Gå til innhold

Dere som tror på Gud og Jesus...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes nå dette blir motsatt av å helligholde, mer vanæring ved å med fri vilje skrive feil. 

Anonymkode: 3d3ea...656

Nei, de har så pass respekt for G-d at de nekter å skrive G-ds navn.

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du en ortodoks jøde siden du skriver Gud uten vokal?

Anonymkode: e9c0c...31d

Jeg er like jødisk som de andre i denne tråden som nekter å skrive G-ds navn.

Anonymkode: cc49a...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de har så pass respekt for G-d at de nekter å skrive G-ds navn.

Jeg er like jødisk som de andre i denne tråden som nekter å skrive G-ds navn.

Anonymkode: cc49a...e03

Respekt å feilstave noens navn?? Det er jo ikke respektfullt! 

Anonymkode: 3d3ea...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så han tilgir overgrep mot barn? å han tilgir at en person bruker så mye vold mot ett barn at barnet dør? da er det ikke en gud jeg ønsker å tro på.Alt burde ikke kunne tilgis

Anonymkode: 9d3ba...239

Det var ironisk. Og sarkastisk. Religion er roten til alt ondt i verden, spør du meg! Jeg tror definitivt ikke på noen gud. 

Anonymkode: 0ae19...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Respekt å feilstave noens navn?? Det er jo ikke respektfullt! 

Anonymkode: 3d3ea...656

De bruker ikke G-ds navn. De omtaler G-d som en gud, ikke ved G-ds navn. Slik missbruker de ikke G-ds navn.

Anonymkode: cc49a...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De bruker ikke G-ds navn. De omtaler G-d som en gud, ikke ved G-ds navn. Slik missbruker de ikke G-ds navn.

Anonymkode: cc49a...e03

Det er jo missbruk å skrive det feil. Latterlig. But thats religion🙄

Anonymkode: 3d3ea...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2020 den 0.05, Anonym bruker skrev:

 

Men G-d har også gitt oss vitenskap og gjennom den leger til å kunne bekjempe disse ondene som naturen kan utsette oss for.

"G-d" har ikke gitt oss verken leger eller vitenskap, du...

Anonymkode: 5c144...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er kristen og jeg tror alt dette skjer for at ateister som tror at pengene redder dem forstår at det finnes en Gud. Se på verden nå. 

Om du er ateist så må du vite at Gud styrer alt. En dag kommer du til å se Han ansikt til ansikt. Helt greit at du ikke tror på dommedag. Men du kommer til det verste plassen som finnes helvete om du ikke blir venn m Jesus. Les Bibelen og be om hjelp til å forstå det! 

Anonymkode: 4076b...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

"G-d" har ikke gitt oss verken leger eller vitenskap, du...

Anonymkode: 5c144...910

Jeg svarte på spørsmålet:

På 5.4.2020 den 23.18, Anonym bruker skrev:

Dere som tror på Gud og Jesus...
Hva tenker dere om det som skjer nå? Korona.... Hvorfor gjør ikke gud noe?

Anonymkode: 051cb...6e1

Jeg svarte ganske enkelt fordi HI, og en del andre, var og er nysgjerrige. Du er ikke nysgjerrig, noe som er helt i orden å ikke være. Men ikke ødelegg for de som er nysgjerrige ved å fortelle dem hva de skal spørre om og hva de får lov å være nysgjerrige på.

Hvis du ikke vil at folk skal svare på de spørsmål som nysgjerrige stiller så ødelegger du for nysgjerrigheten deres. Akkurat som noen sikkert har gjort mot deg, dessverre.

Anonymkode: cc49a...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kristen og jeg tror alt dette skjer for at ateister som tror at pengene redder dem forstår at det finnes en Gud. Se på verden nå. 

Om du er ateist så må du vite at Gud styrer alt. En dag kommer du til å se Han ansikt til ansikt. Helt greit at du ikke tror på dommedag. Men du kommer til det verste plassen som finnes helvete om du ikke blir venn m Jesus. Les Bibelen og be om hjelp til å forstå det! 

Anonymkode: 4076b...c2e

Slike innlegg får meg til å sette likhetstegn mellom tro og svært lav intelligens. Kognitiv svikt, rett og slett. 

Anonymkode: 0ae19...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Slike innlegg får meg til å sette likhetstegn mellom tro og svært lav intelligens. Kognitiv svikt, rett og slett. 

Anonymkode: 0ae19...b2b

Enig.

Anonymkode: 3d3ea...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kristen og jeg tror alt dette skjer for at ateister som tror at pengene redder dem forstår at det finnes en Gud. Se på verden nå. 

Om du er ateist så må du vite at Gud styrer alt. En dag kommer du til å se Han ansikt til ansikt. Helt greit at du ikke tror på dommedag. Men du kommer til det verste plassen som finnes helvete om du ikke blir venn m Jesus. Les Bibelen og be om hjelp til å forstå det! 

Anonymkode: 4076b...c2e

Ikke mye nestekjærlighet å spore i hvert fall

Anonymkode: c1c1c...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mye nestekjærlighet å spore i hvert fall

Anonymkode: c1c1c...4bb

Ikke mye kristen å spore i det innlegget nei. Nesten så en kan mistenke vedkommende som skrev det for å ha en agenda.

Anonymkode: cc49a...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte på spørsmålet:

Jeg svarte ganske enkelt fordi HI, og en del andre, var og er nysgjerrige. Du er ikke nysgjerrig, noe som er helt i orden å ikke være. Men ikke ødelegg for de som er nysgjerrige ved å fortelle dem hva de skal spørre om og hva de får lov å være nysgjerrige på.

Hvis du ikke vil at folk skal svare på de spørsmål som nysgjerrige stiller så ødelegger du for nysgjerrigheten deres. Akkurat som noen sikkert har gjort mot deg, dessverre.

Anonymkode: cc49a...e03

Jeg har kun svart denne ene setningen, så du må jo enten være synsk eller romanforfatter for å kunne utlegge så mye om meg etterpå ... 🙄

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

"G-d" har ikke gitt oss verken leger eller vitenskap, du...

Anonymkode: 5c144...910

 

Anonymkode: 5c144...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du kommer til det verste plassen som finnes helvete om du ikke blir venn m Jesus. Les Bibelen og be om hjelp til å forstå det! 

Anonymkode: 4076b...c2e

Ja, HVIS gud finnes, så er han ond. Det vet vi ateistene, vi har nemlig lest de latterlige skriveriene dere kaller guds ord.

Anonymkode: 5c144...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, HVIS gud finnes, så er han ond. Det vet vi ateistene, vi har nemlig lest de latterlige skriveriene dere kaller guds ord.

Anonymkode: 5c144...910

Hva baserer du beskrivelsen, "ond", på? Fordi du føler det slik? Eller noe objektivt, "det er ondt, både da, nå og i fremtiden, både her, der, og overalt, om det så er guden G-d, Allah, eller hvem som, fordi..."?

De som er teister føler vel ikke at deres guder er onde, så da er vi like langt. Dine følelser er viktige for deg. Akkurat som at deres følelser er viktige for dem. Da har vi ingen som har objektivt sett rett i at det er ondt.

Anonymkode: cc49a...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kristen og jeg tror alt dette skjer for at ateister som tror at pengene redder dem forstår at det finnes en Gud. Se på verden nå. 

Om du er ateist så må du vite at Gud styrer alt. En dag kommer du til å se Han ansikt til ansikt. Helt greit at du ikke tror på dommedag. Men du kommer til det verste plassen som finnes helvete om du ikke blir venn m Jesus. Les Bibelen og be om hjelp til å forstå det! 

Anonymkode: 4076b...c2e

Eg er no iallefall sikker på at folk med pengar nok til å drive sjukehus, og forske på medisin og vaksinar, folk som i si tid hadde vit og pengar nok til å finne opp respiratorar, folk som har vit, og mot, nok til å stenge ned land for å unngå at viruset sprer seg, har redda verda med pengane sine i mykje større grad enn nokon Gud nokonsinne har gjort. (og det er jo logisk sidan det ikkje finst nokon Gud, men det er forsovidt ein anna diskusjon) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva baserer du beskrivelsen, "ond", på? Fordi du føler det slik? Eller noe objektivt, "det er ondt, både da, nå og i fremtiden, både her, der, og overalt, om det så er guden G-d, Allah, eller hvem som, fordi..."?

De som er teister føler vel ikke at deres guder er onde, så da er vi like langt. Dine følelser er viktige for deg. Akkurat som at deres følelser er viktige for dem. Da har vi ingen som har objektivt sett rett i at det er ondt.

Anonymkode: cc49a...e03

Fordi han vil straffe mennesker i en evighet for bagateller. Man må være ond for å ønske så vondt over et følende vesen.

Anonymkode: 5c144...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte godhet finner du kun hos ateister. Det er det eneste sted der du vil oppleve at noen er gode av kun sin egen vilje. Kristne er kun gode for å score poeng i himmelen.

ateister.jpg

Anonymkode: 5c144...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.4.2020 den 12.14, Anonym bruker skrev:

Noen skriver G-d med liten bokstav for å ikke bruke G-ds navn, jeg bruker G-d i stedet, for å tydeliggjøre hvem jeg mener. Det er forskjellige måter å helligholde G-ds navn på bare.

Anonymkode: cc49a...e03

Fjas. Guuuuuuuud, gud, Gud, gudbedre og jøssenavn.

Anonymkode: 7ec59...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her 

Dere har misforstått alle sammen. Gud finnes, men han kan ikke gjøre noe med forholdene på jorden ENDA. Nå er det satan som styrer på jorden, derfor så mye ondskap! 

Enden er nær..

Anonymkode: 051cb...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi her 

Dere har misforstått alle sammen. Gud finnes, men han kan ikke gjøre noe med forholdene på jorden ENDA. Nå er det satan som styrer på jorden, derfor så mye ondskap! 

Enden er nær..

Anonymkode: 051cb...6e1

😂😂😂

Anonymkode: 3a281...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her 

Dere har misforstått alle sammen. Gud finnes, men han kan ikke gjøre noe med forholdene på jorden ENDA. Nå er det satan som styrer på jorden, derfor så mye ondskap! 

Enden er nær..

Anonymkode: 051cb...6e1

😂😂😂😂😂

Anonymkode: 0ae19...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev at Gud styrer alt som skjer. Har ikke en agenda, nei. Gud er god men RETFErdig. Han elsker alle mmeneskene og drfoe har Ham sendt his sønn for å dø for oss alle sammen. Men den sim ikke vender seg mot Gud og akseptere Hans offer så kommer til å være evig fortapt. 

 

Alle kan velge fritt. Men konsekvensene kan man ikke velge. Se rundt im i verden idag. Penger, status betyr imgenting foran døden. Men sjelen er evig. Alle vet innerst inne at det finnes en Gud. Hvordan ellers hadde vi dukket opp på jorden? 

Bibelen er sann, folkens. Vær så snill og velg evig liv. 

Anonymkode: 4076b...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt glad å hjelpe noen å dykke litt mer i barnetroen sin

Anonymkode: 4076b...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 23.18, Anonym bruker skrev:

Hva tenker dere om det som skjer nå? Korona.... Hvorfor gjør ikke gud noe?

Anonymkode: 051cb...6e1

Du er klar over at dette spørsmålet har blitt debattert i kristendommen i 2000 år? Det ondes problem. 

Anonymkode: 3b04c...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...