Gå til innhold

Hvilke økonomiske tiltak/støtter synes du staten kan/bør kutte i, som følge av Covid-19?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil tro at endel ting forandrer seg og at det vil merkes økonomisk for de fleste, og ikke bare når det gjelder den private økonomien, men og de støttene og tiltak man kan få. Så hvor tenker du det kan kuttes? Jeg synes det kan kuttes i

- støtte til trossamfunn
- kontantstøtte
- barnetrygd som sendes ut av landet pga foreldre jobber i Norge
- topplønninger og fallskjermer
- barnetrygd over en viss inntekt
- bistand

Anonymkode: bc43a...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt å støtte vindindustri i Norsk natur og utenlandske kapitalister som står bak dette overgrepet!!!

Anonymkode: f2b75...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underholdning og kultur for voksne.

Veibygging.

I tillegg synes jeg de skal gjenninføre arveavgift, bare mye større enn den var, redusere offentlige lønninger med 20%, fjerne muligheten til taxfri-handel og innføre skatt på alt man tar med seg hjem fra utlandet. Desuten kunne de innføre en "utenlandsskatt" på alle utenlandsreiser på for eksempel 500 kr for en reise innen Norden, 1000 innen Europa  og 3000 for reise utenfor Europa.

Anonymkode: ea0b5...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Underholdning og kultur for voksne.

Veibygging.

I tillegg synes jeg de skal gjenninføre arveavgift, bare mye større enn den var, redusere offentlige lønninger med 20%, fjerne muligheten til taxfri-handel og innføre skatt på alt man tar med seg hjem fra utlandet. Desuten kunne de innføre en "utenlandsskatt" på alle utenlandsreiser på for eksempel 500 kr for en reise innen Norden, 1000 innen Europa  og 3000 for reise utenfor Europa.

Anonymkode: ea0b5...446

Ja, kutt i lønna til hjelpepleierne og barnehageassistentene! Det er jaggu på tide at de slutter å velte seg i penger.

Anonymkode: c58da...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontantstøtten bør fjernes

Økt formueskatt og økt skatt på fritidsreiser med fly

Kortere tid på Aap og høyere terskel for ufør, og fjerne muligheten for varig ufør

 

Anonymkode: 2de75...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øke skattetrykk på utbytte, begrense mulighetene for bruk av skatteparadis og annen avansert skatteplanlegging. Og kutte kontantstøtten for å tvinge flere ut i arbeid så vi kan bidra med skattepenger.

Anonymkode: 1786a...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vindenergi

Krigsutstyr og krig.

Kontantstøtte.

Ingen støtte til bedrifter som vi ta ut utbytte.

Ingen skattefritak for de rikeste.

Anonymkode: 56b70...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det du skriver, hi. I tillegg synes jeg de skal droppe å gi «bistand» til hyttekommunene for å dekke tapet de har når de har nektet hytteeierne å dra på hyttene sine. 

Anonymkode: 6f428...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All bistand må kuttes, det samme må støtte til trossamfunn/religion. Kontantstøtten bør også fjernes. 

Anonymkode: d88f0...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kutt å støtte vindindustri i Norsk natur og utenlandske kapitalister som står bak dette overgrepet!!!

Anonymkode: f2b75...354

Her tar du dessverre feil. Staten må og skal spytte penger inn i fornybar energi. Hvis de ikke gjør dette, kan du lete lenge etter ny jobb, samt å forsørge din egen familie!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kontantstøtten bør fjernes

Økt formueskatt og økt skatt på fritidsreiser med fly

Kortere tid på Aap og høyere terskel for ufør, og fjerne muligheten for varig ufør

 

Anonymkode: 2de75...75f

Er det for lett å få uføre?

Anonymkode: 70a39...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda så skeptisk jeg er til mange politikere er jeg sjeleglad for at flere av de som ikke har svart her er politikere ;)

Anonymkode: 3b3df...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Rhapsody in blue skrev:

Her tar du dessverre feil. Staten må og skal spytte penger inn i fornybar energi. Hvis de ikke gjør dette, kan du lete lenge etter ny jobb, samt å forsørge din egen familie!!!

Jo, det her vet jeg dessverre svært mye om. Du derimot, bør oppdatere deg på hvordan fremmede makter/kapitalister  utnytter svake, rike og naive stater, i dette tilfellet Norge. Men du er kanskje en av de svært overbetalte herrene i dress?

Anonymkode: f2b75...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det her vet jeg dessverre svært mye om. Du derimot, bør oppdatere deg på hvordan fremmede makter/kapitalister  utnytter svake, rike og naive stater, i dette tilfellet Norge. Men du er kanskje en av de svært overbetalte herrene i dress?

Anonymkode: f2b75...354

Utnytter svake, i dette tilfellet Norge? Hvor har du vært og hvor er du? Er du dopet?

Anonymkode: 622eb...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det her vet jeg dessverre svært mye om. Du derimot, bør oppdatere deg på hvordan fremmede makter/kapitalister  utnytter svake, rike og naive stater, i dette tilfellet Norge. Men du er kanskje en av de svært overbetalte herrene i dress?

Anonymkode: f2b75...354

Hun du svarer hadde en annen tråd for et par dager siden, med påstander hun kommer på selv. Når hun ble spurt om å skaffe linker eller dokumentasjon for påstandene lot hun tråden dø ut. Hun bare synser uten å egentlig ha peiling på det hun synser om.

Jeg er enig med deg ang. vindkraft. Skremmende hvor lett tilgang utenlandske kapitalister/makter får kjøpe opp norsk jord og får tilskudd fra staten tross alt overskudd går ut av landet og lite fordeler ligger igjen her.

Anonymkode: 3b3df...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utnytter svake, i dette tilfellet Norge? Hvor har du vært og hvor er du? Er du dopet?

Anonymkode: 622eb...d63

Jeg er enig med hun du svarer, men det hadde vært bedre om hun hadde skrevet naive istedenfor svake.

Anonymkode: 3b3df...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil tro at endel ting forandrer seg og at det vil merkes økonomisk for de fleste, og ikke bare når det gjelder den private økonomien, men og de støttene og tiltak man kan få. Så hvor tenker du det kan kuttes? Jeg synes det kan kuttes i

- støtte til trossamfunn
- kontantstøtte
- barnetrygd som sendes ut av landet pga foreldre jobber i Norge
- topplønninger og fallskjermer
- barnetrygd over en viss inntekt
- bistand

Anonymkode: bc43a...14c

Alle disse, unntatt bistandsmidlene. 

Og i tillegg: skattelettene til storkonserner, statsstøtte til kommersielle barnehager, krisepakkene til flyselskaper og den latterlige ideen om å gjøre europaveien nedover Vestlandet fergefri.

Anonymkode: 8aeb5...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss selvsagt innkjøp av kampfly, og overflyttingen av Andøy flystasjon til Evenes. Det er et strategisk selvmord.

Anonymkode: 8aeb5...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kontantstøtte

statlige lederlønninger

vindkraft

Arveavgift

Anonymkode: 5c013...48b

Arveavgift er da tvert om en meget sosial måte å beskatte de rikeste på, og en god inntektskilde for felleskassen.

Anonymkode: 8aeb5...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kontantstøtten bør fjernes

Økt formueskatt og økt skatt på fritidsreiser med fly

Kortere tid på Aap og høyere terskel for ufør, og fjerne muligheten for varig ufør

 

Anonymkode: 2de75...75f

Hva skal de gjøre som faktisk er varig uføre? Fortsette å dokumentere at beina ikke er vokst ut igjen, eller få legeerklæring på at deres medfødte syndrom ikke er gått over ennå?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1E6bB/nils-odd-51-har-amputert-beina-maa-hvert-aar-sende-legeerklaering-til-nav

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RLzv2/foreldre-fortviler-over-dokumentasjonskrav-ja-da-nav-ask-8-har-fortsatt-downs

Anonymkode: 8aeb5...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil tro at endel ting forandrer seg og at det vil merkes økonomisk for de fleste, og ikke bare når det gjelder den private økonomien, men og de støttene og tiltak man kan få. Så hvor tenker du det kan kuttes? Jeg synes det kan kuttes i

- støtte til trossamfunn
- kontantstøtte
- barnetrygd som sendes ut av landet pga foreldre jobber i Norge
- topplønninger og fallskjermer
- barnetrygd over en viss inntekt
- bistand

Anonymkode: bc43a...14c

Dette er ren politikk. Og det kommer helt an på hvem som sitter i regjering hva som vil kuttes på. Regjeringen vi har i dag vil neppe kutte noe av det du nevner der. Ihvertfall ikke sosialistisk kutt i barnetrygd for de rikeste..

Mest sannsynlig vil det bli mest støtte til de rikeste...som før. Altså de store bedriftene får støtte...de små må gå.

Anonymkode: 03bc5...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun du svarer hadde en annen tråd for et par dager siden, med påstander hun kommer på selv. Når hun ble spurt om å skaffe linker eller dokumentasjon for påstandene lot hun tråden dø ut. Hun bare synser uten å egentlig ha peiling på det hun synser om.

Jeg er enig med deg ang. vindkraft. Skremmende hvor lett tilgang utenlandske kapitalister/makter får kjøpe opp norsk jord og får tilskudd fra staten tross alt overskudd går ut av landet og lite fordeler ligger igjen her.

Anonymkode: 3b3df...118

Ja, dette er så ille at jeg har mistet troen på norske politikere fullstendig... Og nå har Vindkraftbaronene klart å komme unna stengte koronagrenser, ved å presse regjeringen til å late som de er "samfunnskritisk virksomhet".

https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/opan6V/vindkraft-er-ikke-samfunnskritisk-virksomhet

https://www.nrk.no/trondelag/aksjonsleder-mot-vindkraftverk-sier-at-froya-er-pa-tyske-hender-_-igjen-1.14369324

Anonymkode: f2b75...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som vil kutte i offentlige lønninger, tror dere det gjør offentlige tjenester bedre eller dårligere? De offentlige lønningene ligger allerede under lønna i det private. Å øke disse forskjellene vil vel gjøre at de beste folka holder seg unna det offentlige? Skjønner ikke at det er ønskelig. 

Anonymkode: 37c60...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Underholdning og kultur for voksne.

Veibygging.

I tillegg synes jeg de skal gjenninføre arveavgift, bare mye større enn den var, redusere offentlige lønninger med 20%, fjerne muligheten til taxfri-handel og innføre skatt på alt man tar med seg hjem fra utlandet. Desuten kunne de innføre en "utenlandsskatt" på alle utenlandsreiser på for eksempel 500 kr for en reise innen Norden, 1000 innen Europa  og 3000 for reise utenfor Europa.

Anonymkode: ea0b5...446

Om du kutter kulturstøtte for voksne treffer du og kultur for barn. Forsvinner muligheten for å drive med kultur for voksne forsvinner livsgrunnlaget for å drive med kultur på heltid. Dermed vil kulturproduksjon stort sett bli amatørarbeide. 

Reduserer du offentlige lønninger ytterligere mister mange livsgrunnlaget pga de allerede er i lavtlønnsyrker, og manglen på lærere, hjelpepleiere osv vil stige markant. Det er ikke det vi har bruk for.

Hvordan vil du administrere en utenlandsskatt? Det er jo selvfølgelig enkelt med direkte fly - men hva med de som tar tog, buss eller egen bil? Eller alle de som kjøper seg billett til Kjøpenhavn og så en ny billett derfra som de ikke viser frem slik at de enkelt omgår reglene? Administrasjonskostnadene om man skal håndheve noe slikt blir gigantiske.

 

Anonymkode: 1762f...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...