Gå til innhold

Dere som har fått en god del grått hår, men som farger det...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alt? En frisør fikk forrige uke bot på 20 000 for å ha frisert folk tross forbudet. Det er det samme om man gjør det i salong eller hjemme. Man er i nærkontakt med folk. Og at du tjener deg rik på at salonger må holde stengt må da itillegg være brudd på en eller annen forretningslov? Ikke minst umoralsk. 

Anonymkode: c6319...711

Jeg sluttet å jobbe som frisør i 2004. Jobber nå på kontor. Klipper kjentfolk og farger håret deres. Det er ikke noe galt i dette.

Anonymkode: f90ce...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sluttet å jobbe som frisør i 2004. Jobber nå på kontor. Klipper kjentfolk og farger håret deres. Det er ikke noe galt i dette.

Anonymkode: f90ce...335

Det er jo ganske illojalt mot dine tidligere kollegaer da. Og så tipper jeg at du ikke klarer å holde 1-2 m avstand til kunden din? 

Anonymkode: 54ced...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sluttet å jobbe som frisør i 2004. Jobber nå på kontor. Klipper kjentfolk og farger håret deres. Det er ikke noe galt i dette.

Anonymkode: f90ce...335

Akkurat nå er det galt, mens tiltakene pga pandemien gjelder. 

Anonymkode: c6319...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farger alltid selv hjemme. Fargen (toningen) hos frisøren holder jo bare 2 1/2 vask, så er den borte.

Anonymkode: 994f1...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sug lut skrev:

Selvsagt er det festlig. Og nå ble det enda bedre.

Ettervekst er jo en bagatell i forhold!

Anonymkode: e5936...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ganske illojalt mot dine tidligere kollegaer da. Og så tipper jeg at du ikke klarer å holde 1-2 m avstand til kunden din? 

Anonymkode: 54ced...de0

Har du 1-2 meter avstand fra mann og barn? Man velger da dette helt selv. Det er ingen som har sagt noe om at jeg ikke kan treffe venner og samtidig ta i håret deres. Dessuten i beholder farge ammoniakk, så vi dreper alle bakterier og virus med det.

Anonymkode: f90ce...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du 1-2 meter avstand fra mann og barn? Man velger da dette helt selv. Det er ingen som har sagt noe om at jeg ikke kan treffe venner og samtidig ta i håret deres. Dessuten i beholder farge ammoniakk, så vi dreper alle bakterier og virus med det.

Anonymkode: f90ce...335

Men det er jo ikke din mann og dine barn som er dine kunder. Ser du ikke forskjellen?

Anonymkode: d51d0...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du 1-2 meter avstand fra mann og barn? Man velger da dette helt selv. Det er ingen som har sagt noe om at jeg ikke kan treffe venner og samtidig ta i håret deres. Dessuten i beholder farge ammoniakk, så vi dreper alle bakterier og virus med det.

Anonymkode: f90ce...335

Du tar helt feil i at man bestemmer dette selv, man skal holde avstand til folk, også venner, og ikke ta på hverandre, på grunn av smittefare.

I tillegg så er du faktisk med på å stjele livsgrunnlaget til frisører som per i dag forholder seg til loven. 

Så du er dobbelt usolidarisk. 

Anonymkode: e5936...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ikke din mann og dine barn som er dine kunder. Ser du ikke forskjellen?

Anonymkode: d51d0...369

Nei. Så lenge ingen er smittet, så ser jeg ikke problemet

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du tar helt feil i at man bestemmer dette selv, man skal holde avstand til folk, også venner, og ikke ta på hverandre, på grunn av smittefare.

I tillegg så er du faktisk med på å stjele livsgrunnlaget til frisører som per i dag forholder seg til loven. 

Så du er dobbelt usolidarisk. 

Anonymkode: e5936...79c

Jeg har klippet mange av disse i mange år, men i det siste har jeg sagt mer og mer nei. Nå har jeg tatt frem saksene igjen og dermed er jeg i gang litt igjen. 
 

Det er heller ikke ulovlig å være nærmere enn 2 meter. 

Anonymkode: f90ce...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tante grusom master of law skrev:

Jeg farger hjemme. Blir så fint atte. Men ellers finnes det sprayer som varer til neste vask og som dekker grått hår 100%. 

https://www.lyko.no/loreal-paris/lp-magic-retouch-irconcealer-brown?gclid=CjwKCAjwpqv0BRABEiwA-TySwXxRi8h6qRpfUGt1GtTMYrDxP6AHAksRwac5KncTpQouDKcr1gpaHxoCIpMQAvD_BwE

 

 Denne bruker jeg også. Pleier alltid å farge hjemme, men gidder ikke å farge håret annenhver uke, så jeg bruker denne på etterveksten mellom hver farging. 

Anonymkode: 54302...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører til Gøteborg og klipper meg der. Det funker fint. Deilig å gå litt på café og spise en god lunsj også.

Anonymkode: 0f7bd...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Så lenge ingen er smittet, så ser jeg ikke problemet

Jeg har klippet mange av disse i mange år, men i det siste har jeg sagt mer og mer nei. Nå har jeg tatt frem saksene igjen og dermed er jeg i gang litt igjen. 
 

Det er heller ikke ulovlig å være nærmere enn 2 meter. 

Anonymkode: f90ce...335

Man kan jo ha korona og være smittebærer uten å være syk.

Anonymkode: d51d0...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutes ago, Anonym bruker said:

Man kan jo ha korona og være smittebærer uten å være syk.

Anonymkode: d51d0...369

Sjansen for det er ekstremt liten.

Anonymkode: 0f7bd...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør dere nå?

Frisørene sier man skal la være å farge etterveksten til man kan komme tilbake til frisøren og fikse det der. Og det er ok for folk som bare har farget håret til en annen enn sin vanlige farge, syns jeg.

Men for folk som har grått hår og farger det, blir det så utrolig stygt med den grå etterveksten- Man blir tusen år eldre...

Farger dere det hjemme likevel?

Anonymkode: 27d61...d95

Farger hjemme, så klart. Det er virkelig IKKE rocket science, selv om frisørene liker å påstå at det kun er de som får det til ordentlig. Det stemmer nemlig ikke. 

Anonymkode: 9d729...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sjansen for det er ekstremt liten.

Anonymkode: 0f7bd...827

Nei, den er 100% de første dagene etter smitte. Ingen har symptomer i starten. 

Anonymkode: 9d729...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du 1-2 meter avstand fra mann og barn? Man velger da dette helt selv. Det er ingen som har sagt noe om at jeg ikke kan treffe venner og samtidig ta i håret deres. Dessuten i beholder farge ammoniakk, så vi dreper alle bakterier og virus med det.

Anonymkode: f90ce...335

Dere dreper alle virus og bakterier i hodebunnen, ja, men du dreper ikke de som svever i spyttdråper omkring i rommet....

Anonymkode: 9d729...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo ha korona og være smittebærer uten å være syk.

Anonymkode: d51d0...369

Det kan alle du møter på butikken også. Og der er det ikke 1-2 meter mellom folk

Anonymkode: f90ce...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...