Gå til innhold

Hvilke trinn tror dere skal tilbake på skolen rett over påske?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er da ganske klart at de første som går tilbake er de minste, typisk 1-3 trinn.

Anonymkode: a343b...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på 1-3, evt 4. Mye press nå og snakk om de sårbare barna. Tror ikke Regjeringen tør å stå i mot

Anonymkode: 3bc09...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at de åpner for hele trinn rett etter påske. Muligens i kommuner uten smittehistorikk og små steder, men ikke i Oslo og Viken. Det vil være vanskelig å overholde smittevernreglene i fulle klasser. 

Anonymkode: 78e5b...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen. Du må holde ut med ungen enda lenger.

Anonymkode: d607f...8ad

Insinuerer du at hi synes det er brysomt å ha barna hjemme? Hvor leser du i så fall det?

Anonymkode: e4958...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen, men jeg tror noen praktiske linjer på videregående kan åpne opp ganske snart.

Anonymkode: c547f...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.-4.  Så kommer resten etter i starten og midten av mai. Håper jeg. Nå ødelegges landet om ikke deler av samfunnet gjenåpnes. 

Anonymkode: 819a5...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er for å hjelpe de sårbare barna, hvorfor bryr ingen seg om dem når det er sommerferie og skole/BHG er stengt? Ikke en selvfølge at de barna som har det dårlig nå, har det bedre da...

og de som allerede har hjelp vis barnevern/oppfølging har krav på pass i barnehage/skole nå, så det er jo for mørketallene dette er skummelt. Da må vi slutte med 8 uker stengt skole for 1-4 klasse også. (Og påskeferie, vinterferie osv.) 

 

Anonymkode: d94eb...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er for å hjelpe de sårbare barna, hvorfor bryr ingen seg om dem når det er sommerferie og skole/BHG er stengt? Ikke en selvfølge at de barna som har det dårlig nå, har det bedre da...

og de som allerede har hjelp vis barnevern/oppfølging har krav på pass i barnehage/skole nå, så det er jo for mørketallene dette er skummelt. Da må vi slutte med 8 uker stengt skole for 1-4 klasse også. (Og påskeferie, vinterferie osv.) 

 

Anonymkode: d94eb...240

Fordi de barna nå ikke kan være ute med venner eller i andre aktiviteter og kanskje foreldre er hjemme fra jobb, det kan gi mye vonde situasjoner for de. De kan ikke søke litt tilflukt hjemme hos en venn og få litt mat og omsorg der.

Anonymkode: 4db50...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper de elevene som går praktiske fag/ fag det er vanskelig å sette standpunkt på, pga hjemmeundervisning, får komme på skolen først. Slik at standpunktkarakter blir så reel som mulig.

Anonymkode: cc210...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tviler på at de åpner for hele trinn rett etter påske. Muligens i kommuner uten smittehistorikk og små steder, men ikke i Oslo og Viken. Det vil være vanskelig å overholde smittevernreglene i fulle klasser. 

Anonymkode: 78e5b...285

Det vil bli vanskelig å holde smittevernreglene på de yngste trinnene uansett. Og umulig i barnehage.

Om små barn skal tilbake i barnehage eller skole, betyr det i praksis at det blir fri flyt av smitte i den grad man finner ut at barn smitter. Pulter to meter fra hverandre hjelper fint lite om barna skal ha friminutt.

Man kan ikke belage seg på at hele grupper av små barn kollektivt er modne nok til å holde avstand; verken å huske det til enhver tid eller i det hele tatt ha snøring på hvor langt to meter er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det kommer til å skje, men hvis det skjer 1-4 og ikke på steder med stor smitte som Oslo feks. Jeg tror ikke på halve klasser eller 2 hver dag eller slike ting, for det innebærer dobbel jobb for lærerne som både da skal følge opp de som er hjemme og i klasserommet. Da går kvaliteten ned. 

Men at den åpner for flere med behov, det håper jeg. Tror lærerne har ganske god oversikt over hvem som vil trenge å komme på skolen. På vår skole har de til nå hatt 7 elever og det er da 1-7 trinn (skole med 400 elever). Klart de med skiftordningen sin har kapasitet til å ta inn mange flere som virkelig trenger det

Anonymkode: 3125d...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Det vil bli vanskelig å holde smittevernreglene på de yngste trinnene uansett. Og umulig i barnehage.

Om små barn skal tilbake i barnehage eller skole, betyr det i praksis at det blir fri flyt av smitte i den grad man finner ut at barn smitter. Pulter to meter fra hverandre hjelper fint lite om barna skal ha friminutt.

Man kan ikke belage seg på at hele grupper av små barn kollektivt er modne nok til å holde avstand; verken å huske det til enhver tid eller i det hele tatt ha snøring på hvor langt to meter er. 

Men det er jo ingen som mener at folk i Norge ikke skal smittes. Det er helt umulig. Poenget er at ikke alle skal smittes på en gang. Og dette innebærer at vi må åpne samfunnet litt etter litt. Og akseptere at folk fremdeles blir smitta.

Anonymkode: 573c7...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er jo ikke å stanse smitte.. men at alle skal smittes gradvis slik at helsenorge kan følge med.

Dersom ekspertene mener at skolene kan åpnes, så følger jeg det. Blir jeg og mine smittet, isolerer vi oss i 3 uker og kanskje etterpå er vi delvis immune til en vaksine kommer..

Anonymkode: f18e0...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo ingen som mener at folk i Norge ikke skal smittes. Det er helt umulig. Poenget er at ikke alle skal smittes på en gang. Og dette innebærer at vi må åpne samfunnet litt etter litt. Og akseptere at folk fremdeles blir smitta.

Anonymkode: 573c7...df9

Joda, men når man skal beregne hastigheten på smittespredningen med tanke på åpning av skoler og barnehager, må man ta hensyn til at barn i småskole og barnehage i praksis ikke kommer til å overholde smittevernregler. I pressekonferansen snakket Erna om at de skulle se på muligheter for å åpne skoler og barnehager i en eller annen form, men at smittevernet i så fall skulle opprettholdes.

Små barn holder ikke avstand, så da må eventuelt andre tiltak til for å begrense hvor mange som blir smittet på en gang. Det gjenstår å finne ut i hvor stor grad barn smitter hverandre. Det vi vet, er at en betydelig andel smittede er uten symptomer, og at vi ikke tester tilsynelatende friske og heller ikke en god del av dem med symptomer. 

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper de åpner opp for barna som mottar ekstrahjelp som er bestemt av ppt. Da er det færre på skolen og de som stiller svakest har mulighet til å styrkes i den grad at de ikke faller helt ut. Går det ene barnet mitt glipp av mer skole nå så frykter jeg at klassetrinnet må tas om igjen. Dette straffer uskyldige barn som allerede sliter med læring.

Anonymkode: 0822f...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper de åpner opp for barna som mottar ekstrahjelp som er bestemt av ppt. Da er det færre på skolen og de som stiller svakest har mulighet til å styrkes i den grad at de ikke faller helt ut. Går det ene barnet mitt glipp av mer skole nå så frykter jeg at klassetrinnet må tas om igjen. Dette straffer uskyldige barn som allerede sliter med læring.

Anonymkode: 0822f...b08

Er du så lite i stand til å lære ditt eget barn noe som helst? En til en, hjemme?

Anonymkode: d607f...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Anonym bruker said:

?

Anonymkode: 3bc09...1dd

er jo snakk om 1-4 så blir vel de

Anonymkode: 00dca...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er jo snakk om 1-4 så blir vel de

Anonymkode: 00dca...2f6

Er ingen som har snakket om det... I alle fall ikke av de som faktisk skal avgjøre dette. 

Anonymkode: 67926...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg håper de åpner opp for barna som mottar ekstrahjelp som er bestemt av ppt. Da er det færre på skolen og de som stiller svakest har mulighet til å styrkes i den grad at de ikke faller helt ut. Går det ene barnet mitt glipp av mer skole nå så frykter jeg at klassetrinnet må tas om igjen. Dette straffer uskyldige barn som allerede sliter med læring.

Anonymkode: 0822f...b08

Det er tre uker til nå! TRE!! Ta om igjen et helt år?? Hvilken klasse går barnet i? Greier du ikke lære barnet noe?

Anonymkode: 921f4...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de åpner skoler og barnehager, så tar det ikke mange ukene før de må stenges igjen. Da er det nemlig ikke er noen igjen til å passe på/ undervise barna, de fleste/alle er syke eller i karantene/isolasjon. Men vi kan jo godt ta en yrkesgruppe av gangen hvis det hjelper...

Anonymkode: a2e20...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...