Gå til innhold

Betale røyk for ei fattig venninne?☀️


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei venninne, eller god bekjent som jeg kjøpte med røyk til. Hun er fattig, har lite penger til overs og barn. Jeg har Ok med penger, såpass at jeg kan sløse og vi er to voksne her hjemme. Ville du spandert røyken, eller skulle du hatt tilbake pengene? Snakk om 150kr. Samtidig er det jo en unødvendig ting å kjøpe, mat hadde vært noe annet.

Anonymkode: 2d83c...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne gjort det én gang, men så ville jeg ikke sponset uvanen mer. Tenker at siden hun har barn er ikke dette den beste tiden å slutte på. Har sett hva nikotinabstinenser kan gjøre med humøret. Min far røkte, og jeg husker min mor (som hatet røyk) måtte be ham starte igjen en gang han prøvde å slutte. Den ellers så medgjørlige og snille mannen ble ikke til å ha i hus. 

Anonymkode: 16ec7...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke spandert røyk. Det er helt unødvendig. Om hun slutter å røyke, men fortsatt har dårlig råd, kunne jeg hjulpet til med litt mat nå og da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke krevd det tilbake for ei pakke. Kjære vene. Men du skriver overskrift som du skal holde henne med sigaretter ut 2020.

Anonymkode: 4bdc3...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på harryhandel og kjeder deg i karantene? Jeg hadde ikke spandert røyk. Mat kunne jeg hjulpet til med, men røyk får folk betale selv om de mener de har råd til en sånn uvane. 

Anonymkode: 28ebf...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt med røyk på eget initiativ eller ba hun deg om det? Jeg hadde gitt den til henne uansett, men det hadde nok blitt med den ene gangen.

Anonymkode: 83220...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper ikke røyk til noen.

Har hun så dårlig råd bør hun slutte, og det hadde jeg støttet henne fullt ut med på alle måter jeg kunne.

Anonymkode: 45078...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet sponser jeg aldri røyk eller snus på noen selv om jeg tilbyr meg å handle på turer til Sverige. Men i de tider vi er nå så hadde jeg nok ikke bedt om penger tilbake, en gest i en litt trøblete tid for mange. 

Anonymkode: 739cf...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk spanderer jeg aldri! For 150,- hadde jeg heller kjøpt inn påskegodt til ungene hennes og satt på døra. Eller spandert en god frokost fra morgenlevering. Altså noe som er hyggelig for familien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk og snus er det eneste jeg aldri spanderer på folk. Og ytterst sjelden tilbyr jeg folk kvoten min. Det er en jævla uting. Røyking plager også omgivelsene så jeg kan kanskje ta med snus til folk. Ellers får folk holde liv i den motbydelige uvanen på annet vis. 
Hadde kanskje heller laget et påskeegg til henne. 
I år fikk mine fire venninner en påskekurv av meg. Synes alle trenger litt ekstra denne påsken. 

Anonymkode: eb436...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo alt bidratt med å kjøpe røyk som var mye billigere enn det hun vanligvis betaler, så DETTE bør hun betale selv. 

Anonymkode: c3b2e...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke vært i Sverige 😊. Hun spurte meg ja fordi hun var alene med barna å ikke kom seg ut 😊.

 

hi

Anonymkode: 2d83c...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja akkurat slik det er nå ville jeg gitt henne den røyken. Dette er ikke tiden for å komme med pekefinger, men å være rause. Selv om røyking er en uting, ville jeg ikke sagt et ord om det. 

Anonymkode: 955ff...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg hadde gjort. Har selv vært avhengig av den jævelskapen og tenker at akkurat nå kan det være ekstra vanskelig å klare seg uten den om man er avhengig. 

Anonymkode: d17e9...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud er dette noe å spørre om? Du krever henne ikke tilbake de 150 kronene. Kanskje du samtidig skulle kjøpt med deg en full pose med mat? Stakkars. Jeg har selv vært der. Forferdelig at noen trodde at jeg ville utnytte de. Eneste ønske mitt var å ha mat på bordet, om jeg så måtte krype til korset for ungene mine. Jeg hjelper selv barnefamilier nå. 

Anonymkode: 6c95d...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk er noe av det siste jeg hadde spandert på noen, men nå er jeg litt spesiell. Hadde heller kjøpt en påskehilsen til barna. 

Anonymkode: 3c315...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ei venninne, eller god bekjent som jeg kjøpte med røyk til. Hun er fattig, har lite penger til overs og barn. Jeg har Ok med penger, såpass at jeg kan sløse og vi er to voksne her hjemme. Ville du spandert røyken, eller skulle du hatt tilbake pengene? Snakk om 150kr. Samtidig er det jo en unødvendig ting å kjøpe, mat hadde vært noe annet.

Anonymkode: 2d83c...78b

Nei, hadde bedt henne gi faen i røyken. Hun er jo passe dum spør du meg. Hun har dårlig råd, å lite til overs til barna, å så røyker hun. Dum som er brød spør du meg. 

Anonymkode: 23f0e...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, hadde bedt henne gi faen i røyken. Hun er jo passe dum spør du meg. Hun har dårlig råd, å lite til overs til barna, å så røyker hun. Dum som er brød spør du meg. 

Anonymkode: 23f0e...611

Kan jo være hun har brukt alle pengene sine på barna sine å nettopp derfor ikke har penger til røyk, ditt dumme brød!!

Anonymkode: 6c95d...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jo være hun har brukt alle pengene sine på barna sine å nettopp derfor ikke har penger til røyk, ditt dumme brød!!

Anonymkode: 6c95d...b06

Da må hun slutte å røyke da vet du! Hun har ikke råd! Er det noe galt med deg? Følte du deg truffet? 

Anonymkode: 23f0e...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker jeg jo hva var avtalen? Hvorfor kjøpte du røyk til henne? Ba hun om at du skulle kjøpe røykt med for henne eller kjøpte du bare for å være hyggelig?

Har hun bedt deg om det, skal du ha penger. Har du bare kjøpt uten en avtale er det en gave. 

Anonymkode: 11044...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier ikke folk egne meninger? Spørre fremmede på forum etter slik. Dette er bare en tråd der moralens voktere kan skrive «nei ikke på røyk!, men sunn mat ja :)»

Hadde ikke bedt om pengene tilbake. Synes det er så teit med folk med betydelig mer penger som skal kreve tilbake det minste. Ikke at disse har en oppgave i å forsørge andre, men ikke la det bli en uvane da

Anonymkode: 6c9b1...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da må hun slutte å røyke da vet du! Hun har ikke råd! Er det noe galt med deg? Følte du deg truffet? 

Anonymkode: 23f0e...611

Ja gjorde det for jeg har vært der før. Kan være det beste for mor og barn er at hun får seg den røyken. Faktisk!!

Anonymkode: 6c95d...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...