Gå til innhold

Føler vi hamstrere får mye skyld nå.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I mange år har alle ledd av oss. Her vi kjøper dopapir i sekk. Har frysern stappfull altid.

 

Matboden full av tørrvarer og kjøleskapet fult.

 

Men jeg lover det er ikke erfarne hamstrere sin skyld at alt er tomt. Vi hadde fylt opp og rullert i mange år før corona var noe annet en øl. Kjøpte såpe når obsen hadde salg. 

 

Det var ikke vi som tømte butikken når skola stengte. Vi så tegna i skogen og kjøpte nødbananen og kaffen en månede i forveien.  Evt gulerot. Bananen holder seg maks ei uke. Gikk for appelsin og epler og slikt som kan lagres i en månede.

De som tømte butikken var de som altid har led av oss, som plutselig fikk hetta og trodde 100 og et var ute.

Shopper 1 gang i uka og alt utenom gjær og karbonadedeig var på plass igjen når jeg handlet. Nesten en uke etter at dere fikk panikk. Så kan folk slutte å si at hamsterne  har skylda.

 

Dette er amatører som aldri før har handlet for mer enn en dag av gangen.

Anonymkode: 876ac...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At du gidder. Er ikke den sitronen snart skvist for siste dråpe?

Anonymkode: 85d67...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er jo en helårshamstrer, det er jo ikke sånne som deg det siktes til.

Anonymkode: 8255e...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men du har ikke lært deg å skrive enda.

Anonymkode: 136ac...ab1

Når man ikke har noe vettugt å si, angriper man folk. Usaklig.

Anonymkode: e4d53...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

Ordet hamstring blir brukt helt feil.

Det som skjedde for noen uker siden, var ikke hamstring, det var panikk. 

Jeg også hadde alt jeg behøvde, i god tid før landet ble stengt, og slapp heldigvis å møte tomme hyller da jeg omsider dro på butikken igjen. 

Anonymkode: 7270d...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min har alltid vært oppgitt over hamstringa mi gjennom året, men da Corona’en kom var han faktisk glad for at vi hadde masse da mange av hyllene var tomme. Jeg kjøper når det er tilbud krise eller ei og lagrene er nesten alltid fulle av det vi trenger med unntak av fersk frukt, grønt og melk.

Anonymkode: 98ac5...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi hadde fylt opp og rullert i mange år før corona var noe annet en øl.

Coronavirusene har eksistert lenger enn deg, så det skal godt gjøres...

Anonymkode: feb89...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Coronavirusene har eksistert lenger enn deg, så det skal godt gjøres...

Anonymkode: feb89...75f

Tenkte du deg om før du skrev dette 😂

Anonymkode: 8255e...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ikke deg det siktes til. Men de som tok helt av, og kjøpte esker med tørrgjær, nok mel til å bake i 3 år, og nok dopapir til å drite i 6 mnd. 

Er jo ikke snakk om de som har et lager fra før, eller de som kjøpte en ekstra. 

Anonymkode: f8221...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

I mange år har alle ledd av oss. Her vi kjøper dopapir i sekk. Har frysern stappfull altid.

 

Matboden full av tørrvarer og kjøleskapet fult.

 

Men jeg lover det er ikke erfarne hamstrere sin skyld at alt er tomt. Vi hadde fylt opp og rullert i mange år før corona var noe annet en øl. Kjøpte såpe når obsen hadde salg. 

 

Det var ikke vi som tømte butikken når skola stengte. Vi så tegna i skogen og kjøpte nødbananen og kaffen en månede i forveien.  Evt gulerot. Bananen holder seg maks ei uke. Gikk for appelsin og epler og slikt som kan lagres i en månede.

De som tømte butikken var de som altid har led av oss, som plutselig fikk hetta og trodde 100 og et var ute.

Shopper 1 gang i uka og alt utenom gjær og karbonadedeig var på plass igjen når jeg handlet. Nesten en uke etter at dere fikk panikk. Så kan folk slutte å si at hamsterne  har skylda.

 

Dette er amatører som aldri før har handlet for mer enn en dag av gangen.

Anonymkode: 876ac...0f2

Så hjertens enig.

Anonymkode: 29696...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du har ikke lært deg å skrive enda.

Anonymkode: 136ac...ab1

Ikke du heller. Det heter «du har ikke lært deg å skrive ennå». 
For øvrig enig med deg. Det gjør vondt å lese innlegget. 

Anonymkode: 64ab8...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det heter «du har ikke lært deg å skrive ennå». 

Det er feil.  ‘Enda’ og ‘ennå’ er likestilt som tidsadverb, ‘enda’ er eneste godkjent gradsadverb av disse to. Sånn har det vært i snart 30 år. 

Anonymkode: 7270d...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid handlet inn rikelig når det er tilbud på varer vi bruker. Jeg føler meg ikke truffet av hamstringkritikken. Jeg var ikke på butikkene den torsdagen folk fikk helt panikk. Faktisk var ikke jeg på butikken før uka etter og da var jo alt fylt på igjen.

Å handle det man forbruker mye av når det er tilbud er jo økonomisk fornuftig og handler ikke om å være forberedt på kriser for min del. Vår husholdning sparer tusenvis av kroner på dette årlig.

Anonymkode: f464a...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...