Gå til innhold

Trening, støl.. hvor ofte? Noen med litt peiling på trening og skade?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å løpe oppoverbakke og kjenner det er mye hardere enn å løpe på flatt og trene styrke etterpå.

har vært kjempe støl på rumpeballene og lårene i 2 dager. Etter første dagen trente jeg ikke igjen, i går gjorde jeg det samme igjen. 
 

Bør jeg likevel gjøre det? Jeg trener noen styrke øvelser hjemme etterpå. 
 

mer ellers ganske inaktiv

Anonymkode: 3df7c...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, ja! Du bør absolutt fortsette!

Men motbakke er cirka tusen ganger tyngre enn alt annet, så hva med å bare gå i starten og øke etter hvert?

Styrke for armer, nakke og skuldre er det viktigste å gjøre utenom. Hele resten av kroppen får kjørt seg i motbakke. 

Anonymkode: c320f...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motbakke er for øvrig noe av det beste du kan gjøre for kroppen, det er svært liten fare for skader. 

Anonymkode: c320f...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha, ja! Du bør absolutt fortsette!

Men motbakke er cirka tusen ganger tyngre enn alt annet, så hva med å bare gå i starten og øke etter hvert?

Styrke for armer, nakke og skuldre er det viktigste å gjøre utenom. Hele resten av kroppen får kjørt seg i motbakke. 

Anonymkode: c320f...d01

Nei jeg løper det jeg kan. Må kjenne at hjertet slår. Da blir man fort ferdig på samme tid man får trent. 
 

men er det flere som kjenner seg kvalme av presse seg? Og får noe som ligner menssmerter? 

Anonymkode: 3df7c...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei jeg løper det jeg kan. Må kjenne at hjertet slår. Da blir man fort ferdig på samme tid man får trent. 
 

men er det flere som kjenner seg kvalme av presse seg? Og får noe som ligner menssmerter? 

Anonymkode: 3df7c...04d

Det gjør du uansett.

Klassisk nybegynnerfeil å ta altfor hardt i. 

Anonymkode: c320f...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør du uansett.

Klassisk nybegynnerfeil å ta altfor hardt i. 

Anonymkode: c320f...d01

Men dette er løping i oppoverbakke. Hvor forsiktig skal man egentlig være? Går opp en kjempe bratt bakke førSt. Så bratt at det ikke kan løpes. Så tar jeg liten pause og løper opp en mindre bratt bakke, men med stigning

Anonymkode: 3df7c...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dette er løping i oppoverbakke. Hvor forsiktig skal man egentlig være? Går opp en kjempe bratt bakke førSt. Så bratt at det ikke kan løpes. Så tar jeg liten pause og løper opp en mindre bratt bakke, men med stigning

Anonymkode: 3df7c...04d

Jeg personlig ville heller gått for en kort bakke med kraftig stigning enn for en lang bakke med liten stigning - det er da man merker de største effektene med motbakke.

Om du absolutt vil løpe, så kan du jo det, det er du selv som blir støl! 

Anonymkode: c320f...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg personlig ville heller gått for en kort bakke med kraftig stigning enn for en lang bakke med liten stigning - det er da man merker de største effektene med motbakke.

Om du absolutt vil løpe, så kan du jo det, det er du selv som blir støl! 

Anonymkode: c320f...d01

Løping er kondisjon i tillegg :) jeg løper jo så kort jeg vil. Men om jeg går veldig bratt så er det fremlårene som merker det mest og ikke rumpa. Slik er det med knebøy og.

men rumpa får merke det om jeg løper.

Anonymkode: 3df7c...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...