Gå til innhold

«Hvordan fikk du baby i magen mamma?». Hva svarer dere andre en 5åring?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

5åringen lurer på hvordan frøet kommer inn i magen til mamma, det spørsmålet har jeg ikke besvart da jeg ikke har noe barnevennlig svar  😅.

Det er helt barnevennlig å fortelle at når mannen er voksen så bruker han tissen sin til å så frø med.

At han bruker den til å tisse med når han må tisse, og til å lage barn med når han har lyst til å få et barn.

At det som skjer når man lager barn heter sex. Og at mange voksne har sex uten at det alltid blir et barn. 

Og at noen ganger prøver man å lage et barn og så blir det to barn i stedet. Kjenner dere noen tvillinger, tro?

Her må man bare leke at man er et barn og være nysgjerrig selv. 

Anonymkode: bf2bb...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når vesla spør, hvorfor må du bruke bleie mamma så svarer jeg fordi jeg har mensen. Hva er mensen, så sier jeg det. Ferdig snakka. En annen gang spør hun, hvorfor får man mensen, så svarer jeg på det. Så lurer hun på hvordan babyen til mammaen til venninna hennes kom inn i magen så svarer jeg på dét. 
Lettere å forstå nå hva jeg mener?

Ja, dette er en god metode!

Det er en mye bedre forklaring til HI enn å bare si «jeg forteller sannheten!»

Det er en av de over som forteller at hun pratet i en hel time med en 4-åring om dette, og det er altfor mye, mener jeg. 

Din metode er det som passer for barn under skolealder. 

Anonymkode: bf2bb...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det akkurat slik det er , naturligvis. Har aldri spurt igjen. 
Har også sagt at homofile kan kjøpe barn i Danmark og forklart hvordan det kan gjøres. 

Anonymkode: e0737...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Anonym bruker said:

Vi har forklart at man trenger ett frø fra en mamma Og en pappa for å lage en baby. At bare voksne kan lage barn PG frøene smelter sammen å blir til en baby. Forteller dere mer detaljer om penis inni mors vagina eller hvor detaljerte er dere? 5åringen lurer på hvordan frøet kommer inn i magen til mamma, det spørsmålet har jeg ikke besvart da jeg ikke har noe barnevennlig svar  😅.

Anonymkode: 8cb3e...1a0

jeg angrer faktisk på at jeg sa det før ,han vet alt nå pga fadderen hans i 5 klasse fortalte det 😅

Anonymkode: a241e...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, dette er en god metode!

Det er en mye bedre forklaring til HI enn å bare si «jeg forteller sannheten!»

Det er en av de over som forteller at hun pratet i en hel time med en 4-åring om dette, og det er altfor mye, mener jeg. 

Din metode er det som passer for barn under skolealder. 

Anonymkode: bf2bb...297

Jeg blir like overrasket hver gang brukere her inne kan forestille seg en hel situasjon ut fra få ord.

Han ville vite hvordan babyer ble til. To av vennene hans hadde fått småsøsken, og han ville vite alt om hvorfor magen var stor, hvordan babyen kom ut og hvordan den vokste inni magen. Så jeg tok meg god tid, satte meg ned og besvarte alle spørsmål. Vi hadde også en bok vi kunne se i. Det var ikke et påtvunget foredrag, som du tydelig ser for deg. 

Anonymkode: 452e6...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir like overrasket hver gang brukere her inne kan forestille seg en hel situasjon ut fra få ord.

Han ville vite hvordan babyer ble til. To av vennene hans hadde fått småsøsken, og han ville vite alt om hvorfor magen var stor, hvordan babyen kom ut og hvordan den vokste inni magen. Så jeg tok meg god tid, satte meg ned og besvarte alle spørsmål. Vi hadde også en bok vi kunne se i. Det var ikke et påtvunget foredrag, som du tydelig ser for deg. 

Anonymkode: 452e6...c88

Nettopp!

Man må bruke flere ord!

Man kan ikke bare si «samtalen varte en time» eller «jeg forteller sannheten».

Man må bruke ordene på en måte som gjør at man klarer å formidle det man ønsker å si, i stedet for å bare slenge ut noe og håpe at den andre forstår hva man mener.

Helt utrolig at mennesker som ikke klarer å formidle ting til voksne, en gang, forventer at vi skal lytte til dere om hvordan man formidler ting til barn. 

Anonymkode: bf2bb...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp!

Man må bruke flere ord!

Man kan ikke bare si «samtalen varte en time» eller «jeg forteller sannheten».

Man må bruke ordene på en måte som gjør at man klarer å formidle det man ønsker å si, i stedet for å bare slenge ut noe og håpe at den andre forstår hva man mener.

Helt utrolig at mennesker som ikke klarer å formidle ting til voksne, en gang, forventer at vi skal lytte til dere om hvordan man formidler ting til barn. 

Anonymkode: bf2bb...297

Beklager. Jeg antok du visste hvordan barn ble til, og at det ikke var nødvendig å forklare for deg 😉

Snakk om å lage problemer ut av ingenting😂

Anonymkode: 452e6...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Beklager. Jeg antok du visste hvordan barn ble til, og at det ikke var nødvendig å forklare for deg 😉

Snakk om å lage problemer ut av ingenting😂

Anonymkode: 452e6...c88

?

Tråden handler om kommunisere, ikke om å lage barn. 

Anonymkode: bf2bb...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...