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Bare for diskusjonens skyld; 

Da jeg opererte kneet, brydde jeg meg fint lite hvem som var kirurg, anestesilege, sykepleier eller resepsjonist. Da jeg fødte brydde jeg meg ikke om hvem som var jordmor eller barselpleier. Jeg har ingen problemer med å handle mat e.a av en ukjent person i kassa på Rema. Jeg ser at det er flust av stillingsprosenter på sykehjem og eldresenter. Man kan ha vakter 3.hver helg f.eks. (hvor kjent er/blir man for brukerne da?) 

Men jeg hadde aldri levert barnet mitt til totalt fremmede uten en god tilvenning først. Der er forskjellen. 

Bare for å presisere; jeg er ikke redd for å dø av dette viruset, jeg er mer spent på åpning og å se hvordan det tar i vei. Gleder meg masse til å se barna "mine" igjen! 

Anonymkode: 8cf11...2d7

Jeg er ikke her «bare for diskusjonens skyld».

Det er veldig fint at du FØLTE deg like trygg på sykehus, som du ville ha gjort med andre sykepleiere og leger.

Men sannheten er at du BLE tryggere behandlet med faste ansatte som kjenner rutinene godt, vet hvor de finner utstyr, og er vant med å samarbeide med hverandre, enn hva du ville blitt med bare innleide leger og sykepleiere som ikke vet noen verdens ting de første dagene og ukene.

Det er altså ikke kun dine følelser, eller kun din begrensede innsikt, som blir hensyntatt, når landet nå åpner igjen.

Det er den samlede kunnskap fra både nordmenn og mennesker verden over, både fra fortid og nåtid, om både arbeidsliv og helse, som man bruker til å ta avgjørelser på. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tenker så feil at det er latterlig. Det er ingen som faktisk vet NOK om covid-10 til å vite utfallet av dette. Hvorfor gamle med barna våre og sende de ut til noe vi ikke vet noe om? Den aldersgruppen det er MEST smitte er barnehagebarna og barneskolen. De barna forstår ikke 2 meters avstand og hvordan skal det funke når barn må trøstes? Det er umulig. Barn nyser og hoster og tenker ikke hver gang på å snu seg vekk eller ta armen over. De har ikke evnen til å huske det. Barn leker sammen og tar på alle lekene som igjen fører til smitte. Tenk da at ETT barn blir smittet og smitter hele huset, som igjen går på jobb og skole og smitter videre der. Da er det plutselig mange som blir syke. Selv om man kanskje ikke blir like syke eller legger merke til smitten så er de fortsatt smittebærere. 

Å si at barn ikke blir syke er feil. Det er mange unge i Østfold som er smittet. Flere spedbarn og småbarn i verden er smittet der et av de døde av viruset. Så jeg tenker du er naiv.

Anonymkode: 80247...37e

Bare lurer... når skal vi da noen gang sende dem ut igjen. ? Noe det har vært bred enighet i fra forskerne er at dette viruset har kommet for å bli.. bi kam stenge så mye vi vil, men det vil blusse opp igjen som andre influensa typer...

Virus er ALLTID en risiko. Om det er noro virus, meslinger ect. Det vil alltid være barn som blir alvorlig syke. I januar var det 2 tenåringer som døde av vanlig influensa. Helt tragisk så klart.. 

Så langt av alle som er smittet er det jo helt klart at barn blir mindre syke og de studiene som er viser at de smitter mindre...

Er det da galt å stole på ekspertene som hele tiden(bred enighet i flere land) har sagt at det ikke er nødvendig å stenge bhg og skoler? 
 

Det er oss voksne det er mer skummelt med. Det er viktig at de som kan holder seg til hjemmekontor. Det er vi som forflytter oss mer, fester, har møtevirksomhet , drar på bensinstasjoner , butikker ,restauranter , teater, hotellturer festivaler osv, osv.. og dette er det jo fortsatt tiltak på.. 

Så føler meg faktisk trygg på det ekspertene sier (flertallet) at det er trygt nok. 
 

Nettopp fordi jeg ikke er ekspert /forsker, så velger jeg å høre på ekspertisen ... Det er derfor jeg har vaksinert barna mine, ikke lar dem spise hva de vil, pusser tenner osv...

 

Anonymkode: b308d...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet er at mange tror at man skal holde barnehagen åpen og likevel hindre smitte mellom barn og voksne.

Det kan man ikke. 

Det er en utopi.

Man kan ikke hindre de som er inne i barnehagen å smitte hverandre. Desinfeksjon (utenom vanlig hygiene ved mat og dobesøk og bleieskift) er ingen vits når man er inne i barnehagen nå. 

Så når man skal tilbake i barnehagen er det de faste rutiner som skal gjelde. 

Det som ligger bak denne tanken er å ha en begrenset gruppe sammen - større enn før, og tettere sammen - men likevel begrenset. 

Det er derfor de kun åpner litt og litt. 

Anonymkode: 217db...857

Dette er mine tanker også, når vi først åpner barnehagene må det jo være det vante og trygge vi skal tilby barna. Vi bør rydde vekk flest mulig leker, være nøye med hygiene, sørge for at foreldre kan levere og hente utendørs, holde grupper mest mulig på egne grupperom og være mye ute. Men de danske retningslinjene sa faste lekegrupper på 3-5 barn i lekesoner, så stor plass har ikke de fleste barnehager i Norge, verken ute eller inne. 
 

Usikker på om alle barn får tilbud om å returnere til barnehagen 20. april i vår kommune. Vi har kun to barn med rett på samfunnskritisk plass og ingen barn vi er bekymret for. 

Anonymkode: 6ab99...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke her «bare for diskusjonens skyld».

Det er veldig fint at du FØLTE deg like trygg på sykehus, som du ville ha gjort med andre sykepleiere og leger.

Men sannheten er at du BLE tryggere behandlet med faste ansatte som kjenner rutinene godt, vet hvor de finner utstyr, og er vant med å samarbeide med hverandre, enn hva du ville blitt med bare innleide leger og sykepleiere som ikke vet noen verdens ting de første dagene og ukene.

Det er altså ikke kun dine følelser, eller kun din begrensede innsikt, som blir hensyntatt, når landet nå åpner igjen.

Det er den samlede kunnskap fra både nordmenn og mennesker verden over, både fra fortid og nåtid, om både arbeidsliv og helse, som man bruker til å ta avgjørelser på. 

Anonymkode: 217db...857

Hvorfor diskuterer du i et forum da? 

Og du vet du kan bruke kursiv i stedet for caps lock? 

Anonymkode: 8cf11...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er mine tanker også, når vi først åpner barnehagene må det jo være det vante og trygge vi skal tilby barna. Vi bør rydde vekk flest mulig leker, være nøye med hygiene, sørge for at foreldre kan levere og hente utendørs, holde grupper mest mulig på egne grupperom og være mye ute. Men de danske retningslinjene sa faste lekegrupper på 3-5 barn i lekesoner, så stor plass har ikke de fleste barnehager i Norge, verken ute eller inne. 
 

Usikker på om alle barn får tilbud om å returnere til barnehagen 20. april i vår kommune. Vi har kun to barn med rett på samfunnskritisk plass og ingen barn vi er bekymret for. 

Anonymkode: 6ab99...f8b

Hva slags retningslinjer som kommer til å finnes, er ikke godt å si, de har litt tid å bestemme dette.

Jeg personlig, som har jobbet i barnehage, er utdannet sykepleier, og fulgt med på hva de har funnet ut om covid-19, mener at de burde fokusere mer på å trygge de ansatte på hvor lite farlig dette er, særlig for de som er i barnehagen (hovedsakelig barn og kvinner i fertil alder) sammenlignet med vanlig sesonginfluensa, fremfor å snakke om tiltak i barnehagen. 

Det beste tiltaket vi har, mener jeg, er å fortsette å skjerme de eldre og de i risikogruppene, mens vi andre forter oss å bli ferdig smittet (og eventuelt syk med en lettere «influensa»).

Vi må starte smått, men alle utenom eldre og risikogrupper, skal før eller siden tilbake. 

Etter dette kan vi gjenåpne hele landet, operere folk i beinet, behandle kreftpasienter, treffe bestemor og bestefar, jobbe som vanlig, gå på kafé og konsert.

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor diskuterer du i et forum da? 

Og du vet du kan bruke kursiv i stedet for caps lock? 

Anonymkode: 8cf11...2d7

Når jeg diskuterer, er jeg åpen for andres innspill. I denne tråden er jeg ikke det, her er jeg KUN for å knuse myter.

Ja, det vet jeg. Men jeg er voksen og velger selv hva jeg vil bruke. Hvis dette plager deg veldig, vil jeg anbefale deg å finne noen rundt deg, å snakke med de i stedet for å sitte her og irritere deg. 

Anonymkode: 217db...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva slags retningslinjer som kommer til å finnes, er ikke godt å si, de har litt tid å bestemme dette.

Jeg personlig, som har jobbet i barnehage, er utdannet sykepleier, og fulgt med på hva de har funnet ut om covid-19, mener at de burde fokusere mer på å trygge de ansatte på hvor lite farlig dette er, særlig for de som er i barnehagen (hovedsakelig barn og kvinner i fertil alder) sammenlignet med vanlig sesonginfluensa, fremfor å snakke om tiltak i barnehagen. 

Det beste tiltaket vi har, mener jeg, er å fortsette å skjerme de eldre og de i risikogruppene, mens vi andre forter oss å bli ferdig smittet (og eventuelt syk med en lettere «influensa»).

Vi må starte smått, men alle utenom eldre og risikogrupper, skal før eller siden tilbake. 

Etter dette kan vi gjenåpne hele landet, operere folk i beinet, behandle kreftpasienter, treffe bestemor og bestefar, jobbe som vanlig, gå på kafé og konsert.

Anonymkode: 217db...857

Vet at min kommune, arbeidsgiver har tyvstartet ved å kikke på de danske retningslinjene, før vi får våre 16. april. Håper de som sitter og lager norske retningslinjer velger en annen tilnærming. 
 

Jeg synes også det underkommuniseres at vi blir smittet mange av oss, og at det er en ønsket strategi. De lover at det skal være trygt å sende sine barn tilbake til barnehage og skole, men håper ikke foreldre tror det betyr at det ikke finnes smitterisiko. 
 

Tar med meg din info videre. 

Anonymkode: 6ab99...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Foreldrene har snakket sammen for å finne ut av dette da så mange av barna fortalte at de ikke kom til å komme på skolen ved åpning uansett. Da er det selvfølgelig noe vi måtte undersøke videre da det har stor betydning. Men har tenkt litt på dette og lurer på om det bare er en tilfeldighet, men med 1.6 mill nordmenn i risikogruppen så er det vel kanskje ikke så rart. 

Anonymkode: 33033...590

Men at de ikke vil sende barna er jo ikke det samme som å være i risikogruppe. De fleste i risikogrupper er jo eldre, høyt blodtrykk er langt mer vanlig for de over 60. Det er de som er største andel av de 1,6 mill. Det viser det seg jo også at ved f eks astma, så vil allikevel barn ha mildere sykdomsforløp enn eldre. Tallene her viser jo helt tydelig at det å bli alvorlig syk eller dø av covid-19 når du er 40 eller yngre er svært lite sannsynlig. 

Anonymkode: 04cba...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...