Gå til innhold

Vaskinemotstandere. Hva tenker dere om en vaksine mot korona?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er til dere som ikke vaksinerer barna deres eller har sterke meninger rundt vaksiner. Vil dere vaksinere dere selv og barna mot korona? Ser dere epidemien som en naturlig sykdom som kroppen skal gjennom å bli rustet mot? Det ligner jo mange av sykdommene vi i dag har en vaksine mot. 

Anonymkode: 896d9...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er skeptiker, men ikke kategorisk motstander.

En ny vaksine er jeg i utgangspunktet skeptisk til, spesielt siden den er hastefremstilt. Normalt tar det gjerne ti år å lage en ny vaksine. Når den skal lages på en brøkdel av tiden er det en del faktorer man kan ha oversett.

Tar ikke standpunkt til noe før en faktisk vaksine eksisterer, å gjøre det på forhånd har ingen hensikt.

Men personlig, for egen del, vil jeg mest trolig ikke ta den uansett, da jeg har en tendens til å få bivirkninger av vaksiner og dessuten tydeligvis har et immunforsvar som ikke responderer normalt på vaksiner (ble fullvaksinert som barn, men fikk likevel barnesykdommene). Men igjen, det er umulig å ta stilling til noe som ikke eksisterer foreløpig. Det vil jo også spille inn hvordan smittesituasjon er på det aktuelle tidspunktet da vaksinen er tilgjengelig, om man har vært gjennom sykdommen og blitt immun selv, om viruset har mutert til å bli verre, eller det motsatte. Umulig å si nå :)

Anonymkode: 058f9...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig vil de ikke komme til å gjøre det. De vil fortsette sin strategi om at «alle andre» gjør det, så de slipper. Egoistiske snyltere på høyt plan.

Anonymkode: eefe7...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå ser man jo hvordan verden reagerer på en epidemi man ikke har vaksine mot. Tenker dere at det er bra og naturens måte å rydde opp? Hvis man er motstander av vaksiner mener man vel at ingen burde vaksinere seg, slik som det er nå? At dette bare går sin gang.

Anonymkode: 896d9...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...