Gå til innhold

Jeg antibacer ikke, og det er visst krise, så jeg fikk ikke lov å handle på polet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ved panteautomaten i butikken er det en vask. Der er det også såpe. Jeg vasker hendene der før jeg går inn, og jeg vasker de på vei ut. Jeg har psoriasis på hendene og med en masse åpne sår, så brenner det langt inn i margen og er er sykt smertefullt med antibac.
På «senteret» her er panteautomaten ved siden av polet. Jeg vasket hendene, han som stod «vakt» utenfor polet så det, men forlangte likevel at jeg skulle antibace for å då komme inn. Forklarte han at antibac er i stedet for håndvask, men at jeg nettopp hadde vasket hendene og derfor var det ikke behov for antibac. Da tok det så av at jeg egentlig bare forlot stedet. Jeg har aldri fått så mye kjeft i mitt liv. Og der verste var at jeg jo hadde fullstendig rett, men de mente noe helt annet. 
 

Bare husk dette: håndvask med vann og såpe dreper viruset mer effektivt enn antibac. Antibac skal ikke brukes i tillegg til håndvask, men i stedet for. Ikke plag folk som ikke antibacer. De har antakelig god håndhygiene😀

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du ble frustrert. Jeg har også til tider heftig håndpsoriasis og kjenner smerten langt inn i margen når du skriver, og ikke minst følelsen av at spriten gjør det verre!

Har heldigvis ikke utbrudd nå. Spriter når jeg føler at det er et sosialt krav om det, som på polet. Og velger ellers alltid såpe og vann, som deg. 

Hadde jeg vært i din situasjon, tror jeg at jeg hadde sendt en skriftlig klage til vinmonopolet i etterkant. 

Anonymkode: 8d78d...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde du klage på. Dette burde han kunne hvis han skal være «hygienevakt».

Anonymkode: 78714...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett!

Men ikke forvent at folk flest forstår dette.

Dopapir og antibac über alles, og sånn er det liksom.

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å gjøre seg vanskelig. Er jo bare å sprite hendene å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Snakk om å gjøre seg vanskelig. Er jo bare å sprite hendene å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Tuller du?

Skal man bruke sprit når man har mulighet til å vaske seg, som er et utrolig mye bedre alternativ?

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tuller du?

Skal man bruke sprit når man har mulighet til å vaske seg, som er et utrolig mye bedre alternativ?

Anonymkode: 1d888...e23

I stedet for å lage et helvetes oppstyr utenfor polet ja. Er jo bare å ta litt antibac å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

I stedet for å lage et helvetes oppstyr utenfor polet ja. Er jo bare å ta litt antibac å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Absolutt ikke. Her burde man hatt folkeopplysning i stedet.

Det er knapt med antibac, mange steder.

Helt tullete å bruke det unødvendig i disse tider. 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å gjøre seg vanskelig. Er jo bare å sprite hendene å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Jeg kan love at med like mange åpne sår som man har linjer i hånden, så er det ikke bare å helle sprit på hendene. Jeg laget forøvrig ikke noe oppstyr. Jeg sa bare at jeg hadde vasket hendene og derfor ikke hadde behov for å sprite, og så tok de andre helt av. De hadde fortsatt en diskusjon da jeg forlot stedet. Tror ikke de merket at jeg gikk heller, men det tok meg ca 30 sekunder før jeg jeg forsvant

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I stedet for å lage et helvetes oppstyr utenfor polet ja. Er jo bare å ta litt antibac å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Du fikk med deg at hun har psoriasis i utbrudd med sår på hendene? 

Og du har helt rett, HI. Såpe og vann er det beste. Så lenge man vasker hendene riktig ig lenge nok. 
 

hilsen helsepersonell. 

Anonymkode: be8df...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fikk med deg at hun har psoriasis i utbrudd med sår på hendene? 

Og du har helt rett, HI. Såpe og vann er det beste. Så lenge man vasker hendene riktig ig lenge nok. 
 

hilsen helsepersonell. 

Anonymkode: be8df...95a

Og så? Svien forsvinner jo ganske kjapt. Har selv spritet hendene utallige ganger selv med åpne sår og det går helt fint.

Anonymkode: bcc88...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og så? Svien forsvinner jo ganske kjapt. Har selv spritet hendene utallige ganger selv med åpne sår og det går helt fint.

Anonymkode: bcc88...f46

Du har faktisk et poeng.

Håndvask er helt klart mer hygienisk enn sprit.

Men det at folk skrur av hodet, slutter å tenke sjæl, og heller følger autoritetene blindt, kan være et godt tiltak det også.

Håndvask - antibac, 1-1

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og så? Svien forsvinner jo ganske kjapt. Har selv spritet hendene utallige ganger selv med åpne sår og det går helt fint.

Anonymkode: bcc88...f46

Det tar lang tid før det forsvinner. Det er forskjell på vanlige sår og de som psoriasis forårsaker. Jeg har hatt begge deler og det er stor forskjell. Hendene mine ser ut som kjøttdeig inni, og jeg får ikke til å åpne de skikkelig for da åpner jeg sårene enda mer. 

Anonymkode: 30a2d...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løsning:

Ta på deg hansker, vask med antibac pp hanskene. Problem løst.

Anonymkode: af512...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man virkelig bare la uvitenhet vokse helt fritt i samfunnet? «Du sier noe vesentlig feil, men jeg vil ikke lage oppstyr, så jeg lar deg få rett?»

Jeg er mer redd for den tilnærmingen til kunnskapsløshet enn jeg er for korona.

Anonymkode: 4ddb5...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal man virkelig bare la uvitenhet vokse helt fritt i samfunnet? «Du sier noe vesentlig feil, men jeg vil ikke lage oppstyr, så jeg lar deg få rett?»

Jeg er mer redd for den tilnærmingen til kunnskapsløshet enn jeg er for korona.

Anonymkode: 4ddb5...aa5

Man burde selvfølgelig ha en bedre folkeopplysning!

Men den burde ha kommet FØR epidemien.

Vinmonopolet er i sin fulle rett til å kreve hva de vil av sine kunder; at de legger fra seg sekk og bag, at de viser legitimasjon, at de spriter hendene.

Det er ikke som om verken politiet eller senterledelsen kan eller vil ta et oppgjør med denne vakten, bare fordi kunden mener han tar feil. 

Og ja, mengden mennesker som evner å innordne seg er en vesentlig faktor som bidrar til helse i disse tider. De som mangler denne evnen er helt ubrukelig i krig. 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Man burde selvfølgelig ha en bedre folkeopplysning!

Men den burde ha kommet FØR epidemien.

Vinmonopolet er i sin fulle rett til å kreve hva de vil av sine kunder; at de legger fra seg sekk og bag, at de viser legitimasjon, at de spriter hendene.

Det er ikke som om verken politiet eller senterledelsen kan eller vil ta et oppgjør med denne vakten, bare fordi kunden mener han tar feil. 

Og ja, mengden mennesker som evner å innordne seg er en vesentlig faktor som bidrar til helse i disse tider. De som mangler denne evnen er helt ubrukelig i krig. 

Anonymkode: 1d888...e23

Det er jo bare å se på de eldre som går på kafé åkke som, eller på hyttefolket som hyler.

Disse ødelegger for resten av samfunnet. Spiller ingen rolle om de har rett, de burde lære seg å ta hensyn. 

Hvis de absolutt vil være med å bestemme, så får de utdanne seg til leger eller bidra i politikken - i fredstid. 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å gjøre seg vanskelig. Er jo bare å sprite hendene å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Håper du tuller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, KellyTaylor skrev:

Håper du tuller????

Vedkommende har et poeng.

Individualisme er en reell trussel for folkehelsa. 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har tydeligvis fått sine regler å følge, siden de har vakter som passer på at folk bruker antibac, men her har de hansker og, så man kan velge hva man vil bruke, rart de ikke hadde det.

Anonymkode: 4b355...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De har tydeligvis fått sine regler å følge, siden de har vakter som passer på at folk bruker antibac, men her har de hansker og, så man kan velge hva man vil bruke, rart de ikke hadde det.

Anonymkode: 4b355...f9e

Håndvask er bedre enn både antibac og hansker, så det ville ikke hjulpet stort. 

Anonymkode: 1d888...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibac er en falsk trygghet. Såpe er best. Og om de på polet er så strenge burde de ha et alternativ for de som ikke kan benytte antibac. 

Anonymkode: 76602...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å gjøre seg vanskelig. Er jo bare å sprite hendene å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Fikk du med deg psoriasis, åpne sår og smerter?

 

 

 

Anonymkode: 05e13...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håndvask er bedre enn både antibac og hansker, så det ville ikke hjulpet stort. 

Anonymkode: 1d888...e23

Poenget var at de har fått sine regler å følge og hadde de hatt hansker og, noe de burde ha som alternativ, så kunne hi brukt det i stedet for antibac. 

Anonymkode: 4b355...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å gjøre seg vanskelig. Er jo bare å sprite hendene å bli ferdig med det.

Anonymkode: bcc88...f46

Leste du hele innlegget? Hun har psoriasis. Åpne sår på hendene. Hvordan tror du det føles å helle sprit i åpne sår? Det er utrolig smertefullt

Anonymkode: 564cc...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...