Gå til innhold

Betale røyk for ei fattig venninne?☀️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Svake mennesker bør virkelig ikke oppmuntres til å fortsette. Hvem er det som røyker i 2020?

Anonymkode: ef3c1...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hadde bedt henne gi faen i røyken. Hun er jo passe dum spør du meg. Hun har dårlig råd, å lite til overs til barna, å så røyker hun. Dum som er brød spør du meg. 

Anonymkode: 23f0e...611

Mens du derimot fremstår som uhyre intelligent. 

Anonymkode: 69e8a...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Svake mennesker bør virkelig ikke oppmuntres til å fortsette. Hvem er det som røyker i 2020?

Anonymkode: ef3c1...b65

Selv er du naturligvis feilfri. Eller er det bare noe annet med «riktige» feil? 

Anonymkode: 69e8a...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja gjorde det for jeg har vært der før. Kan være det beste for mor og barn er at hun får seg den røyken. Faktisk!!

Anonymkode: 6c95d...b06

Pissprat! 

Anonymkode: 23f0e...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv er du naturligvis feilfri. Eller er det bare noe annet med «riktige» feil? 

Anonymkode: 69e8a...8c8

Jeg har aldri prioritert noe som gjør at familien min blir sittende i fattigdom, nei. Det gjør hun. Og det er det ingen unnskyldninger for.

Anonymkode: ef3c1...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært venn med en taper som er blakk og velger å røyke ! 

Anonymkode: e01e9...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri prioritert noe som gjør at familien min blir sittende i fattigdom, nei. Det gjør hun. Og det er det ingen unnskyldninger for.

Anonymkode: ef3c1...b65

Skulle tro hun var heroinist. Men det er jo godt at du aldri selv har hatt behov for litt overbærenhet og empati fra dine medmennesker. 

Anonymkode: 69e8a...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke vært venn med en taper som er blakk og velger å røyke ! 

Anonymkode: e01e9...89b

Det hadde ikke vært et tap for henne uansett

Anonymkode: 83220...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvit_bil
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde ikke vært venn med en taper som er blakk og velger å røyke ! 

Anonymkode: e01e9...89b

Ts? Prøv å lag en tråd der du synes venninna di er fattig lus som aldri kan dra på kafe med deg, men røyker....

da skriver sikkert samme personen at «du er ihvertfall en dårlig venninne som omtaler henne slik»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutes ago, Hvit_bil said:

Ts? Prøv å lag en tråd der du synes venninna di er fattig lus som aldri kan dra på kafe med deg, men røyker....

da skriver sikkert samme personen at «du er ihvertfall en dårlig venninne som omtaler henne slik»

Må være bedre å omtale henne som lavstatusmenneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred for noen svar. Jeg har venninner som tjener over en halv million i året, og venner som er blakk hele året. Jeg har venner som røyker, ikke røyker, snuser og ikke snuser. Flesteparten gjør det ikke. 
Som min venninne hadde jeg selvsagt betalt en pakke røyk for henne. Det er ikke snakk om å finansiere tobakk-forbruket, men å være en venn med en enkel gest en gang i blant. 

Det er ikke min jobb å belære, veilede og oppdra min venninne! Det er hennes valg å røyke og jeg støtter henne for personen hun er og de valgene hun tar. Hva hun mener er best for henne er ikke nødvendigvis samme sannhet for meg, men det må jeg respektere. Vil hun ha røyk, så må hun gjerne røyke for min del. Hennes valg, og mitt valg å være snill og grei og spandere en røykpakke eller et kilo epler.

Anonymkode: 286e8...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis delte meninger her. Røyker et betent tema fordi røykere blir kraftig stigmatisert i dag og utstøtt fra samfunnet. Bokstavelig talt. Jeg er likevel blant dem som ikke ville spandert denne pakken med røyk. Av prinsipp. Røyk er vel en av de dyreste uvanene man kan ha. Og de aller fleste kan lære seg å vende seg av med. På samme måte krever jeg alltid når vi er flere som handler sammen til feks en hyttetur og spleiser på regningen ...at sigaretter betales for seg selv. To pk sigaretter koster fort like mye som flere middagsmåltid...

Tipper de fleste av dem som støtter at du skal spandere røyken på venninna de har vært eller er røykavhengige selv.

Jeg har selv røykt før jeg fikk barn, men hadde ikke veldig store problemer med å slutte. Det ligger mye i hjernen.

Krev pengene tilbake for røyken og kjøpet stort påskeegg med velværeprodukter o.li stedet. Ligger mye mer kjærlig tanke og godt vennskap i det.

Anonymkode: a8a2b...194

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/7/2020 at 10:26 AM, Anonym bruker said:

Har ei venninne, eller god bekjent som jeg kjøpte med røyk til. Hun er fattig, har lite penger til overs og barn. Jeg har Ok med penger, såpass at jeg kan sløse og vi er to voksne her hjemme. Ville du spandert røyken, eller skulle du hatt tilbake pengene? Snakk om 150kr. Samtidig er det jo en unødvendig ting å kjøpe, mat hadde vært noe annet.

Anonymkode: 2d83c...78b

ja det hadde jeg

Anonymkode: edbd9...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...