Gå til innhold

Føler ikke barnehagen bryr seg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er med lærere som med sykepleiere: De gjør en jobb, de følger ikke et kall. Lærerne bryr seg nok om barna, men de ringer fordi det er en del av jobben deres. Sykepleiere synes sikkert synd på de syke, men de pleier dem fordi det er jobben deres.

Anonymkode: a8d72...fe7

Ja, og inkludert i den pleien så er det å følge opp pasienter når de av noen årsak ikke er på institusjonen, særlig når planen er at de skal tilbake. 

Har ALDRI møtt en sykepleier med så råtne holdninger som dette! 

Anonymkode: 2c508...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og inkludert i den pleien så er det å følge opp pasienter når de av noen årsak ikke er på institusjonen, særlig når planen er at de skal tilbake. 

Har ALDRI møtt en sykepleier med så råtne holdninger som dette! 

Anonymkode: 2c508...b5a

Og lærere følger opp elever hjemme av samme årsak.

Hvis barnehage/skole ikke følger opp, så er det ikke greit. Men man kan ikke forvente at lærere og barnehageansatte ringer i ett kjør fordi de bryr seg så veldig. De har en jobb å gjøre.

Anonymkode: a8d72...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og lærere følger opp elever hjemme av samme årsak.

Hvis barnehage/skole ikke følger opp, så er det ikke greit. Men man kan ikke forvente at lærere og barnehageansatte ringer i ett kjør fordi de bryr seg så veldig. De har en jobb å gjøre.

Anonymkode: a8d72...fe7

Tvilsomt!

Hvis de holdningene du kommer med her, er representativt for de ansatte i barnehage, så er det ikke lengre snakk om at man gjør en jobb.

Det å sitte og slarve, skjelle ut foreldrene og svare nebbete at man har som jobb å dømme andre, er ikke å utføre en jobb, det er å utgjøre et problem som små barn og deres familier - ja, landets fremtid - kommer til å måtte lide for. 

Anonymkode: 2c508...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tvilsomt!

Hvis de holdningene du kommer med her, er representativt for de ansatte i barnehage, så er det ikke lengre snakk om at man gjør en jobb.

Det å sitte og slarve, skjelle ut foreldrene og svare nebbete at man har som jobb å dømme andre, er ikke å utføre en jobb, det er å utgjøre et problem som små barn og deres familier - ja, landets fremtid - kommer til å måtte lide for. 

Anonymkode: 2c508...b5a

Å dømme andre er ikke jobben min. Det gjør jeg på fritida.

Anonymkode: a8d72...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å dømme andre er ikke jobben min. Det gjør jeg på fritida.

Anonymkode: a8d72...fe7

Du svarte nå ja på at du trodde det var det du ble lønnet for.

Anonymkode: 2c508...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du svarte nå ja på at du trodde det var det du ble lønnet for.

Anonymkode: 2c508...b5a

Jeg gikk ut fra at du mente i overført betydning, at det kommer noe godt ut av det. Og det tror jeg.

Du vet ikke hva heg får betalt for.

Anonymkode: a8d72...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet ikke hva heg får betalt for.

Anonymkode: a8d72...fe7

Haha, nei, det har du rett i!

Men jeg bruker jammen også en del av fritiden min på å «spekulere» ;) 

Anonymkode: 2c508...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er med lærere som med sykepleiere: De gjør en jobb, de følger ikke et kall. Lærerne bryr seg nok om barna, men de ringer fordi det er en del av jobben deres. Sykepleiere synes sikkert synd på de syke, men de pleier dem fordi det er jobben deres.

Anonymkode: a8d72...fe7

Jeg har absolutt tro på at de i vår bhg har et "kall". Litt feil å kalle det det, men de savner oppriktig barna, og man føler kjærligheten de har til dem. Men dette er ikke noe som er spesielt for tiden vi er inne i nå, de ansatte er slik alltid. Så det føles så godt å ha slike mennesker som passer på det mest dyrebare vi har. Dette er dessverre ikke likt rundt omkring. Har hørt mye ulik praksis. En venninne av meg hadde barnet sitt i en stor andelsbarnehage, hvor det var stor rullering på de ansatte. Gjennomsnittstid 7 mnd! Og til stadighet var det vikarer fra Adecco. Det sier seg selv at disse ikke knytter samme båndene. Jeg håper at de fleste som jobber med mennesker, også gjør det fordi de bryr seg, uavhengig hvilke yrke. 

Anonymkode: c2c63...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke blitt oppringt. Tar det som et tegn på at de ansatte i barnehagen har full tillit til at vi som barnets foreldre klarer å ivareta barna våre på en god måte mens de er hjemme. Barnehage er et utmerket tilbud, og de som jobber der er fantastiske mennesker som jeg vet gjør en innsats for barna mine, men når barna ikke er i barnehagen så er de «overflødige».

Det de riktignok gjør er å legge ut fine, morsomme hilsener på Facebook. Det liker barna 😊

Anonymkode: cad13...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, nei, det har du rett i!

Men jeg bruker jammen også en del av fritiden min på å «spekulere» ;) 

Anonymkode: 2c508...b5a

Kos deg med det! 😄

Anonymkode: a8d72...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det de riktignok gjør er å legge ut fine, morsomme hilsener på Facebook. Det liker barna 😊

Anonymkode: cad13...76b

Men det er jo det man etterlyser. En form for kontakt.

Bedre at de henvender seg direkte til ungene, slik du skriver om her, enn at de kun ringer foreldrene. 

Anonymkode: 2c508...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

So fucking what, HI. Barnehagen er en tjeneste du kjøper fordi du ikke sjøl har ungen på dagtid, ikke noen som i noen som helst forstand har noe med deg eller ungen å gjøre. Ditt ansvar. 

Anonymkode: 6249d...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

Synes ikke jeg er hårsår. Men, her henter vi barnet en torsdag, fortsetter i jobbene våre på kryss og tvers av hverandre og hører ingenting. 
Ikke en indikasjon på hva som skjer, at de savner ungene, en god påske hilsen eller noe. 
Det første jeg gjorde i jobben min var å sikre god dialog med de andre ansatte hos oss. Jeg har snakket med de, ønsket de god påske osv. 
 

Synes det er rart. Sender barnet ditt hver dag ellers, setter min lit til disse fantastiske menneskene, så hører vi ingenting når verden er i en omfattende krise. 
Ble litt skuffet når de hadde ringt flere. 
 

Ellers ingenting å klage på, de er supre alle sammen☺️

Anonymkode: d5661...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

So fucking what, HI. Barnehagen er en tjeneste du kjøper fordi du ikke sjøl har ungen på dagtid, ikke noen som i noen som helst forstand har noe med deg eller ungen å gjøre. Ditt ansvar. 

Anonymkode: 6249d...21e

Det er nettopp det det er!

Og med så stor etterspørsel etter barnehageplass og så liten reell konkurranse mellom barnehagene om å yte et godt tilbud, så kan de ansatte i praksis oppføre seg (nesten) så sløvt og ekkelt som de bare vil, og de beholder likevel jobben. 

Men ingen vettuge folk ønsker å overlate ungene sine til folk som oppfører seg sløvt og ekkelt. 

Og dermed slutter folk å føde barn.

Noe som statsministeren er bekymret for. 

Hun burde dermed være meget interessert i å få på plass en reell konkurranse i barnehagen. Konkurranse om å tilby barnefamilier et anstendig alternativ, med trygge, voksne, tillitsvekkende omsorgspersoner.

Dermed ville de som hyler og slarver måtte se seg om etter en annen jobb. 

Anonymkode: 2c508...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...