Gå til innhold

Dere som har fått en god del grått hår, men som farger det...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør dere nå?

Frisørene sier man skal la være å farge etterveksten til man kan komme tilbake til frisøren og fikse det der. Og det er ok for folk som bare har farget håret til en annen enn sin vanlige farge, syns jeg.

Men for folk som har grått hår og farger det, blir det så utrolig stygt med den grå etterveksten- Man blir tusen år eldre...

Farger dere det hjemme likevel?

Anonymkode: 27d61...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg farger hjemme uansett. Mild farge som er veldig lik min opprinnelige farge. Er ikke veldig går, da, og merker at jeg drøyer fargingen nå når jeg bare er hjemme uansett.

Anonymkode: 28aef...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg fra hjemmefarging enda, men om restriksjonene fortsetter etter påske, må jeg gjøre noe. 

Frisøren har funnet akkurat riktig farge til meg og som regel når jeg farger det selv så blir det for mørkt. Så jeg gnisser tenner og holder ut, enn så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sug lut skrev:

Ah, ettervekstsamfunnet!

Jeg har heldigvis mine egne vipper og lepper, så noen få grå får jeg leve med en stund til. Det er nok verre med våre kjære influensere, vil jeg tro. Det blir nok mye bilder av kaffekopper og knær i solnedgang etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg har heldigvis mine egne vipper og lepper, så noen få grå får jeg leve med en stund til. Det er nok verre med våre kjære influensere, vil jeg tro. Det blir nok mye bilder av kaffekopper og knær i solnedgang etterhvert. 

Holder ikke fillers osv i mange mnd av gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer coronaskillen til frisøren min kan åpne. Ihvertfall gjør jeg det en stund til. Jeg har kjøpt inn en boks med farge som står i skapet, men det er utrolig vrient å finne noe som i det hele tatt ligner på den blandingen som min flinke frisør mikser, så jeg drøyer det i det lengste. Det ser jo ikke pent ut, men akkurat nå treffer jeg ikke folk i utstrakt grad, så samme kan det være. Det er uansett verre for mannen min som hadde klippetime den dagen alt stengte. Han er verre på håret enn meg. Det er en slags trøst. 

Endret av Himmel og hav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare lykkelig for at jeg for noen mnd sluttet å helfarge det, og gikk over til striper. Ennå så ser de lys grå stripene ut som en del av de blonde stripene 😂

Anonymkode: ebb7a...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, sug lut skrev:

Ah, ettervekstsamfunnet!

Vi er på dag 25, og enda synes folk dette er festlig å si?

 

Jeg farger hjemme, har gjort det lenge (da det tok mange timer hos frisør hver 2. uke), og fortsetter selvfølgelig med det. 

Anonymkode: e5936...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi er på dag 25, og enda synes folk dette er festlig å si?

Anonymkode: e5936...79c

Selvsagt er det festlig. Og nå ble det enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farger ettervekst hjemme og så får frisøren fikse opp i rotet etter coronaen har lagt seg. Har hårbånd til å bruke ute blandt folk når håret er helt på utur😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farger hjemme. Alltid gjort og frisøren må bare ti still. De er vel redd folk skal oppdage hvor greit det er. Jeg farger i nyanser som er lik min egen så det kan ikke gå galt. Frisøren min sier også at det er helt trygt å farge selv slik jeg gjør. 

Anonymkode: 5c6b7...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg sparer coronaskillen til frisøren min kan åpne. Ihvertfall gjør jeg det en stund til. Jeg har kjøpt inn en boks med farge som står i skapet, men det er utrolig vrient å finne noe som i det hele tatt ligner på den blandingen som min flinke frisør mikser, så jeg drøyer det i det lengste. Det ser jo ikke pent ut, men akkurat nå treffer jeg ikke folk i utstrakt grad, så samme kan det være. Det er uansett verre for mannen min som hadde klippetime den dagen alt stengte. Han er verre på håret enn meg. Det er en slags trøst. 

Leeeeeeeer. Mannen min har fått lugg. 😂😂😂 Kjedelig med lugg når man har høye viker. Broren hans har samma luggen. Det har blitt en greie i familien nå, å kaste på luggen. 

Anonymkode: 5c6b7...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg har heldigvis mine egne vipper og lepper, så noen få grå får jeg leve med en stund til. Det er nok verre med våre kjære influensere, vil jeg tro. Det blir nok mye bilder av kaffekopper og knær i solnedgang etterhvert. 

De har filtre og photoshop, ingen problemer med å fortsette å manipulere utseende.

Anonymkode: def71...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hkemmefarge er ikke spesielt anberledes enn fargen hos frisøren. Farg med hjemmefarge med god samvittighet, men pass på å finne rett farge da. Jeg er «pensjonert» frisør og har god biinntekt på klipping nå for tiden. Klipper folk på deres egen terrasse. Setter farge også, men skylling må de stå for selv.

Anonymkode: f90ce...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så fy fy med å farge hjemme. Jeg  farger aldri håret mitt hos frisøren, for meg er det totalr bortkastede penger siden den fargen forsvinner så fort

Anonymkode: d51d0...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en rett-etter-corona-fest? Alle møter opp bleike (ingen påskesol i sikte her) med ettervekst og om man er på botox-kjøret litt mer uttrykksfull enn for noen uker siden.

Jeg har corona kaldt i kjøleskapet!

Anonymkode: b0559...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skulle vært flue på veggen når ting åpner igjen. Tenk hvor mye morsomt arbeid frisørene får da! Rette opp farging og klipp som har slått helt feil :) De vil virkelig få testet sine kunnskaper. Må være kjempeinteressant tenker jeg!

Og hva med de som har pålimte akrylnegler og pålimte vipper? Dette må jo etterfylles månedlig (sånn ca) til vanlig .... Negler får man kanskje fjernet selv med diverse remedier man får kjøpt, men vippene må vel bare få ramle ut av seg selv??? Og de mellomstadiene som kommer der kan være interessante....

 

Filler og Botox,- tja noen vil man nok se noen "mangler noe" etter hvert. Men det skjer jvel veldig gradvis så tror ikke det blir "wow"-effekt der. Om et par -tre måneder vil man,- om man studerer kunne se litt flere sinnarynker og røykelinjer her og der av mangel på Botox,- kanskje..... Men en god del kjendiser og influensers tror jeg faktisk får fikset seg uansett....og mange av de andre "normale mennesker"  har ikke like overdreven "fylling" så da tror jeg ikke vi andre nødvendigvis ser at de "tømmes"..

 

Anonymkode: 83bb2...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hkemmefarge er ikke spesielt anberledes enn fargen hos frisøren. Farg med hjemmefarge med god samvittighet, men pass på å finne rett farge da. Jeg er «pensjonert» frisør og har god biinntekt på klipping nå for tiden. Klipper folk på deres egen terrasse. Setter farge også, men skylling må de stå for selv.

Anonymkode: f90ce...335

Dette er jo ikke lov da, håper du blir tatt! 

 

Anonymkode: c6319...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo ikke lov da, håper du blir tatt! 

 

Anonymkode: c6319...711

Hva er ulovlig med det?

Anonymkode: f90ce...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg farger vanligvis til frisør, nå er det hjemmefaring. Har funnet en farge som er ganske ok. Ikke like fin som miksen til frisøren, men mer enn god nok til 150,- hjemmefarge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er ulovlig med det?

Anonymkode: f90ce...335

Alt? En frisør fikk forrige uke bot på 20 000 for å ha frisert folk tross forbudet. Det er det samme om man gjør det i salong eller hjemme. Man er i nærkontakt med folk. Og at du tjener deg rik på at salonger må holde stengt må da itillegg være brudd på en eller annen forretningslov? Ikke minst umoralsk. 

Anonymkode: c6319...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...