Gå til innhold

Jeg har hatt corona (ikke testet, men legen er ganske sikker). Siste symptom for en uke siden. Kan


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren min begynne å leke ute med den faste gjengen på 1-2 jenter? Vi er 5 i familien, kun jeg som har vært syk. Siste dag med symptom var mandag forrige uke

Anonymkode: 434c3...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, da bør hun vente til to uker etter din siste dag med symptom, minst.

Du kan være smittebærende minst like lenge som du hadde symptom, flere har også testet positivt flere dager etter dette. Når man vet at symptom på at man er blitt smittet kan ta to uker å utvikle seg, da bør du ta utganspunkt at hun kan ha blitt smittet siste dager du var syk eller også noen dager etter, og at hun da er i karantene minst to uker etter dette.

Det koster så lite å ha litt ekstra tålmodighet i disse dager, men det kan bety alt for en eller flere andre som kan slippe alvorlig sykdom eller død om de blir unødvendig smittet av dere.

Anonymkode: 6915a...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Datteren min begynne å leke ute med den faste gjengen på 1-2 jenter? Vi er 5 i familien, kun jeg som har vært syk. Siste dag med symptom var mandag forrige uke

Anonymkode: 434c3...5c1

De du bor sammen med skal være i karantene så lenge du er i isolasjon, og minimum 14 dager etter at karantenen startet.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/rad-og-informajon-til-befolkningen-om-nytt-koronavirus-coronavirus-2019-nco/

Anonymkode: 28d86...db3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husstandsmedlemmer til person som er isolert med bekreftet covid-19 må være i hjemmekarantene frem til isolasjon for den syke oppheves, og minimum 14 dager etter karantenen startet. Dette betyr at din datter ikke er i karantene lenger da du skal være i isolasjon 7 dager etter siste dag med symptomer og din isolasjon er dermed avsluttet idag.

Anonymkode: 679d4...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...