Gå til innhold

Jeg antibacer ikke, og det er visst krise, så jeg fikk ikke lov å handle på polet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget var at de har fått sine regler å følge og hadde de hatt hansker og, noe de burde ha som alternativ, så kunne hi brukt det i stedet for antibac. 

Anonymkode: 4b355...f9e

Men i disse dager brukes antibac overalt. Ergo må de med psoriasis selv ta med seg hansker.

Det er jo ikke som at vinmonopolet lider noen nød om en kunde ikke får komme inn!

Vinmonopolet er et utsalgssted, ikke en offentlig instans som plikter å legge til rette for alle. 

Her må folk begynne å ta ansvar for seg selv!

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men i disse dager brukes antibac overalt. Ergo må de med psoriasis selv ta med seg hansker.

Det er jo ikke som at vinmonopolet lider noen nød om en kunde ikke får komme inn!

Vinmonopolet er et utsalgssted, ikke en offentlig instans som plikter å legge til rette for alle. 

Her må folk begynne å ta ansvar for seg selv!

Anonymkode: 1d888...e23

Jeg lider heller ingen nød om jeg ikke kommer inn på polet. Men jeg reagerte mest på at min lille kommentar «jeg vasket nettopp hendene, så antibac er ikke nødvendig» skulle lage et helvete hvor alle som stod rundt der klikket på hverandre. Og ingen av de stod med to meters mellomrom i alle fall. Jeg snek meg ut av klyngen og forlot stedet. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg lider heller ingen nød om jeg ikke kommer inn på polet. Men jeg reagerte mest på at min lille kommentar «jeg vasket nettopp hendene, så antibac er ikke nødvendig» skulle lage et helvete hvor alle som stod rundt der klikket på hverandre. Og ingen av de stod med to meters mellomrom i alle fall. Jeg snek meg ut av klyngen og forlot stedet. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Huff.

Det skjønner jeg godt 😕

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men i disse dager brukes antibac overalt. Ergo må de med psoriasis selv ta med seg hansker.

Det er jo ikke som at vinmonopolet lider noen nød om en kunde ikke får komme inn!

Vinmonopolet er et utsalgssted, ikke en offentlig instans som plikter å legge til rette for alle. 

Her må folk begynne å ta ansvar for seg selv!

Anonymkode: 1d888...e23

Greit nok det, men vanlig folkeskikk fra vakten burde man kunne forvente

Anonymkode: 4b355...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Greit nok det, men vanlig folkeskikk fra vakten burde man kunne forvente

Anonymkode: 4b355...f9e

Å forvente folkeskikk fra vektere, parkeringsvakter og billettkontrollører er noe jeg har gitt opp for lengst.

Det er så altfor tydelig at mange av de har forsøkt å komme inn på politihøyskolen og ble avvist med god grunn. Så har de påtatt seg andre oppgaver i stedet, hvor de kan nyte den lille dråpen av autoritet og makt, dette gir. 

Jeg hadde heller tenkt; Godt at den eneste makten du har her i livet, er å si ja til folk som bruker antibac og nei til folk som vasker hendene sine! 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved panteautomaten i butikken er det en vask. Der er det også såpe. Jeg vasker hendene der før jeg går inn, og jeg vasker de på vei ut. Jeg har psoriasis på hendene og med en masse åpne sår, så brenner det langt inn i margen og er er sykt smertefullt med antibac.
På «senteret» her er panteautomaten ved siden av polet. Jeg vasket hendene, han som stod «vakt» utenfor polet så det, men forlangte likevel at jeg skulle antibace for å då komme inn. Forklarte han at antibac er i stedet for håndvask, men at jeg nettopp hadde vasket hendene og derfor var det ikke behov for antibac. Da tok det så av at jeg egentlig bare forlot stedet. Jeg har aldri fått så mye kjeft i mitt liv. Og der verste var at jeg jo hadde fullstendig rett, men de mente noe helt annet. 
 

Bare husk dette: håndvask med vann og såpe dreper viruset mer effektivt enn antibac. Antibac skal ikke brukes i tillegg til håndvask, men i stedet for. Ikke plag folk som ikke antibacer. De har antakelig god håndhygiene😀

Anonymkode: 30a2d...7ac

Veldig mange vasker hendene helt feil da, kanskje han så det?

Anonymkode: 70b22...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det tar lang tid før det forsvinner. Det er forskjell på vanlige sår og de som psoriasis forårsaker. Jeg har hatt begge deler og det er stor forskjell. Hendene mine ser ut som kjøttdeig inni, og jeg får ikke til å åpne de skikkelig for da åpner jeg sårene enda mer. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Men da drar du jo også med deg mye mer skitt og basilusker. Du burde jo da bruke hansker, så kunne du spritet ned dem. Rimelig ekkelt at folk med hender med åpne sår som kjøttdeig går rundt og tar på ting da🤢

Anonymkode: 70b22...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lider heller ingen nød om jeg ikke kommer inn på polet. Men jeg reagerte mest på at min lille kommentar «jeg vasket nettopp hendene, så antibac er ikke nødvendig» skulle lage et helvete hvor alle som stod rundt der klikket på hverandre. Og ingen av de stod med to meters mellomrom i alle fall. Jeg snek meg ut av klyngen og forlot stedet. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Hvor mange slike tror du han hører per dag da? Sikkert mange som prøver lure seg unna, så da må vakten faktisk få stå på sitt ellers er det jo bortkastet. 

Anonymkode: 70b22...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Leste du hele innlegget? Hun har psoriasis. Åpne sår på hendene. Hvordan tror du det føles å helle sprit i åpne sår? Det er utrolig smertefullt

Anonymkode: 564cc...f98

Jeg vet hvordan det føles. Svir som faen, men det er helt overkommelig. 

Anonymkode: bcc88...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da drar du jo også med deg mye mer skitt og basilusker. Du burde jo da bruke hansker, så kunne du spritet ned dem. Rimelig ekkelt at folk med hender med åpne sår som kjøttdeig går rundt og tar på ting da🤢

Anonymkode: 70b22...7e3

Jeg har nok en bedre håndhygiene enn de fleste. Og jeg tar ikke på alt mulig rart heller. Bakterier er det nok lite av. Slapp helt av, jeg smitter ingen

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange slike tror du han hører per dag da? Sikkert mange som prøver lure seg unna, så da må vakten faktisk få stå på sitt ellers er det jo bortkastet. 

Anonymkode: 70b22...7e3

Han så at jeg vasket hendene

 

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig mange vasker hendene helt feil da, kanskje han så det?

Anonymkode: 70b22...7e3

Neida. Jeg vasket korrekt+

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet hvordan det føles. Svir som faen, men det er helt overkommelig. 

Anonymkode: bcc88...f46

I mine så svir det så jeg blir svimmel og uvel faktisk. Kjenner det virkelig langt inn i margen

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida. Jeg vasket korrekt+

Anonymkode: 30a2d...7ac

Antar at du sang Lille Petter edderkopp, to og en halv gang, på full styrke mens du vasket ;) 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Antar at du sang Lille Petter edderkopp, to og en halv gang, på full styrke mens du vasket ;) 

Anonymkode: 1d888...e23

Jeg dro hele neste sommer i stedet

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg dro hele neste sommer i stedet

Anonymkode: 30a2d...7ac

:lol:

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lider heller ingen nød om jeg ikke kommer inn på polet. Men jeg reagerte mest på at min lille kommentar «jeg vasket nettopp hendene, så antibac er ikke nødvendig» skulle lage et helvete hvor alle som stod rundt der klikket på hverandre. Og ingen av de stod med to meters mellomrom i alle fall. Jeg snek meg ut av klyngen og forlot stedet. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Tipper det er noe med måten du så det. Mulig du mente det informativt, men slik du legger det fram her høres det bare frekt og bedrevitende ut.  Tror du hadde kommet lenger med p være hyggelig, fortalt om psoriasisen og hvorfor antibac er vanskelig for deg.

Anonymkode: 867f5...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

I stedet for å lage et helvetes oppstyr utenfor polet ja. Er jo bare å ta litt antibac å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Du får helle sprit i DINE åpne sår da! 

Anonymkode: b0dd3...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å forvente folkeskikk fra vektere, parkeringsvakter og billettkontrollører er noe jeg har gitt opp for lengst.

Det er så altfor tydelig at mange av de har forsøkt å komme inn på politihøyskolen og ble avvist med god grunn. Så har de påtatt seg andre oppgaver i stedet, hvor de kan nyte den lille dråpen av autoritet og makt, dette gir. 

Jeg hadde heller tenkt; Godt at den eneste makten du har her i livet, er å si ja til folk som bruker antibac og nei til folk som vasker hendene sine! 

Anonymkode: 1d888...e23

For en tragisk og nedlatende holdning du har mot andre yrkesgrupper, et dårlig eple gjør ikke hele kurven råtten.

Anonymkode: 4b355...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I mine så svir det så jeg blir svimmel og uvel faktisk. Kjenner det virkelig langt inn i margen

Anonymkode: 30a2d...7ac

Såpass tåler man da. Ingen som dør av å bli svimmel altså.

Anonymkode: bcc88...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I mine så svir det så jeg blir svimmel og uvel faktisk. Kjenner det virkelig langt inn i margen

Anonymkode: 30a2d...7ac

Da synes jeg det er litt rart at du ikke har med deg egne hansker, for det å gå rundt i butikk med hender fulle av åpne sår er jo ikke noe særlig, ikke for de andre kundene heller

Anonymkode: 4b355...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får helle sprit i DINE åpne sår da! 

Anonymkode: b0dd3...920

Det har jeg gjort mange ganger.

Anonymkode: bcc88...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da synes jeg det er litt rart at du ikke har med deg egne hansker, for det å gå rundt i butikk med hender fulle av åpne sår er jo ikke noe særlig, ikke for de andre kundene heller

Anonymkode: 4b355...f9e

Allergi. Jeg tåler ikke en dritt på hendene. Såpe og vann svir som et helvete, men ikke like mye som sprit. Derfor vasker jeg hendene. Akkurat nå er de ille, normalt har jeg da på bandasjer, men det kan jeg jo ikke når jeg må vaske hender før og etter butikkbesøk. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved panteautomaten i butikken er det en vask. Der er det også såpe. Jeg vasker hendene der før jeg går inn, og jeg vasker de på vei ut. Jeg har psoriasis på hendene og med en masse åpne sår, så brenner det langt inn i margen og er er sykt smertefullt med antibac.
På «senteret» her er panteautomaten ved siden av polet. Jeg vasket hendene, han som stod «vakt» utenfor polet så det, men forlangte likevel at jeg skulle antibace for å då komme inn. Forklarte han at antibac er i stedet for håndvask, men at jeg nettopp hadde vasket hendene og derfor var det ikke behov for antibac. Da tok det så av at jeg egentlig bare forlot stedet. Jeg har aldri fått så mye kjeft i mitt liv. Og der verste var at jeg jo hadde fullstendig rett, men de mente noe helt annet. 
 

Bare husk dette: håndvask med vann og såpe dreper viruset mer effektivt enn antibac. Antibac skal ikke brukes i tillegg til håndvask, men i stedet for. Ikke plag folk som ikke antibacer. De har antakelig god håndhygiene😀

Anonymkode: 30a2d...7ac

Bare så det er klart, antibakteriell er ikke i steden for håndvask! Det tar bare en brøkdel av det håndvask gjør. Men grundig håndvask i seg selv skal være nok og er aller viktigst. 

Anonymkode: 22e35...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en tragisk og nedlatende holdning du har mot andre yrkesgrupper, et dårlig eple gjør ikke hele kurven råtten.

Anonymkode: 4b355...f9e

Ja, huff!

Bare pass deg ellers kommer jeg og tenker stygge, slemme og nedlatende tanker om deg også!

Til din informasjon kan jeg nevne at enkelte av de beste folkene jeg vet er vektere. Det betyr ikke at jeg ikke merker at svært mange har denne gleden av å sjefe.

Er selv sykepleier og vet jo at mange psykopater søker seg til nettopp slike yrker. Du finner helt klart flest maktsyke mennesker i de jobbene hvor man har mulighet for dette, du finner langt færre tyranner blant økonomer og søppeltømmere og andre som ikke har umiddelbar kunde- eller pasientkontakt. 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg dro hele neste sommer i stedet

Anonymkode: 30a2d...7ac

De fleste vektere har vel ikke intelligens nok til å synge en hel sang. 

Anonymkode: 59935...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...