Gå til innhold

Baby gråt når jeg målte om hun hadde feber


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det fordi det gjorde vondt? 😔

Anonymkode: 9a086...461

Var det i rumpa? Tok du litt vaselin på før du målte? Alle babyer gråter litt når de blir kledd av og skal måles. Ikke være engstelig for at du gjorde baby vondt. Det er fint du sjekker tempen❤🌷

Anonymkode: 83877...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi hylskreik då eg har målt ho under armen. Trur nok det er kulden, og det at eg held armen nede som virker påtrengende og ubehageleg. Men eg har latt ho «leike» med termometeret og vi lytter saman etter «PIPA», som ho kallar termometeret. Tok nokre dagar før ho var komfortabel med å bli målt. No er det rett opp i sofaen og opp med armen med ein gong ho ser termometeret. 

Anonymkode: e379c...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gjøre litt vondt å måle tempen i stumpen hvis man ikke slapper godt av. Smør vaselin på, avled med noe gøy og bøy bena godt opp, så går det lettere. 

Anonymkode: 6d493...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en panne eller øretermometer. Det er så sjeldent man trenger veldig nøyaktig måling 

Anonymkode: d7032...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke vondt. Men hun er vel ikke helt i slaget, termometer er ikke gøy og det kan være litt kaldt.

 

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp en panne eller øretermometer. Det er så sjeldent man trenger veldig nøyaktig måling 

Anonymkode: d7032...2ed

Helt enig! Det er absolutt nøyaktig nok, og du kan evt pipe den etpar ganger, om du er i tvil. 

Anonymkode: 31bb1...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termometer er gjerne litt kaldt, men hvis du bruker termometerbeskyttelse og vaselin på, så er det ikke så kaldt.

Anonymkode: a82af...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp en panne eller øretermometer. Det er så sjeldent man trenger veldig nøyaktig måling 

Anonymkode: d7032...2ed

Pannetermometer har vel visst seg å ofte være veldig unøyaktige?

Anonymkode: a82af...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pannetermometer har vel visst seg å ofte være veldig unøyaktige?

Anonymkode: a82af...87b

Det er det man bruker på legevakten. Dessuten er det bare å pipe et par ganger, så får man korrigert for eventuelle unnavridninger og feiltreff. 

Anonymkode: 31bb1...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du. Alle gjør det. Ikke forvent noe annet, og du er ikke ond. Min på 5 skriker og hater det enda. Så konverterte til øretermometer jeg og, men bare på eldste. Rompa er best for de under 2 mener jeg, der er nyansene i temp avgjørende for hva man skal gjøre med situasjonen. 

Anonymkode: 0e545...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rompa er best for de under 2 mener jeg, der er nyansene i temp avgjørende for hva man skal gjøre med situasjonen. 

Hva mener du med det?

Rektal måling er bedre enn under armen, med samme typen temperaturmåler. Men det er ikke bedre enn å bruke termometer som er lagt for å scanne temperaturen. 

Det er uansett almenntilstanden til barnet man skal ta hensyn til, når man skal finne ut hva man skal «gjøre med situasjonen». 

Anonymkode: 31bb1...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...