Gå til innhold

Flere enn meg som kjøper en overraskelse hver gang barnet..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har vært hos pappaen på samvær? Koselig overraskelse som sandkasse, trampoline eller sykkel står hjemme og venter  🤗

Anonymkode: 2512c...1bf

Det er sykt! Dette gjør ikke annet en å skjemme bort barnet, og konsekvensene kan bli store!
 

Men vet om en far som holdt på slik i årevis. Kjøpte dyre gaver til sin datter hele tiden. Mor som hadde dårlig økonomi hadde ikke anledning til å følge opp dette, og hadde superdårlig samvittighet.

Når datteren ble tenåring, så begynte helvete. Hun manipulerte sin far til å kjøpe alt mulig til henne; «vist ikke kommer jeg ikke til deg!» «Da blir jeg ikke med deg på ferie» Nå er hun 19, og har hatt svært lite med faren å gjøre de siste årene, kun når hun vil ha penger.

Så lykke til!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Daquiry skrev:

Høres ut som du bestikker barnet til å like å være mest hos deg slik at hen aldri vil spørre om mer samvær hos far. Overhode ikke ok. 

Det tenkte jeg og, hun kjøper ungen

Anonymkode: ada89...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jesus. Du skaper en tyrann. 26 gaver i løpet av året i tillegg til jul og bursdag - herlig.

Anonymkode: 1eed5...85e

Ikke nødvendigvis.

Både jeg og en dame jeg kjenner, vokste opp på det viset her.

Vi er begge nokså ok mennesker, veldig lite materialistisk.

Og begge har dårlig forhold til foreldrene. 

Anonymkode: 167c8...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det tenkte jeg og, hun kjøper ungen

Anonymkode: ada89...fd8

Barn forstår heldigvis forskjellen mellom gaver og kjærlighet, veldig fort. 

Anonymkode: 167c8...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer du produserer etter all sannsynlighet en utakknemlig bortskjemt unge som ingen andre gidder å ha noe med å gjøre. 

Anonymkode: dd64e...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være trist å være så usikker på sitt barns kjærlighet at man føler man må kjøpe den. Da tenker jeg at mor selv er relasjonsskadet.

Anonymkode: a5736...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Daquiry skrev:

Høres ut som du bestikker barnet til å like å være mest hos deg slik at hen aldri vil spørre om mer samvær hos far. Overhode ikke ok. 

Omvendt!

Barnet lærer at hver gang det har vært hos far, får det en gave. Barnet vil derfor dra oftere til far :) 

Anonymkode: 167c8...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Nei. Jeg foretrekker å vise kjærlighet på andre måter, som nærvær, kos og latter.
 

Og til alle som nå rykker i fingeren etter å skrive «det går an å gjøre begge deler, så det så!!!» - prøv heller å tenke igjennom hvilken valuta dere skaper og hvilke forventninger dere skaper. Dersom gjenstander (dyre gaver) er deres kjærlighetsspråk, så innpoder dere noen merkelige forventninger i ungene framover. Det blir på linje med å gi ungene en slikkepinne hver gang de ramler på sykkelen - du kan si så mye du vil at du OGSÅ gir kos og trøst, men det du innøver hos barnet er en trang til å trøstespise når noe er vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, ulenissen skrev:

Det er sykt! Dette gjør ikke annet en å skjemme bort barnet, og konsekvensene kan bli store!
 

Men vet om en far som holdt på slik i årevis. Kjøpte dyre gaver til sin datter hele tiden. Mor som hadde dårlig økonomi hadde ikke anledning til å følge opp dette, og hadde superdårlig samvittighet.

Når datteren ble tenåring, så begynte helvete. Hun manipulerte sin far til å kjøpe alt mulig til henne; «vist ikke kommer jeg ikke til deg!» «Da blir jeg ikke med deg på ferie» Nå er hun 19, og har hatt svært lite med faren å gjøre de siste årene, kun når hun vil ha penger.

Så lykke til!😂

Kjenner en som ligner. Hun er 26 nå, og hver gang hun har kranglet med faren, ender det med at de kjører til byen og går amok i et stort kjøpesenter, der hennes velbeslåtte far spanderer klær og interiørdingser. Og prislappen sitter fortsatt på tingene to måneder etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke nødvendigvis.

Både jeg og en dame jeg kjenner, vokste opp på det viset her.

Vi er begge nokså ok mennesker, veldig lite materialistisk.

Og begge har dårlig forhold til foreldrene. 

Anonymkode: 167c8...800

Men HI søker vel et godt forhold heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Pashla skrev:

Men HI søker vel et godt forhold heller? 

Det må du jo spørre henne om. 

Anonymkode: 167c8...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det må du jo spørre henne om. 

Anonymkode: 167c8...800

Syns det kommer fram i hovedinnlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Anonym bruker said:

Har vært hos pappaen på samvær? Koselig overraskelse som sandkasse, trampoline eller sykkel står hjemme og venter  🤗

Anonymkode: 2512c...1bf

Nei, da hadde jeg gått konkurs

Anonymkode: e2133...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv ett barn som har samvær med far annenhver helg,å selvsagt kjøper jeg ikke noe til han hver gang han kommer hjem! Overrasker han heller plutselig midt i uken å kjøper trampoline fordi vi trenger det,ikke fordi han kommer fra far. Igår fikk han ett nytt playstationspill som han har ønsket seg lenge å ble så glad! Men det var heller ikke i forbindelse med noe samvær med far,det var bare for glede han i en ellers kjedelig hverdag der han ikke får være med venner. Er også egentlig veldig sjeldent at jeg kjøper leker/spill utenom bursdager så har ikke dårlig samvitighet :)

Anonymkode: 81ec1...3bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Pashla skrev:

Syns det kommer fram i hovedinnlegget. 

Da behøver du vel ikke spørre en gang 🙄

Anonymkode: 167c8...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som bestikkelser som kommer til å tømme lommeboka etterhvert som ungen blir større. Også ett barn som etterhvert kommer til å ta slikt som en selvfølge.

Selv om mine barn er en håndfull ganger hos faren sin i løpet av året, om han har ett godt år så får de ikke noen gaver for at de kommer hjem igjen. Det kan ha skjedd det har vært nye ting hjemme når de har kommet, men da er grunnen til at jeg har vært i byen noe jeg ytterst sjeldent er. Da er det heller ikke kjøpt pga at de har vært hos far, da er grunnen at jeg endelig har fått rotet meg til byen for å kjøpe ting jeg har skullet kjøpe lenge. 
 

 

Anonymkode: dbaf6...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da behøver du vel ikke spørre en gang 🙄

Anonymkode: 167c8...800

Jeg regnet med at du informerte om at dere har et dårlig forhold til foreldrene fordi du så det som en konsekvens av foreldrenes handlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Pashla skrev:

Jeg regnet med at du informerte om at dere har et dårlig forhold til foreldrene fordi du så det som en konsekvens av foreldrenes handlinger. 

Du, hva er egentlig poenget ditt?

Nå er det vel omtrent fjerde gangen du kommer med et vagt innspill, hvor det kan virke som om det er noe du vil ha frem, du vil bare helst ikke si det.

Både HI, datteren hennes, jeg og den kvinnen jeg fortalte om, er VIRKELIGE mennesker med VIRKELIGE liv og VIRKELIGE erfaringer.

Vis litt hensyn!

Kutt ut å bruke folks historier for å få frem dine egne poenger. 

Og noe sier meg at det poenget er at penger og gaver ikke gir et godt forhold. I så fall kan jeg informere om at det poenget har jo jeg allerede kommet med.

Anonymkode: 167c8...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...