Gå til innhold

Tror dere hundene kommer til å få separasjonsangst når d eplutselig må begynne å være alene hjemme igjen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Pandemien er jo veldig fin for hunder, siden alle menneskene plutselig er hjemme hele tiden.

Men hva tror dere skjer når krisen er over?

Min hun har aldri hatt problem med å være alene, men kanskje det endrer seg nå?

Hva tenker dere andre hundeeiere om deres hund?

Anonymkode: a71a0...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hund, men har passet mye hund, også over lengre perioder, og tenkte på det samme her om dagen.

Jeg tror det er individuelt. Voksne hunder tviler jeg på vil reagere så mye, for de er jo vant med at det kan være perioder (høytider, ferier, sykemeldinger osv.) hvor eierne er mer hjemme. Men jeg tror det kanskje kan bli verre for yngre hunder som ikke er vant med det?

Jeg tror det uansett vil være individuelt fra hund til hund.

Det jeg har observert om dagen er at det er flere hunder som nå viser at de ønsker å hilse på. Ikke bare andre hunder, men også folk. Så jeg tror hundene også vil sette pris på å få et friere liv, hilse på andre hunder, hilse på andre folk. Kanskje vil økt sosial omgang på tur når hverdagen kommer kompensere litt for at de må være mer alene ellers på dagen?

 

Anonymkode: f7c0a...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vår i hvert fall. Hun er vant til å ha alle hjemme i perioder, og jeg tror hun trives godt alene hjemme. Vi merker i hvert fall at hun er mer sliten nå som alle er hjemme, for hun går og gjemmer seg under møblene når hun skal sove i stedet for å ligge nær meg slik hun ellers gjør. 

Anonymkode: 238f1...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund er hos mine foreldre når jeg er på jobb så han er aldri alene. Eneste forskjellen for han er at han må forholde seg til andre menneser.

Anonymkode: 83a7a...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pandemien er jo veldig fin for hunder, siden alle menneskene plutselig er hjemme hele tiden.

Men hva tror dere skjer når krisen er over?

Min hun har aldri hatt problem med å være alene, men kanskje det endrer seg nå?

Hva tenker dere andre hundeeiere om deres hund?

Anonymkode: a71a0...925

Dette er virkelig ikke et problem......,

Anonymkode: 35620...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...